Ἔχει λεχθῆ καί γραφῆ
πολλάκις, ἀλλ’ ἀνακριβῶς, ὅτι τό 1924 οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί (Ο.Χ.) δέν ἐγνώριζον
δῆθεν ὅτι ὁ λόγος τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ νέου ἑορτολογίου (ν.ἑ.) ἦτο ἡ προώθησις τῆς
παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Συνεπῶς, συμπεραίνουν αὐτοί πού χρησιμοποιοῦν αὐτήν
τήν ἐπιχειρηματολογίαν, ὅσοι ἀπετειχίσθησαν τότε ἀπό τήν καινοτομήσασαν Ἐκκλησίαν,
ἐπικαλούμενοι τόν 15ον Κανόνα τῆς ΑΒ Συνόδου καί γενικώτερον τήν Πατερικήν
Διδασκαλίαν καί Παράδοσιν, ἔσφαλον, διότι δῆθεν δέν ὑφίστατο δογματικός λόγος
πού νά δικαιολογῇ τήν ἀποτείχισιν, ἐνῷ ὅσοι ἀπεδέχθησαν τό ν.ἑ. δέν ὑπέπεσαν εἰς
δογματικόν σφάλμα.
Σκοπός τοῦ παρόντος ἄρθρου
εἶναι ν’ ἀποδείξῃ ὅτι ὁ ὡς ἄνω ἰσχυρισμός εἶναι ἐσφαλμένος, παραθέτοντας
κείμενα πού εἶδον τό φῶς τῆς δημοσιότητος πρό τοῦ 1924 καί πού ἀποδεικνύουν ὅτι
ἀπό τό 1582 καί ἐντεῦθεν εἶναι γνωστόν ὅτι οἱ παπικοί καί οἱ ἑνωτικοί «ὀρθόδοξοι»
(οἱ σημερινοί Οἰκουμενισταί, δηλαδή) ἐπεδίωκον τήν ἐπιβολήν τοῦ ν.ἑ. εἰς τήν Ὀρθόδοξον
Ἐκκλησίαν, ὡς τό «πρῶτον βῆμα» διά τήν εἰς τόν Παπισμόν ὑποταγήν της, πού ἐθεωρεῖτο
ἀνέκαθεν ὡς τό πρῶτον στάδιον τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
Τά στοιχεῖα
πού παρατίθενται κατωτέρω, μικρόν μόνον δεῖγμα ἀπό τά πολλά πού ὑπάρχουν
φανερώνουν ἐπίσης ὅτι ἡ ἐπιβολή τοῦ ν.ἑ. ἀνεμένετο νά προκαλέσῃ σχίσμα εἰς τήν Ὀρθόδοξον
Ἐκκλησίαν, θίγοντας ἔτσι τό δόγμα τῆς ἑνότητός της. Φανερώνουν ἐπιπλέον ὅτι
κατακριτέα δέν εἶναι μόνον ἡ ἀλλαγή τοῦ Πασχαλίου, ὅπως διατείνονται ἐσφαλμένως
πολλοί, ἀκόμη καί σήμερον, ἀλλά καί ἡ «διόρθωσις» τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου.
Πρῶτον, εἰς τήν γνωστήν ἐπιστολήν τοῦ
Πατριάρχου Ἱερεμίου Β’ τοῦ Τρανοῦ πρός τόν πρίγκηπα τῆς Βενετίας Νικόλαον
Νταπόντε τό ἔτος 1583, βλέπομεν ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἠρνήθη νά ἐνδώσῃ εἰς
τάς ἀξιώσεις τοῦ «πάπα» διά τήν ἀποδοχήν τοῦ ν.ἑ., διαβλέπουσα τά «ὅσα σκάνδαλα
ἔχουσι γενέσθαι διά τά νέα ταῦτα ὡρολόγια», καθώς καί τήν σύγχυσιν καί «τό
παγκόσμιον σκάνδαλον τῶν ἀκουομένων δέκα ἡμερῶν» (Ἰωάννου Βελούδου, Χρυσόβουλλα
καί Γράμματα τῶν Οἰκουμενικῶν Πατριαρχῶν, Φοῖνιξ, Βενετία 1893, σελ. 12-19). Ἀξίζει
νά σημειωθῇ ὅτι αὐτό πού χαρακτηρίζεται εἰς τήν ἐπιστολήν ὡς «παγκόσμιον
σκάνδαλον» δέν εἶναι μόνον ἡ ἀλλαγή τοῦ Πασχαλίου, πού συνεπάγεται ἡ υἱοθέτησις
τοῦ Γρηγοριανοῦ ἡμερολογίου, ἀλλά καί ἡ ἀφαίρεσις τῶν 10 ἡμερῶν ἀπό τό Ἰουλιανόν
ἡμερολόγιον.
Δεύτερον, εἰς τήν Ἐκκλησιαστικήν
Ἱστορίαν τοῦ Μελετίου, Μητροπολίτου Ἀθηνῶν, Γ’ Τόμος, Βιέννη 1784, σελ. 402
(http://invenio.lib.auth.gr/record/125916), ἀναγιγνώσκομεν τά ἑξῆς:
«Πατριαρχεύοντος τότε τοῦ Ἱερεμίου σύνοδος Μητροπολιτῶν συνήχθη ἐν
Κωνσταντινουπόλει τῷ αφπγ’. ἐπιδημήσαντος καί Σιλβέστρου τοῦ Ἀλεξανδρείας, ἥτις
κατακρίνασα τό καινοτομηθέν ὑπό Γρηγορίου τοῦ Ρώμης Καλενδάριον, δέν τό ἐδέχθη,
κατά τήν αἴτησιν τῶν Λατίνων». Ἀξίζει καί πάλι νά σημειωθῇ ὅτι ἡ Πανορθόδοξος
Σύνοδος τοῦ 1583 δέν ἀπέρριψε μόνον τήν ἀλλαγήν τοῦ Πασχαλίου, ἀλλά ὁλόκληρον
τό «Καλενδάριον» τοῦ «πάπα».
Τρίτον, εἰς τό βιβλίον τοῦ
ἀγωνιστοῦ Κοσμᾶ Φλαμιάτου Φωνή Ὀρθόδοξος καί Σπουδαία εἰς Ἀνακάλυψιν τῆς κατά τῶν
Ὀρθοδόξων Ἐπιβουλῆς, Ἀθῆναι 1849, σελ. 100, ἀναγιγνώσκομεν τά ἑξῆς διά τόν
Παπισμόν: «Διά δέ τήν κατάργησιν πάλιν τῶν καθ’ ἡμᾶς ἑορτασίμων καί πανηγυρικῶν
ἡμερῶν, ἐκτός τῆς Κυριακῆς, ἐπενόησε καί ἐνεργεῖ πολλά ἄλλα σκάνδαλα. Πρῶτον
μέν ἐνεργεῖ πολυτρόπως ἵνα εἰσάξῃ διά νόμου εἰς τά ὀρθόδοξα Κράτη, τό νέον
λεγόμενον ἔτος τῆς Δύσεως, καθ’ ὅ αὐτοί προτρέχουσι 12 ἡμέρας, ὥστε ὅταν ἡμεῖς ἔχωμεν
πρώτην τοῦ μηνός, αὐτοί μετρῶσι 13. Δι’ αὐτῆς τῆς καινοτομίας ἐλπίζει ἵνα
συγχύσῃ καί ἀνατρέψῃ τάς ἑορτασίμους ἡμέρας καί εἰσάξῃ καί ἄλλους
νεωτερισμούς». Βλέπομεν καί πάλιν ὅτι κατακριτέα δέν ἦτο μόνον ἡ ἀλλαγή τοῦ
Πασχαλίου, ἀλλά καί κάθε διόρθωσις τοῦ Ἰουλιανοῦ. Ἄς σημειωθῇ ὅτι ὁ Κοσμᾶς
Φλαμιάτης δέν ἔγραφε μόνον βιβλία, ἀλλά ἦτο δημοδιδάσκαλος τοῦ γένους καί
περιήρχετο τήν Ἑλλάδα διδάσκων τόν λαόν νά προφυλάσσηται ἀπό τά ὀθνεῖα δόγματα
καί ἔθιμα
(http://www.inkefalonia.gr/koinonia/51088-kosmas-flamiatos-enas-dimodidaskalos-tou-genous-apo-ta-poulata).
Αὐτό σημαίνει ὅτι, τοὐλάχιστον ἀπό τόν 19ον αἰῶνα, ἀκόμη καί οἱ ἁπλοῖ Ἕλληνες
χωρικοί ἐγνώριζον ὅτι ὁ σκοπός τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ ν.ἑ. ἦτο ὁ «ἐκφραγκισμός» των!
