Απὸ το βιβλίο του Φώτη Κόντογλου: «Τὸ Ἀϊβαλὶ ἡ πατρίδα μου»

Την πνευματική χαρά και την οὐράνια ἀγαλλίαση που νοιώθει ὁ χριστιανός ἀπό τα Χριστούγεννα, δεν μπορεῖ να τη νοιώσει, με κανέναν τρόπο, ὅποιος τα γιορτάζει μοναχὰ σαν μία συγκινητική συνήθεια, που εἶναι δεμένη περισσότερο με τις συνηθισμένες χαρές τοῦ κόσμου, με τον χειμώνα, με τα χιόνια,με το ζεστό τζάκι.

Μοναχά ὁ ὀρθόδοξος χριστιανός γιορτάζει τα Χριστούγεννα πνευματικά, κι ἀπό την ψυχή τοῦ περνᾶνε ἁγιασμένα αἰσθήματα, και τη ζεσταίνουνε με κάποια θέρμη παράδοξη, που ἔρχεται ἀπὸ ἕναν ἄλλο κόσμο, τη θέρμη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, κατά τον ἀναβαθμό ποὺ λέγει: «Ἁγίω Πνεύματι πάσα ψυχή ζωοῦται, και καθάρσει ὑψοῦται, λαμπρύνεται τη τριαδική μονάδι, ἱεροκρυφίως».

Τίμιος Ιερουργός του Υψίστου κρατείται τούτη την ώρα στο αυτόφωρο στη Φυλακή στη Λάρισα...

 http://scripta---manent.blogspot.com/2021/01/blog-post_13.html

Ο Παπά Θεωνάς μέλος της αδελφότητας της Ιεράς Μονής Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου Βόλου των γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών, είναι στη Φυλακή στο αυτόφωρο επειδή στήν τίμια συνείδησή του, έπραξε το τού Χριστού  καθήκον.

Σήμερα λειτούργησε στην Ιερά Μονή Αγίας Παρασκευής στη Λάρισα, όπου έπεσε βαθιά καρφωτή, και σειρμός από πολλά περιπολικά κατέφτασαν στην περιοχή, τον συνέλαβαν, μοίρασαν πρόστιμα, και τον οδήγησαν στο αυτόφωρο, όπου με εντολή Κας εισαγγελέα κρατείται στη Φυλακή  μέχρι την αυριανή δικάσιμο, επειδή προτίμησε την εντολή Τού Κυρίου καί της Αγίας Εκκλησίας, το αληθινό έργο τού ποιμένα  επί της γης, που τιμάει το ράσο του με το ίδιο του το αίμα. 

Η φυσική τοποθεσία της Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής, είναι  στις ερημιές στα αφανή χωράφια, άρα η σιδηρά καρφωτή δεν προέκυψε από εχθρούς της Εκκλησίας από κάποια γειτονική οικία,  προέκυψε πιθανόν από εχθρούς οικείους. Είναι επίσης γνωστό, πως πριν από ένα χρόνο περίπου, μοναχές της Ιεράς Μονής είχαν δεχτεί έγκληση μήνυση από τρείς Συνοδικους Αρχιερείς των ΓΟΧ ΘΝΠ, για λόγους που είναι γνωστοί από παλαιά στο ποίμνιο των Ορθοδόξων. Όμως η αποτείχιση της Ιεράς Μονής λόγω ετεροδόξων θρησκευτικών  νομικών προσώπων, επέφερε όψιμη αντιπαράθεση, και κατά συνέπεια την αγωγή, που όμως εξ όσων γνωρίζω έπεσε στο κενό, μάλλον μπήκε στο αρχείο, εφόσον δεν υπήρξε περαιτέρω όχληση της Ιεράς Μονής. 

---------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Προφανῶς, «πῆγε καρφωτή»! Ὅποιος καί ἄν ἦτο ὁ καταδότης, ἦτο φανατικός ἐχθρός τῆς Ἐκκλησίας, ἡ Ὁποία πλέον εὑρίσκεται εἰς τούς ἀποτειχισμένους ἀπό τό ν.ἑ. ἀλλά καί ἀπό τίς παρατάξεις τοῦ π.ἑ. Ντροπή!

