Ἡ Ἐκκλησία μας χαρακτηρίζεται ἀπὸ ἐσωτερικὴ ἑνότητα Πίστεως, Λατρείας καὶ διοικήσεως καὶ τὴν «ἀποστολικὴ διαδοχή»

Τὸ ἀξίωμα τῆς ἀρχαίας Ἐκκλησίας “extra Ecclesiam nulla salus” («ἐκτὸς Ἐκκλησίας οὐδεμία σωτηρία»), ποὺ ὑποστηρίζεται ἀπὸ τοὺς ἁγίους Κυπριανὸ Καρχηδόνος, Βασίλειο τὸν Μέγα, Φιρμιλιανὸ Καισαρείας, Κύριλλο Ἀλεξανδρείας κ.ἄ., τὶς Οἰκουμενικὲς Συνόδους καὶ ὅλη τὴ διαχρονικὴ συνείδηση τῆς Ἐκκλησίας, σημαίνει ὅτι μόνον τὰ ἱερὰ Μυστήρια καὶ δόγματα τῆς Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μποροῦν νὰ ὁδηγήσουν τὸν ἄνθρωπο στὴν ἕνωση μὲ τὸν Χριστὸ καὶ τὴ σωτηρία. Ἡ Ἐκκλησία μας χαρακτηρίζεται ἀπὸ ἐσωτερικὴ ἑνότητα Πίστεως, Λατρείας καὶ διοικήσεως καὶ τὴν «ἀποστολικὴ διαδοχή», δηλαδὴ τὴν ἱστορικὴ προέλευση ἀπὸ τὴν ἀρχαία Ἐκκλησία τῶν ἁγίων Ἀποστόλων καὶ ἑνότητα Πίστεως μὲ ἐκείνην. Τὰ σχίσματα (οἱ λόγῳ διοικητικῶν διενέξεων ἀποχωρήσεις ἀπὸ τὴν Ἑκκλησία) καὶ οἱ αἱρέσεις ἀποκόπτουν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία καὶ τὴ σωτηρία.
-------------------------------
Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
Ὀρθότατα καί σαφέστατα εἶναι ὅσα ἀναφέρονται εἰς τήν χρησιμωτάτην αὐτήν ἀνάρτησιν, ἀλλά, δυστυχῶς, παρερμηνεύονται πολύ συχνά στίς ἡμέρες μας. Συγκεκριμένως, οἱ περισσότεροι θεωροῦν σχίσμα τήν ἀποτείχισιν ἀπό αἱρετικούς «ἐπισκόπους», διότι νομίζουν (ἐσφαλμένως) ὅτι οἱ ἐπίσκοποι εἶναι ἡ Ἐκκλησία!!! Ἐνῷ, συμφώνως μέ τούς Ἁγίους Μάξιμον Ὁμολογητήν καί Γρηγόριον Παλαμᾶν, ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ εὑρίσκεται ἐκεῖ πού εὑρίσκεται καί ἡ Ἀλήθεια (δηλαδή ὁ Χριστός), καί ὅπου δέν εὑρίσκεται ἡ Ἀλήθεια δέν ὑπάρχει οὔτε Ἐκκλησία: «Οἱ τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, τῆς ἀληθείας εἰσί καὶ οἱ μὴ τῆς ἀληθείας ὄντες, οὐδὲ τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας εἰσὶ». Ἔτσι, ἀπό τό 1924 καί ἐντεῦθεν, ὅταν μέ τήν εἰσαγωγήν τοῦ Νέου Ἑορτολογίου (ν.ἑ.) οἱ Οἰκουμενισταί ἤρχισαν νά ὑλοποιοῦν τό πρόγραμμά των, ἡ Ὀρθόδοξος ἐν Ἑλλάδι Ἐκκλησία εὑρίσκεται εἰς ὅσους παραδέχονται τά μέχρι τότε ἰσχύοντα, μεταξύ τῶν ὁποίων καί τό Πάτριον Ἑορτολόγιον, καί δέν κοινωνοῦν μέ τούς Οἰκουμενιστάς (=Σατανιστάς). Ὅσοι πολεμοῦν τούς ἀποτειχισθέντας τοῦ 1924, ἀποκαλουμένους χλευαστικῶς ὑπό τῶν Οἰκουμενιστῶν «Παλαιοημερολογίτας» (χάριν συντομίας, «Π/Ητας»), εὑρίσκονται εἰς πλάνην. Δυστυχῶς, ἡ ἀληθής ἐν Ἑλλάδι Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, δηλαδή οἱ «Π/Ηται», ἀπό τό 1937 καί ἐντεῦθεν διεσπάσθησαν εἰς διαφόρους παρατάξεις, καί ἡ πλέον ἔγκυρος παράταξις ὑπήχθη εἰς τόν Ν. 4301/2014 καί εἰσήγαγεν διαφόρους αἱρέσεις. Τό ἀποτέλεσμα εἶναι νά ὑπάρχῃ ἐκκλησιαστικόν χάος σήμερα στήν Ἑλλάδα.