Τέταρτον, εἰς τό
δημοσιογραφικόν ὄργανον τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου «Ἐκκλησιαστική Ἀλήθεια» τῆς
24/11/1895 (σελ. 312-314), ἀναγιγνώσκομεν τά ἑξῆς: «ἡ ἀπότομος λοιπόν ἀλλαγή τοῦ
ἡμερολογίου, θά ἰσοδυνάμει εἰς τά ὄμματα τοῦ λαοῦ πρός ἀπόπειραν τροποποιήσεως
τῆς πίστεως τῶν Πατέρων του, πρός αὐτόχρημα ἐκφραγκισμόν»! Βλέπομεν ἐδῶ τήν ἐπίσημον
μαρτυρίαν ὅτι τό 1895 ὁ λαός ἐγνώριζεν ὅτι ὁ σκοπός τοῦ ν.ἑ. ἦτο ὁ «ἐκφραγκισμός»
τῶν Ὀρθοδόξων!
Πέμπτον, εἰς τήν ἐφημερίδα
«Ἐμπρός» τῆς 15 Μαρτίου 1899, ὁ Μελέτιος Α. Χρυσοχοΐδης γράφει: «Τὸ ζήτημα τῆς ἀφομοιώσεως
τῶν ἡμερολογίων Ἰουλιανοῦ καὶ Γρηγοριανοῦ περὶ τοῦ ὁποίου γίνεται λόγος κατὰ τὰς
ἡμέρας ταύτας εἶναι ἴσον τῷ ζητήματι τῆς ἑνώσεως τῶν δύω Ἐκκλησιῶν» (βλ. Ν.
Μάννη, Ἑλληνική Ἀσπίς κατά τοῦ Γρηγοριανοῦ Ἡμερολογίου: Τό Ἡμερολογιακό Ζήτημα
στήν Ὀρθόδοξη Ἀνατολή κατά τά Ἔτη 1581-1901, Ἀθῆναι 2016, σελ. 257-263). Τοὐτέστιν,
ἡ εἰσαγωγή τοῦ ν.ἑ. ἐπεδιώκετο χάριν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὅπως ἄλλωστε μᾶς
διαβεβαιοῖ ἐπισήμως τό «Σύνταγμα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ», ἤτοι ἡ Ἐγκύκλιος τοῦ Οἰκουμενικοῦ
Πατριαρχείου τοῦ 1920.
Ἕκτον, ἡ Ἐγκύκλιος τοῦ Οἰκ.
Πατριαρχείου τοῦ 1902 ἔθεσε τό ζήτημα τοῦ ν.ἑ. πρός τάς ὑπολοίπους Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας,
προκειμένου νά ὑπάρξῃ προσέγγισις μέ «τάς δύο μεγάλας τοῦ Χριστιανισμοῦ ἀναδενδράδας,
τόν Καθολικισμόν καί τόν Προτεσταντισμόν». Ὁ Οἰκουμενισμός καί πάλιν τό
ζητούμενον! Βεβαίως, αἱ ἀρνητικαί ἀπαντήσεις πολλῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν εἰς αὐτήν
τήν Ἐγκύκλιον εἶχον ὡς ἀποτέλεσμα τήν Πατριαρχικήν Ἐγκύκλιον τοῦ 1904, εἰς τήν ὁποίαν
ἡ ἀφαίρεσις 13 ἡμερῶν ἀπό τό Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον ἐχαρακτηρίσθη «ἀνόητος καί ἄσκοπος»,
ὑπ’ οὐδενός λόγου ἐπιβαλλομένη, οὔτε Ἐκκλησιαστικοῦ οὔτε Ἐπιστημονικοῦ! Καί πάλιν,
δέν ἀπερρίφθη μόνον ἡ ἀλλαγή τοῦ Πασχαλίου ὡς «ἀνόητος καί ἄσκοπος», ἀλλά καί ἡ
διόρθωσις τοῦ Ἰουλιανοῦ μέ τήν ἀφαίρεσιν 13 ἡμερῶν. Δυστυχῶς, τήν ὀρθήν αὐτήν
θέσιν τῆς Ἐγκυκλίου τοῦ 1904 ἀνέτρεψεν ἐκ βάθρων ἡ ἄκρως οἰκουμενιστική Ἐγκύκλιος
τοῦ 1920, ἡ ὁποία, ὅμως, ἐκρατήθη ἀρχικῶς μυστική ἀπό τόν λαόν.
Ἕβδομον, εἰς ἄρθρον τοῦ
Καθηγητοῦ τῆς Θεολογίας τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν Γρηγορίου Παπαμιχαήλ μέ τίτλον
«Ἐπί τῆς Ἡμερολογιακῆς Μεταρρυθμίσεως», ἀναγιγνώσκομεν τά ἑξῆς σημαντικά: «Ἡ ὑπό
τοῦ Πάπα Γρηγορίου τοῦ ΙΓ’ τῷ 1582 ἐπενεχθεῖσα ἡμερολογιακή μεταρρύθμισις ἀνέκαθεν
ἤ μᾶλλον εὐθύς ἀμέσως ἐθεωρήθη ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἀνατολῇ ὡς κ α ι ν ο τ ο μ ί
α ἐ κ κ λ η σ ι α σ τ ι κ ή καί θ ρ η σ
κ ε υ τ ι κ ή καί ὡς μία ἐκ τῶν συνήθων τάσεων τῆς κρατούσης ἐν τῇ Δύσει ἐκκλησιαστικῆς
ἀπολυταρχίας, τό ὄνειρον τῆς ὁποίας ἦν καί ἔστι καί ἔσται ἡ ἐπέκτασις τῆς ἐπιρροῆς
αὐτῆς ἐπί τῆς Ὀρθοδόξου Ἀνατολῆς. Ἐθεωρήθη, ἄλλαις λέξεσι, νέα παπική ἐκστρατεία
κατά τῆς ἐν Ἀνατολῇ Ὀρθοδοξίας. Ὡς τοιαύτη θεωρηθεῖσα καί ἐκτιμηθεῖσα ἡ καινοτομία
αὕτη ἀμέσως κατεδικάσθη ὑπό τῆς Ἐκκλησίας Κων/πόλεως ... Ἡ δέ οὐσία τοῦ περί οὗ
ὁ λόγος ζητήματος τούτου ἔγκειται ἐν τῇ ἀποδοχῇ ἤ μή ‘τ ῆ ς μ ι ᾶ ς
π η γ ῆ ς τ ῆ ς ἐ κ κ λ η σ ι α σ τ ι κ ῆ ς δ ι κ α ι ο δ ο σ ί α ς’, ἄλλαις λέξεσιν, ἐν
τῇ ἀποδοχῇ ἤ ἀποκρούσει τοῦ παπικοῦ πρωτείου ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ τοῦ Χριστοῦ. Ὀρθῶς ἄρα
ἡ Ἐκκλησία Ἱεροσολύμων ἀπεφήνατο κατά τῆς καινοτομίας ἐπί τῇ βάσει καθαρῶς
δογματικῶν λόγων [σ.σ. ἄς τό ἀκούσουν αὐτό ὅσοι ἐξακολουθοῦν νά γράφουν ὅτι τό
θέμα δέν εἶναι δογματικόν]. ... Ἐκ πασῶν τούτων τῶν ἐπισήμων γνωμῶν καί ἀποφάνσεων
τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν ὁ κ. Σοκολώφ συνάγει, ὅτι αὗται οὐ μόνον κατά τοῦ
Γρηγοριανοῦ ἡμερολογίου ἀπεφάνθησαν, ἀλλά καί κατά παντός οὐδετέρου ἤ ἐν γένει
διωρθωμένου ἡμερολογίου» (ἡ ἔμφασις εἰς τό πρωτότυπον, Πάνταινος, 1910, ἀρ. 39,
σελ. 624-628, http://digital.lib.auth.gr/record/146308/files/5471_1.pdf). Ἀξίζει
καί ἐδῶ νά σημειωθῇ ὅτι αἱ Ὀρθόδοξοι Ἐκκλησίαι δέν ἀπέρριπτον μόνον τήν ἀλλαγήν
τοῦ Πασχαλίου, ἀλλά καί κάθε διόρθωσιν τοῦ Ἰουλιανοῦ ἡμερολογίου, ἡ ὁποία οὐσιαστικῶς
θά ἐσήμαινε ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἦτο οὐραγός τῆς παπικῆς αἱρέσεως. Πρέπει
δέ νά ὑπογραμμισθῇ ἡ πληροφορία πού ἐμπεριέχεται εἰς τό ὡς ἄνω κείμενον τοῦ
Καθηγητοῦ Γ. Παπαμιχαήλ, ὅτι τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων ἀπέρριψεν τό ν.ἑ. «ἐπί
τῇ βάσει καθαρῶς δογματικῶν λόγων»!