------------------------

Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Διοικητικό  πρόστιμο 1.500 ευρώ και ποινή φυλάκισης τριών μηνών με ανασταλτικό χαρακτήρα επέβαλε το Αυτόφωρο Δικαστήριο Λάρισας στον ΓΟΧ Ιερομόναχο π. Θεωνά από τον Βόλο.

π. Γρηγόριος


Συνέκδημος σκέψεων -- Χαράλαμπος Β. Κατσιβαρδάς Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω

Ευρισκόμεθα εις την Χρυσή Αυγή του καινοφανούς έτους 2021, ήδη η συμβατική ημερολογιακή καμπή, τείνει προς τας πρώτας ημέρας του έτους, όπου ο αδυσώπητος χρόνος  δράμει ιλιγγιωδώς συνθλίβων πάσα μορφή ανθρώπινης αντιστάσεως με συνέπεια  να κονιορτοποιείται ασκαρδαμικτύ οσημέραι η ίδια η ζωή μας, εν ρυπή οφθαλμού.

Εν τω πλαισίω αυτής της χρονικής ορμής, ιδίως εφέτος, υποδεχόμεθα το πολύφερνο νέος έτος, ευαγγελιζόμενοι μία νέα πραγματικότητα, η οποία ασφαλώς θα απέχει παρασάγγας από την εφιαλτικώς βιούμενη την σήμερον.

Τη Δ΄ (4η) Ιανουαρίου, οι μετά του Οσίου Ευθυμίου ΔΩΔΕΚΑ ΜΟΝΑΧΟΙ Βατοπαιδινοί, οι τους λατινόφρονας, βασιλέα Μιχαήλ και Βέκκον τον Πατριάρχην ελέγξαντες, αγχόνη τελειούνται.

Ευθύμιος ο Οσιομάρτυς και οι μετ’ αυτού αθλήσαντες Πατέρες ήσαν κατά το έτος ασπ΄ (1280), ότε οι λατινόφρονες βασιλεύς και Πατριάρχης περιήρχοντο τα διάφορα Μοναστήρια του Αγίου Όρους, ίνα πείσουν τους Μοναχούς να ακολουθήσουν την πλάνην των· μη γενόμενοι δε δεκτοί υπ’ αυτών, εκακοποίησαν πολλούς Μοναχούς, οίτινες δια μαρτυρικού θανάτου απέθανον. Τότε ήλθον και εις την Μονήν του Βατοπαιδίου και αφού ουδέ εκεί έγιναν δεκτοί, ήρχισαν να κακοποιούν τους Μοναχούς, όσους συνέλαβον, διότι και πολλοί έφυγον. Συλλαβόντες δε εκεί τον προηγούμενον Άγιον Ευθύμιον και δώδεκα άλλους Μοναχούς, μετά διαφόρους κακώσεις και τυραννίας, τελευταίον απηγχόνισαν

Ο ιός τής Επιστήμης κατά τού Υιού τού Θεού --- Του ιατρού κ. Κυπριανού Χριστοδουλίδη

 

«28 εἶπε δὲ ἀνθρώπῳ· ἰδοὺ ἡ θεοσέβειά ἐστι σοφία, τὸ δὲ ἀπέχεσθαι ἀπὸ κακῶν ἐστιν ἐπιστήμη.» (Ιώβ ΚΗ΄)

Στό 5.18΄ αναφέρεται στόν τίτλο αυτής τής παρουσίασης, στήν "σύναξη" που έγινε στό Αρχονταρίκι τής Μητρόπολης Μεσογαίας. Ότι η "σύναξη" παραπέμπει σέ "συναγωγή", τού ήταν αδιάφορο, μάλλον δέν τό σκέφθηκε, Θά μπορούσε νά μιλήσει γιά "κλήση" (παραπέμπει στό εκ-κλησιάζω). Δέν τό έκανε, επειδή τόν ενδιέφερε ο τίτλος αυτής τής βιντεο-παρουσίας, σέ συνδυασμό μέ αυτά που είχε νά πεί. Τό «ιός σάν κορώνα, υιός μέ κορώνα» δέν τού άρεσε. Τού φάνηκε "εξυπνακίστικος", παιγχνίδι μέ τίς λέξεις, καί δηλώνω, γιά λόγους που θά φανούν ευθύς παρακάτω, ότι δέν αρέσει καί σέ μένα. Παράδοξα, όμως, αφού είναι σκεπτόμενος καί κατηρτισμένος θεολογικά, θά έπρεπε νά μή ξεχνά ότι δέν είναι "εξυπνακισμοί" τό "καινός" καί "κενός", τό "γενήθησαν" καί "γεννήθησαν", τό "κινώ" καί τό "κοινώ (-οω)". Υπάρχουν πολλά ακόμη. 

