Tα Διατάγματα ήσαν επίθεση στην ίδια την
καρδιά του Φραγκικού Φεουδαλικού συστήματος, αφού ξερρίζωναν τους πιο
σημαντικούς διοικητικούς αξιωματούχους του, δηλαδή τους επισκόπους, θέτοντάς
τους υπό τον άμεσο -καθολικό- έλεγχο ενός Ρωμαίου αρχηγού Κράτους.
Οι πανούργοι Φράγκοι, βέβαια, κατάλαβαν τον
κίνδυνο πολύ καλά. Πίσω από τα επιχειρήματά τους κατά της εφαρμογής των
Διαταγμάτων στην Φραγκία, κρύπτονται δύο Φραγκικές ανησυχίες: Από τη μια
πλευρά, αγωνίζονταν μ' ένα Ρωμαίο Πάπα, αλλ' από την άλλη, έπρεπε να πάρουν
αυτό τον Πάπα πολύ σοβαρά, διότι οι Βιλλάνοι μπορούσαν να γίνουν επικίνδυνοι
για το Φεουδαρχικό κατεστημένο, εάν τους εξωθούσε ο Εθνάρχης τους από τη Ρώμη.
Ο Πάπας Αδριανός Β'(867-872), ο προκάτοχος
του Ιωάννη Η', απείλησε προσωπικά να αποκαταστήσει τον Αυτοκράτορα Λουδοβίκο Β'
(855-875) στη νόμιμη διεκδίκησή του για την Λοθαριγκία, που την είχε πάρει ο
Κάρολος ο Φαλακρός (840-875), ο οποίος είχε στεφθεί από τον Χίνκμαρ της Ρεμς
(854-882). ο Χίνκμαρ απάντησε σ' αυτή την απειλή μ' ένα γράμμα
προς τον Πάπα. Προειδοποιούσε τον Αδριανό να μην προσπαθήσει "να
υποδουλώσει εμάς τους Φράγκους", διότι οι προκάτοχοι του Πάπα "δεν
επέβαλαν τέτοιο ζυγό στους προκατόχους μας, και δεν θα μπορούσαμε να το
ανεχθούμε...ώστε πρέπει να πολεμήσουμε μέχρι θανάτου για την ελευθερία μας και
τα πρωτοτόκια μας".
Τον Χίνκμαρ δεν τον ενδιέφερε τόσο, μήπως οι
επίσκοποί του γίνουν σκλάβοι του Πάπα, όσο το ότι ένας Ρωμαίος "θα
υποδούλωνε εμάς τους Φράγκους".
Ποίο είναι το μήνυμα των αγίων Πατέρων της Ορθοδοξίας
μας, εις την εποχήν μας; Πίστις εις την εν αγίω Πνεύματι διδασκαλίαν της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Και
η πίστις αυτή συνεπάγεται την αποδοχήν των δογμάτων και βίωσιν της πνευματικής διδασκαλίας
της. Αμεταθέτως και ακλονήτως. Ουδεμία διακονία προς την αγιωτάτην Εκκλησίαν
μας είναι τόσον σημαντική σήμερον, όσον ο βαθύς σεβασμός «εις των Αποστόλων το
κήρυγμα και των Πατέρων τα δόγματα» και η κατά το δυνατόν οικείωσις δια πράξεως
των πνευματικών των εμπειριών.
Νέα διάσταση στην υπόθεση της ιστορικής παραίτησης του ποντίφικα δίνει η ιταλική La Repubblica, επικαλούμενη ανώνυμες πηγές. Σύμφωνα με αυτές, ο Βενέδικτος αποφάσισε να παραιτηθεί ύστερα από τη διενέργεια εσωτερικής έρευνας που τον πληροφόρησε για τις διαστάσεις των σεξουαλικών και οικονομικών σκανδάλων στο Βατικανό.
