Ο χρήστης fdathanasiou σχολίασε την ανάρτηση "Παρέμβαση του Αγιορείτη Γέροντα Μαξίμου Ιβηρίτη για τη Μονή Εσφιγμένου"

Η παρέμβαση του Γέροντος Μαξίμου του Ιβηρίτη έχει και τα θετικά της και τα αρνητικά της σημεία. Το παράξενο και αξιοσημείωτο είναι ότι ο Αγιορείτης Γέροντας ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΠΛΗΡΩΣ απο την Μονή στην οποία ανήκει. Η συγκεκριμένη μονή και στην σύναξη των αντιπροσώπων των Μονών και στην διπλή Σύναξη (ηγουμένων και αντιπροσώπων) τάχθηκε ΥΠΕΡ της Αστυνομικής παρέμβασης στο Άγιο Όρος.

Τα θετικά σημεία της παρέμβασης
1.Είναι αντίθετος με την χρήση αστυνομικής βίας εναντίον μοναχών.
2.Αποορρίπτει την πρακτική της απέλασης των Εσφιγμενιτών μοναχών.
3.Μιλάει για την ύπαρξη λατινοφρόνων στο Άγιο Όρος και αλεξιπτωτιστή ηγουμένου.
4.Καταδικάζει την απόπειρα οικειοποίησης των κτιριακών εγκαταστάσεων και των περιουσιακών στοιχείων της παλαιάς Μονής Εσφιγμένου.
5.Aναγνωρίζει την ιδιότητα του Αγιορείτη στους Εσφιγμενίτες της Παλαιάς Μονής.
6.Αναγνωρίζει ότι για το πρόβλημα της Μονής Εσφιγμένου φταίνε οι δύο πλευρές.(Παλια και νέα αδελφότητα).
--------------------------------------------------------------------------
Τα αρνητικά σημεία της παρέμβασης
Χρησιμοποιεί την Αγιορείτικη διπλωματική γλώσσα (διγλωσσία) και έτσι:
1. Δεν τολμά να εξηγήσει πως ξεκίνησε το θέμα της Μονής Εσφιγμένου.
2.Δεν καταδικάζει τις μέχρι τώρα ενέργειες της Ιεράς Επιστασίας και της Πατριαρχικής Εξαρχίας δηλ.του Φαναρίου , που συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ΝΕΑ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ.Τελικά μόνο οι δύο αδελφότητες (παλαιά και νέα φταίνε;;)
3.Δεν τολμά να καταδικάσει τις οικουμενιστικές ενέργειες του Φαναρίου αλλά απλά εκφράζει τον σεβασμό του στην Μητέρα Εκκλησία και τονίζει ότι «Επί του Άθω έχει πνευματικήν εποπτείαν η Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία, προς την οποίαν ανήκει αμέριστος αγάπη, τιμή και σεβασμός». Αλήθεια ο σεβασμός αυτός είναι ΑΠΡΟΥΠΟΘΕΤΟΣ;;;;Αυτό διδάσκει η Αγιορείτικη ομολογιακή εκκλησιαστική ιστορία; Τελικά γιατί
δεν μας εξηγεί τι νόημα έχει η αναφορά του σε Λατινόφρονες;;;
4.Το ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΤΗΤΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ δεν αναφέρεται πουθενά.
5.Η άποψη που διατυπώνει « σέβομαι και τιμώ και τας δύο Εσφιγμενιτικάς Αδελφότητας, ευχόμενος από ψυχής να επικρατήσουν εν τέλει η ηρεμία, η αγάπη και η ειρήνη: και η μεν παλαιά Αδελφότης να επανέλθη διά του Αντιπροσώπου της και πάλιν εις το Ιεροκοινοτικόν Σώμα, η δε νέα Αδελφότης εις τον πρότερον αυτής Κελλιωτικόν βίον όθεν εξήλθε, διά να αποκατασταθή η ηρεμία εις τον Ιερόν ημών Τόπον» είναι και ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ στην ιστορία του Αγίου Όρους. Δηλ.δέχεται ο Γέροντας την ύπαρξη ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΩΝ για την ίδια ΜΟΝΗ. Αυτά προβλέπει ο ΚΧΑΟ;;;Η πρόταση που κάνει είναι η δεν είναι ΟΥΤΟΠΙΚΗ;;;Υπάρχει περίπτωση να θεωρηθούν ως μη γενόμενες οι μέχρι τώρα πολιτικές και εκκλησιαστικές αποφάσεις;;;