Ύμνοι των ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ - Απάνθισμα από τις Βασιλικές Ώρες


 

Τη Δ΄ (4η) Ιανουαρίου, η Σύναξις των Αγίων ενδόξων ΕΒΔΟΜΗΚΟΝΤΑ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ.

Εβδομήκοντα Μαθηταί και Απόστολοι του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού είναι εκείνοι τους οποίους αυτός ούτος ο Σωτήρ ημών επί πλέον των Δώδεκα, τους οποίους είχε προεκλέξει, εξέλεξε και εξαπέστειλεν εις το κήρυγμα και εις προετοιμασίαν του ιδικού του κηρύγματος. Εις τούτους, συν τη παρόδω του χρόνου, προσετέθησαν και άλλοι εκλεγέντες υπό των Αγίων Αποστόλων, οίτινες και αυτοί εκήρυττον το Ευαγγέλιον του Χριστού εις διαφόρους τόπους και χώρας, είτε ακολουθούντες τους πρώτους των Αποστόλων, είτε παντοιοτρόπως βοηθούντες αυτούς εις το έργον του κηρύγματος. Πάντες ούτοι, αν και ηυξήθησαν εις πολύ περισσοτέρους των εβδομήκοντα, ωνομάζοντο όμως όλοι Εβδομήκοντα, χάριν σεβασμού του αριθμού των Αποστόλων τους οποίους εξέλεξεν ο Κύριος, και των οποίων ο αριθμός άλλοτε μεν εμειούτο εκ του μαρτυρικού τέλους, το οποίον ούτοι ελάμβανον παρά των τυράννων, άλλοτε δε ηυξάνετο, διότι άλλοι εξελέγοντο υπό των Αγίων Αποστόλων προς συνέχισιν του έργου του κηρύγματος. Ο θείος Απόστολος και Ευαγγελιστής Λουκάς ούτω πως περιγράφει εν τω Ευαγγελίω αυτού (κεφ. ι: 1-16) τα της εκλογής και αποστολής των Εβδομήκοντα υπό του Κυρίου:

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΡΟΣΙΝΗΣ ---- “ΝΥΧΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ”

Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη

λυγούν τα πόδια
και προσκυνούν γονατιστά στη φάτνη τους
τα άδολα βόδια.

Κι ο ζευγολάτης ξάγρυπνος θωρώντας τα
σταυροκοπιέται
και λέει με πίστη απ’ της ψυχής τ’ απόβαθα
Χριστός γεννιέται!

Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη
κάποιοι ποιμένες
ξυπνούν από φωνές ύμνων μεσούρανες
στη γη σταλμένες.

Κι ακούοντας τα Ωσαννά απ΄ αγγέλων στόματα
στον σκόρπιο αέρα
τα διαλαλούν σε χειμαδιά λιοφώτιστα
με την φλογέρα.

Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη
ποιος δεν το ξέρει
των μάγων κάθε χρόνο τα μεσάνυχτα
λάμπει το αστέρι.

Κι όποιος το βρει μες στ΄ άλλα αστέρια ανάμεσα
και δεν το χάσει,
σε μια άλλη Βηθλεέμ ακολουθώντας το
μπορεί να φτάσει.

Ἀπὸ κείμενο τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Συρακουσῶν καὶ Ἁγίας Τριάδος Ἀβερκίου γραμμένο τὸ 1969.