Τρεις καρδινάλιοι, περιλαμβανομένου του πρώην επικεφαλής των μυστικών υπηρεσιών του Βατικανού, κλήθηκαν να επιβεβαιώσουν τις κατηγορίες για οικονομικές ατασθαλίες, διαφθορά και ευνοιοκρατία που αναφέρονται στα απόρρητα έγγραφα του Βατικανού στην αποκαλούμενη υπόθεση VatiLeaks.
Στις 17 Δεκεμβρίου 2012 παρέδωσαν στον ποντίφικα δύο κόκκινους δερματόδετους τόμους -σχεδόν 300 σελίδων- που περιείχαν «έναν ακριβή χάρτη της απάτης και των πρωταγωνιστών της» στην Αγία Έδρα, αποκαλύπτει η εφημερίδα.
«Ήταν εκείνη τη μέρα, με αυτά τα έγγραφα στο γραφείο του, που ο Βενέδικτος έλαβε την απόφαση που εξέταζε για τόσο καιρό» αναφέρει το δημοσίευμα. Ωστόσο, το γραφείο Τύπου του Βατικανού αρνήθηκε να το σχολιάσει.
Οι πληροφορίες που έλαβε από τους καρδινάλιους αφορούν όλες την παραβίαση της έκτης (ου μοιχεύσεις) και έβδομης εντολής (ου κλέψεις), δήλωσε στην εφημερίδα πρόσωπο «πολύ κοντινό» με τους συγγραφείς της έκθεσης.
Οι καρδινάλιοι λέγεται ότι αποκάλυψαν ένα μυστικό δίκτυο ομοφυλοφίλων, τα μέλη του οποίου διοργάνωναν σεξουαλικές συνευρέσεις σε πολλούς χώρους στη Ρώμη και την Πόλη του Βατικανού και τα οποία είναι εύκολοι στόχοι εκβιασμού λόγω της σεξουαλικής τους ταυτότητας.
Η έκθεση αναφέρεται επίσης στις ύποπτες συναλλαγές που γίνονταν στο Ινστιτούτο Θρησκευτικών Έργων (IOR), την τράπεζα του Βατικανού, όπου την περασμένη εβδομάδα τοποθετήθηκε νέος πρόεδρος ύστερα από εννέα μήνες κατά τους οποίους η θέση ήταν κενή, έγραψε η La Repubblica χωρίς να αναφερθεί σε λεπτομέρειες.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο πάπας Βενέδικτος θα παραδώσει ο ίδιος τα εμπιστευτικά έγγραφα στον διάδοχό του με την ελπίδα ότι θα είναι αρκετά «δυνατός, νέος και άγιος», ώστε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα.
Η Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος. εξέλεξε για νέο Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής τον πρωτοσύγκελο της Ιεράς Μητροπόλεως Ξάνθης, Αρχιμ. Παντελεήμονα Μουτάφη με 29 ψήφους.
-Ο Αρχιμανδρίτης Αρχιμ. Κωνστάντιος Παναγιωτακόπουλος έλαβε 25 ψήφους.
-Ο Μητροπολίτης Βρεσθένης Θεόκλητος έλαβε 23 ψήφους.
Ἡ χειροτονία τοῦ νέου Μητροπολίτου θά γίνει τήν Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013 εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Διονυσίου τοῦ Ἀρεοπαγίτου Ἀθηνῶν.
Μόνον εν τω Κυρίω Ιησού τω Θεανθρώπω απέκτησεν ο άνθρωπος δια πρώτην φοράν
την αίσθησιν της πραγματικής και τελείας ενότητος, του είναι του και δη της
τρισενότητος. Εις αυτήν ακριβώς την θεοειδή τρισενότητα, του είναι εύρε και την
ενότητα του είναι του, μαζί δε και την θεοειδή αθανασίαν και την αιώνιον ζωήν.
