Η κόλαση και ο παράδεισος: τόπος ή τρόπος; ---- (Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος)

 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΤΟΥΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΣ

ΤΟ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Οι άγιοι Πατέρες για τον Παράδεισο και την Κόλαση

Είναι πολύ σημαντικό να δούμε την διδασκαλία των αγίων Πατέρων για τον Παράδεισο και την Κόλαση, γιατί αυτοί είναι οι απλανείς διδάσκαλοι της Εκκλησίας, οι φορείς της αμιάντου Παραδόσεως, και γι’ αυτό η Αγία Γραφή δεν μπορεί να ερμηνευθεί έξω από την Θεόπνευστη διδασκαλία τους. Άλλωστε, η Εκκλησία, που είναι το θεανθρώπινο Σώμα του Χριστού, γράφει την Αγία Γραφή και την ερμηνεύει. Η γενική διδασκαλία των αγίων Πατέρων της Εκκλησίας είναι ότι ο Παράδεισος και η Κόλαση δεν υπάρχουν εξ επόψεως του Θεού, αλλά εξ επόψεως του ανθρώπου. Βεβαίως, υπάρχει Παράδεισος και Κόλαση σαν δύο τρόποι ζωής, αλλά δεν είναι ο Θεός που τους δημιούργησε. Στην πατερική παράδοση φαίνεται καθαρά ότι δεν υπάρχουν δύο τόποι, αλλά ο ίδιος ο Θεός είναι Παράδεισος για τους αγίους και ο ίδιος ο Θεός είναι Κόλαση για τους αμαρτωλούς. Αυτό συνδέεται αναπόσπαστα με την διδασκαλία των αγίων Πατέρων για την καταλλαγή και την συμφιλίωση, όπως και για την εχθρότητα του ανθρώπου με τον Θεό. Πουθενά στην Αγία Γραφή δεν φαίνεται ότι Θεός καταλλάσσεται με τους ανθρώπους, αλλά ότι ο  Χριστός καταλλάσσει τον άνθρωπο με τον Θεό.

"Τίνος Είναι Το Παιδί, Μάνα;" --- |Η Πεθερά Που Κράτησε Το Μυστικό Της Νύφης Της Και "Αγίασε"...

Όλη νύχτα, η Νίκη η νεαρή μάνα με τα δύο μικρά παιδιά, γύριζε στο στρώμα της.

Πώς θα το κρατούσε μυστικό το ότι μεγάλωνε μέσα της ένα νέο παιδί που δεν ήταν του άνδρα της ο οποίος έλειπε στην ξενιτιά;

Είχε σχεδόν αποφασίσει να πάει και να τελειώσει τη ζωή της, πέφτοντας στο ποτάμι παρακάτω από το χωριό με τη μεγάλη ρουφήχτρα. Τα παιδιά θα τα άφηνε στην πεθερά της που έμενε μαζί τους και ήταν χρυσός άνθρωπος.

Το πρωί αποφάσισε να της πει την τρομερή της απόφαση.

Το κακό δεν θεραπεύεται με κακό, αλλά μόνο με καλό θα το λύσουμε το θέμα.

-----------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἐξαίσια ἱστορία! Ἄς διδαχθοῦν ἀπό αὐτήν οἱ πεθερές πού δῆθεν ἀπό ἀγάπην πρός τό παιδί τους βάζουν συχνά «φυτίλια» σ' αὐτό καί χωρίζουν τό ἀνδρόγυνον! Γνωρίζω μία τέτοια ἁγία γυναῖκα, ἡ ὁποία ἔμενε (ἔχει κοιμηθῆ ἐδῶ καί πολλά χρόνια) μαζί μέ τόν γιό της στό ἴδιο σπίτι καί πάντοτε ὑπεστήριζε τήν νύμφην της, ἡ ὁποία ἦτο ἐπίσης ἁγία γυναῖκα! Ἡ πεθερά αὐτή, λοιπόν, ἔτρεχε πάντοτε πρός βοήθειαν ὅπου στό χωριό ὑπῆρχε ἀνάγκη, π.χ. ἄρρωστος ἄνθρωπος. Οὐδέποτε εἶπε κακόν λόγον γιά κανένα, ἀλλ' ἔλεγε πάντοτε τόν καλόν λόγον! Στήν Ἐκκλησίαν πρώτη! Δυστυχῶς, δέν εἶχε διαβάσει τά σιγγίλια καί τά ὑπόλοιπα περί τοῦ π.ἑ., ὁπότε πήγαινε στήν Ἐκκλησίαν τοῦ χωριοῦ μέ τό ν.ἑ., ὁπότε, κατά τόν κ. Στουραΐτην, εὑρίσκεται τώρα εἰς τήν ... Κόλασιν!