1 σχόλιο:

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ὀρθότατα καί σαφέστατα εἶναι ὅσα ἀναφέρονται εἰς τήν χρησιμωτάτην αὐτήν ἀνάρτησιν, ἀλλά, δυστυχῶς, παρερμηνεύονται πολύ συχνά στίς ἡμέρες μας. Συγκεκριμένως, οἱ περισσότεροι θεωροῦν σχίσμα τήν ἀποτείχισιν ἀπό αἱρετικούς «ἐπισκόπους», διότι νομίζουν (ἐσφαλμένως) ὅτι οἱ ἐπίσκοποι εἶναι ἡ Ἐκκλησία!!! Ἐνῷ, συμφώνως μέ τούς Ἁγίους Μάξιμον Ὁμολογητήν καί Γρηγόριον Παλαμᾶν, ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ εὑρίσκεται ἐκεῖ πού εὑρίσκεται καί ἡ Ἀλήθεια (δηλαδή ὁ Χριστός), καί ὅπου δέν εὑρίσκεται ἡ Ἀλήθεια δέν ὑπάρχει οὔτε Ἐκκλησία: «Οἱ τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, τῆς ἀληθείας εἰσί καὶ οἱ μὴ τῆς ἀληθείας ὄντες, οὐδὲ τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας εἰσὶ». Ἔτσι, ἀπό τό 1924 καί ἐντεῦθεν, ὅταν μέ τήν εἰσαγωγήν τοῦ Νέου Ἑορτολογίου (ν.ἑ.) οἱ Οἰκουμενισταί ἤρχισαν νά ὑλοποιοῦν τό πρόγραμμά των, ἡ Ὀρθόδοξος ἐν Ἑλλάδι Ἐκκλησία εὑρίσκεται εἰς ὅσους παραδέχονται τά μέχρι τότε ἰσχύοντα, μεταξύ τῶν ὁποίων καί τό Πάτριον Ἑορτολόγιον, καί δέν κοινωνοῦν μέ τούς Οἰκουμενιστάς (=Σατανιστάς). Ὅσοι πολεμοῦν τούς ἀποτειχισθέντας τοῦ 1924, ἀποκαλουμένους χλευαστικῶς ὑπό τῶν Οἰκουμενιστῶν «Παλαιοημερολογίτας» (χάριν συντομίας, «Π/Ητας»), εὑρίσκονται εἰς πλάνην. Δυστυχῶς, ἡ ἀληθής ἐν Ἑλλάδι Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, δηλαδή οἱ «Π/Ηται», ἀπό τό 1937 καί ἐντεῦθεν διεσπάσθησαν εἰς διαφόρους παρατάξεις, καί ἡ πλέον ἔγκυρος παράταξις ὑπήχθη εἰς τόν Ν. 4301/2014 καί εἰσήγαγεν διαφόρους αἱρέσεις. Τό ἀποτέλεσμα εἶναι νά ὑπάρχῃ ἐκκλησιαστικόν χάος σήμερα στήν Ἑλλάδα.