Κατ' ἀλήθειαν, δέν ὑπάρχει «Εκκλησία του Παλαιού Ημερολογίου». -- Τοῦ Δημητρίου Χατζηνικολάου, Ἀν. Καθηγητοῦ Οἰκονομικῶν τοῦ Παν/μίου Ἰωαννίνων

Τό ὄνομα αὐτό κακῶς ἐδόθη, ἴσως ἐδόθη ἀπό ἀνάγκην, διότι οἱ κληρικοί τοῦ Πατρίου Ἑορτολογίου (π.ἑ.) ὑπέστησαν φοβερούς διωγμούς ἀπό τούς ἀντιχρίστους Οἰκουμενιστάς, δι' «ἀντιποίησιν ἀρχῆς». Δι' ὅ καί τό 1931 ὁ Ἐλευθέριος Βενιζέλος, ἀπευθυνόμενος πρός τούς Ὀρθοδόξους τοῦ π.ἑ., εἶπε: «νά κάμετε ἰδικήν σας ἐκκλησίαν»! Ὅσοι γνωρίζουν Θεολογίαν, βεβαίως, δέν υἱοθετοῦν μίαν τοιαύτην συμβουλήν, διότι, κατ' ἀκρίβειαν, πρόκειται γιά σχίσμα. Ἐπειδή, βεβαίως, ἦτο ἀνάγκη νά ἔχουν ἰδικούς των κληρικούς, ἰδικούς των ναούς, ν' ἀναγνωρίζωνται τά μυστήρια (κυρίως ἡ ἱερωσύνη, τό βάπτισμα καί ὁ γάμος) ἀπό τό κράτος, ἔπρεπε νά ἔχουν κάποιαν Σύνοδον μέ νομικήν ὑπόστασιν, ὄχι ὅμως ἄλλη «Ἐκκλησία». Ἡ ἀποτείχισις ἀπό τούς Οἰκουμενιστάς ἦτο ἐπιβεβλημένη, ἀλλ' ὄχι καί ἡ δημιουργία ἄλλης «Ἐκκλησίας». Ἄλλωστε, αὐτό ἴσχυε ὅσο ζοῦσε ὁ Ἅγιος πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος. Ἐπειδή ἡ διαφορά ἔγκειται μόνον εἰς τόν τίτλον, ἴσως θά ἠδύνατο νά οἰκονομηθῇ τό ὡς ἄνω ἐκκλησιολογικόν σφάλμα. Ἄλλωστε, ὑπαίτιοι τοῦ σχίσματος εἶναι οἱ Ν/Ηται Οἰκουμενισταί. Κατά τήν γνώμην μου, ἡ οὐσιαστική συνέπεια τοῦ ὡς ἄνω σφάλματος εἶναι ὅτι ἀπό τήν στιγμήν πού ὁμιλεῖς ὄχι δι' ἀποτείχισιν, ἀλλά δι' ἄλλην «ἐκκλησίαν», εἶναι ἀπαραίτητον νά λέγῃς ὅτι οἱ Ν/Ηται εἶναι «ἐκτός Ἐκκλησίας», ἔχουν «ἄκυρα μυστήρια» κ.λπ., Ματθαιϊστικές θέσεις πού εἶναι ἐκκλησιολογικῶς ἐσφαλμένες, δι' ὅ καί ὡδήγησαν εἰς περαιτέρω σχίσματα. Ἡ Ἐκκλησιαστική Ἱστορία βρίθει ἀπό διωγμούς Ὀρθοδόξων, ἀλλ' ἀλλοίμονον ἄν κάθε φορά ἱδρύετο καί μία ἄλλη «ἐκκλησία»! Οἱ Ματθαιϊσταί καί οἱ Ματθαΐζοντες «Φλωρινικοί» εἶναι ὑπαίτιοι δι' αὐτό τό «ἀλλαλούμ» στό π.ἑ.!!! Παρά ταῦτα, ἀντί νά ἐντρέπωνται καί νά μετανοοῦν, βγαίνουν θρασύτατα καί παριστάνουν τούς «γνησίους Ὀρθοδόξους», συκοφαντοῦν δέ τόν Ἅγιον πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομον καί τούς κατ' ἀλήθειαν Ὀρθοδόξους!

