Η ΕΘΝΟΚΑΘΑΡΣΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΟΧΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

Η εισαγωγή του ΕΝΦΙΑ και η δήμευση της γης ήταν το μοιραίο χτύπημα που επέφερε το πολιτικό σύστημα στον ψυχισμό του λαού

Από τον Αλκιβιάδη Κ. Κεφαλά

H αφαίρεση της περιουσίας μιας πληθυσμιακής εθνικής ομάδας πάντα προηγείται μιας σχεδιασμένης εθνοκάθαρσης, επειδή δεν νοείται εθνική παρουσία σε έναν γεωγραφικό χώρο άνευ κατοχής ακίνητης περιουσίας. Η βίαιη αφαίρεσή της συνεπάγεται τη βιολογική εξαφάνιση και συνεπώς επιφέρει την αντικατάσταση του πληθυσμού.
Τον Νοέμβριο του 1942 η κυβέρνηση του Mehmet Şükrü Saraçoğlu στην Τουρκία εισηγήθηκε την επιβολή φόρου κατοχής επί της ιδιοκτησίας των μη μουσουλμάνων πολιτών, γνωστού ως Varlik Vergisi. Ο ρατσιστικός αυτός φόρος ήταν μια πράξη εθνοκάθαρσης των χριστιανικών πληθυσμών επειδή περιελάμβανε την υποχρεωτική δήμευση της περιουσίας και τον εγκλεισμό στα στρατόπεδα εργασίας (Amerle Taburlari) του Askale και του Eskisehir-Sivrihisar αυτών που αδυνατούσαν να τον πληρώσουν, ώστε να εξοφλήσουν το χρέος τους με προσωπική εργασία. Αμέσως ακολούθησε το αναμενόμενο κύμα αυτοκτονιών, ενώ την ίδια στιγμή οι πιο τυχεροί πωλούσαν μαζικά τα ακίνητα και τις επιχειρήσεις τους στο 10% της αξίας των. Ο Varlik Vergisi αποτέλεσε ένα επιτυχές νομοθετικό πλαίσιο εθνοκάθαρσης και εξόδου των χριστιανικών μειονοτικών πληθυσμών από την Τουρκία.

«Ἡ Βηθλεὲμ δοξάζεται...» -- Τοῦ Εὐαγγέλου Ἀποστόλου (πρ. Λυκειάρχου), θεολόγου, φιλολόγου

Μία ἀσήµαντη πολίχνη, ἡ Βηθλεὲµ (εἰς τὰ Ἑβραϊκά: Μπὲθ Ἐλωχίµ = ὁ οἶκος τοῦ Θεοῦ) γίνεται σηµαντική, διότι ἐκεῖ, σύµφωνα µὲ τὸν προφήτην Ἡσαΐαν γεννᾶται ὡς ἄνθρωπος, ὁ Θεάνθρωπος. Γεννᾶται, εἰς µίαν ἀσήµαντον φάτνην καὶ τὸν ζεσταίνουν, µὲ τὰ χνῶτα τους, µερικὰ οἰκόσιτα ζῷα. Τὸν τιµοῦν µὲ τὴν παρουσία τους οἱ τρεῖς Μάγοι (Βαλτάσαρ, Γασπάρ, Μελχιόρ), ἤτοι τρεῖς σηµαντικοὶ ἀστρονόµοι - ἡγέτες τῆς Ἀνατολῆς. Τοὺς καθοδηγεῖ τὸ ἄστρο τῆς Βηθλεέµ: ἀστρονοµικό φαινόµενο ἢ θεϊκὸ σηµάδι. Ἡ ὀρθὴ ἐπιστήµη σεµνύνεται, ἐνώπιον τοῦ µεγαλείου τῆς ταπεινότητος, ἐνώπιον τῆς Σοφίας, ἡ ὁποία Ἀγαπᾶ - Δηµιουργεῖ - Τελειοποιεῖ (Ὡς ἐµεγαλύνθη τὰ ἔργα σου Κύριε, πάντα ἐν σοφίᾳ ἐποίησας...). Οἱ ποιµένες ἔκθαµβοι γονατίζουν καὶ προσκυνοῦν, οἱ Ἄγγελοι λαµπρύνουν καὶ δοξολογοῦν (Δόξα ἐν Ὑψίστοις Θεῷ καὶ ἐπὶ γῆς εἰρήνη, ἐν ἀνθρώποις εὐδοκία).

