Εἰς τήν «Ὁμολογίαν Πίστεως» πού ὑπέβαλεν εἰς τήν «ἱεράν σύνοδον τῆς ἐκκλησίας τῆς Κύπρου» ὁ Ἐπίσκοπος Τυχικός, ἀφήνει εὐκόλως νά ἐννοηθῇ ὅτι εἶναι ἐναντίον τῆς ἀποτειχίσεως, διότι δέν ὑπάρχουν δῆθεν αἱ δύο προϋποθέσεις πού θέτει ὁ ΙΕ' Κανών τῆς ἐπί Μ. Φωτίου Πρωτοδευτέρας (ΑΒ') Συνόδου (861) διά τἠν ἀποτείχισιν πρό Πανορθοδόξου συνοδικῆς διαγνώσεως, ἤτοι (1) ὅτι ὁ Οἰκουμενισμός δέν κηρύσσεται δῆθεν παρρησίᾳ καί δημοσίως, (2) οὔτε εἶναι δῆθεν κατεγνωσμένη αἵρεσις ὑπό Συνόδων ἤ Πατέρων! Ὁ ἴδιος, μάλιστα, προσθέτει καί τρίτην προϋπόθεσιν, ὑπονοῶν ὅτι οἱ Πατέρες τῆς ΑΒ' Συνόδου ... παρέλειψαν νά τήν ἐπισημάνουν, ἤτοι (3) ὅτι ἡ ἀπόφασις ν’ ἀποτειχισθῇ τις ἤ ὄχι ἀπό τήν αἵρεσιν προϋποθέτει «θεῖον φωτισμόν»! Τοὐτέστιν, ὅποιος σκέπτεται ν’ ἀποτειχισθῇ ἄς ἀναρωτηθῇ πρῶτον ἄν διαθέτῃ «θεῖον φωτισμόν» καί νά προχωρήσῃ εἰς ἀποτείχισιν μόνον ἐάν ἀπαντήσῃ καταφατικῶς εἰς τό ἐρώτημα τοῦτο!
Ὡς πρός τήν δευτέραν «προϋπόθεσιν», ἐάν δηλαδή ὁ Οἰκουμενισμός ἔχῃ καταγνωσθῆ καί καταδικασθῆ ὡς αἵρεσις ὑπό Συνόδων ἤ Πατέρων, ἐρωτῶ τόν κ. Τυχικόν: (1) Δέν γνωρίζει τά ἀναθέματα Οἰκ. Συνόδων κατά ἐπί μέρους αἱρετικῶν δοξασιῶν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ; (2) Δέν γνωρίζει τό ἀνάθεμα κατά τοῦ Οἰκουμενισμοῦ τῆς ὑπό τόν Ἅγιον Φιλάρετον Ρωσσικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Διασπορᾶς (ΡΟΕΔ, 1983), καθώς καί τό ἀνάθεμα τῆς Συνόδου τοῦ Πατρίου Ἑορτολογίου (1998); (3) Δέν γνωρίζει τήν κατάγνωσιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ὡς αἱρέσεως, ἤ μᾶλλον «παναιρέσεως», ὑπό συγχρόνων ἁγίων καί Πατέρων, ὅπως τοῦ Ἁγίου πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου (+1955), τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Μαξίμοβιτς (+1966), τοῦ Ἁγίου Ἰουστίνου Πόποβιτς (+1979), καί πολλῶν ἄλλων Ὀρθοδόξων θεολόγων; Λοιπόν, κ. Τυχικέ, ὑπάρχει ἤ ὄχι καί ἡ δευτέρα προϋπόθεσις ἀποτειχίσεως;
Ὡς πρός τήν τρίτην «προϋπόθεσιν», ἐάν δηλαδή ὁ εὑρισκόμενος εἰς δίλημμα ν’ ἀποτειχισθῇ ἤ ὄχι διαθέτῃ «θεῖον φωτισμόν», τήν ὁποίαν βεβαίως ὁ ἐν λόγῳ ἱερός Κανών δέν ἀναφέρει, νομίζω ὅτι πρόκειται περί πονηρᾶς προσθήκης, ἡ ὁποία θυμίζει τόν «Μόρφου», ὁ ὁποῖος ἔχει δηλώσει ὅτι ἡ ἀποτείχισις εἶναι δι’ ὀλίγους, ὅπως διά τόν π. Θ. Ζήσην, πού «γνωρίζει τά ὅρια»! Ὅμως, τό νά συμπεράνῃ κάποιος διά τόν ἑαυτόν του ὅτι ἔχει «θεῖον φωτισμόν» εἶναι ἔνδειξις ὅτι εἶναι ἤδη πεπλανημένος καί ἄρα θά «ἔχουν δίκαιον» οἱ Οἰκουμενισταί πού χαρακτηρίζουν τούς «ἀποτειχιστάς» [sic] πεπλανημένους καί μέ ἑωσφορικόν ἐγωϊσμόν! Ἀλλ’ ὁ Κύριος φωτίζει ὅλους τούς καλοπροαιρέτους πού ἔχουν καθαράν καρδίαν νά διακρίνουν τόν ἀληθῆ ἀπό τόν ἀλλότριον ποιμένα: «Ὁ δὲ εἰσερχὸμενος διὰ τῆς θύρας ποιμήν ἐστι τῶν προβάτων. Τούτῳ ὁ θυρωρὸς ἀνοίγει, καὶ τὰ πρὸβατα τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούει ... καὶ τὰ πρὸβατα αὐτῷ ἀκολουθεῖ, ὅτι οἴδασι τὴν φωνὴν αὐτοῦ· ἀ λ λ ο τ ρ ί ῳ δ ὲ ο ὐ μ ὴ ἀ κ ο λ ο υ θ ή σ ω σ ι ν, ἀλλὰ φ ε ύ ξ ο ν τ α ι ἀπ' αὐτοῦ, ὅτι ο ὐ κ ο ἴ δ α σ ι τ ῶ ν ἀ λ λ ο τ ρ ί ω ν τ ὴ ν φ ω ν ή ν» (Ἰω. 10:2-5). Διό καί ὁ Μ. Ἀθανάσιος λέγει: «Πᾶς ἄνθρωπος, τό διακρίνειν παρά Θεοῦ εἰληφώς, κολασθήσεται, ἐξακολουθήσας ἀπείρῳ ποιμένι, καί ψευδῆ δόξαν ὡς ἀληθῆ δεξάμενος· τίς γάρ κοινωνία φωτί πρός σκότος;» (Patrologia Graeca ἤ, ἐν συντομίᾳ, P.G., 26, σ. 1321). Συνεπῶς, κ. Τυχικέ, καί ἡ τρίτη «προϋπόθεσις», τήν ὁποίαν ἐσύ αὐθαιρέτως προσέθεσες εἰς τόν Κανόνα, ὑπάρχει.
Ὡς συμπέρασμα, ἡ ἐκ μέρους σου καταδίκη τῆς ἀποτειχίσεως εἰς τήν «Ὁμολογίαν Πίστεως» πού ὑπέβαλες εἰς τούς Οἰκουμενιστάς, κ. Τυχικέ, εἶναι ἐσφαλμένη. Δυστυχῶς, ἔτσι ὁδηγεῖς εἰς τήν κόλασιν (κατά τόν Μ. Ἀθανάσιον, ὅπως μόλις ἀνεφέρθη) καί ὅσους μετά ταῦτα ἀποφασίζουν νά παραμείνουν εἰς κοινωνίαν μέ τούς παναιρετικούς Οἰκουμενιστάς. «Ἐχθρούς γάρ Θεοῦ ὁ Χρυσόστομος, οὐ μόνον τούς αἱρετικούς, ἀλλά καί τούς τοῖς τοιούτοις κοινωνοῦντας, μεγάλῃ καί πολλῇ τῇ φωνῇ ἀπεφήνατο» (Ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου, P.G. 99, σ. 1049). Καλή μετάνοια.
6 σχόλια:
Δεν νομίζω ότι ο Μητροπολίτης Τυχικός εννοεί τον θείο φωτισμό ως μια τρίτη αυθαίρετη προϋπόθεση για αποτείχιση. Αυτό που μάλλον το πιο πιθανό θέλει να πει, είναι ότι πριν κάνει κάποιος την αποτείχιση, πρέπει να το σκεφτεί ψύχραιμα και πολλές φορές με προσευχή και ταπείνωση, χωρίς βιασύνες,ακρότητες,υπερβολές και συνοπτικές διαδικασίες. Όπως επίσης, δεν θεωρώ ότι καταδικάζει την αποτείχιση, αλλά,αυτό που αντιλαμβάνομαι εγώ, είναι ότι πρέπει η αποτείχιση να γίνεται κατόπιν προσευχής και πνευματικής άσκησης, με πολύ ταπείνωση και κατά Χριστόν προκοπή. Δηλαδή, η αποτείχιση να γίνεται για ΚΑΘΑΡΑ εκκλησιαστικούς και πνευματικούς λόγους και όχι για τρίτους, άλλους, ΜΗ εκκλησιαστικούς. Να μην γίνεται με άλλα λόγια "εκμετάλλευση" και "καπηλεία" της αποτείχισης από αθεολόγητους και ιδιοτελείς κύκλους.
