ΤΗ ΚΗΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ

Τη αυτή ημέρα, Κυριακή ογδόη από του Πάσχα, ΤΗΝ ΑΓΙΑΝ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΝ εορτάζομεν, προσέτι δε και την του ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΕΠΙΔΗΜΙΑΝ                                                                                              

Την εορτήν ταύτην της Αγίας Πεντηκοστής εορτάζομεν σήμερον εις ανάμνησιν της εν τω κόσμω επιδημίας του Παναγίου Πνεύματος γενομένης πεντήκοντα ημέρας μετά την εκ νεκρών Ανάστασιν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, καθ’ ην εξεπληρώθη η υπόσχεσις Αυτού προς τους Μαθητάς Του και έλαβε πέρας η ελπίς και η τελείωσις αυτών. Εορτάζομεν προσέτι την Αγίαν Πεντηκοστήν προς τιμήν του εβδομαδικού αριθμού, διότι, καθώς οι Εβραίοι αριθμούντες επτά εβδομάδας από του Πάσχα την ιδικήν των Πεντηκοστήν εορτάζουσιν, επειδή ότε επληρώθησαν πεντήκοντα ημέραι από το Πάσχα έλαβον τον Νόμον, ούτω και ημείς την από του Πάσχα Πεντηκοστήν εορτάζομεν καθότι αντί του Νόμου το Πανάγιον Πνεύμα εν αυτή τη Πεντηκοστή ημέρα ελάβομεν, νομοθετούν και οδηγούν ημάς εις πάσαν αλήθειαν και τα αρέσκοντα τω Θεώ διατάττον.

Από τον κ. Εμμανουήλ Ανδρεάδη:

 


Καλησπέρα σας, σας στέλνουμε βίντεο από το Άγιον Όρος κατα την επίσκεψη του Χρήστου Βασιλειάδη (διαπιστευμένου δημοσιογράφου του ΥΠΕΘΑ) στον Γέροντα Γαβριήλ όπου του ζήτησε να μεταφέρει το μήνυμα του στις Ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις και στον Ελληνικό λαό.

Εάν θέλετε να φτιάξετε ένα σύντομο άρθρο να δει το βίντεο ο κόσμος που δεν έχει πρόσβαση στο Άγιον Όρος. Σας στέλνω ένα σύντομο κείμενο και το link του βίντεο και την εικόνα του.

Ακολουθεί το κείμενο.

 Ο Χρήστος Βασιλειάδης, (διαπιστευμένος δημοσιογράφος του ΥΠΕΘΑ) κατά την επίσκεψη του στο Άγιον Όρος βρέθηκε στο Κελλί του Γέροντα Γαβριήλ. Συνομίλησε μαζί του και ζητήσαμε την ευλογία να καταγράψουμε ένα μικρό πνευματικό μήνυμα για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και τον Ελληνικό λαό. Ο γέροντας δέχθηκε και μετά χαράς σας μεταφέρουμε το μήνυμα του


LInk video: https://www.youtube.com/watch?v=RvFWFjRScTs


Αναφορικά με το Παλαιό ημερολόγιο και την σημερινή κρίση στην Ορθόδοξη Εκκλησία. -- Γράφει ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΣΚΑΛΩΝΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ

 Διάβασα  στην σελίδα σας μερικὰ ἀπό τά ἄρθρα σας καί θέλησα νά θέσω "υπ' όψιν σας  τίς απόψεις μου γιά τά τεκταινόμενα των τελευταίων ετών.  Σας επισυνάπτω  ενα κείμενο που έγραψα πρό ετών σχετικά. 

