Η άλλη διάστασις --- του αείμνηστου Στεργίου Σάκκου Ομ. Καθηγητού Α.Π.Θ.

 Από την αρχή του Χριστιανισμού, όπως το δείχνει η Καινή Διαθήκη και μάλιστα οι επιστολές του αποστόλου Παύλου, η θεολογία αποτελεί τη ρίζα και το θεμέλιο της πράξεως. Διαφορετικά, η θεολογία εκφυλίζεται σ΄ ένα στεγνό και άχρηστο σύστημα ιδεών, ενώ η πράξη χάνει το βάθος και την ουσία της, καταντά τύπος και, όχι σπάνια, αιρετικός ακτιβισμός. Μ΄ αυτή την προοπτική είναι χρήσιμο και αναγκαίο τις μέρες αυτές, που γιορτάζουμε την Ανάληψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, να σκύψουμε στη θεολογία αυτής της κατεξοχήν θεολογικής γιορτής. Το «θαυμαστόν και μέγα» τούτο γεγονός σηματοδοτεί το τέλος της επίγειας δράσεως του Ιησού και συγχρόνως συνοψίζει τη θεολογία όλων των γεγονότων της θείας οικονομίας.                                                                                                               
Επιβεβαιώνει τον Ευαγγελισμό και την ενανθρώπηση του Κυρίου: Το ανθρώπινο σώμα, το οποίο τότε ενωμένο με τη θεία φύση συνελήφθη εν Πνεύματι αγίω στη μήτρα της Παναγίας μας και γεννήθηκε στη φάτνη της Βηθλεέμ, αυτό το ίδιο αναλαμβάνεται τώρα στους ουρανούς.

Resurrection Matins Ode 9 Chanted by monks of IM Vatopaidi


ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΕΘΟΔΙΟΣ: '' ΜΑΣ ΥΠΟΤΑΣΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ''

http://agiooros.org/viewtopic.php?f=18&t=13150&p=35374#p35374

O Συναξαριστής της ημέρας.

Πέμπτη 18 /7/2017

Πέτρος, Διονύσιος, Ἀνδρέας, Παῦλος, Χριστίνα, Ἡράκλειος, Παυλίνος καὶ Βενέδιμος οἱ Μάρτυρες

Οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες Πέτρος, Διονυσία, Ἀνδρέας, Παῦλος, Χριστίνα, Ἡράκλειος, Παυλίνος καὶ Βενέδιμος, μαρτύρησαν κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Δεκίου (249 – 251 μ.Χ.). Ὁ Πέτρος καταγόταν ἀπὸ τὴ Λάμψακο καί, ὅταν τὸν ὁδήγησαν μπροστὰ στὸν ἄρχοντα τῆς Ἀβύδου, Δέκιο, γιὰ νὰ θυσιάσει στὴν Ἀφροδίτη, ἐκεῖνος ἀντίθετα, ὁμολόγησε μὲ παρρησία τὸν Χριστό. Τότε βασανίσθηκε σκληρὰ καὶ τελικὰ παραδόθηκε στὸν δήμιο.

«Οἱ ἄνθρωποι μπροστά στήν εὐθύνη» ΟΙ ΕΚΛEΚΤΟΙ -- Τοῦ Μιχαὴλ Ε. Μιχαηλίδη, Θεολόγου