 «Πρέπει νὰ προβοῦμε σὲ ἀποφασιστικὴ ρήξη μὲ τὸν Οἰκουμενισμό, καὶ δὲν πρέπει νὰ ἔχουμε καμία κοινωνία μὲ τοὺς συνοδοιπόρους του. Ὁ δρόμος μας δὲν εἶναι ὁ δικός τους. Πρέπει νὰ τὸ ποῦμε αὐτὸ μὲ ἀποφασιστικότητα καὶ νὰ τὸ δείξουμε μὲ τὶς πράξεις μας. Μία ἐποχὴ πραγματικῆς ὁμολογίας ἔρχεται γιὰ μᾶς, μία ἐποχή, ποὺ ἴσως παραμείνουμε μόνοι καὶ διωκόμενοι. Στὸ βαθμὸ ποὺ ὅλες οἱ Ὀρθόδοξες Τοπικὲς Ἐκκλησίες ἔχουν πλέον εἰσέλθει στὶς τάξεις τοῦ «Παγκοσμίου Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν» καὶ ἔχουν ὡς ἐκ τούτου προδώσει τὴν Ὀρθοδοξία καὶ προσκυνήσει τὸν Σατανά, ἔχει ἔρθει ἡ ὥρα τῆς πλήρους ἀπομονώσεώς μας. Δὲν μποροῦμε καὶ δὲν πρέπει νὰ ἔχουμε καμία κοινωνία μὲ ἀποστάτες τῆς ἀληθινῆς Ὀρθοδοξίας, καὶ πρέπει νὰ εἴμαστε ἕτοιμοι, ἐάν ἀπαιτηθεῖ, νὰ ἀναχωρήσουμε στὶς «κατακόμβες». Ἡ θέση μας ὡς μαχητὲς καὶ ὁμολογητὲς τῆς καθαρῆς καὶ ἀμόλυντης ἀλήθειας τοῦ Χριστοῦ, μᾶς θέτει κάτω ὰπὸ μεγάλη ὑποχρέωση, περισσότερο ἀπὸ κάθε ἄλλη φορὰ στὸ παρελθόν. Πρέπει νὰ θυμόμαστε πάντα, ὅτι ἕνας ἀληθινὸς ποιμένας τῆς ἀληθινῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ δὲν μπορεῖ ποτὲ καὶ δὲν πρέπει νὰ ἔχει ὁποιαδήποτε ἄλλα συμφέροντα, ἐκτὸς ἀπὸ τὸν καθαρὸ ζῆλο γιὰ τὴ δόξα τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν σωτηρία τῶν ψυχῶν τοῦ ποιμνίου του – σὲ αὐτὸ καὶ μόνο πρέπει ὅλες οἱ σκέψεις του, ὅλα τὰ συναισθήματά του καὶ κάθε δραστηριότητα του νὰ κατευθύνεται πάντα» 

Μνήμη της οπτασίας Κοσμά μοναχού, φοβεράς και ωφελίμου

Το δέκατο τρίτο χρόνο της βασιλείας του Ρωμανού ( 920-944μ.Χ.), ζούσε στη Βασιλεύουσα (Κων/πολη) κάποιος άνδρας, που υπηρετούσε σαν ένας από τους πιο έμπιστους φύλακες του βασιλικού κοιτώνα του Αλεξάνδρου, προκατόχου του Ρωμανού στο θρόνο. Αυτός λοιπόν ο άνθρωπος προτίμησε τη μοναχική ζωή. Έγινε μοναχός με τ' όνομα Κοσμάς, και αργότερα ηγούμενος του μοναστηριού που βρίσκεται κοντά στο Σάγαρη ποταμό. Κάποτε όμως τον χτύπησε μια πολύ βαριά αρρώστια, που τον ταλαιπωρούσε για πολύ καιρό. 


Συμπλήρωνε ήδη πέντε μήνες σ' αυτή τη φοβερή δοκιμασία, όταν μια μέρα, γύρω στην τρίτη ώρα, συνήλθε λίγο, ανασηκώθηκε μαλακά πάνω στο μικρό του κρεβάτι και ανακάθησε, στηριζόμενος από το ένα μέρος κι από το άλλο στους αδελφούς που τον διακονούσαν.
 

