O κόσμος στον δρόμο του. Δεν γίνεται πια μεταστροφή -- Φώτης Κόντογλου

Πολλοί αναγνώστες μου γράφουνε, παρακαλώντας με, και μά­λιστα ξορκίζοντάς με, να γράψω για να χτυπήσω την ανηθικότητα, που δέρνει την κοινωνία, προ πάντων τη νεολαία, και που «τη σερ­βίρουν τα σινεμά», όπως μου γράφουνε. Φωνάζουνε: «Υψώσετε τη φωνή σας!». Ένας σπουδαστής μου γράφει από την Αγγλία: «Μη σταματήσετε αυτόν τον ωραίον αγώνα, μην πτοηθήτε από τις επιθέ­σεις. Υπάρχουν βέβαια πολλοί αντίπαλοι, αλλά και πολλοί θαυμα­στές του ωραίου σας έργου. Σας χρειαζόμαστε για να δώσετε φτε­ρά στις καρδιές μας, που είναι γεμάτες κενό και απαισιοδοξία».

Καημένοι άνθρωποι, πόση σημασία δίνετε στο πρόσωπό μου και σ’ αυτά που γράφω! Τί φωνή να υψώσω, που είναι βραχνιασμένη και αδύνατη, και χάνεται μέσα στον κυκεώνα της σημερινής ζω­ής; Όχι φωνή, αλλά και τ' αστροπελέκι να κρατά στα χέρια του κανένας σήμερα, και να το σφενδονίζει για να κάνει τους ανθρώ­πους ν' αλλάξουνε δρόμο, πάλι τίποτα δεν θα κάνει. Ο ίδιος ο ά­γιος Γιάννης ο Πρόδρομος, το ερημοπούλι της ερήμου, που τον φοβόντανε οι αμαρτωλοί, γιατί τους έλεγε «γεννήματα εχιδνών», κι αυτός μάταια φώναζε. Η φωνή του χανότανε μέσα στην έρημο, «φωνή βοώντος εν τη ερήμω». Και πότε; Τον καιρό που υπήρχα­νε ακόμα κάποια αυτιά να τον ακούσουνε, κι απλές καρδιές για να τον καταλάβουνε. Όχι εμείς που χρειαζόμαστε δασκάλεμα, και που έχουμε τόσα στην καμπούρα μας! Πώς να γίνουμε δάσκαλοι για τους άλλους; Γεμίζουμε χαρτιά με μυριάδες λόγια, μα τί το όφελος; Ο κόσμος τραβά τον δρόμο του και δεν σκοτίζεται από κη­ρύγματα. Κι αν δώσει προσοχή και κανένας στα γραψίματά μας, μπορεί να θυμώσει που χαλάσαμε την ησυχία του, και να πει πως είμαστε υποκριτές, ψευτογιασμένοι, κουκουβάγιες που βγαίνουνε α­πό τα χαλάσματα του παλιού καιρού. Σήμερα οι άνθρωποι είναι τέ­τοιοι, που μήτε το κήρυγμα του αγίου Κοσμά του Αιτωλού δεν θάκανε τίποτα.