Πάντοτε καί σέ κάθε ἐποχή, εἶναι κάποιοι ἄνθρωποι, πού καλοῦνται νά ὁδηγήσουν καί καθοδηγήσουν, νά φωτίσουν καί διαφωτίσουν καί νά γίνουν ὑπεύθυνα πρόσωπα σ’ ἕνα κόσμο ἀπροσανατόλιστο. Ὅταν σ’ ἕνα καράβι, πού παλεύει μέ τά κύματα καί κινδυνεύει νά καταποντιστεῖ, δέ μπορεῖ ὁ καπετάνιος νά παραμένει ἀδιάφορος, οὔτε οἱ ναῦτες νά κοιμοῦνται. Ἀδιαφορία σημαίνει ναυάγιο, καταστροφή. Σημαίνει ἄρνηση καί αὐτομηδενισμός. Σημαίνει ἀποτυχία. «Οὐκ ἔξεστί σοι ἀδιαφόρως ζεῖν», λέγει ὁ ἱερός Χρυσόστομος. Δέ σοῦ ἐπιτρέπεται νά ζεῖς μέ ἀδιαφορία. Ἔχεις εὐθύνες. Ἔχεις ὑποχρεώσεις.Μή λές ποτέ, Quarda e passa (βλέπε καί πέρνα). Αὐτό τό λέν οἱ λιποτάκτες τοῦ καθήκοντος. Ὅταν κάποτε ὁ Κλεισθένης, ὀλυμπιονίκης στό τέθριππο καί τύραννος τῆς Σικυώνας, θέλησε νά παντρέψει τήν κόρη του, κάλεσε μνηστῆρες ἀπ’ ὅλη τήν Ἑλλάδα.

Γιατί οι δύο ζώντες Πατριάρχες Ιεροσολύμων δια της σιωπής των δικαιώνουν τον π. Γεώργιο Τσέτση; Φοβούνται να ομολογήσουν την Αλήθεια ;

ΤΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕ Ο π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΕΤΣΗΣ  ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ, ΑΝΑΜΕΝΟΥΝ ΤΗΝ  ΑΝΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥΣ
Ο Μ. Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου π. Γεώργιος Τσέτσης, σε παλαιότερο άρθρο του στο Βήμα στις 21 Απριλίου 2006, μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής απαράδεκτα για το θαύμα του Αγίου Φωτός στον Πανάγιο Τάφο του Χριστού : «Υπάρχει, αιώνες τώρα, διάχυτη η πεποίθηση στον ευσεβή μεν, αλλά θεολογικά και λειτουργικά απαίδευτο ορθόδοξο πιστό, που ψάχνει για ‘’θαύματα’’ προκειμένου να πληρώσει  το πνευματικό του κενό, ότι κατά την τελετή αφής το Άγιον Φως κατέρχεται θαυματουργικά ‘’ουρανόθεν’’ για να ανάψει τη λαμπάδα του Πατριάρχου». 
"Ακτίνες"

Το φλεγόμενο κελί.

Ρώτησαν κάποτε τον αββά Παλλάδιο, πού καταγόταν από τη Θεσσαλονίκη: 

-Κάνε αγάπη, πάτερ, και πες μας από ποια αιτία έγινες μοναχός;
 

-Στην πατρίδα μου, απάντησε εκείνος, μισό χιλιόμετρο μακριά από το τείχος, ζούσε ένας έγκλειστος μοναχός πού λεγόταν Δαβίδ. Είχε έρθει από τη Μεσοποταμία. Ήταν πολύ ενάρετος, ελεήμων και εγκρατής. Έμεινε κλεισμένος και προσευχόμενος στο κελί του, περίπου εβδομήντα χρόνια!
 

ΑΝΟΗΤΟΣ ΠΡΟΒΟΛΗ -- Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Διονυσίου Τάτση