Με αγάπη Χριστού

ο Ασκάλωνος Νικηφόρος


Μακάρι να ήταν δυνατός κάποιος καλοπροαίρετος διάλογος, χωρίς φανατισμούς, σχετικά με την υπόθεση του "ημερολογιακού ζητήματος". Δεν το βλέπω όμως. Από την μια πλευρά η "νεοημερολογήτικη Εκκλησία" προσπαθεί να "αποδείξει" ότι ξέφυγε τελείως από την Ορθόδοξη πίστη μέ όλα όσα λέγει και κάνει και με αποκορύφωμα την Λυστρική Σύνοδο της Κρήτης. Από την άλλη, οι "παλαιοημερολογίτες" προσπαθούν να μας πείσουν ότι όσοι  ακολουθούν το παλαιό ημερόγιο θά πάνε κατ' ευθείαν στον Παράδεισο". Αλλά αδελφοί Χριστιανοί ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ, δεν θα μας σώσει το ημερολόγιο αλλά η πίστη μας. Εξάλλου, ο Χρόνος και με το παλαιό και με το νέο έχει 365 ημέρες. Εάν δεν μπορούμε εμείς, οι άνθρωποι που φθάσαμε στο Φεγγάρι,  να βρούμε την λύση για ένα θέμα που, κατά την γνώμη μου, δεν έχει σχέση μέ την πίστη μας, (οταν γεννήθηκε ο Χριστός μας, δεν υπήρχαν, ούτε το νέο , ούτε και το παλαιό ημερολόγιο, αλλά το Ρωμαϊκό. Οταν Η Εκκλησία μας καθόριζε τις εορτές και το λοιπό τυπικό της, υπήρχε-στις περιοχές μας-το ιουλιανό ημερολόγιο-το οποίο και χρησιμοποίησε,  (οι Ιουδαίοι είχαν το δικό τους ημερολόγιο, οι Μωαμεθανοί έκαναν καινούργιο, δικό τους ημερολόγιο και άλλοι λαοί είχαν -και μερικοί συνεχίζουν να έχουν τα δικά τους ημερολόγια, παρ'όλον ότι επισήμως,  και στις σχέσεις τους με τους άλλους λαούς, χρησιμοποιούν το λεγόμενο νέο ημερολόγιο). Δεν θα μας σώσει ούτε το ημερολόγιο ούτε το τι χρώμα άμφια και πόσο μακριά γένια έχουν οι κληρικοί μας. Θα μας σώσει η πίστη μας. Μπορούμε να επικεντρωθούμε λοιπόν στην πίστη μας, να καταδικάσουμε τις αιρέσεις και κυρίως την πολυθεϊα και την παναίρεση του Οικουμενισμού που προσπαθούν να μας επιβάλουν δια της βίας οι σκοτεινές δυνάμεις στην εποχή μας; ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ, η Εκκλησία του Παλαιού ημερολογίου, να  ΒΟΗΘΗΣΕΙ   ΟΛΗ την  Ορθόδοξη Εκκλησία( ας μην ξεχνάμε ότι το παλαιό ημερολόγιο δεν βοήθησε την Εκκλησία των Ιεροσολύμων, ούτε τις Σλαβικές Εκκλησίες, ούτε το «καύχημα» της Ορθοδοξίας, το Αγιον Ορος,  να «Ορθοδοξήσουν»),  να ξαναβρεί τον δρόμο της, μέσω ενός γόνιμου και επικοδομητικού διαλόγου. Επαναλαμβάνω με ειλικρία : Δεν θα μας σώσει κανένα ημερολόγιο εάν δεν ζούμε σύμφωνα με την την πίστη που μας παρέδωσε ο Χριστός και η Εκκλησία Του. Ας θυμηθούμε τα λόγια του Αποστόλου Παύλου : " ηυχόμην γαρ εγώ, ανάθεμα είναι απο Χριστού υπέρ των αδελφών μου  ", ( Ρωμ. 9,3-),   καί "Ελεύθερος γαρ ων, εκ πάντων πάσιν εμαυτόν εδούλωσα, ίνα τους πλείονας κερδίσω....τοις πάσι γέγονα τα πάντα, ίνα πάντως τινάς σώσω"(Α. Κορ. 9,20). Θα μπορούσατε, οι Παλαιοημερολογίτες, προκαλέσετε τους Νεοημερολογίτες να σταματήσουν τον κατήφορο που έχουν πάρει, ειδικά μετά το Συνέδριο της Αποστασίας (βλέπετε   Σύνοδο του Κολυμπαρίου ), υποσχόμενοι ότι θα δεχθείτε  το Νέο ημερολόγιο , το οποίο, παρ’ όλο ότι επεβλήθη όπως επεβλήθη,  βοηθάει  τον απλό πολίτη την καθημερινότητά του, χωρίς να μπερδεύεται με τα δύο ημερολόγια.  Πιστεύω ότι με τον τρόπο αυτόν θα αποδεικνύατε ότι σκέφτεστε τον Λαό μας και όχι οι προσωπικές σας ιδέες. Επίσης θα κερδίζατε και την συμπάθεια μεγάλου μέρους του Λαού μας. Τι λέτε ;   

---------------------

Ο/Η Αθηνά είπε...

