Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης
Στις 13 Μαρτίου 2025, στην εκπομπή «Οι λιμπερταριανοί»,
προσπάθησα μέσα σε λίγα λεπτά, και όσο πιο απλά γινόταν για όσους πολίτες δεν
διαθέτουν γνώσεις Ποινικού και Συνταγματικού Δικαίου, να εξηγήσω τις κρίσιμες
πτυχές του πολύκροτου περιστατικού που συνέβη στις 10 Μαρτίου 2025 στην
Αντεθνική Τερατοθήκη, όπου αποκαθηλώθηκαν τέσσερεις βλάσφημοι πίνακες, των
οποίων έσπασε το προστατευτικό τζάμι.
Μολονότι το περιστατικό αυτό παρουσιάζει σημαντικές δυσχέρειες σε σχέση με την
προσήκουσα νομική του αξιολόγηση, τα καλολαδωμένα γρανάζια του παντοδύναμου
προπαγανδιστικού μηχανισμού επεχείρησαν να παραποιήσουν την πραγματικότητα και
να κρατήσουν στο σκιόφως τις κρίσιμες παραμέτρους της, προκειμένου να
κατασπιλώσουν την προσωπικότητα του βουλευτή εμφανίζοντάς τον π.χ. ως
«σκοταδιστή», «θρησκόληπτο», «αμετανόητο», «Ταλιμπάν».
Μερικά από τα κρίσιμα ερωτήματα που χρήζουν νομικής απαντήσεως είναι τα
ακόλουθα:
– Πώς ορίζεται η Τέχνη;
– Υπάγονται τα συγκεκριμένα
βλάσφημα έργα που εκτέθηκαν στην Αντεθνική Τερατοθήκη σε αυτόν τον ορισμό;
– Ισχύει πράγματι ότι η
Τέχνη δεν έχει όρια ή μήπως υπόκειται και αυτή σε εγγενείς συνταγματικούς
περιορισμούς;
– Τι ρόλο μπορεί να παίξει
το Προοίμιο και τα άρθρα 3 και 13 του Συντάγματος στον προσδιορισμό αυτών των
περιορισμών;
– Τι είχε αποφανθεί το
Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου το 1994 (Otto Preminger κατά
Αυστρίας) για την αξίωση σεβασμού του θρησκευτικού συναισθήματος;
– Μπορεί να αντληθεί από
τον Ποινικό Κώδικα ένας λόγος άρσεως του αδίκου για να δικαιολογηθεί η βία κατά
πράγματος που άσκησε ο βουλευτής;
– Παρότι η φθορά που
προκλήθηκε στα συγκεκριμένα εκθέματα ήταν ελαφρά, δεδομένου ότι απλώς έσπασε το
προστατευτικό τους τζάμι (και άρα έχουμε να κάνουμε με μια προνομιούχο φθορά
ξένης ιδιοκτησίας του άρ. 378 παρ. 1 εδ. β΄ ΠΚ), ποια περίσταση καθιστά την κρινόμενη
περίπτωση διακεκριμένο πλημμέλημα;
– Γιατί παραβιάσθηκε το
νομικώς αυτονόητο στην συγκεκριμένη περίπτωση με κραυγαλέα καταπάτηση του
άρθρου 62 του Συντάγματος;
– Ποια εγκλήματα τέλεσαν τα
αστυνομικά όργανα που δεν επέτρεψαν επί 5 ώρες στον ως άνω βουλευτή να εξέλθει
της Αντεθνικής Τερατοθήκης και ποιο είναι το είδος της συρροής τους;
Πολλά από τα ανωτέρω ζητήματα αντιμετωπίζονται και στο άρθρο μου με τίτλο «Ο
ψευτοβανδαλισμός των αντίχριστων πινάκων της Αντεθνικής Τερατοθήκης» που
δημοσιεύεται στο φύλλο της εφημερίδας «Κυριακάτικη Δημοκρατία», 16 Μαρτίου
2025, σελ. 57 (θα αναρτηθεί προσεχώς στο παρόν ιστολόγιο).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν είχαμε ανεξάρτητη και αντικειμενική δημοσιογραφία, αυτά είναι τα κρίσιμα
ερωτήματα που θα έπρεπε να απασχολήσουν τα διάφορα πάνελ.