ΑΡΚΕΤΕΣ Μητροπόλεις ἐκδίδουν περιοδικά, πού ἀναφέρονται κυρίως στίς δραστηριότητες τῶν Ποιμεναρχῶν τους. Πολλά εἶναι ἀξιόλογα καί ψυχωφελῆ. Δέν λείπουν ὅμως και οἱ ἀξιοκρατικές ὑπερβολές, πού δέν ταιριάζουν σέ ἐκκλησιαστικά ἔντυπα. Δέν θέλω νά κατηγορήσω κανέναν οὔτε καί νά γενικεύσω. Θέλω ὅμως νά ἀφυπνίσω αὐτούς, πού κυριαρχοῦνται ἀπό το φοβερό καί ἀνόητο πάθος τῆς προβολῆς, γιατί ἐκτός ἀπό τό γεγονός ὅτι οἱ ἴδιοι βαδίζουν τήν ὁδό τῆς ἀπωλείας, προκαλοῦν σκανδαλισμό καί σέ πολλούς καλοπροαίρετους ἀνθρώπους. Τά περιοδικά αὐτά εἶναι ἔγχρωμα, πολυσέλιδα, πολυτελῆ και ὑπηρετοῦν ἕνα καί μόνο σκοπό: τήν προβολή τοῦ οἰκείου Μητροπολίτη. Δημοσιεύονται δεκάδες φωτογραφίες του. Ἄλλοτε να προΐσταται σέ κάποια ἀκολουθία, ἄλλοτε νά λειτουργεῖ, ἄλλοτε να ταξιδεύει καί ἄλλοτε νά κόβει μέ τούς ἄρχοντες τοῦ κόσμου κορδέλλες ἐγκαινίων. Ὅλα αὐτά προβάλλονται ὡς πολυσχιδές ἔργο τῆς Μητροπόλεώς του! Νοοτροπία πού δέν εἶναι σύμφωνη οὔτε μέ τήν τακτική τῶν κοσμικῶν! Εἶναι νά ἀπορεῖ κανείς μέ τή ρηχή σκέψη αὐτῶν τῶν Μητροπολιτῶν, οἱ ὁποῖοι νομίζουν ὅτι μέ τίς πολλές φωτογραφίες, πού δημοσιεύουν ἐπιτελοῦν θεοφιλές ἔργο!

19Η ΜΑΪΟΥ -- Ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού!


Ὁ Φώτης Κόντογλου ἐκφράζει με τό δικό του τρόπο τήν ἐπιθυμία τῆς ἀπομάκρυνσης ἀπό τον πολυμέριμνο καί θορυβώδη κόσμο:

«Μ᾽ ὅλο πού ζῶ παράμερα στο ἐρημητήρι μου, σάν νά βρίσκουμαι μακρυά ἀπό τήν Ἀθήνα, ὡστόσο τώρα πού καλοκαιρεύει πεθύμησα νά φύγω μακρυά, νά πάγω κατά τή θάλασσα. Νά κρυφτῶ, νά μή μέ ξέρει κανένας, νά ξεχαστῶ σά νά ᾽μαι πεθαμένος. Πόσο εὐτυχισμένος εἶναι ὁ ἄνθρωπος, πού δέν τόν ξέρει κανένας!  Ἄν γνώριζε τήν εὐτυχία του! Πόσο ζηλεύω κάτι ἀνθρώπους, ὁπού ζοῦνε σέ κάποια μέρη, πού δέν τά βάζει κανένας στό νοῦ του, καί πού κανένας δέν μαθαίνει ἄν ζοῦνε ἤ ἄν πεθάνανε! Τούς συλλογίζουμαι καί ξεκουράζουμαι. Καλότυχος ὁ ἄνθρωπος, πού κατάλαβε ἀπό νωρίς, πώς ὅποιος ζεῖ μέ πολλές ἔγνοιες εἶναι δυστυχισμένος καί πώς ὅποιος ζεῖ κρυφά, δίχως να τόν ξέρουνε οἱ ἄλλοι, αὐτός εἶναι βλογημένος. Ἄς εἶναι φτωχός, ἄς εἶναι στεναχωρημένη ἡ ζωή του, πάντα ἔχει ἕνα μεγάλο κέρδος ὁ τέτοιος ἄνθρωπος: γλυτώνει ἀπό πολλά φαρμάκια».