-----------------------

 Ο/Η ΧΑΡΙΛΑΟΣ είπε...

Ο νέος τύπος του Νεοημερολογίτη, ο κ. Χατζηνικολάου [άλλωστε δεν διαφέρουν σε τίποτα οι σχισματοαιρετικοί Νεοημερολογίτες από τους σχισματοαιρετικούς Ακακιοφλωρινικούς] πλανάται πλάνην οικτράν και ξεχνά το του Αγίου Κυπριανού : Extra Ecclesia nulla salus, εκτός της Εκκλησίας δεν υπάρχει σωτηρία .

Ο Νεοημερολογιτισμός είναι Παπισμός, είναι Οικουμενισμός, και έχει καταδικαστεί διά αναθεμάτων.

Ο κ. Χατζηνικολάου προσπαθεί απεγνωσμένα να τους αθωώσει, αλλά μάταιος κόπος.

Τη ΙΖ΄ (17η) Ιουλίου, μνήμη της Αγίας και καλλινίκου Μάρτυρος ΜΑΡΙΝΗΣ.

Μαρίνα η μακαρία κόρη και καλλιπάρθενος Μάρτυς ήτο από την Αντιόχειαν της Πισιδίας, τον καιρόν Διοκλητιανού ή Κλαυδίου Καίσαρος εν έτει σο΄ (270), από γονείς περιφανείς. Ο πατήρ αυτής ήτο ιερεύς των ειδώλων επίσημος, και εις όλην την πόλιν αιδέσιμος, Αιδέσιος δε και το όνομα. Ήτο δε η κόρη μονογενής θυγάτηρ του πατρός αυτής, ολίγας δε ημέρας μετά την γέννησιν αυτής απέθανεν η μήτηρ της. Έδωκε τότε ο Αιδέσιος το βρέφος εις τινα γυναίκα, ίνα το θηλάζη, ήτις κατώκει έξω της πόλεως δεκαπέντε στάδια. Τούτο δε ίσως ήτο οικονομία Θεού, να δοθή εκεί έξωθεν το κοράσιον, ότι εκεί ήσαν Χριστιανοί· όταν δε ηλικιώθη ολίγον και ωμίλει, ήκουσεν από τινος τον λόγον της του Χριστού πίστεως· επειδή δε έτυχεν εκ φύσεως αγαθής ψυχής και καλής προαιρέσεως, έτι δε και συνετή περισσώς και φρόνιμος, εδέχθη τον σωτήριον λόγον εις την καρδίαν της ευθύς ως ήκουσεν ότι ο Χριστός είναι αγαθός Θεός, αιώνιος και πολυεύσπλαγχνος και έγινε δια την σωτηρίαν των ανθρώπων άνθρωπος· σταυρωθείς δε εκουσίως ανέστη ενδόξως και ανελθών εις τους ουρανούς ετίμησε με την πατρικήν συνεδρίαν την φύσιν της ανθρωπότητος.

Προτεστάντης στην Αφρική βαπτίστηκε Ορθόδοξος σε ηλικία 135 ετών!

 

Share

Ο Μητροπολίτης Κανάγκας της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, κ. Χαρίτων, διηγείται πώς γνωρίστηκε με τον υπέργηρο Ιάκωβο Nkashama και πώς η Παναγία τον προέτρεψε να συναντηθεί με τους ορθοδόξους, καθώς και το μεγάλο του παράπονο.

Σήμερα η επιστήμη βάζει το όριο της ανθρώπινης ζωής, στην καλύτερη περίπτωση, στα 150 χρόνια. Στη Βίβλο διαβάζουμε ότι ο Μαθουσάλας έζησε 969 έτη. Αν δεν είναι συμβολικός ο αριθμός, σίγουρα υπήρξε κάποιος σοβαρός λόγος για να ζήσει ένας άνθρωπος υπεραιωνόβια. Στην ιστορία που θα σας διηγηθούμε, ήρωας του χρόνου είναι ο Κονγκολέζος Ιάκωβος Nkashama 135 ετών, ο οποίος αποδίδει τη μακροβιότητά του στο θέλημα του Θεού να βαπτιστεί, στα 134 του, Ορθόδοξος. Η μακροημέρευση του κατ’ αυτόν είχε εύλογη αιτία.