Ο χρήστης sotirio σχολίασε την ανάρτηση "Τό χρέος τῆς Ἱ.Μ. Ἐσφιγμένου ν’ ἀμυνθῇ ἐάν τῆς ἐπιτεθοῦν ο

 Η σύνοδος του οικουμενικού πατριαρχείου αν δεν κάνω λάθος αποτελείται απο τους : Ἀγκύρας κ. Ἱερεμίας Καναδᾶ κ. Σωτήριος Ἀνέων κ. Μακάριος Λαοδικείας κ. Θεοδώρητος Γορτύνης καί Ἀρκαδίας κ. ΜακάριοςΒελγίου κ. Ἀθηναγόρας Κυδωνίας καί Ἀποκορώνου κ. Δαμασκηνός Κώου καί Νισύρου κ. Ναθαναήλ Κυδωνιῶν κ. Ἀθηναγόρας Σικάγου κ. Ναθαναήλ Ἰρλανδίας κ. Ἰάκωβος Σελευκείας κ. Θεόδωρος

Η σύνοδος αυτή δεν αρκεί για να καθαιρέσει τον Βαρθολομαίο ? Αρκεί !.
Σύνοδο των προκαθημένων της Ορθόδοξης Εκκλησίας που θα έχει συνκαλέσει ο Θεόδωρος Πάπας και Πατριάρχης της μεγάλης πόλεως Αλεξανδρείας δεν αρκεί για να καθαιρέσει τον Βαρθολομαίο ? Αρκεί !
Γιατί άραγε ακούω συνέχεια οτι είναι υπόδικος μέχρι να τον καταδικάσει ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ σύνοδος ? Και δεν λένε πανορθόδοξη τουλάχιστον αλλά επιμένουν στο οικουμενική . Να ζωντανέψει βεβαίως βεβαίως ο μαρμαρωμένος Βασιλιάς να κάνει σύνοδο να φάει η μύγα σίδερο και το κουνούπι ατσάλι ...
Αλλά ας ήμαστε ρεαλιστές . Ουτε η σύνοδος του πατριαρχείου , ούτε Σύνοδος των προκαθημένων της Ορθόδοξης Εκκλησίας ούτε οικουμενική ούτε καν παν ορθόδοξη θα τον καταδικάσει γιατί απλά αυτή την στιγμή η μασονία έχει το πάνω χέρι και στις 15 εκκλησίες που είναι στα Δίπτυχα https://users.sch.gr/markmarkou/dipt.htm και κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει άσχετα πως για γεωπολιτικούς λόγους ίσως μια ή κάποιες διακόψουν την μνημόνευση του Βαρθολομαίου . Η εκκλησία του Χριστού δεν είναι στην δεκαπεντάπολη των Σοδόμων αλλά σε μία χούφτα αποτοιχισμένων χριστιανών . Κάπου υπάρχει επίσκοπος που ορθοτομεί δεν ξέρω που . Αλλά είτε υπάρχει είτε δεν υπάρχει οι αποτειχισμένοι είναι η εκκλησία έστω και ανεπίσκοποι .

Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Μεταλληνός

Είναι τραγικό! Δεν επιχαίρω, ούτε θριαμβολογώ. Η επιθυμία όλων μας πρέπει να είναι να συναντηθούμε στην ενότητα των Προφητών, των Αποστόλων και των Πατέρων όλων των αιώνων. Διαφορετικά κάθε ένωση θα είναι ψευδένωσις και όχι μόνον αυτό, αλλά θα καταστρέφει και θα διαστρέφει κάθε προσπάθεια, ειλικρινή προσπάθεια, που θέλει να οδηγηθεί στο θέμα της σωτηρίας. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ελέγχει την σημερινή κατάσταση της Ορθοδοξίας. Υπάρχει σύγχυση. Σχετικοποίηση της πίστεως, πολιτικοί συμβιβασμοί. Οι διάλογοι οι εκκλησιαστικοί είναι απομίμηση των πολιτικών συζητήσεων. Έτσι, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς -γι’ αυτό δεν γίνεται ευχάριστα δεκτός- εμπνέει διάθεση ομολογίας και μαρτυρίου ακόμη, αν ο Θεός το επιτρέψει, στην εποχή μας. Βοηθεί, επίσης, στη συνέχεια της Ορθοδοξίας, της Ορθοδόξου Παραδόσεως. Η επανέκφραση της Πίστεως με τα μέσα κάθε εποχής δεν έχει τίποτε το κοινό με την αναζητούμενη από δικούς μας θεολόγους Οικουμενιστές «επανερμηνεία» της πίστεως. Δεν είναι θέμα επανερμηνείας, πώς θα κατανοήσουμε λ.χ. το παπικό πρωτείο. Συγγνώμη για την φράση, και ο σκύλος χορτάτος και η πίτα αφάγωτη! Μα είναι αυτά σοβαρά πράγματα, όταν παίζουμε «εν ου παικτοίς»; Όταν παίζουμε με τη σωτηρία; Όταν παίζουμε με την αιωνιότητα; Διαγράφουμε όλους τους Αγίους εν ονόματι των Αγίων. Διότι το πνεύμα, το οποίον κυριαρχεί, είναι να εκθειάζουμε τους Αγίους. Κι όπως, μακαρίτης τώρα, Αρχιεπίσκοπος έλεγε: Δεχόμεθα τον Μάρκο τον Ευγενικό και τον τιμάμε. Εκείνος έτσι έπρεπε να μιλήσει στην εποχή του, εμείς μιλούμε με τον δικό μας τρόπο στην δική μας εποχή. Κάτι παρόμοιο ελέχθη. Ο Χριστός όμως είναι πάντα ο αυτός «παρατεινόμενος εις τους αιώνες». Και η πίστη που σώζει είναι μία συνταγή, ένα φάρμακο που δεν αλλοιώνεται, δεν δέχεται αλλαγές. Είναι μία και ενιαία η πίστις. Η αποδοχή του Λόγου του Θεού από την εμπειρία των Αγίων, για να γίνει και δική μας εμπειρία.