Σεβασμιώτατε χαίρεται. Δεν θα ήθελα να εορτάζω μαζί με τον πάπα ούτε Χριστούγεννα ούτε Πάσχα. Οι χλευαστικώς ονομαζόμενοι παλαιοημερολογίτες είμαστε έξω από το οικουμενιστικό σύστημα. Ευτυχώς

Αντιρρητικός λόγος στην εικόνα του Φιλιόκβε. -- Γράφει ο Σταύρος Ασλανίδης.

Είναι λυπηρό ότι στην ορθόδοξη ανατολική εκκλησία, κυριάρχησε η τριπρόσωπη παράσταση του Θεού. Η τριπρόσωπη μορφή του Θεού, φαίνεται να προϋπήρχε με διαφορετική μορφή στην ανατολή. Απλά σήμερα είναι διαδεδομένη η δυτική τριπρόσωπη μορφή η οποία είναι μια σχηματική μορφή του φιλιόκβε. Δυστυχώς αυτό έγινε αποδεκτό και από μεγάλο μέρος των "γνήσιων ορθόδοξων Χριστιανών". Αυτοί, αν και εξ αρχής τάχθηκαν εναντίον κάθε δυτικής σύζευξης, εντούτοις προσκολλήθηκαν σε εικόνες δυτικής θεολογίας. Η σημερινή παράσταση αναπέμπει σε μία κακόδοξη ζωγραφιά, στην οποία κάθονται δύο άνδρες οι οποίοι εμφυσούν προς τον ενδιάμεσο τους χώρο μια περιστερά (πρβλ. την παράσταση στο Μουσείο Λούβρου, 15ος αι.).


Κάθε τριπρόσωπη παράσταση του Θεού επιφέρει Τριθεΐα και Χριστομαχία. Αντίθετα ο Θεός είναι Αδιαίρετος για όλα τα κτίσματα. Μόνο ο Χριστός διέκρινε και "μιλούσε" Προσωπικά στο Θεό. Ωστόσο για να εξηγήσουμε στη συνέχεια ότι η εν λόγω τριπρόσωπη παράσταση και οι παραπλήσιες διάδοχοι της, εκτός όλων των αιρέσεων που προαναφέρθηκαν, επιπλέον προσβάλλουν υποτιμητικά το Άγιο Πνεύμα, θα δεχτούμε υποθετικά την ύπαρξη τριπρόσωπης μορφής στο Θεό (Κύριε ελέησον). Με αυτή την προσωρινή παραδοχή, έχουμε να σημειώσουμε τα εξής:

Η περιστερά δεν κάθεται σε θρόνο, ενώ τα άλλα δύο Πρόσωπα κάθονται. Σημειώνεται ότι ο θρόνος κατά τον άγιο Ιω. Χρυσόστομο δείχνει την ανάληψη εξουσίας!

Η εν λόγω παράσταση, το ένα πρόσωπο το παρουσιάζει συμβολικά με πτηνό που ανήκει στο άλογο βασίλειο, ενώ τα δύο επιπλέον πρόσωπα συμβολίζονται με ανθρώπινη μορφή που είναι ο βασιλιάς της κτίσεως και πολύ ανώτερος από το πτηνό!

Η περιστερά δεν παρουσιάζεται σε στάση να ευλογεί, σε αντίθεση με τα άλλα δύο πρόσωπα που έχουν την στάση να ευλογούν τους προσκυνητές. Αυτό στη θεολογία σημαίνει ότι, από τα τρία πρόσωπα λατρεύονται μόνο τα δύο!

Επιπλέον η περιστερά συνδέεται με αιώνια υποτέλεια να κινεί τις φτερούγες της για να αιωρείται. Αντίθετα τα άλλα δύο πρόσωπα απολαμβάνουν τον σεβασμό με το να είναι καθισμένα σε θρόνο, χωρίς να συνδέονται με παρόμοιες ανάγκες!