Ο telemaxos doumanis άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Το άρθρο της Τετάρτης: Θεομάχοι μητροπολίτες καταργούν...":

Πολύ ωραίο το κείμενό σας για τον Άνθιμο ! Όμως σύμφωνα και με όσα γράφετε στο άρθρο σας : ...Σε όσα παρά την εκκλησιαστική παράδοση, τη διδασκαλία και τη διατύπωση των αγίων και μακαρίων Πατέρων έγιναν καινοτομίες ή θα γίνουν μελλοντικά, να είναι αναθεματισμένοι αυτοί.
...Όσοι περιφρονούν τους ιερούς και θείους κανόνες των μακαρίων Πατέρων μας, οι οποίοι στηρίζουν και την αγία Εκκλησία και, βάζοντας σε τάξη όλη τη χριστιανική πολιτεία, την οδηγούν στη θεία ευλάβεια, να είναι αυτοί αναθεματισμένοι.

ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ, ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΑΛΛΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ? ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΟΣΑ ΓΡΑΦΕΤΕ: (έγιναν καινοτομίες ή θα γίνουν μελλοντικά, να είναι αναθεματισμένοι αυτοί.) ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ?

ΕΝΤΟΝΟΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

 «Τὴν ἔντονη διαμαρτυρία του γιὰ τὴν νομοθετικὴ τροποποίηση τοῦ Ἀστικοῦ Κώδικα ἀπό τό Κοινοβούλιο τῆς Γεωργίας, ὅπου ἀνεγνώρισε καθεστὼς Νομικοῦ Προσώπου Δημοσίου Δικαίου σὲ πέντε “ἐκκλησίες” καὶ θρησκεύματα, ἐξέφρασε ὁ Πατριάρχης Γεωργίας κ. Ἠλίας Β´. Ὁ Πατριάρχης Γεωργίας σὲ δήλωσή του μεταξὺ ἄλλων, ἀναφέρει ὅτι "ἡ ἔγκριση τοῦ ἐν λόγῳ νομοσχεδίου πρέπει νὰ ἀνασταλεῖ ἄμεσα". Ἐπίσης τόνισε: "Γιὰ τὸ ἐν λόγῳ θέμα πρέπει νὰ διεξαχθεῖ δημόσια συζήτηση, νὰ γίνει τηλεοπτικὴ μετάδοση, ὥστε νὰ σχηματιστεῖ μιὰ κοινὴ γνώμη καὶ νὰ συναινέσει ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία". "Τὸ θέμα εἶναι πάρα πολὺ σημαντικό, μὴ ξεχνᾶμε ὅτι ἡ πλειοψηφία τοῦ πληθυσμοῦ εἶναι Χριστιανοὶ Ὀρθόδοξοι", πρόσθεσε χαρακτηριστικὰ ὁ Πατριάρχης Γεωργίας κ. Ἠλίας. Τέλος νὰ σημειωθεῖ ὅτι τὸ Κοινοβούλιο ἀνεγνώρισε τὴν Ἀρμενικὴ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία, τὴ Ρ/Καθολικὴ Ἐκκλησία, τὴ Μουσουλμανικὴ Κοινότητα, τὴν Ἰουδαϊκὴ Κοινότητα καὶ τὴ Βαπτιστικὴ Ἐκκλησία».

Το άρθρο της Τετάρτης: Θεομάχοι μητροπολίτες καταργούν Ιερούς Κανόνες λόγω... παλαιότητας!

Εφημέριος του Ι.Ν. Αγίου Σπυρίδωνος Τριανδρίας Θεσσαλονίκης*
Άρθρα για το "Ιστολόγιο Κατάνυξις" 2017
Αφορμή για το παρόν άρθρο έλαβα από περιστατικά που συνέβησαν το τελευταίο διάστημα και που με πόνο ψυχής δύο αδελφοί μου ιερείς που υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες μου τα διηγήθηκαν. Αποδεικνύουν περίτρανα και είναι πολύ λυπηρό, πως πολλοί ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος, διακατέχονται από αλλότριο Πνεύμα, από δαιμονικό, όσον αφορά τη  σχέση τους με την ιερά Παρακαταθήκη της Πίστεως για την οποία ορκίστηκαν ενώπιον Θεού και ανθρώπων πως θα την διαφυλάξουν ακέραια.