Από τα παρακάτω τεκμαίρεται ότι απολογείται και δείχνει ότι είναι κατά της αποτειχίσεως.
Δηλώνω πάλιν και πολλάκις, ρητώς και κατηγορηματικώς, πως όλες οι κατηγορίες δεν ευσταθούν αλλά καταρρίπτονται ως χάρτινος πύργος, και συγκεκριμένα για την κατηγορία της αποτειχίσεως που γίνεται πολύς λόγος, ενδεικτικά θα αναφέρω πέντε περιπτώσεις:
α) Αύγουστος 2023: Έθεσα σε αργία ιερέα της Μητρόπολης Πάφου, που προέβη σε αποτείχιση, και τελικώς το αρμόδιο εκκλησιαστικό δικαστήριο της Ιεράς Συνόδου προχώρησε στην καθαίρεσή του.
β) 13 Φεβρουαρίου 2024: κοινοποίησα ως μητροπολίτης Πάφου, την ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου και επέστησα την προσοχή για τον «αγιορείτη γέροντα Σάββα Λαυριώτη».
γ) 23 Μαΐου 2024: εξέδωσα ανακοίνωση, ύστερα από επικοινωνία μου με την Ι.Μ. Ξάνθης, περί της αυτοαποκαλούμενης «γερόντισσας Άννης», που περιερχόταν την μητρόπολη Πάφου χωρίς κανονική άδεια και έκανε ομιλίες σε σπίτια.
δ) 10 Μαΐου 2025: ενημέρωσα γραπτώς τους ιερείς της Μητρόπολης Πάφου, για αρχιμανδρίτες που δεν έχουν ευλογία να ιεροπρακτούν, καθώς δεν ανήκουν σε καμία τοπική Εκκλησία και δεν αναγνωρίζουν κανένα ορθόδοξο επίσκοπο.
Προφανῶς, δέν διάβασες τί ἔγραψε! Γράφει ὅτι καθῄρεσεν ἕνα ἱερέα τῆς Πάφου ἐπειδή ἀπετειχίσθη, εἶπε στούς πιστούς νά μήν ἀκοῦν τόν ἀποτειχισμένον π. Σάββαν Λευρεώτην κ.λπ. Ἄρα προφανῶς καταδικάζει τήν ἀποτείχισιν, διότι δέν κηρύσσεται δῆθεν φανερά καμμία κατεγνωσμένη αἵρεσις! Βούτυρο στό ψωμί τῶν Οἰκουμενιστῶν εἶναι αὐτά!
Προς Ανώνυμο.
Μάλλον χειρώτερη είναι η θεση του Ανώνυμου από αυτήν του Τυχικού. Προτείνει μία ακόμα πράξη αγαπολογίας που λεει αυτό που προέχει τώρα είναι να είμαστε αγαπημένοι. Ρωτάω λοιπόν η θέση σου αυτή είναι η ίδια και στην σωματική μοιχεία;
Λες: το πιο πιθανό θέλει να πει, είναι ότι πριν κάνει κάποιος την αποτείχιση, πρέπει να το σκεφτεί ψύχραιμα...
Τι εννοής λοιπόν; Να μην βγη κανένας στον δρόμο με μαχαίρι; διότι η αντίδραση που συζητειται είναι απλά να διακοπή η εκκλησιαστική μνημόνευση του και σαφώς ακόμα και η καλημέρα θα συνεχίσει να υπάρχει μαζί του!!!