Δια τούτο η αιώνιος ζωή είναι η επίγνωσις του Τριαδικού Θεού και η ομοίωσις
προς Αυτόν (πρβλ. Ιω. 17,3. Κολ. 2,9-10. Εφ. 3,19. Ματθ. 5,48) και ως εκ τούτου
αυτή είναι η κλήσις μας, η ελπίς της κλήσεώς μας, «κλήσεως αγίας» (Β΄Τιμ. 1,9),
«κλήσεως επουρανίου» (Εβρ. 3,1), «κλήσεως του Θεού» (Φιλ. 3,14. Εφ.
1,18. Ρωμ. 11,29). Δια πρώτην φοράν και μόνον εις την Εκκλησίαν του Χριστού
αισθανόμεθα με τρόπον ζωντανόν και αθάνατον ότι εκλήθημεν «εν μια ελπίδι της
κλήσεως ημών» (Εφ. 4,4). Όλοι οι άνθρωποι έχουν μίαν κλήσιν, και μία ελπίς
είναι η ελπίς όλων των ανθρώπων. Η κλήσις αυτή βιούται εμπειρικώς δια της
Εκκλησίας και εν τη Εκκλησία «συν πάσι τοις αγίοις», δια μέσου των αγίων
μυστηρίων και των αγίων αρετών (Εφ. 3, 18-19). Όταν βιούμεν εμπειρικώς την
κλήσιν μας τότε και αισθανόμεθα «εν σώμα και εν πνεύμα» «συν πάσι τοις αγίοις»,
«ούτως οι πολλοί εν σώμά εσμεν εν Χριστώ» (Ρωμ. 12,5), «και γαρ εν ενί Πνεύματι
ημείς πάντες εις εν σώμα εβαπτίσθημεν… και πάντες εις εν Πνεύμα εποτίσθημεν,
και γαρ το σώμα ουκ έστιν εν μέλος, αλλά πολλά… πολλά μεν μέλη εν δε
σώμα»(Α΄Κορ. 12,13. 14. 20. 27). «Υμείς δε εστε σώμα Χριστού και μέλη εκ
μέρους» (Α΄ Κορ. 12,27). Η ελπίς οδηγουμένη από την πίστιν και την ευαγγελικήν
αγάπην μας φέρει προς την πραγμάτωσιν και επίτευξιν της κλήσεώς μας και του
σκοπού και νοήματος της ζωής μας, δηλαδή προς την θείαν τελειότητα. Και πάλιν,
τούτο πραγματοποιείται μόνον εντός των ορίων του θεανθρωπίνου Σώματος του
Χριστού δια μέσου των θεανθρωπίνων δυνάμεών Του, με τας οποίας τρέφονται και
από τας οποίας ζουν όλοι οι «σύσσωμοι» αυτού του αγίου και ενός Σώματος, του
έχοντος εν εαυτώ το εν πνεύμα, το Πνεύμα το Άγιον, το Πνεύμα της Αληθείας (Ιω.
15,26). Το Πνεύμα αυτό ενώνει τας ψυχάς όλων των χριστιανών εις μίαν ψυχήν, την
καθολικήν ψυχήν, όλας τας καρδίας εις μίαν καρδίαν, την καθολικήν καρδίαν, και
όλα τα πνεύματα εις εν πνεύμα, το καθολικόν πνεύμα της Εκκλησίας, και εις μίαν
πίστιν, την καθολικήν πίστιν της Εκκλησίας. Πρόκειται, εις την πραγματικότητα,
περί της ενώσεως και της ενότητος του σώματος και της ενότητος του πνεύματος,
εις την οποίαν τα πάντα γίνονται εκ του Πατρός δια του Υιού εν τω Αγίω
Πνεύματι. Διότι «ο αυτός εστι Θεός ο ενεργών τα πάντα εν πάσιν» (Α΄ Κορ. 12,6.
Ρωμ. 11,36). «Ούτως οι πολλοί εν σώμά εσμεν εν Χριστώ», δια πρώτην φοράν και
μόνον εν Χριστώ (Ρωμ. 12,5).
