Ομιλία του Αγίου Ανδρέου, Αρχιεπισκόπου Κρήτης περί της υποθέσεως του Τελώνου και του Φαρισαίου

Βεβαρημένων τῶν ὀφθαλμῶν μου ἐκ τῶν ἀνομιῶν μου, οὐ δύναμαι ἀτενίσαι, καὶ ἰδεῖν τὸν αἰθέρα τοῦ οὐρανοῦ, ἀλλὰ δέξαι με ὡς τὸν Τελώνην, μετανοοῦντα Σωτήρ, καὶ ἐλέησόν με.


Το περιεχόμενον της παραβολής του Τελώνου και του Φαρισαίου αποτελεί κάτι σαν προγύμνασμα και προετοιμασία, γι’ αυτούς που θέλουν να πλησιάσουν την ιερά ταπείνωση, που περιέχεται σε όλες τις αρετές, επάνω στις οποίες στηρίζεται πράγματι η Βασιλεία των ουρανών, και να απέχουν από την θεομίσητον αλαζονείαν, η οποία αποτρέπει τον άνθρωπον από κάθε φιλόχριστον αρετή. Ποίος λοιπόν δεν θα ποθήση να μιμηθή τον τελώνην και την επιστροφήν και την μετάνοιάν του, και δεν θα αποστραφή την έπαρση του Φαρισαίου, αφού η μεν ταπείνωσις συνδέεται με τον Χριστόν, η δε αλαζονεία με τον υπερήφανον δαίμονα;

Η ΑΓΙΑ ΗΜΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ.

«Έλαμψεν η χάρις σου Κύριε· έλαμψεν ο φωτισμός των ψυχών ημών· ιδού καιρός ευπρόσδεκτος, ιδού καιρός μετανοίας· αποθώμεθα τα έργα του σκότους και ενδυσώμεθα τα όπλα του φωτός…». Από την Υμνολ. Του Τριωδίου.

Ουδεμία άλλη περίοδος ευρίσκεται εγγύτερον προς τον χαρακτήρα και την φύσιν της αγιωτάτης ημών Εκκλησίας, όσον η περίοδος της αγίας και Μ. Τεσσαρακοστής. Διότι ο κύκλος της περιόδου αυτής, αποτελεί την επί το αυστηρότερον ανακεφαλαίωσιν των σκοπών της Εκκλησίας, οίτινες συμπυκνούμενοι εν τη αγία Τεσσαρακοστή, εκφράζονται δυναμικώς εις την πρακτικήν των πιστών ζωήν. Η φύσις της Εκκλησίας είναι πολεμική, και χωρίς την διαρκή στρατείαν, χωρίς τους πνευματικούς αγώνας, χωρίς τον προς πάσαν μορφήν Κακού πόλεμον, Εκκλησία δεν νοείται. Ο αγωνιστικός χαρακτήρ της, είναι εκείνο εις το οποίον ευρίσκει δικαίωσιν η ύπαρξίς της, εκείνο, δια του οποίου εκφράζει το περιεχόμενόν της, εκείνο, όπερ εξηγεί και δικαιολογεί την ίδρυσίν της. Ο πόλεμος ο αδιάλειπτος της Εκκλησίας προς το ποικίλον Κακόν, ουδέν άλλο σημαίνει ή, ότι γνωρίζει το έκδηλον ή το λανθάνον Κακόν, ότι οφείλει να το πολεμή και ότι, δια τούτο ανεδύθη εκ του παγετού της ανυπαρξίας της πορφυρούσα και ακατανίκητος την αγίαν Πεντηκοστήν. Άρα ο πόλεμός της, η εν Κυρίω άθλησίς της, εκφράζουν την βαθυτέραν ουσίαν της, το περιεχόμενόν της, τους θείους σκοπούς της. Η Εκκλησία εγένετο όχι δια να εξαφανίση το Κακόν, αλλά δια του αγώνος της να το νικά, διότι γνωρίζει, ότι του Κακού η ύπαρξις είναι συνυφασμένη με την ύπαρξιν του κόσμου, είναι εντός του κόσμου. Το Κακόν ευρίσκεται εν τη οικονομία του Θεού. όχι ότι ο Θεός εποίησε το Κακόν, αλλά, φθόνω διαβόλου εισαχθέν εις τον κόσμον, το χρησιμοποιεί ο Θεός ως στοιχείον θεμελιώδες της πανσόφου οικονομίας του. η Εκκλησία, λοιπόν, είναι αγωνιστική και δια της κατά του Κακού νίκης της, όχι του αφανισμού του – «επεί οφείλομεν άρα εκ του κόσμου εξελθείν» -- δικαιώνει την εν Χριστώ τω Θεώ ύπαρξίν της.