Λες στην συνέχεια: και πολλές φορές με προσευχή και ταπείνωση, χωρίς βιασύνες,ακρότητες,υπερβολές και συνοπτικές διαδικασίες. Τι εννοείς πάλι; Σε απατάει ο/η σύζηγος και εσύ λες να πας να προσευχηθείς και να δείξεις ταπείνωση όχι στην συνομιλία , διότι αυτό το δεχώμαστε και εμείς, αλλά στον να συνεχίσεις την σχέση γάμου μαζί του/της χωρίς βιασύνη, με ταπείνωση, χωρίς άμεση συνοπτικ'η απόφαση σε αυτό. Τονίζουμε ότι κανεις δεν είπε χρήση βίας απλά μιλάμε για το ξεκαθάρισμα τιμής. Δεν συμφωνώ με τα πράξεις σου και αυτό στο δηλώνω πάντα και μόνο μέσα από την διακοπή μνημοσύνου.
Λες ότι: πρέπει η αποτείχιση να γίνεται κατόπιν προσευχής και πνευματικής άσκησης, με πολύ ταπείνωση και κατά Χριστόν προκοπή. Τις είναι αυτά που λες!!! Πρέπει για την μετάνοια μας και για τον πνευματικό μας αγώνα να προσευχώμαστε , να έχουμε πνευματική άσκηση και ταπέινωση και όχι για την ομολογία μας. Η ομολογία μας είναι κάτι αδιαπραγμάτευτο. Δεν μας απασχολεί εξτρά, ούτε χωριστά νηστεύουμε για το αν θα ομολογείσουμε σε όποιον διαστρεβλώνει την πίστη μας.
Η τιμή, η πίστη και η ομολογία κτίζεται σε όλη μας την ζωή, όχι περιστασιακά και όταν κάποιος προδίδει τα πιστεύω μας.
Πατέρα Παΐσιε σας παρακαλούμε όλοι οι Αποτειχισμένοι αποκηρύξτε την "χειροτονία" σε "επίσκοπο" ώστε να επιστρέψετε στην Αποτείχιση. Είναι κρίμα και για εσάς αλλά για το υγιές μέρος της Εκκλησίας που έχασε ένα τόσο άξιο κληρικό.
Προς τον κ.Σταύρο (αν είναι αυτό το πραγματικό του όνομα).
Σας υπενθυμίζω το ευαγγελικόν "ο θεός αγάπη εστί και ο μένων εν τη αγάπη εν τω θεώ μένει και ο Θεός εν αυτώ". Δεν είμαι αγαπολόγος όπως οι οικουμενιστές, αλλά πραγματικά θέλω όμως το καλό όλου του κόσμου και όλων των ανθρώπων.Προσεύχομαι (και αυτό νομίζω πρέπει να κάνετε κι εσείς) να γνωρίσουν όλοι οι λαοί το ανόθευτο και γνήσιο λαμπρό αναστάσιμο φως της Ορθοδόξου πίστεως. Δεν λέω ότι είμαι τέλειος σαν άνθρωπος, αλλά εύχομαι για όλο τον κόσμο να γνωρίσει τον Χριστό και να σωθούν όλοι. Δεν είμαι οικουμενιστής, αν εννοείτε ή αν υπαινίσσεστε κάτι τέτοιο. Έγραψα την γνώμη μου και τι θεωρώ ότι εννοούσε ο Τυχικός. Ο Θεός είναι αγάπη, είναι όμως και αλήθεια και δικαιοσύνη. Γι αυτό ξαναλέω ότι δεν είμαι οικουμενιστής, αλλά θέλω το καλό όλων των ανθρώπων. Εσείς δλδ θα θεωρήσετε ως εγκλημα και αμαρτία το αν δώσω αίμα το οποίο θα πάρει ένας ρωμαιοπαπικός, επειδή είναι απλά ρωμαιοπαπικός; ο Θεός δεν σώζει μόνο νεοημ/τες ή μόνο π/Ητες ή μόνο αποτειχισμένους, σώζει τους εν μετανοία και βαθιά πίστη ευρισκομένους ανθρώπους, οι οποίοι από απολωλά πρόβατα έγιναν μεταμελημένοι και συμμετείχαν στην εν Χω πνευματική ζωή (Θ.Κοινωνία, εξομολόγηση, καλά έργα κ.α.)
Καλό κι ευλογημένο καλοκαίρι!
Υστ: η αναφορά σε περί γάμου κ μοιχείας, δεν βγάζει νόημα και δεν ταιριάζει με τα λεγόμενά σας
Ο ανώνυμος του 7.15 π.μ.
Τέλος και τω Αγίω Θεώ Δόξα πάντοτε νυν και αεί κ εις τους αιώνας των αιώνων αμήν
Δημοσίευση σχολίου