Ὄγδοον, εἰς τό βιβλίον τοῦ
Ἀνθίμου, Μητροπολίτου Βιζύης, μέ τίτλον Τό Ἡμερολογιακόν Ζήτημα, τό ὁποῖον ἐδημοσιεύθη
τό 1922, ἤτοι δύο ἔτη πρό τῆς ἀλλαγῆς, ἀναγιγνώσκομεν τά ἑξῆς (βλ. σελ. 141 καί
ἀλλαχοῦ): «ὅτι διά τοῦ ζητήματος τοῦ Ἡμερολογίου, ἐπιτυγχανομένης τῆς ἑνοποιήσεως
αὐτοῦ, θέλει ἀναμφισβητήτως ἐπιτελεσθῆ τό πρῶτον σπουδαῖον βῆμα πρός ἐπίτευξιν
τῆς μελετωμένης καί ὑπό τῶν πραγμάτων ἐπιτακτικῶς ἐπιβαλλομένης Κοινωνίας τῶν Ἐκκλησιῶν».
Τό κείμενον αὐτό, ἐν συνδυασμῷ μάλιστα μέ τήν κατά τό αὐτό ἔτος (1922) ἀναγνώρισιν
τῶν Ἀγγλικανικῶν χειροτονιῶν ὑπό τοῦ Οἰκ. Πατριαρχείου (Β. Στεφανίδου, Ἐκκλησιαστική
Ἱστορία: Ἀπ’ Ἀρχῆς Μέχρι Σήμερον, Ἐκδόσεις Παπαδημητρίου, Β’ Ἔκδοσις, Ἀθῆναι,
1959, σελ. 711), ἐφανέρωσεν εἰς πάντα ἐνδιαφερόμενον αὐτό πού ἐπιμελῶς ἀπεκρύβη
μέ τήν μή διάδοσιν τῆς Ἐγκυκλίου τοῦ 1920, ἤτοι τόν οἰκουμενιστικόν οἶστρον πού
ἐπεκράτει εἰς τά ἀνώτατα ἐπίπεδα τῆς Ἱεραρχίας ὀλίγον πρό τῆς ἡμερολογιακῆς
μεταρρυθμίσεως, τήν ὁποίαν ἀνέκαθεν οἱ συνήγοροι τῶν Οἰκουμενιστῶν ἤθελαν νά
παρουσιάσουν ὡς ἕν ἀστρονομικόν τάχα θέμα, μή ἁπτομένου τάχα τοῦ δόγματος καί ἀγνώστου
τάχα εἰς τόν εὐσεβῆ λαόν!
Τά
παρατεθέντα
στοιχεῖα
ἐξηγοῦν
τό
γεγονός
ὅτι
ἀμέσως
μετά
τήν
πραξικοπηματικήν
ἐπιβολήν
τοῦ
ν.ἑ. ὁ εὐσεβής λαός ἐκραύγαζεν: «μᾶς ἐφράγκεψαν!» Τό γνωστόν, ἀλλ’ ἀνακριβές, ἐπιχείρημα τῶν συνηγόρων τῶν Οἰκουμενιστῶν, ὅτι ὁ λαός δῆθεν δέν ἐγνώριζεν τούς προεκτεθέντας δογματικούς λόγους πού ἐκρύπτοντο ὄπισθεν τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ ν.ἑ., ἐπειδή ὀλίγοι μόνον εἶχον ἀναγνώσει τέτοια βιβλία καί ἄρθρα μέχρι τό 1924, δέν εὐσταθεῖ ἐπιστημονικῶς. Διότι, πρῶτον, συμφώνως μέ τήν ἐπικρατοῦσαν θεωρίαν
διαμορφώσεως προσδοκιῶν, τήν «θεωρίαν τῶν ὀρθολογικῶν προσδοκιῶν», ἀρκεῖ πολύ ὀλίγοι
μόνον, οἱ εἰδήμονες, νά γνωρίζουν μίαν πληροφορίαν. Αὐτοί θά τήν διαδώσουν καί
στούς ἁπλοϊκούς, συνήθως ἐπ' ἀμοιβῇ, ἄν καί εἰς τήν προκειμένην περίπτωσιν ἡ ἀμοιβή
πού ἀνεμένετο δέν ἦτο χρηματική καί δέν ἀνεμένετο ἀπό ἀνθρώπους, ἀλλ' ἀπό τόν
Θεόν. Διό καί πολλοί Ἁγιορεῖται Πατέρες ἐξῆλθον τότε τοῦ Ἄθωνος καί ἐδίδασκον τόν
λαόν, ἐλειτούργουν κ.λπ. Δεύτερον, ὅπως προανεφέρθη, ὁ Κοσμᾶς Φλαμιάτης καί ἄλλοι
ἀγωνισταί εἶχον πρό πολλοῦ καταγγείλει εἰς τόν Ἑλληνικόν λαόν τόν δόλιον σκοπόν
τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ ν.ἑ. εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν. Τό ὡς ἄνω ἀνακριβές ἐπιχείρημα
χρησιμοποιεῖται κατά κόρον ἀκόμη καί σήμερον ὑπό τῶν Οἰκουμενιστῶν καί τῶν
κρυπτο-οικουμενιστῶν, προκειμένου αὐτοί νά ἰσχυρισθοῦν ὅτι δῆθεν τό 1924 δέν ὑφίστατο
λόγος ἀποτειχίσεως καί συνεπῶς νά συκοφαντήσουν τούς Ὀρθοδόξους τοῦ Πατρίου Ἑορτολογίου
(π.ἑ.) ὡς σχισματικούς.
Συμπερασματικῶς, τό ν.ἑ. εἶναι
αἵρεσις, πρῶτον διότι εἰσήχθη εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν χάριν τῆς ἀδογματίστου
ἑνώσεώς της μέ τούς Παπικούς καί τούς Προτεστάντας, δηλαδή χάριν τῆς
καταργήσεως τῆς Ὀρθοδοξίας, καί, δεύτερον, διότι ἀνεμένετο νά θίξῃ τό δόγμα τῆς
ἑνότητος τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως καί τό ἔθιξε. Αὐτό δέν θά συνέβαινε ἄν, ἀντί τοῦ
προαναφερθέντος οἰκουμενιστικοῦ οἴστρου, ἐπεκράτει τότε ἡ σύνεσις. Ὅπως
κατέθεσαν ἀρκετοί Ἱερᾶρχαι εἰς τήν Σύνοδον τῆς 24-12-1923, ὁ εὐσεβής λαός ἀνθίστατο
σθεναρῶς εἰς τήν εἰσαγωγήν τοῦ ν.ἑ. καί μέ δάκρυα παρεκάλει τούς ἐπισκόπους του
νά μήν προβοῦν εἰς αὐτήν (Ἀρχιμ. Θ. Στράγγα, Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος Ἱστορία ἐκ
Πηγῶν Ἀψευδῶν: 1817-1967, Τόμ. Β´, σελ. 1194-96). Εἰκάζω ὅτι οἱ ἐπίσκοποι αὐτοί,
περιφρονοῦντες τά ὡς ἄνω στοιχεῖα, ἔλεγον ὅτι «δέν πειράζει, τό θέμα δέν εἶναι
δογματικόν»! Σήμερον, 94 ἔτη ἀργότερον, ὅταν τά ἴδια τά γεγονότα ἔχουν ἐπιβεβαιώσει,
πέραν πάσης ἀμφιβολίας, ὅτι τό θέμα ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟΝ, ὡς ἀρρήκτως
συνδεδεμένον μέ τήν κήρυξιν καί τήν ἐπικράτησιν τῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ,
ἀλλά καί ὡς ἡ αἰτία τοῦ σχίσματος τοῦ 1924, πολλοί ἐξακολουθοῦν νά διατείνωνται
ὅτι δέν εἶναι δογματικόν, νά κρατοῦν τό ν.ἑ. καί ν’ ἀπευθύνουν τήν δεινήν
συκοφαντίαν τοῦ «σχισματικοῦ» πρός τούς Ὀρθοδόξους τοῦ π.ἑ. Ὁποία διαστροφή τῆς
ἀληθείας!
48 σχόλια:
Πλανεμένο άρθρο του παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου που έχει δημοσιευθεί στο πρόσφατο παρελθόν στο παρόν μπλογκ και έχει σχολιαστεί κατάλληλα απο τους Ορθόδοξους Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη.
Πλανεμένο!!!
@ 30 Οκτωβρίου 2019 - 10:55 π.μ.
Ἀφοῦ εἶναι «πλανεμένο», ὅπως γράφεις, ὑπάρχει ὁ «κίνδυνος» νά πλανήσῃ ὅσους τό διαβάσουν. Γιατί, λοιπόν, ἐσύ ἡ «αὐθεντία», μέ τόν «ἀκαταμάχητον», «ἀφοπλιστικόν» καί, ὅπως «πάντοτε» (διάβαζε «οὐδέποτε»!), «καλῶς τεκμηριωμένον» λόγον σου, δέν μπαίνεις στόν κόπον ν' ἀποδείξῃς τίς πλᾶνες, μέ στοιχεῖα, βεβαίως, ὄχι μέ ἀφορισμούς καί ἀόριστες παραπομπές στόν π. Ἐπιφάνιον Θεοδωρόπουλον, στόν Λ. Σκόντζον κ.ἄ.; Ἰδού ἡ πρόκλησις!
Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
@ 30 Οκτωβρίου 2019 - 10:55 π.μ.
Ἀφοῦ εἶναι «πλανεμένο», ὅπως γράφεις, .... Γιατί, λοιπόν, ἐσύ ἡ «αὐθεντία», μέ τόν «ἀκαταμάχητον», «ἀφοπλιστικόν» καί, ὅπως «πάντοτε» (διάβαζε «οὐδέποτε»!), «καλῶς τεκμηριωμένον» λόγον σου, δέν μπαίνεις στόν κόπον ν' ἀποδείξῃς τίς πλᾶνες,...
Ἰδού ἡ πρόκλησις!
Πιστός στην διδασκαλία του "Αγίου" Επιφανίου κάνει υπομονή "άχρι καιρού"......
Παλαιοημερολογίτη Δημήτρη Χατζηνικολάου, δεν είναι έτσι όπως προσπαθείς να τα παρουσιάσεις ότι οι Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη στο εδώ μπλογκ δεν κατοχυρώνουν τα όσα λένε!
Πολλές φορές οι Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη στο εδώ μπλογκ μιλάνε κατοχυρωμένα! Αλλά πολλές φορές δεν έχουν τον χρόνο και μιλάνε σύντομα.
Τώρα για την κατοχύρωση που ζητάς για την απόδειξη των πλανεμένων που γράφεις στο παρόν άρθρο αυτό, μπορείς να ανατρέξεις ίσως και με τη βοήθεια του πλανεμένου διαχειριστή τσοπάνου κ. Κώστα στην πρόσφατη ξαναδημοσιεύση του ίδιου άρθρου, πριν από λίγο καιρό στο εδώ μπλογκ στο χώρο των σχολίων!
Εκεί θα δεις σχόλια των Ορθόδοξων Αντιοικουμενιστών που δεν είχαν απαντηθεί!
Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός
κ. Κώστα άφησε τις ειρωνείες και σοβαρέψου!
Έχεις μεγάλο κρίμα στο λαιμό σου που σιγοντάρεις το σχίσμα!
Θυμήσου το ρητό του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου για το σχίσμα!
Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός
Α! Ξέχασα.
Παλαιοημερολογίτη Δημήτρη Χατζηνικολάου, δεν είναι έτσι όπως προσπαθείς να τα παρουσιάσεις ότι οι Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη στο εδώ μπλογκ δεν κατοχυρώνουν τα όσα λένε!
Αλλά και όταν οι Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη στο εδώ μπλογκ αναφέρουν κομμάτια από τον άγιο Γέροντα της Ορθοδοξίας π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο και από το Αντιαιρετικό Γραφείο της Ι. Μητρόπολης Πειραιώς και πάλι είναι κατοχυρωμένα. Και ο άγιος Γέροντας της Ορθοδοξίας π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος και το Αντιαιρετικό Γραφείο της Ι. Μητρόπολης Πειραιώς γράφουν κατοχυρωμένα.
Πολύ πιο κατοχυρωμένα από σένα και από τις παλαιοημερολογίτικα άρθρα!
Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός
@ 30 Οκτωβρίου 2019 - 11:34 π.μ.
Βλέπω ὅτι συνεχίζεις τόν «ἀέρα κοπανιστόν», ὅπου ὁμολογῶ ὅτι παίρνεις «ἄριστα»!
Καθόλου αέρας κοπανιστός παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου δεν είναι τα σχόλια των Ορθόδοξων Αντιοικουμενιστών που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη!
Αέρας κοπανιστός είναι τα δικά σου παλαιοημερολογίτικα πλανεμένα άρθρα και σχόλια!
Τώρα αν αριστεύεις εκεί δεν γνωρίζω αφού δεν είμαι ειδικός στον αέρα τον κοπανιστόν!
Το βρήκα τώρα και εγώ το παλιό άρθρο!!!
Θα πάρω απο εκεί σχόλια, μετά και την προκλητική ειρωνεία του τσοπάνου διαχειριστή Κώστα.
Απάντηση γιατί σχόλιο που επαινούσε το πλανεμένο άρθρο του Δ. Χατζηνικολάου είναι πλανεμένο.
‰‰%%%%%%%%‰%
Διότι συνηγορεί με την πλάνη του Δ. Χατζηνικολάου και συνδέει το ημερολόγιο με τον οικουμενισμό!
Βέβαια μπορεί να είχαν αυτό το σκοπό αυτοί που έκαναν το νέο ημερολόγιο, όπως φάνηκε σ΄ ένα κείμενο. Αλλά δεν είναι αναγκαστικά συνδεόμενα το νέο ημερολόγιο και ο οικουμενισμός!
Οι μεγαλύτεροι Αντιοικουμενιστές προήλθαν και άνηκαν στην Εκκλησία που ακολουθεί το νέο ημερολόγιο!
Ακόμα αρκετοί Άγιοι ανεφάνησαν στην Εκκλησία που ακολουθεί το νέο ημερολόγιο μέσα στο διάστημα από την καθιέρωση του νέου ημερολογίου μέχρι τώρα!
Αν το νέο ημερολόγιο ταυτίζονταν αναγκαστικά με τον οικουμενισμό, τότε δεν θα έβγαιναν Άγιοι!
Από τον Οικουμενισμό δεν βγαίνουν Άγιοι!
ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ
Διαφωνώ μόνο με τα υπερβολικά εγκώμια στον π. Τρικαμηνά.
‰%%%%%%%%%%%%%%%%%
Νεκτάριος Τόμπρος2 Οκτωβρίου 2019 - 5:44 π.μ.
Απαράδεκτο το κείμενο του κ.Δ.Χ.!Αυτές οι κακοδοξίες έχουν απαντηθεί από τον Άτλαντα του αντι-Οικοιυμενιστικού αγώνα(Πατρός Ευθυμίου Τρικαμηνά)!Ο άγιος Σ.Ρόουζ ονομάζει τον Παλαιοημερολογιτισμό "ΤΕΡΑΣ" (λόγο πολλών παρατάξεων)!
Ανώνυμος2 Οκτωβρίου 2019 - 7:24 π.μ.
Δημήτρη Χατζηνικολάου 6:40 π.μ. δεν υπάρχει δόγμα εορτολογικής ενότητας, όπως το νομίζουν οι παλαιοημερολογίτες. Για την Ορθοδοξία μιλώ πάντα.
Ανώνυμος2 Οκτωβρίου 2019 - 9:14 π.μ.
Η αλλαγή του ημερολογίου έστω και αν έγινε για οικουμενιστικούς λόγους, δεν αποτελεί ασφαλώς δογματικό θέμα για τους Ορθοδόξους.
Το δόγμα της εορτολογικής ενότητας όπως το εννοούν οι παλαιοημερολογίτες δεν διαφέρει πολύ από την δογματοποίηση του ημερολογίου.
Σύμφωνα με το "Δεν είναι Κώστας, είναι Κωστάκης"!!!!
Ανώνυμος2 Οκτωβρίου 2019 - 3:32 μ.μ.
Οι Πατέρες δεν μας είπαν να αγωνιζόμαστε για ημερολόγια και εορτολόγια!
Για να κάνουμε σχίσμα για ημερολόγια και εορτολόγια; Ούτε για σκέψη δεν πρέπει να μας περάσει ότι είπαν κάτι τέτοιο οι Πατέρες.
Καλή χώνεψη στον Δ. Χατζηνικολάου!
Toυ Μητρ. Ηλείας κ. Γερμανού : Τι συμβαίνει; τα τελευταία 30 χρόνια έχουν αγιοποιηθή τόσα πρόσωπα, όσα δεν αγιοποιήθηκαν αιώνες!
