Το πα­πι­κό Πρω­τεί­ο

Το πα­πι­κό Πρω­τεί­ο δεν έ­χει θε­ο­λο­γι­κή βά­ση ού­τε α­γι­ο­πνευ­μα­τι­κή και εκ­κλη­σι­ο­λο­γι­κή νο­μι­μο­ποί­η­ση. Στη­ρί­ζε­ται σα­φώς σε κο­σμι­κού χα­ρα­κτή­ρα νο­ο­τρο­πί­α ε­ξου­σί­ας-δι­α­κο­νί­ας. Α­να­τρέ­πει την α­γι­ο­πνευ­μα­τι­κή δο­μή του μυ­στη­ρια­κού σώ­μα­τος της Εκ­κλη­σί­ας, σχε­τι­κο­ποι­εί και πρα­κτι­κώς κα­ταρ­γεί τη Συ­νο­δι­κό­τη­τα ως α­γι­ο­πνευ­μα­τι­κή λει­τουρ­γί­α του σώ­μα­τος της Εκ­κλη­σί­ας και ει­σά­γει το κο­σμι­κό φρό­νη­μα σ’ αυ­τήν, α­κυ­ρώ­νει την ι­σο­τι­μί­α των ε­πι­σκό­πων και ι­δι­ο­ποι­εί­ται την α­πό­λυ­τη δι­οι­κη­τι­κή ε­ξου­σί­α ε­φ’ ό­λης της Εκ­κλη­σί­ας, πα­ρα­με­ρί­ζον­τας ου­σι­α­στι­κά τον Θε­άν­θρω­πο και το­πο­θε­τών­τας ως ο­ρα­τή κε­φα­λή έ­ναν άν­θρω­πο, και με τον τρό­πο αυ­τό ε­πα­να­λαμ­βά­νει θε­σμι­κά πλέ­ον το προ­πα­το­ρι­κό α­μάρ­τη­μα. Και, ό­πως με το F­i­l­i­o­q­ue κα­τα­λύ­θη­κε στη Δύ­ση θε­σμι­κά η ι­σο­τι­μί­α των προ­σώ­πων της Α­γί­ας Τριά­δος και ει­δι­κό­τε­ρα του Α­γί­ου Πνεύ­μα­τος, το ο­ποί­ο κα­τά τον Ά­γιο Γρη­γό­ριο Πα­λα­μά υ­πο­βι­βά­στη­κε στην ον­το­λο­γι­κή κα­τη­γο­ρί­α των κτι­σμά­των, έ­τσι και με το πα­πι­κό Πρω­τεί­ο, θε­σμι­κά, ε­πι­βε­βαι­ώ­νε­ται η α­που­σί­α της χα­ρι­σμα­τι­κής πα­ρου­σί­ας του Α­γί­ου Πνεύ­μα­τος στο εκ­κλη­σι­α­στι­κό σώ­μα, το ο­ποί­ο ου­σι­α­στι­κά με­ταλ­λάσ­σε­ται α­πό θε­αν­θρω­πο­κεν­τρι­κό σε αν­θρω­πο­κεν­τρι­κό. Τέ­λος, η θε­ρα­πεί­α της πα­ρα­πά­νω εκ­κλη­σι­ο­λο­γι­κής ε­κτρο­πής των Πα­πι­κών μπο­ρεί να α­να­ζη­τη­θεί μό­νον στην εν τα­πει­νώ­σει ε­πι­στρο­φή τους στην πα­ρα­δο­σια­κή Εκ­κλη­σι­ο­λο­γί­α της Ορ­θό­δο­ξης Α­να­το­λής.

1 σχόλιο:

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Δυστυχῶς, ὄχι μόνον οἱ παπικοί δέν διορθώνουν τό σφάλμα των, ἀλλά, ἐπί «πατριάρχου» Βαρθολομαίου, καί οἱ «ὀρθόδοξοι» ἔχουν πλέον «πρωτεῖον τοῦ πατριάρχου Κων-λεως»! Ὁ ἄνθρωπος αὐτός συμπεριφέρεται ὡς «πάπας τῆς Ἀνατολῆς». Οἱ ψευτο-θεολόγοι του μάλιστα (Ἰ. Ζηζιούλας κ.ἄ.) ἀνέπτυξαν καί θεωρητικῶς τήν αἵρεσιν αὐτήν, ὅτι ὁ ἑκάστοτε Πατριάρχης Κων-λεως εἶναι δῆθεν «πρῶτος ἄνευ ἴσων»!!! Ἔτσι, ὁ Σατανᾶς κάμνει θραῦσιν μέσῳ αὐτοῦ τοῦ πειθηνίου ὀργάνου του! Μοιράζει «αὐτοκεφαλίες» εἰς σχισματικούς καί αὐτοχειροτονήτους (βλ. Οὐκρανικόν σχίσμα, 2019), ἀποκηρύττει Ὀρθοδόξους πού εἶναι ἀποτειχισμένοι ἀπό αὐτόν καί ἀπό τίς ἄπειρες αἱρέσεις του ὡς δῆθεν «σχισματικούς» (βλ. Ἱ.Μ. Ἐσφιγμένου, Δεκ. 2002), ἀλλάζει τίς προϋποθέσεις συγκλήσεως Πανορθοδόξων Συνόδων (βλ. Κολυμπάρι, 2016, ὅπου ἐψήφισαν μόνον οἱ «προκαθήμενοι»), μέσῳ αὐτῶν τῶν ψευδο-συνόδων ἀναγνωρίζει ὅλους τούς καταδεδικασμένους ἀπό ἀληθινές Συνόδους αἱρετικούς, δέχεται ἔκκλητα (βλ. περίπτωσιν Τυχικοῦ) κ.λπ. Ὅλες αὐτές οἱ ἀντικανονικές ἐνέργειές του εἶναι, βεβαίως, ΑΚΥΡΕΣ, ὄχι μόνον ἐπειδή εἶναι ἀντικανονικές, ἀλλά καί ἐπειδή ὁ Βαρθολομαῖος εἶναι αἱρετικός. Ὅπως ἄκυρες ἦσαν καί οἱ «καθαιρέσεις» καί «ἀφορισμοί» τοῦ αἱρεσιάρχου Νεστορίου κατά τῶν Ὀρθοδόξων ἀποτειχισμένων, πρός τούς ὁποίους ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας ἔγραψεν ὅτι τούς ἀναγνωρίζει αὐτός. Ἁρμοδία νά κρίνῃ τέτοια θέματα εἶναι μία ἀληθής Πανορθόδοξος Σύνοδος (καί ὄχι κάποια ληστρική, ὅπως ἐκείνη τοῦ Κολυμπαρίου), ἡ ὁποία βεβαίως θά καθαιρέσῃ καί θ’ ἀναθεματίσῃ τόν Βαρθολομαῖον ὡς αἱρετικόν καί ὡς σχίστην τῆς Ἐκκλησίας. Ἀμήν! Γένοιτο!