Η Γενοκτονία των Ελλήνων της Ανατολής μέσα από φωτογραφίες

 

Τσαρλς Ντέξτερ Μόρις: Ο δημοσιογράφος που αποτύπωσε με το φακό του την τελική φάση της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Ανατολής.

Βρίσκεται πίσω από συγκλονιστικές φωτογραφίες από την Καταστροφή της Σμύρνης και τις λευκές πορείες στη Μικρά Ασία

Πρόσφυγες από τη Σαμψούντα βρίσκονται στην Πάτρα και περιμένουν να αρχίσουν το ταξίδι τους στο εσωτερικό της Ελλάδας. Κάποιοι από αυτούς βρήκαν δουλειά στους αμπελώνες και τους ελαιώνες της Πελοποννήσου (φωτ.:Charles Dexter Morris/ «The National Geographic» Magazine, Νοέμβριος 1925, σελ. 568)

Ανώνυμος ----------------------------------------------------------
Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Γενοκτονία των Ελλήνων η οποία φέρει πολύ τραγωδία. Τραγωδία που έχει πολλά επεισόδια μέσα στο χρόνο με πολλές παραλλαγές χρόνου και χώρου, δε πρέπει να πέφτουμε στη παγίδα ότι τάχα αυτή συνέβη μόνο το 1922. Οι απαρχές της είναι μεταξύ 600 ως 1071. Αρχίζει η παπική απειλή, σβήνουν σταδιακά φάροι της ρωμιοσύνης στον ιταλιώτικο ελληνισμό, εκλατινίζονται συμπαγείς ελληνικοί πληθυσμοί και αποκόπτονται από το ρωμαίικο κορμό. Από ανατολή χάθηκαν για πάντα η Αλεξάνδρεια και η Αντιόχεια πόλεις εράσμιες της Ρωμιοσύνης επί αιώνες και μαζί με αυτές πλήθος ελλήνων. Κατόπιν χάθηκε το ιστορικό κομμάτι της Ρωμιοσύνης, η Μικρά Ασία, εκατομμύρια ρωμιοί εξισλαμίστηκαν και ζυμώθηκαν με τουρκομανικά φύλα που εισχώρησαν στο χώρο. Όσοι κράτησαν τη χριστιανική πίστη κράτησαν και την εθνική καταγωγή. Αυτοί οι λίγοι που κράτησαν τις Μικρασιατικές Θερμοπύλες ελάχιστοι έφτασαν σώοι στην Ελλάδα, πολλοί έχασαν τη ζωή τους στα δάση και τα οροπέδια της Μικράς Ασίας, ενώ οι περισσότεροι σε διαφορετικές χρονικές περιόδους εξισλαμίζονταν, και είναι αυτοί που αργότερα κατέσφαξαν τα αδέλφια τους!


Πρόσφυγες από τη Σαμψούντα βρίσκονται στην Πάτρα και περιμένουν να αρχίσουν το ταξίδι τους στο εσωτερικό της Ελλάδας. Κάποιοι από αυτούς βρήκαν δουλειά στους αμπελώνες και τους ελαιώνες της Πελοποννήσου (φωτ.: Charles Dexter Morris/ «The National Geographic» Magazine, Νοέμβριος 1925, σελ. 568)

Τμήμα της πορείας των 5.000 Χριστιανών που ταξίδεψαν από το Χαρπούτ στην κεντρική Μικρά Ασία στον Εύξεινο Πόντο. Παρόλο που η απόσταση του Χαρπούτ με την Τραπεζούντα είναι 160 μίλια εάν κανείς την κάλυπτε αεροπορικά, οι πρόσφυγες έκαναν κύκλο περίπου 500 μιλίων για να την προσεγγίσουν (φωτ.: Charles Dexter Morris / The National Geographic Magazine, Nov 1925, p. 537)

