Ιερά Μονή Εσφιγμένου : ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΔΙΚΟ ΧΑΜΟ ΝΕΑΡΟΥ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗ ΜΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Σχετικά με το μοιραίο ατύχημα του νέου στην Μονή μας έχουμε να δηλώσουμε συντετριμμένοι για τον άδικο χαμό του. Συλλυπούμεθα τους οικείους του για τον απροσδόκητο χαμό του και προσευχόμαστε για καλό παράδεισο. Τα λόγια είναι φτωχά για να εκφράσουν το τι νοιώθουμε.

Από την πρώτη στιγμή άμεσα ενημερώσαμε τις αρχές και καλέσαμε ιατρική βοήθεια, αλλά ήταν μάταιο. Η πτώση του στο κενό ήταν από το παράθυρο του δωματίου που φιλοξενείτο. Φιλοξενία, που παρέχουμε, όταν ζητηθεί, σε πιστούς-περιηγητές του Αγίου Όρους. Μαρτυρίες αναφέρουν ότι αποκοιμήθηκε σε αυτό το παράθυρο και έχασε την ισορροπία του. Η πτώση από ύψος 17 μέτρων, ήταν μοιραία.

Με Δελτία Τύπου και δημοσιεύματα, όμως παίζεται ένα παιχνίδι εντυπώσεων στην μνήμη του. Δεν θα συνεχίσουμε τον ανήθικο κατήφορο αυτό. Η αστυνομία διενεργεί έρευνα και έχουμε  απόλυτη εμπιστοσύνη σε αυτήν και το πόρισμα της. Είναι γεγονός τραγικό, ο άδικος χαμός του 32χρονου προσκυνητή μας.


Σεβασμός στον άτυχο αδικοχαμένο νέο και στην μνήμη του.

Μετά Τιμής,
Γραφείο Τύπου Ιεράς Μονής Εσφιγμένου

Ύμνοι στα Εισόδια της Κυρίας Θεοτόκου -- Orthodox Hymns

Changes in the Divine Liturgy of St. John Chrysostomos -- Aλλαγές στη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου στις Ηνωμένες Πολιτείες με έγκριση του Οικ. Πατριαρχείου!


(SE Fed. of Greek Orthodox Choirs & Musicians) - The following is a message of information from Maria Keritsis, National Chairman of the National Forum of Greek Orthodox Church Musicians:

Changes in the Divine Liturgy of St. John Chrysostomos

The Holy Eparchial Synod of our Greek Orthodox Archdiocese of America, with the approval of the Holy Ecumenical Patriarchate, has recently completed and published a new Divine Liturgy of St. John Chrysostom in both Greek and English. This new translation also includes changes to the Liturgy that will impact the responses during the liturgy offered by chanters and choirs. To assist the parishes of our Archdiocese with the transition in the use of the newly approved Divine Liturgy, the National Forum of Greek Orthodox Church Musicians has outlined the changes. Each choir director and chanter should work with their parish priest and proceed with the implementation as directed.

O Συναξαριστής της ημέρας.

Πέμπτη, 1 Σεπτεμβρίου 2016

Αρχή της Ινδίκτου. Σύναξις της Θεοτόκου των Μιασηνών, και μνήμη του γενομένου εμπρησμού. Μνήμη Συμεών του Στυλίτου, αγίων 40 μαρτύρων παρθένων γυναικών και ασκητριών και Αμμούν του διακόνου και διδασκάλου αυτών, οσίου Μελετίου του εν όρει της Μυϊοπόλεως ασκήσαντος, Αγγελή νεομάρτυρος. Μνήμη της οσ. Μάρθας, μητρός του Αγίου Συμεών, και της οσίας Ευανθίας, και η Κοίμησις του Ιησού του Ναυή, και των αγίων μαρτύρων και αυταδέλφων Ευόδου, Καλλίστης και Ερμογένους.
Ασπασίας παρθενομάρτυρος.