….Διότι πράγματι τα τελευταία 30 χρόνια έχουν αγιοποιηθή τόσα πρόσωπα, όσα δεν αγιοποιήθηκαν αιώνες! Δια τούτο διερωτάται κανείς· Τι συμβαίνει; Είναι μεγάλη η αγιότητα σήμερα και τόσοι πολλοί στην εποχή μας ευηρέστησαν τω Θεώ, ώστε Εκείνος τους εθαυμάστωσε και αποδεδειγμένως δημοσίως τους ενεφάνισε ή εμείς έχομε χάσει τα αγιοπνευματικά κριτήρια αναγνωρίσεως ενός αγίου; Μήπως στην σημερινή απιστία και την αδιαφορία των ανθρώπων, ούτοι ζητούν «σημεία», ως ζητούσαν οι Ιουδαίοι και οι Έλληνες των χρόνων του Ιησού (Ίδε σχετικά περιστατικά: Ματθαίου ιβ΄ 38 – 45 , ιστ΄ 1 – 4, κζ΄ 42 – 44, Λουκά δ΄ 23 – 30, ια΄ 29, Ιωάννου στ΄ 30 – 41, Α΄ Κορινθίους 22 – 26), και η Εκκλησία, αντιθέτως απ΄ ό,τι έπραξεν ο Κύριος, προσπαθή να ικανοποιήση το αίτημα με την αγιοποίησι νέων προσώπων; Μήπως η Εκκλησία μας επηρεασμένη από την μόδα του συγχρονισμού ή της νέας εποχής, αναζητεί να προβάλη στους χριστιανούς μας νέα άγια πρότυπα, εγκαταλείποντας τα υπάρχοντα σπουδαία και μεγάλα τοιαύτα; Μήπως είναι τούτο κάτι «που πουλάει» κατά την σημερινήν ορολογίαν, και κάποια μέλη της δεν θέλουν να στερηθούν των ωφελημάτων του; Πάντως ό,τι και αν συμβαίνη, έχω την αίσθησιν ότι ευρισκόμεθα εις λάθος δρόμο.
@ 30 Οκτωβρίου 2019 - 12:01 μ.μ.
Ὁ Καθηγητής τῆς Δογματικῆς Χ. Ἀνδροῦτσος γράφει στήν Δογματικήν του ὅτι τό δόγμα τῆς ἑνότητος περιλαμβάνει τά ἑξῆς τρία στοιχεῖα: Κοινή πίστις, κοινή διοίκησις καί κοινή λατρεία. Χωρίς κοινόν ἑορτολόγιον, πῶς θά ὑπάρχῃ κοινή λατρεία; Ἐπίσης, ἡ ΣΤ' Οἰκουμενική Σύνοδος, διά τοῦ 56ου Κανόνος αὐτῆς, ἀναγνωρίζει μίαν τάξιν νηστειῶν παγκοσμίως. Χωρίς κοινόν ἑορτολόγιον, πῶς θά ὑπάρχῃ αὐτή ἡ τάξις; Ἄρα, λοιπόν, τό κοινόν ἑορτολόγιον εἶναι στοιχεῖον τοῦ Δόγματος τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας. Οἱ ἀντιλέγοντες εἶναι αἱρετικοί.
Το άρθρο αυτό το έχεις τσοπάνε διαχειριστή επαναλάβει 100 φορές και άλλες 100 φορές σου έχει σχολιαστεί ότι είναι λάθος 100%!
Θυμίζω ότι ο Ηλείας Γερμανός υπέγραψε το κείμενο στο Κολυμπάρι της Κρήτης!
Και εσύ μας τον φέρνεις για αυθεντία! Τόσο αντιοικουμενιστής είσαι τσοπάνο μπροστά στο ζόρι σου να αμφισβητήσεις την αγιότητα των σύγχρονων αγίων!!!
Ο Κύριος βγάζει αγίους σε κάθε εποχή!
Και στη σημερινή εποχή της αποστασίας βγάζει ίσως περισσότερους αγίους για να βοηθηθούν οι πιστοί.
Ποιό το πρόβλημα;
Μην λέμε ό,τι θέλουμε!
Και μην αρνιόμαστε την αγιότητα σύγχρονων αγίων!!!
Είναι μεγάλη αμαρτία!!!
Ο καθηγητής Ανδρούτσος σου ξανατονίσαμε, παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου και στο παρελθόν και πάλι όταν τπν επικαλέστηκες για το ίδιο ζήτημα, ότι δεν είναι αλάθητος και ότι δεν είναι οικουμενική Σύνοδος!
Πάλι και πάλι τα ίδια ξαναεπαναλαμβάνεις!!
Ο κάθε καθηγητής Δογματικής, παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου δεν είναι αλάθητος και δεν εκφράζεται σε όλα αλάθητα και σύμφωνα με την Ορθοδοξία.
Δυστυχώς βέβαια όσο περνάνε τα χρόνια τα πράγματα χειροτερεύουν πολύ!
Ρίξε μια ματιά στο μπλογκ "Ρωμαίικο Οδοιπορικό" να δεις σε σημερινή ανάρτηση τί ανατριχιαστικά πράγματα γράφει και λέει ο καθηγητής της Δογματικής στη Θεσ/κη, Χρυσόστομος Σταμούλης!!! Ανατριχιαστικά!!!!
Αντιαιρετικός Σχολιαστής
Το κοινό εορτολόγιο ασφαλώς και ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ!
Μην ξανακούσω τέτοια αιρετικά πράγματα!
Ούτε πιστεύω αυτό εννοούσε με τέτοια παλαιοημερολογίτικη ματιά ο καθηγητής Ανδρούτσος.
Ανώνυμος είπε...
Ο κάθε καθηγητής Δογματικής, παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου δεν είναι αλάθητος και δεν εκφράζεται σε όλα αλάθητα και σύμφωνα με την Ορθοδοξία.
Ένας είναι ο αλάθητος αλλά δεν το αντιλαμβάνονται οι του Π/Ε : ο "Άγιος" Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος!!!
Δεν τα λες καλά κ. Κώστα.
Ο Αγιος Επιφάνιος ο Θεοδωρόπουλος λέει αυτά που λένε και οι σύγχρονοι άγιοι και ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι μεγαλύτεροι Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές που δεν αποτειχίστηκαν!
@ 30 Οκτωβρίου 2019 - 1:32 μ.μ., 30 Οκτωβρίου 2019 - 1:35 μ.μ.
Μία ἀπάντησις εἰς τεκμηριωμένον ἐπιχείρημα πρέπει νά εἶναι ἐπίσης τεκμηριωμένη. Τό «δέν εἶναι ἀλάθητος ὁ Χ. Ἀνδροῦτσος» εἶναι ὁ ἴδιος ἀήρ κοπανιστός πού σερβίρετε εἰς ὅλα τά «σχόλιά» σας.
Ὥστε, λοιπόν, δέν σᾶς ἔφθασε τί γράφει ἕν κοινῶς ἀποδεκτόν βιβλίον Δογματικῆς καί θέλετε καί ἄλλες ἀποδείξεις; Πολύ ὡραῖα, θά τίς ἔχετε!
(Σημειωθήτω ὅτι ἀπεθυνόμενος πρός ἐσᾶς δέν σημαίνει ὅτι σᾶς παίρνω στά σοβαρά καί κάμνω διάλογον μαζί σας. Οὐσιαστικῶς ἀπευθύνομαι εἰς τυχόν «περαστικούς» ἀναγνῶστας πού δέν γνωρίζουν ὅτι ἐσεῖς δέν εἶσθε σοβαροί ἄνθρωποι, ἀλλά πράκτορες τῶν Οἰκουμενιστῶν, πιθανώτατα ἐπ' ἀμοιβῇ «μέ τό κομμάτι»)
Ἰδού, λοιπόν, οἱ ἐπιπλέον ἀποδείξεις ὅτι ἡ θέσις «δέν ὑπάρχει δόγμα ἑορτολογικῆς ἑνότητος» εἶναι αἱρετική.
1. «Παρακαλῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, διὰ τοῦ ὀνὸματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἵνα τὸ αὐτὸ λέγητε πάντες, καὶ μὴ ᾖ ἐν ὑμῖν σχίσματα, ἦτε δὲ κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοΐ καὶ ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ (Α' Κορ. 1:10). Ἀλλ’ ὅταν οἱ μέν πιστοί τοῦ νέου ἑορτολογίου (ν.ἑ.) συρρέουν εἰς τούς ναούς των διά νά ἑορτάσουν τά Χριστούγεννα καί κατόπιν εὐφραίνονται μέ μπριζόλες, οἱ δέ πιστοί τοῦ πατρίου ἑορτολογίου (π.ἑ.) πηγαίνουν εἰς ἰδικούς των ναούς διά νά ἑορτάσουν τόν Ἅγιον Σπυρίδωνα καί νηστεύουν, δύναταί τις νά ἰσχυρισθῇ σοβαρῶς ὅτι καί αἱ δύο αὐταί παρατάξεις «λέγουν τό αὐτό» καί εἶναι «κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοΐ καὶ ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ»; Ἀσφαλῶς, ὄχι! Διότι, ὅπως ἐπισημαίνει ὁ Χ. Ἀνδροῦτσος, «καθόσον δ' ἐν γένει ἡ λατρεία εἶναι ἡ ἔκφρασις ἅμα καί ἡ βεβαίωσις τῆς πίστεως, εἶνε προφανές ὅτι καί ἡ τήρησις τῆς αὐτῆς λατρείας, ἐφ' ὅσον αὕτη στηρίζεται ἐπί δογματικῶν βάσεων, εἶναι ἕτερον γνώρισμα ἅμα καί στοιχεῖον τῆς ἑνότητος τῆς πίστεως» (Δογματική, σελ. 274, ἡμετέρα ἡ ἔμφασις).
