ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΑΓΙΩΝ ΠΑΘΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ (2020)

Η ΣΤΑΥΡΩΣΙΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Υπάρχουν διάφοροι θέσεις, πολλαί «γωνίαι οπτικαί» και διάφορα όργανα θεωρήσεως των δύο μεγαλυτέρων και συγκλονιστικωτέρων, των δύο μοναδικών και όντως ανεπαναλήπτων γεγονότων εντός της ανθρωπίνης ιστορίας. Των γεγονότων της Σταυρώσεως και Αναστάσεως του Χριστού. Δύο εξ αυτών των θέσεων και οπτικών γωνιών, των περισσότερον χρησιμοποιουμένων, είναι η Ιστορία και η Πίστις. Δια της Ιστορίας δαμάζεται ο νους και υποτάσσεται εις την φωνήν της. Και δια της Πίστεως, καταφάσκει η καρδία εν αγάπη και εντεύθεν εισέρχεται μέσα εις το μυστήριον της υπερφυσικής θείας γνώσεως…  Αλλά τόσον η Σταύρωσις, όσον και η Ανάστασις του Χριστού, ως ιστορικά και υπεριστορικά γεγονότα, εισάγουν εις την σφαίραν της Θεολογίας, όπου ο ηγιασμένος και φωτισμένος υπό των Μυστηρίων και της Πίστεως νους του Ορθοδόξου, πλατύνεται και υψούται και θαμβούται και αγάλλεται και κινείται ερωτικώς και θαυμαστικώς και υπέρ φύσιν «γνωστικώς»…  Μόνον ο ορθοδόξως πιστεύων γνωρίζει, κατά το μέτρον της ανθρωπίνης ασθενείας και κατά το μέτρον της εκχυνομένης εις αυτόν Χάριτος, την σημασίαν, το βάθος, το περιεχόμενον, τας πνευματικάς συνεπείας και τας φυσικάς και υπερφυσικάς διαστάσεις της Σταυρώσεως και της Αναστάσεως του Χριστού… 

ΤΙ ΕΙΠΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ Ο ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΣ π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ


ΟΤΙ ΗΓΑΠΗΣΕ ΠΟΛΥ - Αλεξανδρεύς

5 ον
Ένα σκονισμένο σανδάλι με έσπρωξε για να με ξυπνήσει. Ο ήλιος είχε ανέβει ψηλά και όσο κι αν είχα μαζευτεί δεν με έκρυβε πια τίποτε. Σήκωσα το βλέμμα και είδα το στρατιώτη να με κοιτάζει άγρια. Πιο πέρα ένας άλλος έψαχνε τον τόπο για παρουσίες σαν τη δική μου. Οι υπόλοιποι ήταν απασχολημένοι με το βράχο στο άνοιγμα του τάφου. Του περνούσαν κορδέλες και σφράγιζαν με κερί την ένωσή τους. Τι φοβόντουσαν άραγε; Και νεκρό σε φοβούνταν; Ύστερα δυο από αυτούς έμειναν εκεί να φυλάνε. Οι υπόλοιποι με τον επικεφαλής ήταν έτοιμοι να αναχωρήσουν. Το βλέμμα τους έδειχνε ότι κι εγώ έπρεπε να κάνω το ίδιο.

Η Ακολουθία των Αγίων Παθών Εσπέρας Μεγ Πέμπτης


Τη ΙΖ΄ (17η) Απριλίου, μνήμη του εν Αγίοις Πατρός ημών ΜΑΚΑΡΙΟΥ Αρχιεπισκόπου Κορίνθου του εν τη νήσω Χίω ασκήσαντος και εν αυτή οσίως εν έτει αωε΄ (1805) τελευτήσαντος και προς Κύριον μεταστάντος.

Μακάριος ο εν Αγίοις Αγιώτατος Πατήρ ημών, ο της Κορίνθου Αρχιεπίσκοπος και της νήσου Χίου το καύχημα, το της αρετής ακροθίνιον, ο εν τοις εσχάτοις καιροίς διαλάμψας, εορτάζεται σήμερον, Οσιώτατοι Πατέρες και αδελφοί ευλαβέστατοι, του οποίου τον Βίον συνέγραψεν ο ρητορικώτατος κάλαμος του πνευματικού αυτού τέκνου και μεγάλου διδασκάλου Αθανασίου του Παρίου, διο εντείνατε την προσοχήν σας, ίνα ακούσητε Βίον γλυκύτατον νέου μεγάλου Αγίου από τοιούτον μέγαν διδάσκαλον γεγραμμένον και μεγάλως θέλετε πνευματικώς ευφρανθή.

Μεγάλη Πέμπτη - Ακολουθία των Αγίων Παθών


«Για να γυρίσει ο ήλιος- θέλει δουλειά πολλή» -- του Στέλιου Παπαθεμελή*

Κοινωνιολόγοι, φιλόσοφοι, ιστορικοί και εί τινες άλλοι ψάχνονται τις μέρες αυτές ξεσκονίζοντας τις βιβλιοθήκες τους να ερμηνεύσουν τα συμβαίνοντα. Η Κίνα, αν και διοχέτευσε λανθασμένες και μισές πληροφορίες για τον κορωνοϊό, προχώρησε μάλιστα σε συλλήψεις γιατρών έμεινε για άλλη μια φορά στο απυρόβλητο της κριτικής. Έχει εγκαταστήσει, λένε οι πληροφορίες, 200.000.000 κάμερες με εξελιγμένο σύστημα αναγνώρισης προσώπου που έχει την δυνατότητα να ανιχνεύσει ακόμη και τα … σπυράκια στο πρόσωπο. Είναι μια δυστοπική εικόνα για Ευρωπαίους, αλλά αφήνει αδιάφορους τους Κινέζους.

