Η χάρις του Αγίου Πνεύματος κατήλθε στην Βάπτιση του Κυρίου. --- Xarilaos Stoyraitis

Όχι η υπόστασις, ούτε η φύσις αυτού.

΄΄Οἱ παπικοί ταυτίζουν οὐσίαν καί ἐνέργειαν τοῦ Θεοῦ, ἀλλά καί τόν τρόπον

ἐκπορεύσεως μέ τόν τρόπον ἀποστολῆς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. «Λατῖνοι δέ τῇ ἐκπορεύσει ταὐτόν ἡγοῦνται τήν ἀποστολήν» (Γρ. Παλαμᾶ ΕΠΕ 1, σελ 224) καί πάλιν «Ἐντεῦθεν δή πάλιν κατ᾿ αὐτούς, ταῦτά τε εἶναι καί ἀδιάφορα δείκνυται τοῖς ὑποστατικοῖς τά φυσικά. Εἰ δέ τοῦτο, καί ἡ φύσις ταῖς ὑποστάσεσι ταὐτόν τε καί ἀδιάφορον» (Γρ. Παλαμᾶ ΕΠΕ 1, σελ.110).

Ὁ Ἀκίνδυνος ἐταύτιζε τήν θείαν χάριν μέ τήν ὑπόστασιν καί τήν οὐσίαν τοῦ Ἁγίου

Πνεύματος «αὐτό πάντως τό πνεῦμα τό ἅγιον ἦν ἐπί τήν σάρκα ἐκείνην ἐκχυθεῖσα χάρις,

κατά τόν Ἀκίνδυνον αὐτή ἡ οὐσία καί ἡ ὑπόστασις τοῦ Ἀγίου Πνεύματος» (Γρ. Παλαμᾶ ΕΠΕ 5, σελ. 306).

Ὁ Βέκκος, τό ἴδιο, «φησί τοιγαροῦν ὁ τά Λατίνων ἐπεκδικῶν Βέκκος τό τηνικαῦτα, περί

τῆς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἐκπορεύσεως γράφων, οὑτωσί κατά λέξιν... ὁ παράκλητος, ἤγουν αὐτή ἡ οὐσία καί ἡ ὑπόστασις τοῦ Παναγίου Πνεύματος» (Ἑλ. Πατρ. 151, σελ. 916).΄΄

[Το παραπάνω είναι απόσπασμα εκ της Ποιμαντορικής Εγκυκλίου του Σεβασμιωτάτου Λαρίσης και Τυρνάβου Αμφιλοχίου.]

Συνεπώς,τόσο τα περί συμβολικής όσο και τα περί εικόνος των τριών Προσώπων της Αγίας Τριάδος [το λεγόμενο ΄΄σύνθρονο΄΄]κατά τους σύγχρονους σχισματοαιρετικούς ,δεν ανταποκρίνονται στην Ορθόδοξη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας του Χριστού.

Τοσαύτην οἱ ἀπόστολοι καὶ οἱ μαθηταὶ αὐτῶν ἔσχον εὐλάβειαν πρὸς τὸ μηδὲ μέχρι λόγου κοινωνεῖν τινι τῶν παραχαρασσόντων τὴν ἀλήθειαν

Άγιος Ειρηναίος γράφει ότι: «Ἰωάννης  τοῦ Κυρίου μαθητὴς ἐν τῇ Ἐφέσῳ πορευθεὶς λούσασθαι καὶ ἰδὼν ἔσω Κήρινθον ἐξήλατο τοῦ βαλανείου μὴ λουσάμενοςἀλλἐπειπών · “Φύγωμενμὴ καὶ τὸ βαλανεῖον συμπέσῃἔνδον ὄντος Κηρίνθου τοῦ τῆς ἀληθείας ἐχθροῦ.” Καὶ αὐτὸς δὲ ὁ Πολύκαρπος Μαρκίωνί ποτε εἰς ὄψιν αὐτῷ ἐλθόντι καὶ φήσαντι· «Ἐπιγίνωσκε ἡμᾶς», ἀπεκρίθη · «Ἐπιγινώσκω, ἐπιγινώσκω τὸν πρωτότοκον τοῦ Σατανᾶ.» Τοσαύτην οἱ ἀπόστολοι καὶ οἱ μαθηταὶ αὐτῶν ἔσχον εὐλάβειαν πρὸς τὸ μηδὲ μέχρι λόγου κοινωνεῖν τινι τῶν παραχαρασσόντων τὴν ἀλήθειαν , ὡς καὶ Παῦλος ἔφησεν · «Αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδὼςὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος».

Αλήθεια, Συνείδηση καί Πίστη -- Κυπριανός Χριστοδουλίδης

Kounou Mallo

 (σ.σ. κοινό μυαλό ;)

Η αλήθεια έχει μόνο ένα κίνητρο. 

Να γίνει ψέμα. Δεν έχει κανένα άλλο. 

Δεν υπάρχει στατική αλήθεια. Καλημέρα

 

Κυπριανός Χ

Η όντως αλήθεια είναι βίωμα, άν θέλετε, πληροφορία ή είδηση εσωτερική, εάν καί εφόσον δέν αναφερόμαστε μόνο στίς αντιληπτικές μας ικανότητες μέσω τών αισθητικών κέντρων τών γνωστών πέντε αισθήσεων. Υπάρχει καί κάποιο άλλο κέντρο, τό κέντρο τών νοερών (ή νοητών) αισθήσεων. Περί αυτού εγράφη τό "1 Ἀλήθειαν λέγω ἐν Χριστῷ, οὐ ψεύδομαι, συμμαρτυρούσης μοι τῆς συνειδήσεώς μου ἐν Πνεύματι ἁγίῳ, (2 ὅτι λύπη μοί ἐστι μεγάλη καὶ ἀδιάλειπτος ὀδύνη τῇ καρδίᾳ μου.) Ρμ. θ'.

Δέν υποχρεώνω κανένα νά συμφωνήσει μέ αυτό που γράφω. Δηλαδή, συνείδηση σημαίνει πίστη. Αυτή δέν μετριέται μέ νούμερα ή αλγορίθμους Στατιστικής. Καί οπωσδήποτε, εφόσον περί ενυπόστατης αληθείας ο λόγος, η στατικότητα αυτής είναι τό πρώτον κινούμενον ακίνητο, κατά τόν Αριστοτέλη καί τούς πατέρες τής Εκκλησίας :

"... καί ζωή δέ γε ὑπάρχει· ἡ γάρ νοῦ ἐνέργεια ζωή ἐκεῖνος δε ἡ ἐνέργεια· ἐνέργεια δε ἡ καθ’ αὐτήν ἐκείνου ζωή ἀρίστη καί ἀΐδιος. φαμέν δή τόν θεόν εἶναι ζῷον ἀΐδιον καί ἄριστον, ὥστε ζωή καί αἰών συνεχής και ἀΐδιος ὑπάρχει τῷ θεῷ· τοῦτο γάρ ὁ θεός" [10]

10 Μετά τα Φυσικά XII. 1072 b 27-31

 

http://www.ekivolos.gr/Prwton%20kinoun%20akinhton%20kai%20aitiothta%20ston%20Aristotelh.htm