---------------------------

Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Απορώ πώς κάποιοι επιμένουν στην πλάνη να λένε το άσπρο μαύρο!! Το 1924 οι πιστοί χριστιανοί δεν ίδρυσαν δική τους άλλη εκκλησία, ούτε το 1935 με τις χειροτονίες επισκόπων ιδρύθηκε άλλη εκκλησία! Το 1924 οι μασόνοι πατριάρχης, και αρχιεπίσκοπος Αθηνών και ο κλήρος και λαός που τους ακολούθησε στην αλλαγή του ημερολογίου ΑΠΕΣΧΙΣΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΕΞΕΠΕΣΑΝ ΕΚ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, λόγο της παράνομης και καταδικασμένης -αναθεματισμένης αλλαγής του ημερολογίου και την αρχή της εφαρμογής του οικουμενισμού. Οι ονομαζόμενοι ως Γ.Ο.Χ. δεν ίδρυσαν ΕΚΚΛΗΣΙΑ αλλά ΠΑΡΕΜΕΙΝΑΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ως συνεχιστές των Αγίων αποστόλων και πατέρων! Η μανία κάποιων του να αποδείξουν ότι τα μετέπειτα ήξεις αφίξεις ΄ κάποιου < επισκόπου > ως ομολογία πίστεως και ορθή αντιμετώπιση των σχισματικών- αιρετικών νέο-ημερολογητών ως ΕΚΚΛΗΣΙΑ είναι αστεία ή εκ του πονηρού δια να κρατήσει τους αφελείς στο στόμα του άλλου λύκου της ουνίας του φλωρινικού παλαιοημερολογητισμού δεκατριμερισμού !

---------------------------

Ανώνυμος Ο/Η ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ είπε...

Οι Γνησιοι Ορθοδοξοι Χριστιανοι (ΓΟΧ) ορος ηδη γνωστος απο αγωνες εναντιον αιρεσεων στην ιστορια της Εκκλησιας, ΟΡΘΑ και ΚΑΝΟΝΙΚΑ συγκροτησαν Συνοδο Αρχιερεων το 1935 και ως εκ τουτου Εκκλησιαστικη Δομη με σκοπο και στοχο να υπερασπισουν την ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΑ πληγεισα ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ και ΠΑΡΑΔΟΣΗ καθως και την πηγη αυτης της Αντικανονικοτητος που ηταν στην ουσια το πνευμα του Νεωτερισμου περι την Απαξ Παραδοθεισα Πιστη και του Οικουμενισμου που οι καρποι του εφανησαν περιτρανα τα επομενα χρονια μεχρι τις ημερες μας. Η βαση της ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΟΣ των ΓΟΧ ειναι το δικαιωμα και η υποχρεωση αντιστασης των Ορθοδοξων σε καθε προσπαθεια αλλαγης της Πιστεως τους οπως αυτη εκφραζεται απο την Δογματικη διδασκαλια και την Εκκλησιαστικη Παραδοση. Οι κληρικοι των ΓΟΧ ειναι Κανονικοι κληρικοι διοτι η παραπανω αναφερθεισα Εκκλησιολογικη Βαση τους ειναι Κανονικη και συμφωνη με την μακραιωνα Παραδοση της Ορθοδοξης Εκκλησιας στους αγωνες της εναντι Αιρεσεων ή ακομη και σοβαρων Κανονικων Ολισθηματων και Παραβασεων. Μεχρι εκει τα πραγματα εχουν καλως, η υιοθετηση της αποψης οτι οι ΓΟΧ αποτελουν σημερα την Μοναδικη Κανονικη Ορθοδοξη Εκκλησια ειναι, κατα την γνωμη μου υπερβολικη τουλαχιστον προς το παρον. Η Κανονικοτητα στην επισημη Εκκλησια ιδιαιτερα με τη συμμετοχη της στην Οικουμενικη Κινηση και ολα οσα εχουν γινει μεσω της συμμετοχης αυτης απο το 1920 ( επισημα) μεχρι σημερα, εχουν κλονισει σοβαρα την εννοια της Κανονικοτητος των Εκκλησιων αυτων, αλλα ο βαθμος του κλωνισμου της Κανονικοτητος η και η εν τελει, λογω συνεχων σταδιακων πνευματικων πτωσεων, απωλεια της Κανονικοτητος ειναι εργο και αρμοδιοτητα διερευνησης και Αποφασης μιας Πανορθοδοξου ή εστω Μεγαλης Ορθοδοξου Συνοδου. Μεχρι τοτε με Την Χαρη Του Θεου αγωνιζομαστε πραττοντες το καθηκον μας. Οσον αφορα τα θεματα που συνιστουν τα Αγια των Αγιων ( Μυστηρια, Χαρις κ.λ.π) ας μην ειμαστε καποιοι τοσο απολυτοι ας αφησουμε Τον Κυριο μας να μας οδηγησει με τροπο ασφαλη μεσω Της Εκκλησιας Του και της Αποφασης Της, με τον καταλληλο κατα Το Θελημα Του τροπο και στον καταλληλο χρονο. Καλη νηστεια, καλο αγωνα αδελφοι, η νικη Του Χριστου μας εναντι του Σκοτους εχει ηδη συντελεστει εμεις απλα προσπαθουμε να μεινουμε κοντα Του συμμετοχοι της Βασιλειας Του.