Ellinida Giagia kai moro C.D. Morris 2

Ελληνίδα γιαγιά κρατάει ένα μωρό. Συνηθισμένη εικόνα της εποχής οι ηλικιωμένες γυναίκες να φροντίζουν τα μωρά που είχαν χάσει τους γονείς τους είτε στην Καταστροφή της Σμύρνης ή από τις κακουχίες στις λευκές πορείες της Μικράς Ασίας (φωτ.: Charles Dexter Morriw /The National Geographic Magazine, Nov 1925, p. 567)

andres smyrna deportation mikra asia
Στην ουρά για να απελαθούν από τη Σμύρνη. Όχι όμως μαζί με τις οικογένειές τους αλλά για το εσωτερικό της Ανατολίας. Οι άνδρες της φωτογραφίας είναι μεταξύ 17 έως 45 ετών (φωτ.: Charles Dexter Morris / The National Geographic Magazine, Nov 1925, p. 562)

Ποιος ήταν όμως ο Αμερικανός δημοσιογράφος-φωτογράφος που κατάφερε να απαθανατίσει με συγκλονιστικό τρόπο την τελευταία φάση της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Ανατολής;

Γεννήθηκε στο Έλντρεντ της Πενσιλβάνιας και αρχικά πήγαινε σχολείο στο Ολίν στης Νέας Υόρκης. Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Γέιλ το 1906 και αργότερα σπούδασε δημοσιογραφία στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια. Το 1909 έπιασε δουλειά ως δημοσιογράφος στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Associated Press, στη Νέα Υόρκη και κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου (1914-1918) ανήκει στο δυναμικό του πρακτορείου στο Λονδίνο. Για τρία χρόνια ήταν υπεύθυνος για τις ειδήσεις που αφορούσαν τον Αμερικανικό Ερυθρό Σταυρό στο Λονδίνο και το Παρίσι.

Charles Dexter Morris reporter Near East Relief

Ο Αμερικανός φωτογράφος-δημοσιογράφος Τσαρλς Ντέξτερ Μόρις (φωτ.: Find a Grave /www.greek-genocide.net)

Έφτασε στην Πόλη στις 27 Ιανουαρίου 1922 για να εργαστεί στην Επιτροπή του Ιδρύματος της Εγγύς Ανατολής σε Τουρκία, Ελλάδα και γειτονικές περιοχές, έως το 1924. Τότε επέστρεψε στη Νέα Υόρκη για να εργαστεί στην Υπηρεσίων Διεθνούς Ρεπορτάζ. Έγραφε, επίσης, άρθρα για το περιοδικό των The New York Times, την Saturday Evening Post και άλλα έντυπα. Το 1923 βραβεύτηκε για το έργο του στον Ερυθρό Σταυρό από τον τότε βασιλιά Γεώργιο της Ελλάδας.

Πόπη Παπαγεωργίου

pontosnews.gr  /  "O.T."

Σχόλια τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση στὰ ψέμματα τῆς ἐγκυκλίου της ΔΙΣ 3045, γιὰ τὰ ἐμβόλια


 https://agiooros.org/

Ο Μητροπολίτης Αντινόης κ. Παντελεήμων προς Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αμερικής κ.κ. ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟ

 Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΝΤΙΝΟΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ
(Εφησυχάζων Μητροπολίτης Πατριαρχείου Αλεξανδρείας)
Ενορία Τιμίου Προδρόμου, Χώρας
852 00 ΚΑΛΥΜΝΟΣ - GRECCE

Προς

Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη
Αμερικής
κ.κ. ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟ
8-10 East 79th St.
New York, NY 10075 - U.S.A.
Tel: (212) 570-3500 • Fax: (212) 570-3569
E-mail; archdiocese@goarch.org

Σεβασμιώτατε Αδελφέ, Άγιε Αμερικής κ.κ. Ελπιδοφόρε,
Ο Χριστός μεθ’ ημών.
Mε σεβασμό προς την υμετέρα αγαπητή μου Θεοπρόβλητο Σεβασμιότητα, Σας γνωστοποιώ την ταπεινή απάντησή μου στη δήλωσή Σας στο Facebook, όπου αναφέρετε ότι «υπάρχουν πολυάριθμα μονοπάτια, που οδηγούν τελικά στην κορυφή του βουνού, και ότι όσοι δεν το πιστεύουν βρίσκονται σε απέραντη άγνοια»! Εννοείτε στη δήλωσή Σας αυτή, φυσικά, τις πολυάριθμες θρησκείες και αιρέσεις.

ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΣ ΚΑΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΓΟΡΓΟΫΠΗΚΟΟΥ


 

Τη Α΄ (1η) Αυγούστου, μνήμη των Αγίων επτά Μαρτύρων Μακκαβαίων ΑΒΕΙΜ, ΑΝΤΟΝΙΟΥ, ΓΟΥΡΙΟΥ, ΕΛΕΑΖΑΡΟΥ, ΕΥΣΕΒΩΝΑ, ΑΧΕΙΜ και ΜΑΡΚΕΛΟΥ, της μητρός αυτών ΣΟΛΟΜΟΝΗΣ και του διδασκάλου αυτών ΕΛΕΑΖΑΡΟΥ.

Ελεάζαρος ο ευσεβέστατος διδάσκαλος  και οι επτά Μακκαβαίοι μαθηταί αυτού Αβείρ, Αντώνιος, Γουρίας, Ελεάζαρος, Ευσεβωνάς, Αχείμ (Εν δε τω χειρογράφω Συναξαριστή γράφεται Ευλάλου· εν άλλω δε Συναξαριστή γράφεται Μάρκου.) και Μάρκελλος και η μήτηρ αυτών Σολομονή ήκμασαν κατά τους χρόνους του βασιλέως Αντιόχου, υιού Σελεύκου, εν έτει από μεν κτίσεως κόσμου ετκη΄ (5328), προ Χριστού δε ρογ΄ (173). Αναγκασθέντες δε οι Άγιοι ούτοι υπό του βασιλέως Αντιόχου (όστις εξώντωσε και ηχμαλώτισεν άπαν το γένος των Εβραίων) να αρνηθώσι τας συνηθείας και διατάξεις τας παραδεδομένας υπό του νόμου και των προγόνων των, τρώγοντες χοιρινά κρέατα, δεν επείσυησαν εις τούτο, φυλάττοντες την παραγγελίαν του θείου νόμου την λέγουσαν· «Τον υν, ότι διχηλεί οπλήν τούτο, και ονυχίζει όνυχας οπλής, και τούτο ουκ ανάγει μηρυκισμόν, ακάθαρτον τούτο υμίν· από των κρεάτων αυτών ου φάγεσθε και των θνησιμαίων αυτών ουχ άψεσθε, ακάθαρτα ταύτα υμίν» (Λευϊτ. ια: 7- 8). Τουτέστι, μη φάγητε τον χοίρον, διότι αυτός έχει μεν τους όνυχας εσχισμένους εις δύο, δεν μηρυκάζει δε, ήτοι δεν αναμασά την τροφήν του· διο εκ των κρεάτων του χοίρου μη φάγητε, και το νεκρόν σώμα αυτού μη εγγίσετε, διότι είναι ακάθαρτα. Τούτου ένεκα του μεν Ελεαζάρου έδεσαν οπίσω τας χείρας, και αφού εμαστίγωσαν αυτόν ισχυρώς, έχυσαν εντός της ρινός του υγρά τινα δυσώδη και δριμέα· είτα έρριψαν αυτόν εις πυράν, εις την οποίαν προσευχηθείς να γίνη το αίμα και ο θάνατός του λύτρωσις και ελευθερία όλου του γένους του, ούτω παρέδωκεν ο αοίδιμος την ψυχήν του εις χείρας Θεού.

Μεγάλου Βασιλείου: Περί των φαρμάκων της ιατρικής

ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΙΣ 55

Εάν είναι σύμφωνον με το ιδεώδες
της ευσεβείας να χρησιμοποιούμεν
τα φάρμακα της Ιατρικής.