Υπάρχει υπόλειμμα DNA των νεκρών εμβρύων στα εμβόλια; -- Γράφει ο Ευστάθιος Μοσχοβίτης

Υπάρχει υπόλειμμα DNA των νεκρών εμβρύων στα εμβόλια; Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑΙ! Are Fetal Cells Used to Make Vaccines? The answer is YES! From Dr Paul A. Offit, MD, The Children's Hospital of Philadelphia

https://www.brighteon.com/edd10ce6-f4ca-4e6f-86f9-7cedb4a566a3 (BINTEO).


http://www.freevolition.gr/orthodoxy-homology.htm

ΕΚΤΑΚΤΟ ---- Γράφει ο κ. Δημήτριος Ἰ. Κάτσουρας Θεολόγος

Τό Ἑλληνικό Σύνταγμα προβλέπει καί ὁρίζει ὅτι:

«Αρθρο 4: (Ισότητα των Ελλήνων)

1. Oι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου.»

 

Χωρίς Χριστούγεννα οἱ λεγόμενοι παλαιοημερολογίτες

στήν Ἑλλάδα τοῦ 21ου αἰῶνος;



 

Κυρία Πρόεδρε τῆς Ἑλληνικῆς Δημοκρατίας,

Κύριοι τῆς Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως,

Σέ λίγες ἡμέρες καί συγκεκριμένως τήν 7ην Ἰανουαρίου κάποιες χιλιάδες νομοταγῶν Ἐλλήνων Πολιτῶν ἀνά τήν Ἑλλάδα, Κληρικοί, μοναχοί καί λαϊκοί, οἱ ὁποῖοι τηροῦν τό πάτριο ἐκκλησιαστικό ἑορτολόγιο, τό λεγόμενο παλαιό ἡμερολόγιο, πρόκειται νά ἑορτάσουν τή μεγάλη Δεσποτική Ἑορτή τῶν Χριστουγέννων, ὅπως καί πολλά ἑκατομμύρια χριστιανῶν ἀνά τόν κόσμο.

Ἀναμενόταν, λοιπόν, νά ἰσχύσει αὐτονοήτως καί γι' αὐτούς ὅ,τι ἴσχυσε καί γιά τούς ὑπολοίπους Ἕλληνες  πρό ἡμερῶν, δηλαδή νά ἑορτάσουν καί αὐτοί τά Χριστούγεννα κατά τήν Πίστη και τήν Παράδοση τήν ὁποία ἐπέλεξαν ὡς ἐλεύθεροι πολίτες νά τηροῦν καί ἀκολουθοῦν.

Ὡστόσο, μόλις ἐχθές προέκυψε νέα Ἀπόφασή σας σύμφωνα μέ τήν ὁποία παντελῶς ἀπαγορεύεται κατά τήν τρέχουσα ἑβδομάδα ἡ συμμετοχή πιστῶν στή Θεία Λατρεία. Γεννᾶται, λοιπόν, τό ἐρώτημα τί θά γίνει μέ τίς δεκάδες χιλιάδες αὐτῶν τῶν Ἑλλήνων; Θά στερηθοῦν τή θρησκευτική τους ἐλευθερία καί προφανῶς θά ἀδικηθοῦν ἀντιμετωπιζόμενοι ὡς πολίτες δεύτερης κατηγορίας;

Τά ἐπιδημιολογικά δεδομένα αὐτές τίς ἡμέρες εἶναι μᾶλλον καλύτερα ἀπ' ὅτι ἦταν τό προηγούμενο διάστημα πού ἐπετράπη ὁ ἔστω μέ περιορισμούς ἐκκλησιασμός γιά τούς πολίτες πού ἀκολουθοῦν τό νέο ἡμερολόγιο.

Βάσει τῆς κοινῆς λογικῆς, τοῦ σεβασμοῦ τῶν θρησκευτικῶν ἐλευθεριῶν κάθε πολίτου καί τῶν σχετικῶν ρητῶν προβλέψεων τοῦ Ἑλληνικοῦ Συντάγματος περί τῆς ἰσότητος ὅλων τῶν Ἑλλήνων, δέν παρακαλεῖσθε ἀλλά ζητεῖται ἀπό ἐσᾶς, ὅπως ὀφείλετε, νά τούς σεβασθεῖτε καί νά διευκρινίσετε τό δέον καί δίκαιο καί γιά τή δική τους περίπτωση ὥστε νά ἑορτάσουν τή μεγάλη Ἑορτή τῶν Χριστουγέννων.