2. Ἡ ΣΤ' Οἰκουμενική Σύνοδος, διά τοῦ 56ου αὐτῆς Κανόνος, λέγει:
«Ἔδοξε τοίνυν καί τοῦτο, ὥστε τήν κατά πᾶσαν τήν οἰκουμένην τοῦ Θεοῦ Ἐκκλησίαν, μιᾷ κατακολουθοῦσαν τάξει, τήν νηστείαν ἐπιτελεῖν». Ἡ παρενθετική πρότασις «μιᾷ κατακολουθοῦσαν τάξει», ἡ ὁποία τίθεται ἐντός κομμάτων, καί ἀνάγει τό ἐπί μέρους ἐξεταζόμενον θέμα (κατάλυσις ὠῶν καί τυροῦ κατά τά Σάββατα καί τίς Κυριακές τῆς Μ. Τεσσαρακοστῆς) εἰς τήν γενικήν ἀρχήν, ὅτι ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί ἀνά τήν Οἰκουμένην πρέπει νά φρονοῦν καί νά κάμνουν τό αὐτό καί νά μήν ὑπάρχουν διχοστασίες.
Καλή μετάνοια!
Την Καλή μετάνοια την χρειάζεσαι εσύ παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου!
Πάλι άρχισες τις αρρωστημένες φαντασίες σου περι πρακτόρων για τους Ορθόδοξους Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη;
Και δεν ντρέπεσαι λιγάκι να το ξαναγράφεις;;;
Και θέλεις οι σοβαροί επισκέπτες να πέρνουν στα σοβαρά τα σχόλια σου;;;
Οι παλαιοημερολογίτικες μπουρδολογίες σου, παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου δεν μπορεί να τις χάψει κανείς ορθόδοξος που δεν ανήκει στο παλαιοημερολογίτικο Σχίσμα!
Καλή μετάνοια!
Ορθόδοξος
Ακόμα και η παραβίαση ενός Κανόνα δεν είναι παράβαση του δόγματος.
Ο Χρήστος Ανδρούτσος δεν είναι αλάθητος!
Το εδάφιο του Αποστόλου Παύλου
«Παρακαλῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, διὰ τοῦ ὀνὸματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἵνα τὸ αὐτὸ λέγητε πάντες, καὶ μὴ ᾖ ἐν ὑμῖν σχίσματα, ἦτε δὲ κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοΐ καὶ ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ (Α' Κορ. 1:10).
Μας λέει να μην κάνουμε σχίσματα για
τα ασήμαντα ημερολόγια και εορτολόγια όπως οι παλαιοημερολογίτες!
Αλλά να μένουμε ενωμένοι στην ορθόδοξη πίστη.
Μην το παρερμηνεύεις παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου!!
Ιδέα δεν έχεις απο την σωστή του ερμηνεία!
Ορθόδοξος
Ο Χρήστος Ανδρούτσος δεν ήταν αιρετικός ή σχισματικός παλαιοημερολογίτης.
Δεν έκανε δόγμα τα ημερολόγια και τα εορτολόγια!!
Δεν έκανε Σχίσμα για τα ημερολόγια και τα εορτολόγια!!
Μην τον παρερμηνεύουν οι παλαιοημερολογίτες!!!
Ἡ ΣΤ' Οἰκουμενική Σύνοδος, διά τοῦ 56ου αὐτῆς Κανόνος, λέγει:
«Ἔδοξε τοίνυν καί τοῦτο, ὥστε τήν κατά πᾶσαν τήν οἰκουμένην τοῦ Θεοῦ Ἐκκλησίαν, μιᾷ κατακολουθοῦσαν τάξει, τήν νηστείαν ἐπιτελεῖν».
Αυτό σημαίνει ότι οι παλαιοημερολογίτες δεν έπρεπε να κάνουν Σχίσμα για τα ασήμαντα ημερολόγια και εορτολόγια, αλλά να μείνουν ενωμένοι με την Εκκλησία στην μια τάξη!
Οι παλαιοημερολογίτες έπρεπε να μην προχωρήσουν στο Σχίσμα. Το Σχίσμα είναι πολύ χειρότερο κακό από την παράβαση ενος Κανόνα!
Αλλά και αν δεχθούμε παράβαση κανόνα, αυτό δεν είναι παράβαση δόγματος!
Ορθόδοξος
@ 30 Οκτωβρίου 2019 - 3:20 μ.μ.
Ἄρα, προκειμένου ν' ἀποφύγῃς τό «σχίσμα», παραμένεις ἡνωμένος μέ τήν αἵρεσιν, ἀκολουθῶν τήν δαιμονικήν διδασκαλίαν «καί μέ τόν Χριστόν καί μέ τόν Διάβολον»! Αὐτό εἶναι «ἕτερον εὐαγγέλιον»! Οἱ ἅγιοι μᾶς διδάσκουν τά ἀντίθετα, ὅπως π.χ. «Ἔστι καλός πόλεμος καί κακή εἰρήνη» (Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος), «Ἔστι σχισθῆναι καλῶς, ἔστι γὰρ καὶ κακὴ ὁμόνοια» (Ἅγιος Ἰ. Χρυσόστομος). Ἀλλά, γιά σένα αὐτοί οἱ ἀληθινοί Ἅγιοι ἔχουν καταργηθῆ, διό καί προβάλλεις συνεχῶς τήν στάσιν καί τήν ψευδο-διδασκαλίαν τῶν συγχρόνων ψευδο-αγίων. Γι' αὐτό καί προτιμᾶς νά εἶσαι ἡνωμένος μέ τόν «πάπαν» (ἀπό τό 1965), μέ τόν Βαρθολομαῖον καί μέ τούς ἄλλους αἱρετικούς.
Παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου, η παράβαση του 56ου Κανόνα της Στ' Οικουμενικής Συνόδου, ακόμα και αν δεχθούμε ότι έγινε απο την Εκκλησία με την εισαγωγή του νέου ημερολογίου δεν είναι αίρεση και ούτε μας οδηγεί στον Διάβολο, όπως στενοκέφαλα και παλαιοημερολογίτικα νομίζεις!
Τα υπόλοιπα που γράφεις είναι παλαιοημερολογίτικες μπουυρδολογίες ως συνήθως μαζί με αγιομαχία εναντίον των σύγχρονων αγίων!
Καλά μυαλά παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου και επιστροφή στην Εκκλησία!
«Ἔστι σχισθῆναι καλῶς, ἔστι γὰρ καὶ κακὴ ὁμόνοια» (Ἅγιος Ἰ. Χρυσόστομος).
Ο άγιος Χρυσόστομος, παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου, δεν το έγραψε αυτό για τα ασήμαντα ημερολόγια και εορτολόγια!
Το έγραψε για μεγάλα και σοβαρά ζητήματα!
Καλά μυαλά!
Ορθόδοξος
@ 30 Οκτωβρίου 2019 - 3:59 μ.μ. Γράφεις: «Ο άγιος Χρυσόστομος, παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου, δεν το έγραψε αυτό για τα ασήμαντα ημερολόγια και εορτολόγια! Το έγραψε για μεγάλα και σοβαρά ζητήματα!»
Ἀφοῦ, λοιπόν, θεωρεῖς μικρόν πρᾶγμα νά εἶσαι ἡνωμένος μέ τόν «πάπαν», τόν Βαρθολομαῖον καί τούς ἄλλους αἱρετικούς, μεῖνε ἐκεῖ, ἀλλά σταμάτα νά κοροϊδεύῃς τόν κόσμον! Τέλος!
ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΑΘΗΤΟΣ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΕΜΒΕΛΕΙΑ ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, Ο Π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ. ΑΣΧΟΛΕΙΣΘΕ ΟΛΟ ΜΕ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΖΗΤΗΜΑ, ΣΙΓΟΥΡΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΙΣ, ΚΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ, ΕΞΑΙΡΕΤΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ Ι. ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ. ΠΡΟΣ ΔΟΞΑΝ ΘΕΟΥ. Α, ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟ "ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΡΩΣΥΝΗΣ". ΚΑΤΙ ΘΑ ΜΑΘΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΚΕ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΗ ΑΝΕΛΙΞΗ. Ο ΘΡΟΝΟΣ ΤΟΣΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΟΥ ΕΦΤΑΝΕ. ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΚΑΡΔΙΑΣ & ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ.
Τη ΛΑ΄ (31η) Οκτωβρίου, μνήμη των Αγίων εξ Αποστόλων εκ των Εβδομήκοντα ΣΤΑΧΥΟΣ, ΑΠΕΛΛΟΥ, ΑΜΠΛΙΟΥ, ΟΥΡΒΑΝΟΥ, ΝΑΡΚΙΣΣΟΥ και ΑΡΙΣΤΟΒΟΥΛΟΥ.