Από κοινού η Παλαιά και η Νέα Ρώμη γνώριζαν,
ότι αυτά τα Διατάγματα ήσαν πλαστά. Η Ρωμαϊκή διαδικασία για
την εξακρίβωση επίσημων κειμένων δεν μπορεί να αφήσει αμφιβολία γι' αυτό.
Συνεπώς, είναι πολύ πιθανόν, ότι πράκτορες της Κωνσταντινουπόλεως, και βεβαίως
της Παλαιάς Ρώμης, είχαν κάποια ανάμιξη στη νοθεία. Το ισχυρότερο επιχείρημα
που ο Χίνκμαρ, αρχιεπίσκοπος της Ρεμς (845-882), μπορούσε να χρησιμοποιήσει
κατά της εφαρμογής αυτών των Διαταγμάτων στην Φραγκία, ήταν ότι ίσχυαν στην
Παπική Ρωμανία. Εκανε μια οξεία διάκριση μεταξύ κανόνων των Οικουμενικών
Συνόδων, οι οποίοι είναι αμετάβλητοι και εφαρμοστέοι σε ολόκληρη την Εκκλησία,
διότι έγιναν με το φωτισμό του Αγίου Πνεύματος και νόμων, οι οποίοι έχουν
περιορισμένη εφαρμογή σε μία συγκεκριμένη εποχή και μόνον σ'ενα τμήμα της
Εκκλησίας. Μπορεί κανείς να καταλάβει, γιατί ο σύγχρονος του
Χίνκμαρ Πάπας Ιωάννης Η'(872-882), εξέφρασε στον Πατριάρχη Φώτιο την ελπίδα
του, ότι αυτός, ο Ιωάννης, θα μπορούσε να πείσει τους Φράγκους να παραλείψουν
το Filioque από το Σύμβολο. Αυτό που
δεν μπορούσε να συλλάβει ο Πάπας Ιωάννης, ήταν η έλλειψη δισταγμού, με την
οποία οι Φράγκοι αποφάσισαν, ότι οι Ανατολικοί Ρωμαίοι ήσαν μόνον Γραικοί και
αιρετικοί, όπως είναι σαφές από τη Φραγκική παράδοση, που τώρα άρχισε να γράφει
έργα κατά των λαθών των Γραικών (ContraerroresGraecorum).
The key to controlling
thoughts during prayer is to attack the wandering mind immediately. The moment
you detect a stray thought, rise up, be strong and snuff it out. Be firm and
aggressive. It takes much effort.
Here is advice from Saint
Theophan:
Kindly read the 19th
discourse, concerning a Christian’s duty to force himself to do good. There it
is written, “One must force oneself to pray, even if one has no
spiritual prayer.” And, “In such a case, God, seeing that a man earnestly is
striving, pushing himself against the will of his heart (that is, his
thoughts), He grants him true prayer.” By true prayer, St. Macarius means the
undistracted, collected, deep prayer that occurs when the mind stands unswervingly
before God. As the mind begins to stand firmly before God, it discovers such
sweetness, that it wishes to remain in true prayer forever, desiring nothing
more
I have stated more than
once exactly what efforts must be made: Do not allow your thoughts to
wander at will. When they do involuntarily escape, immediately turn them
back, rebuking yourself, lamenting and grieving over
this disorder. As St. John of the Ladder says, "We must lock our mind
into the words of prayer by force."
When you have learned the
prayers by heart, as I suggested in my earlier letter, perhaps then you will
progress more smoothly.
The most helpful idea is
to attend church frequently. There, prayers come more readily because all
is directed to that end, but this is not very practicable for you. So, labor at
home to accustom yourself to pray attentively and try to remain in God’s
presence the rest of the time, as much as possible.
When memorizing the
prayers, do not forget to dig into the meaning and to experience
the feeling in each word. Then when you say the prayer, the words
themselves will hold your attention and warm you into a prayerful attitude.