Τη ΚΑ΄ (21η) Φεβρουαρίου, μνήμη του εν Αγίοις Πατρός ημών ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ Αρχιεπισκόπου Αντιοχείας της Μεγάλης.

Ευστάθιος ο εν Αγίοις Πατήρ ημών, ο Ομολογητής, ήτο κατά τους χρόνους του πρώτου εν τοις βασιλεύσι των Χριστιανών Κωνσταντίνου του Μεγάλου, εν έτει τκδ΄ (324), καταγόμενος εκ της Σίδης της εν Παμφυλία. Διδάσκαλος δε ων ο Άγιος ούτος εξέπεμπε με τον λόγον της σοφίας του τας ακτίνας της Ορθοδοξίας εις όλην την οικουμένην. Ούτος ήτο παρών και εις την εν Νικαία Αγίαν Α΄ Οικουμενικήν Σύνοδον, την συγκροτηθείσαν εν έτει τκε΄ (325), κρατύνων με το δόγμα της ευσεβείας την Ορθοδοξίαν, ελέγχων δε και ανατρέπων τους Αρειανούς, οι οποίοι επί της μιάς φύσεως της Αγίας Τριάδος εισήγαγον τομήν και διαίρεσιν, οι άφρονες, τον Υιόν του Θεού κτίσμα λέγοντες και χωρίζοντες αυτόν από της ουσίας και τιμής και αξίας του ομοουσίου Πατρός.

Προκλητική καταδίκη Βορειοηπειρώτη από την αλβανική δικαιοσύνη

 Σε μια άνευ προηγουμένου κίνηση προέβη σήμερα η αλβανική δικαιοσύνη, θέτοντας για μία ακόμη φορά στο στόχαστρο τον Βορειοηπειρώτη Μόντη Κολίλα με καταγωγή από τη Χιμάρα. Το Δικαστήριο Αργυροκάστρου τον κατηγορεί ερήμην του για προσβολή των εθνικών συμβόλων της Αλβανίας κατά την 12η Μαΐου 2018 σε εκδήλωση που έγινε στους Βουλιαράτες της Δρόπολης προς τιμήν της επετείου της υπογραφής του Πρωτοκόλλου της Κερκύρας το 1914.

Οι έρευνες σχετικά με τον Μ. Κολίλα (σύμφωνα με την Εισαγγελία Αργυροκάστρου) ξεκίνησαν από το 2018, ενώ η απόφαση που ελήφθη, είναι 8 έτη και 6 μήνες φυλάκισης, κατόπιν κηρύξεως της συγκέντρωσης στην οποία παρευρίσκονταν και άλλοι Βορειοηπειρώτες, ως αντισυνταγματική. Το επίσημο κατηγορητήριο κάνει λόγω για «διανομή αντισυνταγματικών φυλλαδίων» και «διοργάνωση και συμμετοχή σε συγκεντρώσεων παράνομων εκδηλώσεων».

ΤΡΙΩΔΙΟ: το Λειτουργικό Βιβλίο της Εκκλησίας μας

Τελώνου και Φαρισαίου (Αρχή Τριωδίου)

Τριώδιο ονομάζεται το Λειτουργικό Βιβλίο της Εκκλησίας μας το οποίο περιλαμβάνει τους Ύμνους των Κυριακών, από την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο πρίν την Τελετή της Αναστάσεως. Ονομάζεται έτσι διότι οι περισσότεροι Κανόνες του Όρθρου (πρωινή Ακολουθία) περιέχουν τρείς Ωδές ενώ συνήθως περιέχουν εννέα Ωδές - την 8η και την 9η πάντοτε, ύστερα δε διαδοχικά μία από τις πέντε πρώτες.