Χρόνια σου Πολλά και Ευλογημένα, αδελφέ μας Αριστόβουλε!!!
Παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου, αφού μόνος σου έβαλες το κομμάτι που απαντάς. Δεν βλέπεις τί γράφει;;; Εχεις πρόβλημα με την όραση;;
Γιατί τότε απαντάς άλλα αντ' άλλων;;
«Ο άγιος Χρυσόστομος, παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου, δεν το έγραψε αυτό για τα ασήμαντα ημερολόγια και εορτολόγια! Το έγραψε για μεγάλα και σοβαρά ζητήματα!»
Το κομμάτι μιλάει για ημερολόγια και εορτολόγια και αυτά ονομάζει ασήμαντα.
Παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου, αφού μόνος σου έβαλες το κομμάτι που απαντάς. Δεν βλέπεις τί γράφει;;; Εχεις πρόβλημα με την όραση;;
Γιατί τότε απαντάς άλλα αντ' άλλων;;
«Ο άγιος Χρυσόστομος, παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου, δεν το έγραψε αυτό για τα ασήμαντα ημερολόγια και εορτολόγια! Το έγραψε για μεγάλα και σοβαρά ζητήματα!»
Το κομμάτι μιλάει για ημερολόγια και εορτολόγια και αυτά ονομάζει ασήμαντα.
Εσύ πάλι τί απάντησες; Για να δούμε:
Ἀφοῦ, λοιπόν, θεωρεῖς μικρόν πρᾶγμα νά εἶσαι ἡνωμένος μέ τόν «πάπαν», τόν Βαρθολομαῖον καί τούς ἄλλους αἱρετικούς, μεῖνε ἐκεῖ, ἀλλά σταμάτα νά κοροϊδεύῃς τόν κόσμον! Τέλος!
Την λέξη "ημερολόγιο και εορτολόγιο", την διαβάζεις " Βαρθολομαίος και άλλοι αιρετικοί";;;
Ποιός κοροϊδεύει τον κόσμο τελικά;;;
Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου, .....
«Ο άγιος Χρυσόστομος, παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου,
Δεν είμαι ψυχίατρος, αλλά δεν χρειάζεται να καταλάβει κάποιος ότι έχεις πρόβλημα με τον τονισμό της λέξης παλαιοημερολογίτη, παλαιοημερολογίτη, παλαιοημερολογίτη...
Για τον εξωμότη του Βοσπόρου δεν είδα να γράφεις ούτε μια λεξούλα...
Ξέρω, ξέρω δεν γράφεις, κάνεις υπομονή "άχρι καιρού" ......
Δεν είσαι ψυχίατρος, τσοπάνος είσαι και μην κάνεις τον ψυχολόγο τσοπάνο Κώστα!
Δεν είναι τονισμός, απλά καλό είναι να επαναλαμβάνεται για τους επισκέπτες που πρώτη φορά επισκέπτονται το μπλογκ σου.
Με εσένα υπάρχει πρόβλημα που σαν Φαρισαίος μεγάλος δεν κάνεις καθόλου παρατηρήσεις για τις αρρωστημένες φαντασίες του παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου, αλλά ξέρεις συχνά να κάνεις παρατηρήσεις στους Ορθόδοξους Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη για τον αληθινό χαρακτηρισμό παλαιοημερολογίτη!!!!!!!!
Ασήκωτη η υποκρισία σου τσοπάνο Κώστα!
Εσύ έχεις το πρόβλημα το μεγάλο!
Κανένα πρόβλημα δεν έχουν οι Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη!!
Θυμήσου και τί λέει ο ι. Χρυσόστομος για το Σχίσμα και θα καταλάβεις την βεβαρυμένη σου θέση!!!!!!!!
@ 30 Οκτωβρίου 2019 - 6:00 μ.μ.
Γράφεις: «Την λέξη "ημερολόγιο και εορτολόγιο", την διαβάζεις " Βαρθολομαίος και άλλοι αιρετικοί";;;»
(Ἀπάντησις χάριν τῶν «περαστικῶν» ἀναγνωστῶν, ὄχι γιά τούς ἀμετανοήτους πράκτορες τῶν Οἰκουμενιστῶν πού γράφουν αὐτές τίς Δαιμονικές Διαστροφές):
Ὅπως γράφουν ξεκάθαρα οἱ ἴδιοι οἱ Οἰκουμενισταί στίς Ἐγκυκλίους των (1902, 1920), στά βιβλία των καί στά ἄρθρα των, ἡ εἰσαγωγή τοῦ ν.ἑ. «ἐπεβάλλετο» χάριν τῆς «ἑνώσεως τῶν Ἐκκλησιῶν», ἡ ὁποία ἔγινε τήν 7 Δεκ. 1965, ὅπως μᾶς βεβαιώνουν καί πάλιν οἱ ἴδιοι οἱ Οἰκουμενισταί. Βλ.
https://w2.vatican.va/content/paul-vi/en/speeches/1965/documents/hf_p-vi_spe_19651207_common-declaration.html
ὅπου ἀναφέρεται ξεκάθαρα ὅτι τό 1965 ἔγινε ἄρσις ἀκοινωνησίας, δηλαδή ἄρσις 'τοῦ Σχίσματος (βλ. παράγραφον 4Β). Βλέπεις, λοιπόν, ὅτι ἐσύ κοροϊδεύεις τόν κόσμον. παριστάνοντας τόν Ὀρθόδοξον, ἐνῷ εἶσαι Οὐνίτης! Ξέρεις πῶς λέγεται αὐτή ἡ πρᾶξις σου; ΑΠΑΤΗ! Ἄρα ἐσύ τί εἶσαι; Βρές το μόνος σου! Τέλος - Τέλος.
Παλαιοημερολογίτα Δημήτρη Χατζηνικολάου για πες μας το παρακάτω και άφησε τις ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΡΟΦΕΣ!
Σου απαντώ χάριν των περαστικών επισκεπτών για όχι για τους αμετανόητους πλανεμένους Παλαιοημερολογίτες, σχισματικούς ή Αιρετικούς!
Απο το σχόλιο του ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ λίγο αλλαγμένο:
Καμία σχέση δεν έχει το νέο ημερολόγιο με τον Οικουμενισμό!
Βέβαια μπορεί να είχαν αυτό το σκοπό αυτοί που έκαναν το νέο ημερολόγιο, όπως φάνηκε σ΄ ένα κείμενο. Αλλά δεν είναι αναγκαστικά συνδεόμενα το νέο ημερολόγιο και ο οικουμενισμός!
Οι μεγαλύτεροι Αντιοικουμενιστές προήλθαν και άνηκαν στην Εκκλησία που ακολουθεί το νέο ημερολόγιο!
Ακόμα αρκετοί Άγιοι ανεφάνησαν στην Εκκλησία που ακολουθεί το νέο ημερολόγιο μέσα στο διάστημα από την καθιέρωση του νέου ημερολογίου μέχρι τώρα!
Αν το νέο ημερολόγιο ταυτίζονταν αναγκαστικά με τον οικουμενισμό, τότε δεν θα έβγαιναν Άγιοι!
Από τον Οικουμενισμό δεν βγαίνουν Άγιοι!
ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ
Παλαιοημερολογίτα Δημήτρη Χατζηνικολάου για πες μας το παρακάτω και άφησε τις ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΡΟΦΕΣ!
Πάλι άρχισες τις αρρωστημένες φαντασίες σου περι πρακτόρων για τους Ορθόδοξους Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη;
Και δεν ντρέπεσαι λιγάκι να το ξαναγράφεις;;;
Και θέλεις οι σοβαροί επισκέπτες να πέρνουν στα σοβαρά τα σχόλια σου;;;
Οι παλαιοημερολογίτικες μπουρδολογίες σου, παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου δεν μπορεί να τις χάψει κανείς ορθόδοξος που δεν ανήκει στο παλαιοημερολογίτικο Σχίσμα!
Καλή θεράπεία από τις τις αρρωστημένες φαντασίες σου περι πρακτόρων για τους Ορθόδοξους Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη!
Ορθόδοξος
Παλαιοημερολογίτη Δημήτρη Χατζηνικολάου για πες μας το παρακάτω και άφησε τις ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΡΟΦΕΣ!
Μην γράφεις τόσες πολλές ΔΙΑΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΙΕΣ!
Ένωση με τους Παπικούς δεν γίνει ακόμη!
Οι Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη δεν είναι ασφαλώς Ουνίτες όπως νομίζει η αρρωστημένη φαντασία σου, αφού είναι οι μεγαλύτεροι αντίπαλοι και του Παπισμού και του Οικουμενισμού και των Σχισμάτων!
Τους Ουνίτες να τους ψάξεις στο Παλαιοημερολογίτικο Σχίσμα που ανήκεις!
Παλαιοημερολογίτα Δημήτρη Χατζηνικολάου για πες μας το παρακάτω και άφησε τις ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΡΟΦΕΣ!