Οικουμενισμός= τό μυστήριο της ανομίας (11ον) μέρος


Η "Εκκλησία" της Βουλγαρίας ευλογεί τις μεταμοσχεύσεις οργάνων

(Sophia Globe) - The Holy Synod of the Bulgarian Orthodox Church has issued its position on organ transplants, a day after Health Minister Kiril Ananiev met faith groups and asked them to declare support for state policy on the matter.

The governing body of the church, to which the majority of Bulgarians declare themselves to be adherents, said that it gave its blessing to the performing of organ transplants, subject to a number of conditions.

Δεύτε λαοί -- Orthodox Hymns


O Συναξαριστής της ημέρας.

Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2018

Τη ΙΗ΄ (18η) Δεκεμβρίου, μνήμη του Αγίου Μάρτυρος ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ και των συν αυτώ. H Αγία Μάρτυς Ζωή. Ο Άγιος Μάρτυς Τραγκυλίνος, Κλαύδιος, Τιβούρτιος,  Κάστουλος, Μάρκος και Μαρκελλίνος.                                                                                              

Σεβαστιανός ο ένδοξος Μάρτυς του Κυρίου και οι μετ΄ αυτού συναθλήσαντες και ανωτέρω αναφερόμενοι Άγιοι Μάρτυρες ήσαν κατά τον καιρόν των αντιχρίστων βασιλέων Διοκλητιανού (284- 305) και Μαξιμιανού (286- 305), οίτινες υπερτέρησαν εις κακίαν και απανθρωπίαν πάντας τους προ αυτών βασιλείς, διότι τόσον διωγμόν εκίνησαν κατά των Χριστιανών οι άχρηστοι και ασύνετοι, ώστε δεν εχωρούσαν οι Άγιοι εις τα δεσμωτήρια.

Του Αγίου Νείλου του ασκητού:

Αν στην προσευχή σου χύνεις πηγές δακρύων, μην υπερηφανεύεσαι ότι τάχα είσαι ανώτερος από τούς πολλούς. Δεν είναι δικό σου κατόρθωμα αυτό, αλλά βοήθεια για την προσευχή σου από τον Κύριο, για να μπορέσεις να εξομολογηθείς με προθυμία τις αμαρτίες σου σ΄ Αυτόν και να τον εξευμενίσεις με τα δάκρυά σου. Μη λοιπόν μετατρέψεις σε πάθος το βοήθημά σου κατά των παθών, για να μην παροργίσεις περισσότερο τον Κύριο πού σου έδωσε αυτή τη χάρη.

Γιατί ἔγινε ὁ Θεὸς ἄνθρωπος; -- Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Γεωργίου Δ. Μεταλληνοῦ

Κουρασµένος ὁ σηµερινὸς ἄνθρωπος ἀπὸ τὶς διάφορες γιορτές, ποὺ κατάντησαν τυπικὴ ἐκπλήρωση κοινωνικῶν συµβατικοτήτων, ἀντιµετωπίζει καὶ τὰ Χριστούγεννα χωρὶς ἐσωτερικὴ προσέγγισή τους. Οἱ περισσότεροι ἀκόµη καὶ οἱ κατὰ τὰ ἄλλα θρησκευτικοὶ βλέπουµε τὰ Χριστούγεννα σὰν µιὰ µεγάλη οἰκογενειακὴ ἑορτή, ποὺ προσφέρει τὴν εὐκαιρία νὰ ξαναµαζευθεῖ ἡ σκορπισµένη οἰκογένεια γύρω ἀπὸ τὸν Χριστὸ τῆς φάτνης στὸ χριστουγεννιάτικο δένδρο, ποὺ βγῆκε καὶ αὐτὸ ἀπὸ τὸ ντουλάπι, γιὰ νὰ στολίσει γιὰ µερικὲς µέρες κάποια γωνιὰ τοῦ σπιτιοῦ µας. Σήµερα ὅµως, καλεῖται ὁ καθένας µας νὰ θέσει στὸν ἑαυτὸ του τὸ ἐρώτηµα: τί σηµαίνουν τὰ Χριστούγεννα γιὰ µένα;

Mητρ. Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος : ΑΛΛΟΙ ΤΩΡΑ ΠΛΕΟΝ ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΥΝ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ!

ΕΥΓΝΩΜΟΝΩΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕΝ!



_____Με περισσή αγωνία περιμέναμε την επέμβαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (Δ.Ι.Σ.) στη διένεξη, η οποία -χωρίς λόγο- έχει εμφιλοχωρήσει μεταξύ της αναξιότητός μας και του Σεβ. Μητροπολίτου Ιωαννίνων κ. Μαξίμου! Του Σεβ. κ. Μαξίμου, ο οποίος «γυμνή τη κεφαλή», δηλ. με περισσή θρασύτητα, μας εξύβρισε επανειλημμένως μέσα από τις σελίδες της διαδικτυακής εφημερίδος «Romfea.gr».

Τη ΙΖ΄ (17η) Δεκεμβρίου, ο εν Αγίοις Πατήρ ημών ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ο Νέος, ο εκ Ζακύνθου μεν ορμώμενος, Αρχιεπίσκοπος δε Αιγίνης γενόμενος, εν ειρήνη τελειούται.

Διονύσιος ο θείος Πατήρ ημών ο Νέος είχε πατρίδα την περίφημον νήσον Ζάκυνθον, εις την οποίαν εγεννήθη κατά το έτος αφμζ΄ (1547), Ιουνίου (21η), από γονείς ευσεβείς, ενδόξους και ευγενείς· ο πατήρ του ωνομάζετο Μώκιος, την επωνυμίαν Σιγούρος και η μήτηρ του Παυλίνα. Όταν δε ο Άγιος έφθασεν εις ηλικίαν δεκτικήν μαθήσεως, εδόθη εις θεοσεβείς και σοφούς διδασκάλους, ως ευφυής δε όπου ήτο εις τον νουν, έμαθεν εις ολίγον καιρόν όσα μαθήματα ήσαν αρκετά να του φωτίσουν την διάνοιαν δια να καταλάβη την πλάνην του κόσμου, του προσκαίρου βίου την ματαιότητα και την της ψυχής αθανασίαν.

Τό ψέμα άρτος ζωής της Τουρκίας

Η πολυαίωνη συμβίωσή μας μέ τούς γείτονες έπρεπε νά μας είχε διδάξει ότι στήν πολιτική τους δέν υπάρχει μπέσα

Από τον Σαράντο Ι. Καργάκο

Ας γυρίσουμε τό ρολόι τοῦ χρόνου λίγο πρoς τά πίσω καί ἄς θυμηθοῦμε κάποιο ἀπό τά περιστατικά τῶν τουρκικῶν ἐκλογῶν πού τάραξαν καί τά δικά μας νερά. Ἕνα ἀπό αὐτά ἦταν ἡ ἐπίσκεψη στήν Κομοτηνή τοῦ Τούρκου ὑποψηφίου κ. Μουχαρέμ Ἰντζέ. Ἡ λέξη «Μουχαρέμ» στά τουρκικά δηλώνει τόν πρῶτο μῆνα τῆς Ἐγίρας ἀλλά καί τόν μή ἐπιτρεπόμενο. Ὅσο γιά τή λέξη «ἰντζέ», πού πλούτισε τήν παλιά μας ἀργκό μέ τή λέξη «τζές» (=ὀμορφόπαιδο, φτηνογκόμενος), στά τουρκικά σημαίνει λεπτός. Ἀλλά ἡ συμπεριφορά ἔναντί μας τοῦ κ. Ἰντζέ κάθε ἄλλο παρά λεπτή ἦταν. Δήλωσε σάν νά μιλοῦσε σέ κρετίνους πώς ἦλθε νά ἐπισκεφθεῖ ὁμοθρήσκους του στήν Κομοτηνή πού ὅμως ἔχουν συγγενεῖς ψηφοφόρους στήν Τουρκία. Τό ἴδιο θά μποροῦσαν νά ἰσχυρισθοῦν καί ἄλλοι ἀνθυποψήφιοί του, ὁπότε ἡ Θράκη θά γινόταν προεκλογική πασαρέλλα τῶν Τούρκων. Κι ἔχει γίνει.