Γιὰ τὴν περίπτωση αὐτή, ὁ Σ. Εὐστρατιάδης στὸ Ἁγιολόγιό του, γράφει τὰ ἑξῆς: «Λέξις λατινικὴ (indictio) ὁρισμὸν σημαίνουσα καθ’ ὂν κατὰ δεκαπενταετὴ περίοδον ἐπληρώνοντο εἰς τοὺς αὐτοκράτορας τῶν Ρωμαίων οἱ φόροι. Κατὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴν παράδοσιν, τὴν ἀρχὴν τῆς ἰνδικτιῶνος εἰσήγαγεν ὁ Αὔγουστος Καῖσαρ (1 – 14), ὄτε διέταξε τὴν γενικὴν τῶν κατοίκων τοῦ Ρωμαϊκοῦ κράτους ἀπογραφὴν καὶ τὴν εἴσπραξιν τῶν φόρων, κατὰ τὴν πρώτην τοῦ Σεπτεμβρίου μηνός. Ἀπὸ τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου (313) ἐγένετο ἐπισήμως χρῆσις τῆς Ἰνδικτιῶνος ὡς χρονολογίας. Ἔκτοτε δὲ ἡ ἐκκλησία Κωνσταντινουπόλεως μέχρι τοῦ νῦν ἑορτάζει τὴν 1η Σεπτεμβρίου ὡς ἀρχὴν τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἔτους».
«Ἴνδικτον ἡμῖν εὐλόγει νέου χρόνου, ὢ καὶ παλαιὲ καὶ δι’ ἀνθρώπους νέε».

Ερώτηση προς τον κ. Χριστοδουλίδη: Τα μυστήρια στο νέο ημερολόγιο είναι έγκυρα ή όχι;


Αδελφός ερώτησε :

Αν κάποιος νεοημερολογίτης θέλει να ακολουθήσει και να εκκλησιάζεται στο πάτριο, ποιές ενέργειες πρέπει να γίνουν για να μπορεί να κοινωνήσει;

Απάντηση :

Να ληφθούν υπόψη τα κατωτέρω, ότι πιστοί και μέλη της ζώσας Εκκλησίας του Κυρίου, καταθέτουν απόψεις και όχι θέσεις ή αποφάσεις. Οι θέσεις και οι αποφάσεις της Εκκλησίας είναι έργο Οικουμενικής Συνόδου.

1) Σχετικά με τα Μυστήρια της Καινοτόμου Εκκλησίας. Σαφώς, σαφέστατα πλέον όχι. Μετά την εν Κολυμπαρίω Κρήτης ληστρική σύνοδο, όπου η φθοροποιός οικουμενιστική δοξασία ενεδύθη εκκλησιαστικό ένδυμα, η εκκλησία αυτή δεν είναι εκκλησία. Είναι εκκλησία πονηρευομένων και συναγωγή του Σατανά. Η μνημόνευση επισκόπων, κοινωνούντων μετά των συμμετασχόντων αδελφών άλλων εκκλησιών, καθιστά τούτους ενόχους. Δεν έχει σημασία αν υπέγραψαν, ή δεν υπέγραψαν τις αποφάσεις της ψευδοσυνόδου αυτής.

Το δεύτερο ερώτημα έχει τρεία σκέλη.
2α) Αν κάποιος νεοημερολογίτης θέλει να ακολουθήσει το πάτριο, οφείλει να ενημερωθεί. Δεν χρειάζονται πολλά. Ποτέ δεν υπήρξε αίτημα αλλαγής του ημερολογίου/εορτολογίου εκ μέρους του σώματος της Εκκλησίας. Όμως κάποιοι ιεράρχες, ζηλώσαντες δόξαν παπικήν, νόμισαν ότι αυτοί ήταν η κεφαλή της Εκκλησίας. Έτι δε, να ληφθεί υπόψη ότι το αίτημα αυτό, ήταν προερχόμενο από σιωνιστικούς και ελευθεροτεκτονικούς κύκλους, εφαπτόμενους και στερεά συνεδεμένους με την πολιτική ραδιουργία. Κυρίαρχος και πρωτεύων εδώ ο ρόλος του Αγγλικανισμού.