Σήμερον κρεμάται επί ξύλου… -- Παναγιώτη Τσαγκάρη Θεολόγου

Είναι Μεγάλη Εβδομάδα, οι ημέρες είναι δύσκολες, οι ώρες κρίσιμες, καθώς ξεδιπλώνεται μπροστά μας, αφενός το δράμα του Θεανθρώπου καθώς ανεβαίνει στον Γολγοθά και, αφετέρου, το δράμα του σεναρίου του Κορωνοϊού. Προσωπικά, νιώθω την επιθυμία και την ευθύνη, αντί άλλων ευχών, που συνήθως τούτες τις ημέρες ανταλλάσουν οι χριστιανοί μεταξύ τους, να καταθέσω ευθαρσώς αυτό που αισθάνομαι, ως ένα ταπεινό μέλος της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, ανεξάρτητα από κάθε συμφωνία ή διαφωνία της πλειονοψηφίας των ελλήνων συμπολιτών μου:

Το μεγαλύτερο σκάνδαλο του αιώνα μας, ο Ρ. Κένεντυ κατηγορεί με στοιχεία και αριθμούς τον Γκέιτς για θανάτους εκ προθέσεως

Το μεγαλύτερο σκάνδαλο του αιώνα μας, αποκαλύπτει, ο Ρ. Κένεντυ και κατηγορεί με στοιχεία και αριθμούς τον Γκέιτς για θανάτους εκ προθέσεως, με σκοπὀ τον δικτατορικό έλεγχο στην παγκόσμια πολιτική υγείας.

''Τα εμβόλια, για τον Bill Gates, είναι μια στρατηγική φιλανθρωπίας που τροφοδοτεί τις πολυάριθμες επιχειρήσεις του, που σχετίζονται με τα εμβόλια, 
(συμπεριλαμβανομένης της 
φιλοδοξίας της Microsoft να ελέγχει μια παγκόσμια επιχείρηση ταυτότητας εμβολιασμών ID2020 ) και να του δώσει 
δικτατορικό έλεγχο στην παγκόσμια πολιτική υγείας – 

η αιχμή του εταιρικού νεοϊμπεριαλισμού.

«Ἐξέδυσαν με ...». Πρωτοψάλτης Στυλιανὸς Κοντακιώτης

Δοξαστικὸν τῶν αἴνων τοῦ Ὄρθρου τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Παρασκευῆς.
Ζωντανὴ ἠχογράφηση στὸν Πανίερο Ναὸ τῆς Εὐαγγελιστρίας Τήνου.
21 Ἀπριλίου 2011
Ψάλλει ὁ Στυλιανὸς Κοντακιώτης.

http://anavaseis.blogspot.com/2012/04/blog-post_7343.html

Πρόεδρος Λευκορωσίας: ”Αυστηρή εντολή! Δεν απαγορεύουμε σε κανέναν να πάει στην Εκκλησία”



Σε δηλώσεις σχετικά με τον εορτασμό του Πάσχα εν μέσω πανδημίας του κορωνοϊού, προέβη ο Πρόεδρος της Λευκορωσίας Αλέξανδρος Λουκασένκο.
Ο Λευκορώσος Προέδρος αρχικά ανέφερε ότι θα εκκλησιαστεί κανονικά τις ημέρες του Πάσχα, και ξεκαθάρισε ότι οι αρχές της χώρας δεν σκοπεύουν να απαγορεύσουν στους πιστούς να μεταβούν στις Εκκλησίες λόγω του κορωνοϊού.

Καθ. Ιωάννης Κουντουράς: «Ατελή επιστημονικά δεδομένα coronavirus με conflict εμπλοκή Θείας Κοινωνίας»

Πρόσφατα το διαδίκτυο του “διαλόγου” των Μελών ΔΕΠ του ΑΠΘ έχει πλημμυρίσει από τα σχετιζόμενα με τον coronavirus με συνοδές πληθωρικές, θάλεγα καταιγιστικές «επιστημονολογικές» φρασεολογίες, άνευ ουσιώδους scientific background, που απαιτούν, μεταξύ άλλων, αποφυγή της Θείας Κοινωνίας ως πηγής μετάδοσης του ιού και αχαρακτήριστες φλύαρες εκφράσεις προφανώς από ανημέρωτες επιστημονικά «περσόνες» που δημιουργούν τουλάχιστον αίσθημα αφόρητης πλήξης στον γνώστη του σχετικού αυτού επιστημονικού πεδίου.
Παραφράζοντας το λόγο του Οδυσσέα Ελύτη τονίζω προκαταβολικά με επίγνωση ότι «Μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας, που μας πνίγει από παντού (εννοώ τον δικό μου επιστημονικό χώρο του ΑΠΘ!) ταλανίζομαι όταν κάποιες περσόνες αγωνίζονται απρόσφορα να συμβάλλουν στη φθορά».