ΑΠΟΚΡΙΣΙΣ

Κάθε τέχνη μας έχει δοθή από τον Θεόν ως βοήθεια προς την ασθενή φύσιν μας. Παραδείγματος χάριν, η γεωργία μας έχει δοθή, επειδή τα αυτοφυή δεν επαρκούν προς ικανοποίησην των αναγκών μας, η υφαντική, επειδή χρειαζόμεθα κατ’ ανάγκην σκεπάσματα, διά να είμεθα κόσμιοι και να μη προσβαλλώμεθα από τον αέρα, και η οικοδομική διά παρό­μοιον λόγον. Έτσι ακριβώς συμβαίνει και με την Ιατρικήν. Επειδή το σώμα μας, πού υπόκειται εἰς την ασθένειαν, προσ­βάλλεται από διαφόρους βλάβας, προερχομένας από έξω και από μέσα (διά των τροφών), και καταπονείται και από την υπερβολήν και από τας ελλείψεις, η ιατρική παρεχωρήθη από τον Θεόν, πού κανονίζει όλην την ζωήν μας, διά να μας υποδεικνύη, προτυπούσα την θεραπείαν της ψυχής, την απομάκρυνσιν του περιττού και την πρόσθεσιν τού ελλείποντος.

Γιά τήν Τουρκία εἰργάζοντο τέσσερεις ἀλλοδαποί στελέχη ΜΚΟ πού συνελήφθησαν τήν 1η Ἰουλίου

ΑΠΟ τήν ἀρχή τῆς ἐξάρσεως τοῦ μεταναστευτικοῦ ζητήματος, εἰδικῶς στό Αἰγαῖο, ὁ ὕποπτος ρόλος τῶν ΜΚΟ καί πολλῶν αὐτοκλήτων «διασωστῶν» ἄρχισε νά ἀποκαλύπτεται, ἄν καί οἱ πλεῖστοι τῶν ὑπουργῶν τῶν κυβερνήσεων τοῦ ΣΥΡΙΖΑ ἔκαναν ὅτι δέν τό καταλαβαίνουν. Καί ὅμως ἡ δρᾶσις ἀλλοδαπῶν –κυρίως Εὐρωπαίων– πού διενεργοῦσαν κατασκοπία ὑπέρ τῆς Τουρκίας, δέν εἶναι κάτι νέο. Τό νέο εἶναι ὅτι οἱ ΜΚΟ καί τό μεταναστευτικό τούς ἔδωσαν κάλυψη ὥστε νά κάνουν τήν δουλειά τους εὐκολώτερα. Νά ὑπενθυμίσουμε στό σημεῖο αὐτό ὅτι ἡ πρόσφατος ἐπιστολή τῆς Τουρκίας στόν ΟΗΕ, πού ἀναφέρεται σέ «πληροφορίες», οἱ ὁποῖες συνεκεντρώθησαν σχετικά μέ τίς ἑλληνικές δυνάμεις στά νησιά τοῦ Αἰγαίου, μᾶλλον ἀπό κάτι τέτοιους «διασῶστες» προέρχονται. Γιά αὐτό καί δέν εἶναι εἰς θέσιν νά ξεχωρίσουν τήν Ἐθνοφυλακή καί τήν Ἀστυνομία ἀπό τόν τακτικό Στρατό.

Joseph the Righteous of Arimathea

Saint Joseph of Arimathea was a prominent Jewish leader during the time of Jesus Christ. He is mentioned in the Gospels as being a rich man from Armiathea who was a secret disciple of Christ due to his status in the Sanhedrin. After the crucifixion and death of our Lord, Joseph approached Pontius Pilate out of piety and asked for the body of Jesus so that he might bury it honorably. He, together with Saint Nicodemus, removed the body of Christ from the cross in the presence of the Theotokos and the Myrrh-Bearing Women, wrapped it in a linen shroud, anointed it with spices, and laid it in a new tomb that he owned. This disciple later traveled the world proclaiming the Gospel until he reposed in peace in England. The Church commemorates him individually on July 31st and along with the Myrrh-Bearing Women and Nicodemus on the 3rd Sunday of Pascha (the Sunday of the Holy Myrrh-Bearers).