Η πρόκληση του Διαφωτισμού και οι «Κολλυβάδες» πατέρες -- π. Γεώργιος Μεταλληνός

Το 18ο αιώνα συντελείται νέα περιπετειώδης συνάντηση της Ορθόδοξης Ανατολής με τη Δύση, που στα βασικά της σημεία συνιστά επανάληψη της ανάλογης διαδικασίας του 14ου αιώνα. Συνεχιστές, άλλωστε, των Ησυχαστών του φθίνοντος Βυζαντίου ήσαν οι αγιορείτες Κολλυβάδες Πατέρες, ενώ στη θέση του Καλαβρού «Λατινέλληνος» Βαρλαάμ, του φορέα δηλαδή και εκφραστού της «ευρωπαϊκής» συνειδήσεως, κατέλαβαν οι επισημότεροι εκπρόσωποι του Ελληνικού Διαφωτισμού, κληρικοί και μοναχοί στην πλειονότητα τους, όπως και εκείνοι. Πρόκειται για μια νέα φάση του μακραίωνος εθνικού διχασμού μας, του μακρόσυρτου δηλαδή «πνευματικού δυϊσμού», που κατατρώγει μόνιμα την εθνική μας σάρκα. Η πνευματική αυτή κρίση κατανοείται -δίκαια ως ένα σημείο- ως κρίση ταυτότητας του Γένους. Σημασία όμως έχει, ότι και πάλι το Άγιον Όρος, χώρος περισσότερο ευαισθητοποιημένος σε ζητήματα παραδόσεως, γίνεται επίκεντρο και της νέας συγκρούσεως, εφ’ όσον έχει γίνει πια παραδεκτό (π.χ. Δημ. Αποστολόπουλος), ότι το Άγιον Όρος, στα πρόσωπα των Κολλυβάδων, όχι μόνο επηρεάζει, αλλά και κατευθύνει τον αγώνα του Εθναρχικού Κέντρου στις κρίσιμες πράγματι εκείνες ιστορικές επιλογές του.

Το απολυτίκιον της Αγίας Μαρίνας της Μεγαλομάρτυρος.


 

Τη ΙΖ΄ (17η) Ιουλίου, μνήμη της Αγίας και καλλινίκου Μάρτυρος ΜΑΡΙΝΗΣ.

Μαρίνα η μακαρία κόρη και καλλιπάρθενος Μάρτυς ήτο από την Αντιόχειαν της Πισιδίας, τον καιρόν Διοκλητιανού ή Κλαυδίου Καίσαρος εν έτει σο΄ (270), από γονείς περιφανείς. Ο πατήρ αυτής ήτο ιερεύς των ειδώλων επίσημος, και εις όλην την πόλιν αιδέσιμος, Αιδέσιος δε και το όνομα. Ήτο δε η κόρη μονογενής θυγάτηρ του πατρός αυτής, ολίγας δε ημέρας μετά την γέννησιν αυτής απέθανεν η μήτηρ της. Έδωκε τότε ο Αιδέσιος το βρέφος εις τινα γυναίκα, ίνα το θηλάζη, ήτις κατώκει έξω της πόλεως δεκαπέντε στάδια. Τούτο δε ίσως ήτο οικονομία Θεού, να δοθή εκεί έξωθεν το κοράσιον, ότι εκεί ήσαν Χριστιανοί· όταν δε ηλικιώθη ολίγον και ωμίλει, ήκουσεν από τινος τον λόγον της του Χριστού πίστεως· επειδή δε έτυχεν εκ φύσεως αγαθής ψυχής και καλής προαιρέσεως, έτι δε και συνετή περισσώς και φρόνιμος, εδέχθη τον σωτήριον λόγον εις την καρδίαν της ευθύς ως ήκουσεν ότι ο Χριστός είναι αγαθός Θεός, αιώνιος και πολυεύσπλαγχνος και έγινε δια την σωτηρίαν των ανθρώπων άνθρωπος· σταυρωθείς δε εκουσίως ανέστη ενδόξως και ανελθών εις τους ουρανούς ετίμησε με την πατρικήν συνεδρίαν την φύσιν της ανθρωπότητος. Αυτά και έτερα όμοια ακούον το χαριτωμένον κοράσιον ερρίζωσεν εις την ψυχήν της ο σπόρος της πίστεως ως κόκκος σινάπεως, συνεργούσης της θείας χάριτος, με τον καιρόν δε απέδωκε τον καρπόν, ως εύκαρπος γη και καλλίστη, εκατονταπλάσιον, αυξάνουσα την ορθόδοξον πίστιν με το μαρτύριον, καθώς θέλετε ακούσει κατωτέρω σαφέστερον.