ΟΜΙΛΙΑ - ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ Γιά τή μεγάλη αἵρεση τῆς ἐποχῆς μας καί τό μέλλον τῆς Ὀρθοδοξίας! -- Του κ. Δημητρίου Κάτσουρα Θεολόγου


 ------------------------------------

Ο/Η ΧΑΡΙΛΑΟΣ είπε...

Η ανοιξιάτικη ισημερία σήμερα 8 Μαρτίου Ιουλιανού Ημερολογίου, και τα ψεύδη των Νεοημερολογιτών.

Η αναφορά του Πηδαλίου ότι  "η ισημερία εκατέβη τώρα εις τας 11 Μαρτίου, ούσα επί της πρώτης συνόδου εις τας κα [21] μαρτίου"  δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, είναι παπικής προελεύσεως, είναι ψευδής, παραπλανητική και προσπαθεί να δικαιώσει τον καταδικασμένο Νεοημερολογιτισμό.

Η ανοιξιάτικη ισημερία γινόταν, γίνεται και θα γίνεται στις 8 Μαρτίου Ιουλιανού Ημερολογίου, εξ΄ ού και τα όρια του Πάσχα, από 22 Μαρτίου έως 25 Απριλίου. Οκτώ [8] Μαρτίου η ισημερία, σύν δεκατέσσερεις ημέρες της ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΗΣ πανσελήνου [τεσσαρεσκαιδεκάτης Εξ.12, 6] μας κάνει 22 Μαρτίου. Αυτό αποφάσiσε η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος, και όχι τις ανακρίβειες που κατέγραψε ο "υποτακτικός"  του Αγίου Νικοδήμου, αιρετικός Θεοδώρητος στο Πηδάλιο.

Το 325, έτος συγκλήσεως της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, ήταν σε χρήση το Ιουλιανό Ημερολόγιο, αυτό που χρησιμοποιεί η Γνησία Ορθόδοξος Εκκλησία και σήμερα, και η ανοιξιάτικη ισημερία σήμερα γίνεται στις 7- 8 Μαρτίου, όπως και τότε. [βλ. Αιώνιον Πασχάλιον του Μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου Αμφιλοχίου]

Χαρίλαος Στουραΐτης.
Θεολόγος.