Πώς λέγεται η πράξη σου να διαστρέφεις τα πράγματα σύμφωνα με την πλανεμένη παλαιοημερολογίτικη ματιά; Δεν λέγεται ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ; Ἄρα ἐσύ τί εἶσαι; Βρές το μόνος σου!
Πώς λέγεται η πράξη σου να αποκαλείς ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΡΡΩΣΤΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΚΑΙ ΨΕΥΤΙΚΑ τους ΑΜΙΣΘΟΥΣ Ορθόδοξους Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη σύμφωνα με τις αρρωστημένες φαντασίες σου σαν πράκτορες που οικουμενισμού που αμοίβονται με το κομμάτι;
Ἄρα εσένα πώς πρέπει να σε αποκαλούμε; Βρές το μόνος σου!
Το ότι έγινε άρση αναθεμάτων το 1965 από τους προκαθημένους Αθηναγόρα και άλλους δεν σημαίνει ότι έγινε ένωση της αίρεσης του Παπισμού με την Ορθοδοξία!
Πελώρια απόδειξη είναι ότι δεν υπάρχει συλλείτουργο μεταξύ Παπικών και Ορθοδόξων! Σπάνια 2-3 φορές μόνο έχουν συμβεί ΗΜΙ-συλλείτουργα, χωρίς Κοινό Ποτήριο!
Όπως έλεγε και ο Πειραιώς Σεραφείμ από την στιγμή που θα γίνει συλλειτουργία και Κοινό Ποτήριο αμέσως θα τους αποκηρύξουμε τους οικουμενιστές δηλαδή θα αποτειχιστούμε!
Πὠς τότε λες στον κόσμο παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου ότι έγινε Ένωση ενώ δεν έγινε Ενωση πραγματική και παραμένει ο Παπισμός χωρισμένος από την Ορθοδοξία! Ξέρεις πῶς λέγεται αὐτή ἡ πρᾶξις σου; ΑΠΑΤΗ! Ἄρα ἐσύ τί εἶσαι; Βρές το μόνος σου!
Ορθόδοξος
Πὠς τότε λες στον κόσμο παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου ότι έγινε Ένωση ενώ δεν έγινε Ενωση πραγματική και παραμένει ο Παπισμός χωρισμένος από την Ορθοδοξία;
(Ερωτηματικό στο τέλος.)
Ας διορθώσω λίγο τα σχόλια που έγραψα 31 Οκτωβρίου 2019 4:16 π.μ. και 31 Οκτωβρίου 2019 4:26 π.μ. για να είναι πιο κατανοητά. Τα σχόλια γράφτηκαν κάτω από την λογική του παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου που υπάρχει στην τελευταία παράγραφο του σχολίου του 31 Οκτωβρίου 2019 - 3:40 π.μ.
Διορθωμένα τα σχόλια 31 Οκτωβρίου 2019 4:16 π.μ. και 31 Οκτωβρίου 2019 4:26 π.μ.
Το σχόλιο 31 Οκτωβρίου 2019 4:16 π.μ. διορθωμένο:
Παλαιοημερολογίτα Δημήτρη Χατζηνικολάου για πες μας το παρακάτω και άφησε τις ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΡΟΦΕΣ!
Πώς λέγεται η πράξη σου να διαστρέφεις τα πράγματα σύμφωνα με την πλανεμένη παλαιοημερολογίτικη ματιά; Δεν λέγεται ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ; Ἄρα ἐσύ τί εἶσαι; Βρές το μόνος σου!
Πώς λέγεται η πράξη σου να αποκαλείς ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΡΡΩΣΤΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΚΑΙ ΨΕΥΤΙΚΑ τους ΑΜΙΣΘΟΥΣ Ορθόδοξους Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη σύμφωνα με τις αρρωστημένες φαντασίες σου σαν πράκτορες που οικουμενισμού που αμοίβονται με το κομμάτι;
Ἄρα εσένα πώς πρέπει να σε αποκαλούμε σύμφωνα με τη λογική σου που έγραψες στο σχόλιο 31 Οκτωβρίου 2019 - 3:40 π.μ.; Βρές το μόνος σου!
Το σχόλιο 31 Οκτωβρίου 2019 - 4:26 π.μ. διορθωμένο:
Το ότι έγινε άρση αναθεμάτων το 1965 από τους προκαθημένους Αθηναγόρα και άλλους δεν σημαίνει ότι έγινε ένωση της αίρεσης του Παπισμού με την Ορθοδοξία!
Πελώρια απόδειξη είναι ότι δεν υπάρχει συλλείτουργο μεταξύ Παπικών και Ορθοδόξων! Σπάνια 2-3 φορές μόνο έχουν συμβεί ΗΜΙ-συλλείτουργα, χωρίς Κοινό Ποτήριο!
Όπως έλεγε και ο Πειραιώς Σεραφείμ από την στιγμή που θα γίνει συλλειτουργία και Κοινό Ποτήριο αμέσως θα τους αποκηρύξουμε τους οικουμενιστές δηλαδή θα αποτειχιστούμε!
Πὠς τότε λες στον κόσμο παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου ότι έγινε Ένωση ενώ δεν έγινε Ενωση πραγματική και παραμένει ο Παπισμός χωρισμένος από την Ορθοδοξία! Ξέρεις πῶς λέγεται αὐτή ἡ πρᾶξις σου; ΑΠΑΤΗ! Ἄρα ἐσύ τί εἶσαι σύμφωνα με τη λογική σου που υπάρχει στο σχόλιο σου 31 Οκτωβρίου 2019 - 3:40 π.μ.; Βρές το μόνος σου!
Ορθόδοξος
Μια ακόμα διόρθωση του σχολίου μου 31 Οκτωβρίου 2019 - 4:50 π.μ.
Διορθωμένα τα σχόλια 31 Οκτωβρίου 2019 4:16 π.μ. και 31 Οκτωβρίου 2019 4:26 π.μ.
Το σχόλιο 31 Οκτωβρίου 2019 4:16 π.μ. διορθωμένο:
Παλαιοημερολογίτα Δημήτρη Χατζηνικολάου για πες μας το παρακάτω και άφησε τις ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΡΟΦΕΣ!
Πώς λέγεται η πράξη σου να διαστρέφεις τα πράγματα σύμφωνα με την πλανεμένη παλαιοημερολογίτικη ματιά; Δεν λέγεται ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ; Ἄρα ἐσύ τί εἶσαι σύμφωνα με τη λογική σου που έγραψες στο σχόλιο 31 Οκτωβρίου 2019 - 3:40 π.μ.; Βρές το μόνος σου!
Πώς λέγεται η πράξη σου να αποκαλείς ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΡΡΩΣΤΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΚΑΙ ΨΕΥΤΙΚΑ τους ΑΜΙΣΘΟΥΣ Ορθόδοξους Αντιοικουμενιστές που αποκαλύπτουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη σύμφωνα με τις αρρωστημένες φαντασίες σου σαν πράκτορες που οικουμενισμού που αμοίβονται με το κομμάτι;
Ἄρα εσένα πώς πρέπει να σε αποκαλούμε σύμφωνα με τη λογική σου που έγραψες στο σχόλιο 31 Οκτωβρίου 2019 - 3:40 π.μ.; Βρές το μόνος σου!
Το σχόλιο 31 Οκτωβρίου 2019 - 4:26 π.μ. διορθωμένο:
Το ότι έγινε άρση αναθεμάτων το 1965 από τους προκαθημένους Αθηναγόρα και άλλους δεν σημαίνει ότι έγινε ένωση της αίρεσης του Παπισμού με την Ορθοδοξία!
Πελώρια απόδειξη είναι ότι δεν υπάρχει συλλείτουργο μεταξύ Παπικών και Ορθοδόξων! Σπάνια 2-3 φορές μόνο έχουν συμβεί ΗΜΙ-συλλείτουργα, χωρίς Κοινό Ποτήριο!
Όπως έλεγε και ο Πειραιώς Σεραφείμ από την στιγμή που θα γίνει συλλειτουργία και Κοινό Ποτήριο αμέσως θα τους αποκηρύξουμε τους οικουμενιστές δηλαδή θα αποτειχιστούμε!
Πὠς τότε λες στον κόσμο παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου ότι έγινε Ένωση ενώ δεν έγινε Ενωση πραγματική και παραμένει ο Παπισμός χωρισμένος από την Ορθοδοξία! Ξέρεις πῶς λέγεται αὐτή ἡ πρᾶξις σου; ΑΠΑΤΗ! Ἄρα ἐσύ τί εἶσαι σύμφωνα με τη λογική σου που υπάρχει στο σχόλιο σου 31 Οκτωβρίου 2019 - 3:40 π.μ.; Βρές το μόνος σου!
Ορθόδοξος
Δημοσίευση σχολίου