Mητροπολίτης Φιλάρετος της Εκκλησίας των Ρώσων της Διασποράς:

Αὐτὸ τὸ ὁποῖο προηγουμένως ἦταν ἰδίωμα τῶν ξεπεσμένων γυναικῶν, οἱ ὁποῖες, στὴν ἐνάσκησι τοῦ ἐπαισχύντου ἐπαγγέλματός τους ἐνεδύοντο προκλητικὰ γιὰ νὰ προκαλέσουν αἰσθησιακὰ τοὺς ἄνδρες, ἔχει πλέον γίνει ἡ μόδα καὶ κανόνας ἀκόμη καὶ γιὰ σεμνές γυναίκες, οἱ ὁποῖες σὲ πολλὲς περιπτώσεις δὲν λαμβάνουν κἄν ὑπ᾿ ὄψιν τους τὸ νόημα καὶ τὶς συνέπειες αὐτῆς τῆς μόδας ποὺ τὶς ἐσκλάβωσε.῎Αν ἡ ἐλαχιστοποίησις τοῦ μάκρους τοῦ φορέματος ἤ ὁ ἰδιαίτερος τονισμὸς τῶν «γραμμῶν» τοῦ σώματος ἀντιτίθενται πρὸς τὴν σεμνότητα, ἡ ὁποία θὰ πρέπει γενικὰ νὰ στολίζη τὶς Χριστιανὲς γυναῖκες, τότε ἀκόμη πιὸ ἀκατάλληλη εἶναι ἡ ἐμφάνισίς τους μὲ τέτοιου εἴδους ἐνδυμασία στὸν Ναὸ τοῦ Θεοῦ.

ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ --- Δελτίον Τύπου Εορτή Αγ. Νέου Οσιομάρτυρος Παύλου Αροανία Καλαβρύτων 3.7.21

Ομιλία Προέδρου

16.7.21

Καὶ ἐφέτος, γιὰ 26η φορὰ μᾶς ἀξίωσε ὁ Θεὸς καὶ ὁ Ἅγ. Παῦλος νὰ τελέσουμε τὴν Ἱερὰ Πανήγυρίν του μὲ μεγαλοπρέπεια, τηρουμένων τῶν ὑγειονομικῶν ὁδηγιῶν.

Πλῆθος κόσμου παρευρέθη στὸν Ἑσπερινό, στὴν Πολιαρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία, στὴν λιτανεία στὸ γενέθλιο τοῦ Ἁγίου καὶ ἐπεσκέφθη τὸ Μουσεῖο, χοροστατούντων τοῦ Μακαριωτάτου  Ἀρχιεπισκόπου Ἀσκάλωνος τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων κ.κ. Νικηφόρου μετὰ τοῦ  Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καλαβρύτων & Αἰγιαλείας κ.κ. Ἱερωνύμου, συλλειτουργούντων τοῦ Πρωτοσυγκέλου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Καλαβρύτων & Αἰγιαλείας πανοσιολογιωτάτου Ἀρχιμανδρίτου πατρὸς Ἰωακεὶμ Βενιακάκη, τοῦ ἡγουμένου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίας Λαύρας πανοσιολογιωτάτου Ἀρχιμανδρίτου πατρὸς Εὐσεβίου Σπανοῦ, τοῦ ἈρχιερατικοῦἘπιτρόπου Καλαβρύτων πατρὸς Χρήστου Μπίρμπα καὶ πλήθους ἱερέων.

Ὁ Σεβασμιώτατός μας ἀποχωρῶν γιὰ ἐπείγουσες ὑποχρεώσεις, ἀνέθεσε ὡς ἀντικαταστάτην του τὸν ἅγιον Πρωτοσύγκελον πατέρα Ἰωακεὶμ Βενιακάκη.