2β) Αν κάποιος νεοημερολογίτης θέλει να εκκλησιάζεται με το πάτριο, μπορεί να το κάνει ελεύθερα και αβίαστα. Δεν θα του ζητήσει κανείς πιστοποιητικό θρησκευτικών φρονημάτων, προκειμένου να εισέλθει στον ιερό ναό. Αυτονόητα, αναφέρομαι σε εντελώς άγνωστα άτομα.

2γ) Ποιές ενέργειες πρέπει να προηγηθούν για να γίνει δεκτός στη Θεία Μετάληψη ένας νεοημερολογίτης ; Οι ενέργειες αφορούν πρώτα εκείνον, που θέλει να λάβει την Θεία Κοινωνία, από ιερέα της παραδοθείσης πίστεως, και ύστερα εκείνον που θα τον Μεταλάβει. Έχω να καταθέσω εδώ την προσωπική μου μαρτυρία από ένα συναφές περιστατικό. Εντελώς αιφνιδιαστικά, χωρίς να μετέχει στον εκκλησιασμό, προσήλθε να λάβει την Αγία Κοινωνία μια άγνωστη. Η ενδυμασία της, ήταν ενδυμασία γυναίκας του συμπαθούς κατά τα άλλα φύλου των περιφερόμενων τσιγγάνων. Ο ιερέας, όταν ήρθε η σειρά της, της είπε να περιμένει στο τέλος. Εκείνη δεν περίμενε, κάτι μουρμούρισε και έφυγε.

Ταύτα ακροθιγώς για ένα ζήτημα που δεν μπορεί να απαντηθεί εν εκτάσει στον περιορισμένο χώρο των σχολίων. Επειδή υπάρχει και η καινοτόμος αντίληψη μερικών ιερέων, οι οποίοι, στο «μετά φόβου», απευθυνόμενοι στο εκκλησίασμα λένε «ελάτε να μεταλάβετε όλοι».

Κάποιοι ηγούμενοι επί αγίου Θεόδωρου του Στουδίτου, δεν είχαν μεν προσχωρήσει στην αίρεση, αλλά, ενώ παρέμεναν στα Μοναστήρια τους, όμως μνημόνευαν τους αιρετικούς!

 Παρά ταύτα ενόμιζον, ότι πράττουν έργον θεάρεστον και διακριτικόν! Προς αυτούς έγραψε ο Όσιος Πατήρ: 

«Και τώρα δέξαι μου, τιμιώτατε πάτερ, ομιλούντα πιο ελεύθερα.
Δέν τυγχάνει εκτός ευθύνης, το να συλληφθής, δηλαδή από ανθρώπους τού βασιλέως και να παραμείνης παρά ταύτα ελεύθερος...
Εάν η οσιότης σου ουδέν έπαθε εκ των ανωτέρω (των βασάνων δηλαδή που υπεβάλοντο οι πιστοί), μετά τήν σύλληψιν, συγχώρα με, αλλά επλανήθης αδελφέ.
Και μή μου δικαιολογήσαι, πως διατηρείς ασφαλείς τας εκκλησίας και τάς άγιογραφίας των ναών, ως καί τό μνημόσυνον του πατριάρχου.

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Διονυσίου Τάτση: Φθάσαμε στό σημεῖο οἱ ἔνοχοι νά εἶναι τολμηροί καί οἱ ὑπέρμαχοι τῆς πίστεως ψοφοδεεῖς!