Αλλά τα Μέσα Μαζικής Εξαπάτησης έχουν κατακλυσθεί από πληρωμένους
προπαγανδιστές, οι οποίοι ενδιαφέρονται μόνο να προκαλούν τους λεγόμενους
«ηθικούς πανικούς» και να κατασκευάζουν «θυμωμένα ακροατήρια», τα οποία ποθούν
διακαώς να κατασπαράξουν εκείνο το «μαύρο πρόβατο» της κοινωνίας, που τόλμησε
να κάνει κάτι διαφορετικό από την συμπαγή (νωχελική και αδιάφορη) πλειοψηφία.
Αυτή η πλειοψηφία της σύγχρονης μετα-δημοκρατίας παρακολουθεί την καθημερινότητα
μέσα από την οθόνη σαν να απολαμβάνει εναλλασσόμενες ταυρομαχίες.
Θλίβομαι για το κατάντημα της ελληνικής κοινωνίας του θεάματος, η οποία
χειραγωγείται ελεεινά από τον αργυρώνητο συρφετό της (κ)οθόνη-ς.
Αν το περιστατικό με το οποίο ασχολούμαστε νυχθημερόν από την Δευτέρα είχε
συμβεί στην Γερμανία, θα είχαν κατακλυσθεί τα ΜΜΕ και τα επιστημονικά περιοδικά
από συνεντεύξεις και άρθρα ξακουστών καθηγητών Ποινικού και Συνταγματικού
Δικαίου.
Αλλά στο αξιοθρήνητο Ελλαδιστάν ακούγονται μόνο άναρθρες τηλεκραυγές και είναι
πολύ πιθανό ότι θα χαθεί μία ακόμη χρυσή ευκαιρία για να αναπτυχθεί ένας
γόνιμος διάλογος και να πάει η επιστήμη λίγο παραπέρα.
Κι αν κάποιοι νομικοί γράψουν, δεν θα μπορέσουν μάλλον να αποδιώξουν από πάνω
τους την κομματική ή συστημική, άλλως, νεοταξίτικη κονκάρδα τους...
Καληνύχτα Ελλάδα, καληνύχτα νομική επιστήμη, καληνύχτα δημοσιογραφία!
Μη ταράζεσθε, η Ψωροκώσταινα του Κυριακούλη Μητσοτάκη, που μόλις έκανε τον
προσχηματικό ανασχηματισμό της, βαδίζει προς τον γκρεμό.
Κατά δήλωση του αμετανόητου-φρενοβλαβοποιητή πρωθυπούργου, ο ανασχηματισμός
έγινε για δράση και ανανέωση από μια κυβέρνηση που ενώνει τους Έλληνες, ενώ
στον ανάποδο κόσμο γνωρίζουμε ότι τον αποφάσισε μια διχαστική κυβέρνηση από
αντίδραση και για οπισθοδρόμηση!
Φυσικά, το προπαγανδιστικό αποτύπωμα του υποκρυπτόμενου πρωθυπουργού, δηλ. του
Γιάννη Βλαστάρη, ήταν πασιφανές σε κάθε λέξη που πρόφερε ο His Master's Voice
Kyriakos Mitsotakis, όταν καλωσόριζε τα καμάρια-γομάρια του.
Είναι απίστευτο ότι η Ελλάδα διαθέτει ισόβια υπουργό Πολιτισμού αλλά και έναν
υπεραποτυχημένο υπουργό μπασκετμπολίστα, ο οποίος επιλέγεται σε όλες τις θέσεις
κάτω από το καλάθι (ορθότερα: τον κάλαθον) της κυβερνητικής μπασκέτας.
Ώς πότε θα τρώμε τόση κοροϊδία;