---------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

ΧΣ: «Η αναφορά του Πηδαλίου ότι "η ισημερία εκατέβη τώρα εις τας 11 Μαρτίου, ούσα επί της πρώτης συνόδου εις τας κα [21] μαρτίου" δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα».

Σχόλιον: Ὁ Ἅγιος Νικόδημος προφανῶς ἐννοεῖ ὅτι τό 1582, ὅταν ὁ «πάπας» εἰσήγαγε τό Γρηγοριανόν Ἡμερολόγιον, ἡ ἰσημερία εἶχε κατεβῆ εἰς τάς 11 Μαρτίου, δι' ὅ καί προσέθεσε 10 ἡμέρας, γιά νά ἐπανέλθῃ εἰς τάς 21 Μαρτίου, ὅπως ἦτο κατά τήν Α' Οἰκ. Σύνοδον. Ἐπειδή κάθε 128 χρόνια «χάνεται» καί μία ἡμέρα, λόγῳ τοῦ σφάλματος τοῦ Ἰουλιανοῦ Ἡμερολογίου, σήμερα ὄντως ἡ ἰσημερία ἔχει κατεβῆ στίς 8 Μαρτίου. Ὅλ' αὐτά περί ἰσημερίας κ.λπ. θά ἦσαν τελείως ἀνούσια καί ἀνάξια λόγου διά τούς πιστούς ἄν δέν ἐσερβιρίζοντο ὑπό τῶν Μασσώνων (=Σατανιστῶν) ὡς δῆθεν οἱ πραγματικοί λόγοι διά τήν εἰσαγωγήν τοῦ νέου ἡμερολογίου ἤ μᾶλλον νέου ἑορτολογίου (ν.ἑ.) εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν τό 1924, προκειμένου νά ἐξαπατήσουν τόν πισατόν λαόν καί νά τό δεχθῇ. Ὅπως ἔχει γραφῆ ἑκατομμύρια φοράς, οἱ πραγματικοί λόγοι ἦσαν (1) νά προωθηθῇ ὁ Οἰκουμενισμός μέ τήν περιβόητον «ἕνωσιν τῶν ἐκκλησιῶν», καί (2) νά γίνῃ σχίσμα εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν, οὕτως ὥστε ν' ἀποδυναμωθῇ Αὐτή καί νά μήν ἀντισταθῇ σθεναρῶς εἰς τόν σταδιακῶς ἐπιβαλλόμενον Σατανισμόν καί καταστροφήν τῆς Ἑλλάδος (πρβλ. Οἰκουμενισμός, κατασυκοφάντησις ἤ/καί κατάργησις τῶν ἱερῶν Παραδόσεων, διδασκαλία τῆς ὁμοφυλοφιλίας καί τῶν ἐμφύλων ταυτοτήτων στά σχολεῖα, ἀντικατάστασις τοῦ πληθυσμοῦ μέ εἰσαγομένους ἰσλαμιστάς, διαστρέβλωσις τῆς Ἱστορίας, χρεωκοπία τῆς χώρας, ξεπούλημα Ἐθνικῆς Κυριαρχίας κ.λπ.). Αὐτή εἶναι ἡ ἀληθινή διάστασις τοῦ ἡμερολογιακοῦ ζητήματος. Ὅσοι δέν δύνανται νά τήν κατανοήσουν καί ἀναλώνονται σέ ἀερολογίες/ψευδολογίες τοῦ τύπου «εἰδωλολάτρης εἰσήγαγε τό Ἰουλιανόν Ἡμερολόγιον», «οἱ Σύνοδοι τοῦ 16ου αἰῶνος πού κατεδίκασαν τό ν.ἑ. ἐνδιαφέροντο μόνον διά τό Πασχάλιον», «ὅσοι ἐμμένουν στίς 13 ἡμέρες εἶναι ἡμερολάτραι», «καλύτερον θά ἦτο νά εἰσαχθῇ τό Μακεδονικόν ἡμερολόγιον» κ.λπ., αὐτοί, λοιπόν, ἄν δέν ψεύδωνται ἐσκεμμένως, τότε πλανῶνται πλάνην οἰκτράν.