Πρέπει κάποτε νά μποῦν τά πράγματα στή θέση τους καί νά στρέψουμε τήν προσοχή μας γιά τή λύση διαφόρων προβλημάτων, πού ἀντιμετωπίζουμε οἱ Ὀρθόδοξοι. Πρέπει νά γίνουμε παραδοσιακότεροι, νά ἀποκτήσουμε περισσότερο ζῆλο καί περισσότερη παρρησία. Δυστυχῶς, στήν ἐποχή μας οἱ ἄνθρωποι ἀποφεύγουν ἐπιμελῶς νά ἔλθουν σέ ἀντίθεση μέ τούς κρατοῦντες, γιά νά μή χάσουν τήν εὔνοιά τους. Στό χῶρο τῆς Ἐκκλησίας αὐτό τείνει νά γίνει κανόνας. Πολλοί κληρικοί, ἀλλά καί ἐπίσκοποι (!), διαφωνοῦν, ἀλλά δέν ἐκφράζονται δημοσίως. Τρέμουν μπροστά στό ὀρθάνοιχτο μάτι -καί αὐτί- τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη, τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἤ τοῦ Μητροπολίτη. Τρέμουν καί πολλοί ἁγιορεῖτες! Ζοῦν μέ τό φόβο τῆς ἀπειλῆς καί τιμωρίας. Φοβοῦνται μήπως χάσουν αὐτά πού κατέχουν ἤ μήπως δέν πετύχουν αὐτά πού ἐπιθυμοῦν. Ἀντίθετα, οἱ Οἰκουμενιστές ἔχουν θράσος, διατυπώνουν δημοσίως τά ἐπιχειρήματά τους καί ἐκφράζουν τά φιλικά πρός τούς αἱρετικούς συναισθήματά τους. Φθάσαμε στό σημεῖο οἱ ἔνοχοι νά εἶναι τολμηροί καί οἱ ὑπέρμαχοι τῆς πίστεως ψοφοδεεῖς!  

«Πνευματομάχοι καινοτόμοι και ακαινοτόμητοι» -- του αδελφού μας Κυπριανού Χριστοδουλίδη

Ο Ρώσος άγιος Ιγνάτιος Μπριατσιανίνοφ γράφει ότι οι πρώτες αιρέσεις εστρέφοντο κατά του προσώπου του Κυρίου Ιησού Χριστού. (Σ.σ. Θα τις ονομάζαμε Χριστολογικές). Οι επόμενες στρέφονται κατά του προσώπου του Αγίου Πνεύματος. (Σ.σ. Θα τις λέγαμε Πνευματολογικές). Και γράφω εγώ τώρα, ότι η Εικονομαχία ήταν ακριβώς αίρεση κατά του αγίου Πνεύματος. Το Δόγμα της Αγίας Τριάδος, εννοώ το Σύμβολο Πίστεως, δεν το αθετούσαν οι εικονομάχοι, αθετούσαν όμως την θεότητα του αγίου Πνεύματος, ήταν Πνευματομάχοι αρνούμενοι τον εξεικονισμό του αγίου Θεού. Δέχονταν ότι ο Θεός έγραψε πάνω στις πλάκες τού Μωυσή τον Δεκάλογο, δεν δέχονταν όμως τον εξεικονισμό του ενανθρωπήσαντος Υιού και Λόγου του Θεού° το χέρι του Θεού μπορεί να γράφει, να χαράζει, όχι όμως και να ζωγραφίζει το πρόσωπό του πάνω στο ξύλο. 
Παρένθεση, μια φορά και μόνο, στο Κατά Ιωάννην άγιο Ευαγγέλιο, αναφέρεται ότι ο Κύριος έγραψε : «6 σὺ οὖν τί λέγεις; τοῦτο δὲ εἶπον ἐκπειράζοντες αὐτόν, ἵνα σχῶσι κατηγορίαν κατ' αὐτοῦ. ὁ δὲ Ἰησοῦς κάτω κύψας τῷ δακτύλῳ ἔγραφεν εἰς τὴν γῆν.» Η παρένθεση κλείνει.