Ἐάν, παρ' ἐλπίδα, δέν γίνουν τά ἀνωτέρω σεβαστά, τότε εὐλόγως θά θεωρηθεῖ ὅτι ἀναβιώνετε καί ἐπαναφέρετε τίς μαῦρες σελίδες τῶν διωγμῶν ἐναντίων τῶν ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, τούς ὁποίους ἔζησαν οἱ παλαιότεροι, ἀλλά καί ἄλλοι πιστοί ἀνά τόν κόσμο, κυρίως κάτω ἀπό ὁλοκληρωτικά καθεστῶτα.

Μόλις δέ πού χρειάζεται νά ἀναφέρουμε ὅτι μιμούμενοι τόν Ἀπόστολο Παῦλο, ὁ ὁποῖος μέ τήν ἰδιότητα τοῦ Ρωμαίου πολίτου ἐπικαλέσθηκε κάποτε τόν Καίσαρα, νά ἀναμένεται ὅτι δέν θά διστάσουν νά προσφύγουν καί στά Ἑλληνικά καί τά Εὐρωπαϊκά Δικαστήρια γιά τήν βάναυση αὐτή προσβολή τῆς προσωπικότητός τους ὡς ἐλευθέρων πολιτῶν, τήν ἄνιση μεταχείρισή τους καί τήν καταπάτηση τῶν θρησκευτικῶν τους ἐλευθεριῶν.

Μέχρι τώρα οἱ Γνήσιοι Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί δέν ἀπασχόλησαν στό παραμικρό τήν Ἑλληνική κοινωνία καί τόν κρατικό μηχανισμό. Τώρα, ὅμως, προκαλοῦνται ἀδικούμενοι καί ἡ συνείδησή τους, ὡς ἐλευθέρων πολιτῶν καί ὀρθοδόξων Χριστιανῶν Ἑλλήνων, ἐπιτάσσει αὐτή τή διαμαρτυρία καί ὄχι μόνον.

 

Μέ τόν προσήκοντα σεβασμό

Δημήτριος Ἰ. Κάτσουρας

Θεολόγος

ΠΟΤΕ ΗΛΘΕ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ, ΔΙΑ ΝΑ ΓΕΝΝΗΘΗ Ο ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ; Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης

Στό ἀποστολικό ἀνάγνωσμα τῆς ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων ἀπό τήν «Πρός Γαλάτας» ἐπιστολή τοῦ ᾿Αποστόλου Παύλου ἐπισημαίνεται ὅτι, ὅταν ἦλθε ὁ κατάλληλος καιρός, ὅταν συμπληρώθηκε ὁ χρόνος, ἔστειλε ὁ Θεός στή γῆ τόν Υἱόν Του, πού γεννήθηκε ἀπό γυναῖκα, τήν ῾Υπεραγία Θεοτόκο, καί ἔζησε μέσα στίς διατάξεις τοῦ Μωσαϊκοῦ Νόμου, γιά νά ἐξαγοράσει ὅσους βρίσκονταν ὑπό τήν δουλεία τοῦ Νόμου καί γιά νά πάρουμε τήν θεία υἱοθεσία: «῞Οτε δέ ἦλθε τό πλήρωμα τοῦ χρόνου, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεός τόν Υἱόν αὐτοῦ, γενόμενον ἐκ γυναικός, γενόμενον ὑπό νόμον, ἵνα τούς ὑπό νόμον ἐξαγοράσῃ, ἵνα τήν υἱοθεσίαν ἀπολάβωμεν»1.

 1. ῾Η παιδαγωγία ᾿Ιουδαίων καί ᾿Εθνικῶν

Στή συνάφεια τοῦ κειμένου ἡ ἔλευση τοῦ χρόνου τῆς ἐνανθρωπήσεως σχετίζεται μέ τήν ὁλοκλήρωση τῆς ἐκ μέρους τοῦ Θεοῦ παιδαγωγίας διά τοῦ Μωσαϊκοῦ Νόμου, ὁ ὁποῖος ἐλειτούργησε ὡς κηδεμών, ὡς ἐπίτροπος, ὡς νηπιαγωγός τῶν εἰς νηπιακή πνευματική κατάσταση εὑρισκομένων ᾿Ιουδαίων.