---------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 21 Μαρτίου 2022 - 6:01 μ.μ.

Ὁ κ. ΧΣ, ἐκτός ἀπό ψευδο-θεολόγος, εἶναι καί ψευδο-αστρονόμος! Ὅλοι οἱ ἀστρονόμοι συμφωνοῦν ὅτι τό Ἰουλιανόν Ἡμερολόγιον ἔχει σφάλμα (ὅπως καί τό Γρηγοριανόν), δι' ὅ καί κάθε 128 ἔτη πρέπει νά προστίθεται μία ἡμέρα, προκειμένου ἡ ἰσημερία νά παραμείνῃ στις 21 Μαρτίου, ὅπως ἦτο τό 325 μ.Χ. (ἔτος συγκλήσεως τῆς Α' Οἰκ. Συνόδου, πού ἐπαγιοποίησε τό Ἑορτολόγιον), ὁ κ. ΧΣ ἐπιμένει ἐσφαλμένως ὅτι καί τό 325 μ.χ. ἡ ἰσημερία ἔπεφτε τήν 8ην Μαρτίου, ὅπως καί σήμερα, τοὐτέστιν ἐπιμένει ἐσφαλμένως ὅτι τό Ἰουλιανόν Ἡμερολόγιον δέν ἔχει σφάλμα!!! Χρειάζεται κάτι ἄλλο γιά νά πεισθῇ ὁ ἀναγνώστης ὅτι ὁ κ. ΧΣ «ἔχει χάσει τά πασχάλια» του;

----------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 22 Μαρτίου 2022 - 6:27 μ.μ.

Τά ἔχω ἐξηγήσει καί τεκμηριώσει ἄπειρες φορές μέ ἀναφοράς εἰς τήν Πατερικήν διδασκαλίαν καί πρᾶξιν. Δέν ἔχω τόν χρόνον καί τήν διάθεσιν νά τό πιάνω ἀπό τήν ἀρχήν κάθε φοράν πού «ξεφυτρώνει» καί κάποιος ἀνώνυμος μέ «ἀπορίες». Ὁ κάθε Ὀρθόδοξος ὀφείλει νά ἐρευνήσῃ μόνος του καί νά μάθῃ τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησιολογίαν ἀπό ἔγκυρες πηγές ἀντί νά ἔρχεται ἐδῶ μέ «κουκκούλαν» καί μέ πονηρές λέξεις καί φράσεις, ὅπως «πῶς γίνεται νά συνεργάζεται ὁ Θεός μέ Σατανιστάς;», καί προσωποποιώντας τό θέμα, ἐμπλέκοντας ὀνόματα πού ἐγώ σέβομαι καί ἀγαπῶ, ἔτσι ὥστε «ντόρος νά γίνεται», ἀπό τόν ὁποῖον μόνον κακία παράγεται καί οὐδέν καλόν. Τέλος.

Τελικά μήπως είχαν δίκαιο όσοι ανησυχούσαν για τα m-RNA εμβόλια; --- Ν. Παναγιωτόπουλος – Καρδιολόγος

 «η ασφάλεια των νέων φαρμάκων δεν μπορεί να είναι γνωστή με βεβαιότητα παρά μόνον όταν αυτά διατίθενται στην αγορά για πολλά χρόνια». 

Δ. Τριχόπουλος. Δάσκαλός μας. Καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας.

Εμβόλια mRNA και ενσωμάτωση DNA.

(άρθρο: Εμβόλια mRNA και ενσωμάτωση DNA) «Σε τι διαφέρουν τα νέα εμβόλια; Στηρίζονται σε μια νέα λογική, πρωτοφανή για τη συλλογική ιατρική εμπειρία των εμβολιασμών.

