Που βρίσκονται τα Δώρα των Μάγων;

Στον αγιασμένο τόπο του Αγίου Όρους, στο Περιβόλι της Παναγίας μας, βρίσκονται πραγματικοί θησαυροί: Τίμια Λείψανα, ιερές εικόνες, πολύτιμα κειμήλια, μοναδικοί κώδικες κ.ά.

Σε μια από τις πρώτες θέσεις βρίσκονται τα Δώρα των Μάγων, στην Ιερά Μονή Αγίου Παύλου.

Ο χρυσός, ο λίβανος, η σμύρνα. Ο χρυσός βρίσκεται στη μορφή 28 επιπέδων πλακιδίων με καλλιτεχνική μικροεπεξεργασία. Ο λίβανος και η σμύρνα βρίσκονται ως μίγμα σε 62 περίπου σφαιρικές χάντρες μικρού μεγέθους.

Αλλά πώς βρέθηκαν εκεί αυτά τα πολύτιμα δώρα;

Διαγκωνισμοί πρός ανάδειξη Προκαθημένου στήν αυτοκέφαλη Εκκλησία Κύπρου ---- του ιατρού Κυπριανού Χριστοδουλίδη

Ένας δελφίνος τού αρχιεπισκοπικού Θρόνου στήν Κύπρο, απευθυνόμενος στούς γηγενείς Έλληνες (Ελλαδίτες) είπε, σέ βιντεοσκοπημένο μήνυμά του, γιά τήν θέση ή στάση τής κυπριακής Εκκλησίας στό ουκρανικό σχίσμα τής εκεί εκκλησίας τών αχειροτόνητων ψευδοεπισκόπων. Τό βίντεο, καθόλου απίθανο, σέ λίγο θά εξαφανιστεί. Έγραφα, 25 Νοεμβρίου 2022, Κυπριανός Χ.

Εξ αφορμής του δημοσιεύματος του «ΠΟΛΙΤΗ» της Κυριακής (20 Νοεμβρίου 2022) άρθρο του εγκρίτου δημοσιογράφου κ. Μανώλη Καλαντζή (σ.σ. έχω) να επισημάνω μερικά δημοσιογραφικά άτοπα και αστοχίες, μιας και δεν έχουμε την απαίτηση οι δημοσιογράφοι να έχουν θεολογική συγκρότηση. Αλλά καλόν και ωφέλιμο θα ήτο όσοι δημοσιογράφοι -άμοιροι θεολογικής παιδείας- ασχολούνται με τα σύγχρονα εν εξελίξει θεολογικά και εκκλησιαστικά ζητήματα να συμβουλεύονται καλούς και παραδοσιακούς θεολόγους.

Αναφέρει στην τρίτη παράγραφο ο κ. Μανώλης Καλαντζής (επισυνάπτω φωτογραφικά το πρωτοσέλιδο και το άρθρο του):

Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Μεταλληνός

Είναι τραγικό! Δεν επιχαίρω, ούτε θριαμβολογώ. Η επιθυμία όλων μας πρέπει να είναι να συναντηθούμε στην ενότητα των Προφητών, των Αποστόλων και των Πατέρων όλων των αιώνων. Διαφορετικά κάθε ένωση θα είναι ψευδένωσις και όχι μόνον αυτό, αλλά θα καταστρέφει και θα διαστρέφει κάθε προσπάθεια, ειλικρινή προσπάθεια, που θέλει να οδηγηθεί στο θέμα της σωτηρίας. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ελέγχει την σημερινή κατάσταση της Ορθοδοξίας. Υπάρχει σύγχυση. Σχετικοποίηση της πίστεως, πολιτικοί συμβιβασμοί. Οι διάλογοι οι εκκλησιαστικοί είναι απομίμηση των πολιτικών συζητήσεων. Έτσι, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς -γι’ αυτό δεν γίνεται ευχάριστα δεκτός- εμπνέει διάθεση ομολογίας και μαρτυρίου ακόμη, αν ο Θεός το επιτρέψει, στην εποχή μας. Βοηθεί, επίσης, στη συνέχεια της Ορθοδοξίας, της Ορθοδόξου Παραδόσεως. Η επανέκφραση της Πίστεως με τα μέσα κάθε εποχής δεν έχει τίποτε το κοινό με την αναζητούμενη από δικούς μας θεολόγους Οικουμενιστές «επανερμηνεία» της πίστεως. Δεν είναι θέμα επανερμηνείας, πώς θα κατανοήσουμε λ.χ. το παπικό πρωτείο. Συγγνώμη για την φράση, και ο σκύλος χορτάτος και η πίτα αφάγωτη! Μα είναι αυτά σοβαρά πράγματα, όταν παίζουμε «εν ου παικτοίς»; Όταν παίζουμε με τη σωτηρία; Όταν παίζουμε με την αιωνιότητα; Διαγράφουμε όλους τους Αγίους εν ονόματι των Αγίων. Διότι το πνεύμα, το οποίον κυριαρχεί, είναι να εκθειάζουμε τους Αγίους. Κι όπως, μακαρίτης τώρα, Αρχιεπίσκοπος έλεγε: Δεχόμεθα τον Μάρκο τον Ευγενικό και τον τιμάμε. Εκείνος έτσι έπρεπε να μιλήσει στην εποχή του, εμείς μιλούμε με τον δικό μας τρόπο στην δική μας εποχή. Κάτι παρόμοιο ελέχθη. Ο Χριστός όμως είναι πάντα ο αυτός «παρατεινόμενος εις τους αιώνες». Και η πίστη που σώζει είναι μία συνταγή, ένα φάρμακο που δεν αλλοιώνεται, δεν δέχεται αλλαγές. Είναι μία και ενιαία η πίστις. Η αποδοχή του Λόγου του Θεού από την εμπειρία των Αγίων, για να γίνει και δική μας εμπειρία.