Προσωπικότητες τῆς θρησκευτικῆς,  πνευματικῆς, καλλιτεχνικῆς, πολιτειακῆς καὶ πολιτικῆς ἡγεσίας πλαισίωσαν τοὺς προσκυνητές, ὅπως οἱ ἀνωτέρω ἀναφερθέντες καθὼς καὶ οἱ :

Μήπως βιώνουμε τον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο;

....Όταν μαθαίνουμε από επίσημα χείλη ότι στον κόσμο μας λειτουργούν 59 εργαστήρια που επιδίδονται σε απίθανα πειράματα γενετικής, βακτηριολογίας και μοριακής αναζήτησης, κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι η νόσος Covid-19 δεν είναι το προϊόν ενός άτυπου επίσης διεθνούς βακτηριολογικού πολέμου, ο οποίος ως φαίνεται έχει κάποιες δεκάδες χρόνια προϊστορία. Ο διάσημος Έλληνας γενετιστής καθηγητής Άρης Πατρινός, 74 ετών, ήταν αυτός που πριν λίγα χρόνια στην Αθήνα μου είχε δηλώσει ξεκάθαρα ότι ο προσεχής μεγάλος πόλεμος σε παγκόσμιο επίπεδο θα είναι εργαστηριακός.

Προφανώς δε, αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότερες κυβερνήσεις διεθνώς αντέδρασαν ακαριαία στην πανδημία,Covid-19 κινητοποιώντας επίσης και το περίφημο ελικόπτερο ρίψεως χρήματος. Σίγουρα κάποιες από αυτές γνώριζαν ή υποψιάζονταν τι κρυβόταν πίσω από τον ιό και θέλησαν να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος της ζημιάς.Το θέμα όμως δεν έχει λήξει.

Κατά την εκτίμησή μας ο πανδημία θα έχει συνέχεια και δεν είναι λίγοι πλέον οι ειδικοί που πιστεύουν ότι ο ιός επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες και αύριο μπορεί να επανέλθει μεταλλαγμένος. Δεν αποκλείεται δε να γίνει και μπούμερανγκ για τους εμπνευστές του.

https://www.ot.gr/2021/06/08/apopseis/opinion/mipos-vionoume-ton-trito-pagkosmio-polemo/

Ἀφετηρία τῆς Ἰνδουιστικῆς - Βουδιστικῆς ἱεραποστολῆς

Οἱ δοξασίες π.χ. περί γιόγκα, διαλογισμοῦ, ἐσωτερικῶν πνευματικῶν πεδίων, διαλογιστικῆς στάσης ζωῆς κ.λ.π. κ.λ.π. δέν εἶναι ἁπλῶς πρακτικές πού ὁδηγοῦν (ἄν ὁδηγοῦν) στή λύση προβλημάτων τοῦ ἀνθρώπου ψυχολογικῶν ἤ σωματικῶν. Εἶναι στοιχεῖα τῆς Ἀσιατικῆς "πνευματικότητας" καί ἔχουν σχέση μέ τίς θρησκευτικές τους δοξασίες περί "κάρμα" καί "μετενσάρκωσης". Καί ἔρχονται στή Δύση σάν προπομπός εἰσβολῆς διδασκαλιῶν θρησκειῶν ἀνατολικῶν χωρῶν. Ἀποτελοῦν δηλαδή ἀφετηρία τῆς Ἰνδουιστικῆς - Βουδιστικῆς ἱεραποστολῆς σ’ ὁλόκληρο τό δυτικό κόσμο.

Athenogenes the Holy Martyr of Heracleopolis

This Saint was from Sebastia of Cappadocia and , according to the Synaxaristes, became Bishop of Pidachthoa. He and ten of his disciples were tortured and beheaded by the Governor of Philomarchus in the times of Diocletian. There is a second Martyr Athenogenes commemorated today, mentioned by Saint Basil in Chapter 29 of his treatise "On the Holy Spirit"; it is said that as this Athenogenes approached the fire, wherein he was to die a martyric death, he chanted the hymn O Joyous Light in praise of the Holy Trinity (see also Mar. 11).