Πως λειτουργούν τα εμβόλια mRNA:

--------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Τό ἄρθρον αὐτό, καί βεβαίως τό ἄρθρον εἰς τό περιοδικόν "Current issues in molecular biology," εἰς τό ὁποῖον ἀναφέρεται, ἔχει τρομακτικές προεκτάσεις. Ὁ Εἰσαγγελεύς τοῦ Ἀρείου Πάγου θά πρέπῃ ν' ἀσκήσῃ πάραυτα δίωξιν κατά τῆς «κυβερνήσεως» Μητσοτάκη καί κατά τῶν «εἰδικῶν» πού τήν συμβουλεύει μέ τήν κατηγορίαν «ἔγκλημα κατά τῆς ἀνθρωπότητος», διότι περί αὐτοῦ πρόκειται.

Τη ΚΑ΄ (21η) Μαρτίου, ο Όσιος ΣΕΡΑΠΙΩΝ ο Σιδώνιος εν ειρήνη τελειούται.

Σεραπίων ο Όσιος Πατήρ ημών ήτο Ασκητής εις την εσωτάτην έρημον της Αιγύπτου, καταγόμενος, ως τινές λέγουσιν, από την Σιδώνα, εξ ου και Σιδώνιος απεκαλείτο. Είχε δε ο μακάριος συγκεντρώσει εν εαυτώ όλας τας αρετάς, τέλειος εις όλα υπάρχων, εις την εγκράτειαν θαυμάσιος και εις την Θείαν Γραφήν σοφώτατος. Μεγίστην δε επιμέλειαν κατέβαλεν ο θρείος ούτος Πατήρ, ως διάπυρος ζηλωτής της ευσεβείας, ίνα οι ειδωλολάτραι επιστρέψωσιν εις την του Χριστού Πίστιν. Ήτο δε ο μακάριος τόσον ελεήμων, ώστε ουδέν εκράτει δια τον εαυτόν του, αλλά τα πάντα προσέφερεν εις ελεημοσύνην. Πολλάκις δε μη έχων τι άλλο να προσφέρη, προσέφερε τον εαυτόν του και πολλάκις επωλήθη εκουσίως ως αιχμάλωτος, αφ’ ενός μεν δια να λυτρώση ψυχάς από την αιχμαλωσίαν του δαίμονος, αφ’ ετέρου δε δια να δώση ελεημοσύνην τα εκ της εκουσίας πωλήσεώς του χρήματα.

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗΝ ΜΑΣ -- π. Γεωργίου Δ. Μεταλληνού Ομ. Καθ. Παν. Αθηνών

1. Ὁ Ἡσυχασμὸς1 εἶναι ἡ πεμπτουσία τῆς ὀρθοδόξου παραδόσεως, ταυτιζόμενος μὲ αὐτὸ ποὺ περικλείει καὶ ἐκφράζει ὁ ὅρος ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. Ἔξω ἀπὸ τὴν ἡσυχαστικὴ παράδοση ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι ἀνύπαρκτη καὶ ἀδιανόητη. Ἡ ἡσυχαστικὴ πράξη, ἐξ ἄλλου, εἶναι ἡ «λυδία λίθος» γιὰ τὴν ἀναγνώριση τῆς αὐθεντικῆς χριστιανικότητας. «Νηστεία, ἀγρυπνία, προσευχὴ» –μὲ τὶς ἡσυχαστικὲς πρακτικὲς– ἀποκτῶνται τὰ οὐράνια χαρίσματα στὴν ὀρθοδοξοπατερικὴ παράδοση. Πρέπει δὲ νὰ ἀποσαφηνισθεῖ ἐξ ἀρχῆς, ὅτι ὡς ἡσυχασμὸς νοεῖται κυρίως ἡ πορεία πρὸς τὴν θέωση καὶ ἡ ἐμπειρία τῆς θεώσεως καὶ δευτερευόντως ἡ διερεύνηση καὶ καταγραφὴ αὐτῆς τῆς πορείας καὶ ἐμπειρίας, ἡ ἀκαδημαϊκὴ δηλαδὴ νοηματοδότηση τοῦ ὅρου «θεολογία».