Το Τριώδιο τοποθετείται στα Αναλόγια των Ναών μας στον Εσπερινό του Σαββάτου της Κυριακής του Τελώνου και του Φαρισαίου αφού πρώτα ο Πρωτοψάλτης το παραλάβει από την Εικόνα του Χριστού και το ασπασθεί. Έτσι ανοίγει το Τριώδιο, περίοδος η οποία διαιρείται σε τρείς μικρότερες, δηλ. Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου μέχρι Κυριακή της Τυροφάγου, Καθαρά Δευτέρα μέχρι το Σάββατο Του Λαζάρου και Κυριακή των Βαίων το βράδυ μέχρι το Μεγάλο Σάββατο πρίν την Ανάσταση. Παλαιότερα στην περίοδο του τριωδίου συμπεριλαμβάνονταν και η περίοδος από την Κυριακή του Πάσχα μέχρι την Κυριακή των αγίων πάντων. Αργότερα όμως οι ιερές ακολουθίες της περιόδου αυτής περιελήφθησαν σε ιδιαίτερο λειτουργικό βιβλίο το «Πεντηκοστάριο».

Έλληνες ενωμένοι ποτέ νικημένοι --- του Στέλιου Παπαθεμελή*

Το είπαν οι Θηβαίοι στον απεσταλμένο του Ξέρξη, τον Μαρδόνιο: «Κατά μεν τον ισχυρόν Έλληνας ομοφρονέοντας χαλεπούς είναι περιγίγνεσθαι και άπασιν ανθρώποισι»(= τους Έλληνες ενωμένους είναι δύσκολο να τους νικήσουν ακόμα και αν μαζευτούν όλοι οι άλλοι μαζί).

     Σόλων ο Νομοθέτης των Αθηνών έγραψε στην Ελεγεία του:

«Ταύτα διδάξαι θυμός Αθηναίους με κελεύει,
ως κακά πλείστα πόλει Δυσνομίη παρέχει,
Ευνομίη δ΄εύκοσμα και άρτια πάντ΄αποφαίνει,
και θαμά τοις αδίκοις αμφιτίθησι πέδας,
τραχέα λειαίνει, παύει κόρον, ύβριν αμαυροί,
αυαίνει δ΄άτης άνθεα φυόμενα,
ευθύνει δε δίκας σκολιάς, υπερήφανα τ΄έργα
πραϋνει, παύει δ΄έργα διχοστασίης,
παύει δ΄αργαλέης έριδος χόλον, έστι δ΄υπ΄αυτής
πάντα κατ΄ανθρώπους άρτια και πινυτά».
(=Αυτά η καρδιά να πω στους Αθηναίους με σπρώχνει
πως διατιμά η Κακοδιοίκηση την πόλη,
μα η Ευνομία να εναρμονίζει στην εντέλεια,
περνά και στους καταχραστές τις χειροπέδες
λειαίνει αγκωνάρια, παύει αχορταγές, την ύβρη σβήνει,
μαραίνει τ΄ άνθος του κακού πριν ρίξει φύτρα,
στρεψοδικίες τις συμβιβάζει, τα υψηλόφρονα έργα
τα ταπεινώνει και του διχασμού τα έργα στομώνει,
παύει την λύσσα της διχόνοιας και όλα κάτωθέ της
αρμονικά και γνωστικά στην ανθρωπότητα είναι).

   Βιώσαμε τις τελευταίες έργα και ημέρες της δυσώνυμης Μήδειας. Μήδεια, όνομα και πράγμα. Θα αντέξουμε, πρέπει να αντέξουμε. Θουκυδίδης έφα:

Δήλωση ΣΟΚ: Αυτοί που κάνανε το εμβόλιο m-RNA θα πεθάνουν.

 

Χαίρε Καίσαρ Μπίλ Γκέιτς.. Οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούν…

Η Professor Dolores Cahill  αντιπρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής της Πρωτοβουλίας Καινοτόμων Φαρμάκων (ΙΜΙ), μιας εταιρικής σχέσης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της βιομηχανίας φαρμάκων για την προώθηση νέων φαρμάκων, καθηγήτρια ιατρικής στο UCD (University College Dublin) μετά από τις δηλώσεις αυτές που θα δούμε της ζητήθηκε να παραιτηθεί από την θέση της πριν από έναν περίπου μήνα, διότι θεωρήθηκε πως αν ληφθούν κυριολεκτικά υπόψιν τότε θα πανικοβληθεί ο κόσμος!

---------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ὁ Bill Gates ὑλοποιεῖ τό σχέδιόν του διἀ τήν μείωσιν τοῦ πληθυσμοῦ τῆς γῆς κατά 10-15% διά τῶν ἐμβολίων!