Αλλά οι άγιες Εικόνες - ας αφήσουμε το σήμερα - από ποιους γινόταν τότε ; Ποιοι ήταν οι αγιογράφοι ; Δεν ήταν άνθρωποι (Μοναχοί) που είχαν δοθεί καθ΄ ολοκληρία στην πίστη και το άγιον Πνεύμα τους φώτιζε, στο έργο που είχαν αναλάβει ;

Κάτι ανάλογο συμβαίνει σήμερα με την ημερομαχία ή χρονομαχία. Οι χρονομάχοι ένθεν κακείθεν, που απερίφραστα μιλούν για αίρεση και για άκυρα Μυστήρια, εφόσον έχουμε να αντιμετωπίσουμε αίρεση που στρέφεται κατά του αγίου Πνεύματος (σημείωση, όχι τόσο απερίφραστα εμφανή όπως είναι το φιλιόκβε), οφείλουν να ζητούν επίμονα και επειγόντως - έχουν περάσει εκατό χρόνια από εγκαταστάσεως της Καινοτομίας - την σύγκλιση Πανορθόδοξης Συνόδου, αποκλειομένων των οικουμενιστών. Και ως προς τους εμπαθείς του Πατρίου Εορτολογίου, είναι συνετό να αφήσουν στην άκρη τις προκαταλήψεις που έχουν έναντι των αδελφών τους. Διότι όπως οι εικονομάχοι, αποβαίνουν τελικά Πνευματομάχοι.

Υστερόγραφο
Εύλογα, εφόσον μιλώ για ημερομαχία, θα μου πουν ότι από την άλλη έχουμε την ημερολατρεία. Θα επαναλάβω ότι ο χρόνος δεν αγιάζει τον άνθρωπο. Ο άνθρωπος αγιάζει το χρόνο. Όσοι λοιπόν σέβονται και τιμούν τους πατέρες της Εκκλησίας, ας λάβουν υπόψη ότι οι θεοφόροι άγιοι είναι αυτοί, που αγίασαν τον ειδωλολατρικό χρόνο εντός του οποίου έζησαν, ομολόγησαν και έδωσαν διττώς την μαρτυρία τους. Συνεπώς, δεν λατρεύουμε το χρόνο, αλλά εκείνους που αγίασαν το χρόνο. Τηρούμε ακριβώς και δεόντως τιμούμε το χρόνο αυτό. Όσο για τους άλλους, που ανακάλυψαν έλλειμα στην αρίθμηση και απώλεια ημερών, την μεν απώλεια τους την χαρίζουμε, την δε αρίθμιση την αφήνουμε στην κρίση τους. Ας μας απαντήσουν πώς είναι δυνατόν το 1+1 να ισούται με 3.

«Ἐν Ἰορδάνῃ βαπτιζομένου σου Κύριε ἡ τῆς Τριάδος ἐφανερώθη προσκύνησις»
 


Π. Ηλιόπουλος: Προτεραιότητα της ανθελληνικής σας κυβέρνησης είναι οι λαθρομετανάστες

Σε ευχαριστούμε γι'  αυτό το βίντεο αδελφέ μας Ιουστίνε!



Ο Kyprianos Christodoulides άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "ΟΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ -- του π. Νικολάου Δη...":

Ενδέχεται το περιεχόμενο του άρθρου να μη συμπίπτει με τις απόψεις και θέσεις του Ιστολογίου.

Οι «ἐξ ἡμισείας ὀρθόδοξοι»

Ὁ π. Εὐθ. Τρικαμηνᾶς εἶναι "ἐξ ἡμισείας ὀρθόδοξος", κατά τήν διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων μας, ἀφοῦ δέν ἀκολουθεῖ ὅ,τι πάντοτε, παντοῦ καί ὑπό πάντων ἐπιστεύθη!


kx
Παρά ταύτα, οι εσκοτισμένοι κατά τον νουν "παλαιονέοι" όρθόδοξοι εκτοξεύουν μαινόμενοι τις γνωστές περί ημερολατρείας κατηγορίες κατά των Παλαιοημερολογιτών, επικαλούμενοι την Α΄ Οικουμενική μόνο ως προς το ασύμπτωτο του εορτασμού του Πάσχα. Κάναμε την αλλαγή, λέγουν, και εφησυχάζουν με την διόρθωση. Αποσιωπουν τα υπόλοιπα της Α΄ Οικουμενικής. Δηλαδή, ότι το Πάσχα πρέπει να εορτάζεται από 21 Μαρτίου μέχρι 23 Απριλίου.