Ὁ Ἡσυχασμὸς εἶναι ἡ βάση καὶ τὸ θεμέλιο τῶν δογματικοθεολογικῶν ἀποφάσεων τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων, ὡς ἡ ἁγιοπνευματικὴ πορεία τῆς «καθάρσεως, τοῦ φωτισμοῦ καὶ τῆς θεώσεως» καὶ ὄχι κάποια διανοητικὴ–στοχαστικὴ–ἐπιστημονικὴ διαδικασία. Γιʼ αὐτὸ ἡ γνώση τοῦ Θεοῦ ὡς θέωση εἶναι ὑπόθεση ὅλων, ἐγγραμμάτων καὶ ἀγραμμάτων, σοφῶν καὶ ἀσόφων καὶ ὄχι μόνο τῶν φιλοσοφούντων, ὅπως διετείνετο ὁ οὐνιτίζων Βαρλαὰμ ὁ Καλαβρὸς (1290–1359), τὸν 14ο αἰώνα. Αὐτὸν κυρίως ἀντέκρουσε, ὡς κύριος ἐκπρόσωπος καὶ πρόμαχος τῆς ἡσυχαστικῆς παραδόσεως ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς (1296–1359)2, ὁ μεγαλύτερος ὀρθόδοξος θεολόγος τῆς ἐποχῆς του καὶ μέγας Πατὴρ τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος σπούδασε Θεολογία στὴν ἀληθινὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τῆς Ὀρθοδοξίας, κατὰ τὰ κεφάλαια 12–14 τῆς Α´ Πρὸς Κορινθίους (δόμηση τῆς Ἐκκλησίας διὰ τῶν χαρισμάτων), δηλαδὴ στὸν χῶρο τῆς ἀσκήσεως καὶ μετανοίας.

--------------------------

Ο/Η ΧΑΡΙΛΑΟΣ είπε...

Πολλά λέει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, αλλά λίγοι τα εφαρμόζουν.
Επίκαιρος όσο ποτέ ο άγιος, διότι κάποιοι επανέφεραν όλες εκείνες τις αιρέσεις που έχει καταδικάσει η Εκκλησία

Αρειανισμό, Βογομιλισμό, Παπισμό, Βαρλααμισμό και πολλές άλλες.
Όλα αυτά διά της [δήθεν] εικόνος της Αγίας Τριάδος.

Περί του προσώπου του Θεού: «...ἀλλά πρόσωπον μέν τοῦ Θεοῦ ὁρώμενον ἐστίν ἡ κατά τήν ἐπί τούς ἀξίους
ἐπιφάνειαν ἐνέργεια καί χάρις τοῦ Θεοῦ. Τοῦ αὐτοῦ πρόσωπον μηδέποτε ὁρώμενον» (Γρ.
Παλαμᾶ, Λόγος εἰς τόν Τίμιον Σταυρόν. PG 151, σελ. 132-133).
«Καί ὁ μέγας Διονύσιος γνόφον εἰπών εἶναι τό ἀπρόσιτον φῶς... γίνεται πᾶς ὁ Θεόν
γνῶναι ἀξιούμενος... καί Στέφανος ὕστερον ἀνεωγμένων αὐτῶ τῶν οὐρανῶν... ἀτενίσας
εἶδε, νῦν δέ ἐκ τῆς νεφέλης, ἥτις ἐπεσκίασε τόν Ἰησοῦν...» (Γρ. Παλαμᾶ PG 151, σελ. 444).