Τη ΙΖ΄ (17η) Δεκεμβρίου, μνήμη του Οσίου και αειμνήστου Πατρός ημών ΣΤΕΦΑΝΟΥ του Ομολογητού, του πρότερον καλουμένου ΔΟΥΝΑΛΕ.

Στέφανος ο Όσιος Πατήρ ημών ο προ της χειροτονίας του καλούμενος Δουναλέ ή Δουνάλε ήτο πρότερον άρχων της ιδίας αυτού χώρας, η οποία είναι νήσος παρ΄ άλλων μεν ονομαζομένη Νιβερτία, παρ΄ άλλων δε Βερρόη και βρεχομένη μεν από τον Ατλαντικόν Ωκεανόν, ευρισκομένη δε πλησίον εις τα Γάδειρα, τα εν τη Ισπανία. Ούτος λοιπόν είχε πλούτον πολύν και ανετράφη με ευσεβή πίστιν και χριστιανικώτατα δόγματα, ζων περισσότερον εις τον Θεόν, παρά εις τους ανθρώπους.

Εἰς τὴν Γέννησιν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ -- Τοῦ Ἁγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς

Όποιος πλησιάζει τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό μέ ὑπακοή καί ταπείνωση, δέ θά θελήσει ποτέ νά τόν ἀποχωριστεῖ. Ἡ πρώτη δοκιμασία γιά νά συμπεριληφθεῖ κάποιος στό στρατό τοῦ Χριστοῦ, εἶναι ἡ ἄσκηση στήν ὑπακοή καί τήν ταπείνωση. Ὁ νέος κόσμος, ἡ νέα κτίση, ὁ νέος ἄνθρωπος, ὅλα ξεκίνησαν μέ ὑπακοή καί ταπείνωση. Ὁ παλαιός κόσμος ἀψήφισε τήν ὑπακοή στό Θεό, τήν καταπάτησε, μαζί μέ τήν ταπείνωσή του. Ἔτσι γκρέμισε τή γέφυρα πού ἕνωνε τή γῆ μέ τόν οὐρανό. Τά πνευματικά ὑλικά γιά τήν ἀνακατασκευή τῆς γέφυρας αὐτῆς εἶναι κυρίως ἡ ὑπακοή καί ἡ ταπείνωση.

Τη ΙΖ΄ (17η) Δεκεμβρίου, μνήμη των Αγίων Οσιομαρτύρων ΠΑΤΕΡΜΟΥΘΙΟΥ, ΚΟΠΡΙΟΥ και ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ.

Πατερμούθιος, Κόπρις και Αλέξανδρος οι Άγιοι Μάρτυρες ήσαν κατά τους χρόνους Ιουλιανού του Παραβάτου του βασιλεύσαντος κατά τα έτη τξα΄- τξγ΄ (361 – 363). Διήνυσαν δε πρότερον την ζωήν των εν ησυχία εις έρημόν τινα τόπον της Αιγύπτου. Εκστρατεύσας δε ο Παραβάτης κατά των Περσών και μαθών περί των Οσίων τούτων έστειλε και τους έφερεν έμπροσθέν του. Ηρώτησε δε πρώτον τον Πατερμούθιον πόσων ετών είναι· αφού δε εκείνος απεκρίθη, ότι είναι τεσσαράκοντα πέντε, εξέβαλεν αυτόν έξω.

Απέτυχε η πολιτική του κατευνασμού

Στα εθνικά θέματα απαιτείται μία πιο μαχητική αντιμετώπιση με επίγνωση των ιστορικών δεδομένων

Από τον Κωνσταντίνο Χολέβα

Η πολιτική της κυβερνήσεως Τσίπρα στα εθνικά θέματα απέτυχε πλήρως. Στηρίχθηκε στη θεωρία του κατευνασμού των γειτόνων και απλώς κατόρθωσε να αποθρασύνει τους πάσης φύσεως επεκτατισμούς και εθνικισμούς. Απαιτείται μία πιο μαχητική αντιμετώπιση, με αξιοποίηση όλων των δυνητικών συμμάχων και εταίρων και πρωτίστως με επίγνωση των ιστορικών δεδομένων.