Στα τέλη του 8ου αι. η Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδος (787μ.Χ. ) ανακηρύσσει την αναστήλωση των εικόνων και τις αποφάσεις της συνυπογράφει και ο πάπας Ανδριανός. Λόγω πολιτικών συμφερόντων της Δύσεως όμως το 826μ. Χ. ο πάπας Ευγένιος συναινεί στη σύγκληση Συνόδου στο Παρίσι από φράγκους επισκόπους οι οποίοι ακυρώνουν τις αποφάσεις της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου και τάσσονται υπέρ των εικονομάχων. Καθώς ήδη ο Παπισμός είχε προβάλει το αλάθητο των παπών εύλογα ο άγιος Νεκτάριος αναρωτιέται: «Τις των δύο παπών (ο Ανδριανός, που επεκύρωσε τις αποφάσεις της Ζ΄ Συνόδου ή ο Ευγένιος, που τις απέρριψε) ήτο αλάθητος;» (σελ. 203).
5 σχόλια:
Ξεκάθαρα αλάθητος ο Ανδριανός
@ 7 Αυγούστου 2022 - 12:24 μ.μ.
Οὐδείς ἀλάθητος! Τό γεγονός ὅτι ὁ Ἀνδριανός ἔπραξεν ὀρθῶς εἰς τήν συγκεκριμένην περίπτωσιν δέν τό καθιστᾶ ἀλάθητον!
Κύριε Χατηνικολάου,
Συμφωνώ. Ουδείς αλάθητος. Μόνο ο θεός είναι αλάθητος. Αλλά το αλάθητος το χρησιμοποίησα ως προς το ποιος ήταν σωστός. Δηλαδή ότι ο λανθασμένος ήταν ο ευγένιοσ και ο σωστός ήταν ο ανδριανός
Το Θεός δεν το γράφουμε με μικρό θ. Μόνο τους ψευτοθεούς και πάλι δεν αξίζουν οι ψευτοθεοί ούτε με μικρό θ.
Μπορεί ο ανώνυμος 5.31μμ να το έγραψε με μικρό θ κατά λάθος.
Γι αυτό το ,κατά την γνώμη μου ατόπημα, θα τον σταυρώσουμε?
Δημοσίευση σχολίου