Περί Θεοῦ Πατρός
Ἀσώματος ὁ Θεός Πατήρ: «Πατήρ ἀσώματος καί κατά χρόνον καί τόπον ἀόριστος, ἐν
Ἁγίω καί ἀϊδίω Πνεύματι καί Υἱῶ καί Λόγω συνανάρχω, ὅς ἐστίν ἡ ἐνυπόστατος τοῦ Πατρός
ἀλήθεια» (Γρ. Παλαμᾶ Ἑλ. Πατρ., σελ. 260 Α).

Χαρίλαος Ι. Στουραΐτης.
Θεολόγος.

Ο ΠΑΤΗΡ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΓΓΕΛΑΚΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ 20-3-2022

 


«Κύριε, Κύριε,

ἐπίβλεψον ἐξ οὐρανοῦ καί ἴδε» σέ ποία ἀξιοθρήνητη καί ἐλεεινή κατάσταση ἔχει φθάσει ἡ πρωτόθρονη ἐκκλησία τῆς Κωνσταντινουπόλεως, ἀλλά καί γενικότερα. Διά τάς ἁμαρτίας μας καί διά τήν ἀμέλειά μας παρεχώρησες νά ἐπικρατήσει καί νά κυριαρχήσει ἡ φοβερή αὐτή παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἔτσι ὥστε νά εἴμαστε ἀναπολόγητοι ἐνώπιόν Σου. Κλῆρος καί λαός ἐγκαταλείψαμε τήν ὁδόν τῶν ἁγίων Πατέρων μας καί «ἐπορεύθημεν ἐν τοῖς θελήμασιν τῶν καρδιῶν ἡμῶν». Ἔπαυσαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες μας νά ἀποτελοῦν γιά μᾶς παραδείγματα καί πρότυπα πρός μίμηση στούς μέχρι θανάτου ἀγῶνες των γιά τήν διαφύλαξη τῆς ἀμωμήτου ἡμῶν πίστεως. Πατοῦμε ἀνερυθριάστως ἐπάνω στά αἵματα τῶν Ἁγίων καί Ἡρώων τῆς Ἀμωμήτου Ὀρθοδόξου Πίστεώς μας, οἱ ὁποῖοι ὑπέρ Αὐτῆς, διά πυρός καί σιδήρου καί ὕδατος ἐτελειώθησαν. «Ἀλλ᾽ ἱκετεύομε τήν Σήν ἀνείκαστον ἀγαθότητα. Φεῖσαι ἡμῶν, Κύριε, κατά τό πλῆθος τοῦ ἐλέους Σου καί σῶσον ἡμᾶς» ἀπό τήν φοβερή αὐτή λύμη τῆς παναιρέσεως του Οικουμενισμού, καί ἀνάδειξε στούς ἐσχάτους αὐτούς χρόνους τῆς γενικῆς ἀποστασίας, στούς ὁποίους ζοῦμε, ἁγίους καί ἀξίους ἱεράρχες, ἀληθινούς μιμητές τῶν ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ --- Οι Θεολόγοι της χώρας ζητούν την άμεση αποκατάσταση των υγειονομικών του ΕΣΥ

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) ενώνει τη φωνή της με όλους του Έλληνες, που με αισθήματα αλληλεγγύης, τονίζουν την ανάγκη δικαίωσης και αποκατάστασης των υγειονομικών του ΕΣΥ.

Λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες σκληρές και ανερμήνευτες δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού Υγείας, στις οποίες, αφενός, διακρίνει κανείς στοιχεία εκδίκησης, αδικίας, διακρίσεων και έλλειψης κοινωνικού ενδιαφέροντος, έναντι των υγειονομικών του ΕΣΥ και, αφετέρου, δεν φαίνεται ότι λαμβάνονται υπόψη οι αποφάσεις και τα σχέδια των  άλλων ευρωπαϊκών χωρών, με τα οποία γίνεται σαφές ότι σε αυτές αίρονται, πλέον σταδιακά, τα περιοριστικά μέτρα λόγω Covid 19.