Υπάρχουν ΝΟΘΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ; Απαραίτητες επισημάνσεις. --- πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου

Μερικοί εν Χριστώ αδελφοί που αυτοαναγορεύονται σε ερμηνευτές της Αποκάλυψης με την βοήθεια της μηχανής αναζήτησης της Google, πρέπει να γνωρίζουν ότι οδηγούνται με την τακτική αυτή σε πλάνες. Αυτό συμβαίνει επειδή βρίσκουν αποσπάσματα στο διαδίκτυο, τα αντιγράφουν και τα παρουσιάζουν ως επιχειρήματα ερμηνείας. Πρέπει να τονιστεί ότι η Αποκάλυψη ως προφητικό βιβλίο έχει πολλά ΘΕΟΛΟΓΟΥΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ δηλ.θέματα που οι Άγιοι της Εκκλησίας απλά εξέφρασαν μία άποψη, αλλά η επαλήθευσή της θα γίνει όταν πραγματοποιηθούν τα της Αποκαλύψεως. Επίσης η Αποκάλυψη μιλάει για τις φάσεις στις οποίες ενεργεί το Μυστήριο της Ανομίαςπως τονίσαμε σε προηγούμενο σημείωμα το ΧΑΡΑΓΜΑ θα γίνει όταν ο Αντίχριστος επικρατήσει δηλ.στην τελική φάση και θα προηγηθούν πολλά άλλα όπως η εμφάνιση και το κήρυγμα του Ψευδοπροφήτη, η δράση του Ψευδοπροφήτη και το κήρυγμα των δύο προφητών ΕΝΩΧ και ΗΛΙΑ κ.α Όλα θα γίνουν φανερά και τίποτα κρυφό.

Ένα άλλο θέμα που πρέπει να προσέξουμε είναι ποια πατερικά κείμενα δέχεται η Εκκλησία ως ερμηνευτικά της Αποκαλύψεως. Υπάρχουν κείμενα τα οποία η Ορθόδοξη Πατρολογία τα χαρακτηρίζει ΩΣ ΝΟΘΑ αλλά η μηχανή αναζήτησης της Google δεν τα γνωρίζει. Στην κατηγορία των ΝΟΘΩΝ βιβλίων ανήκουν οι τρείς ομιλίες του Οσίου Εφραίμ του Σύρου «εις την παρουσία του Κυρίου και περί συντελείας του κόσμου και εις την παρουσίαν του Αντιχρίστου».

Ο μακαριστός; Καθηγητής Πατρολογογίας Στυλιανός Παπαδόπουλος στο έργο του ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ ΤΟΜΟΣ Β σελ.332-333 και 339 σημειώνει τα εξής:

«Γνωρίζουμε μια μεγάλη σειρά ελληνικών κειμένων τα οποία εμφανίζονται ως μεταφράσεις έργων του ΟΣΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ εκ του συριακού πρωτοτύπου, αλλά θα πρέπει να είμεθα τουλάχιστον επιφυλακτικοί για τελικά ερμηνευτικά συμπεράσματα όταν ληφθή υπόψιν ότι τα περισσότερα ελληνικά έργα του Οσίου Εφραίμ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΩΣ ΝΟΘΑ,ΕΝΩ ΑΛΛΑ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΔΙΑΣΚΕΥΕΣ (ΚΑΙ ΔΗ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ) ΠΑΡΑΦΡΑΣΕΙΣ,ΣΥΜΠΙΛΗΣΕΙΣ,ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ ΕΦΡΑΙΜΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ και ότι στις επεξεργασίες ποικίλης εκτάσεως γνήσιων και μη έργων του ΕΦΡΑΙΜ ΣΥΓΚΑΤΑΛΕΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ «ΛΟΓΟΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΝ ..ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΊΣΤΟΥ».

Επίσης υπάρχουν ερμηνείες του Αγίου Ιππολύτου αλλα και νοθα κείμενα γνωστά ως κείμενα του ΨΕΥΔΟ-ΙΠΟΛΛΥΤΟΥ «Περί Συντελείας…»

Με το όνομα του Ιππολύτου είναι γνωστή μία ακόμη, συναφής, πραγματεία, με τον τίτλος «Λόγος περί της συντέλειας του κόσμου και περί του αντίχριστου και εις την δευτέραν παρουσίαν του Κυρίου ήμων Ίησοϋ Χρίστου».( PG 10, 903 - 952 και ΒΕΠ 6,276-295).

Το αγνώστου συγγραφέα αυτό κείμενο αποτελεί, κατά τον Π. Χρήστου, «διασκευή» του περί Αντίχριστου του Ιππολύτου, με ενσωμάτωση και στοιχείων από μεταφρασμένα στην ελληνική κείμενα του Εφραίμ του Σύρου, που έγινε κατά τον 7ο μ.Χ. αιώνα.( Χρήστου, Π., ίργ. μν., τομ. 13', σελ. 736).

Το έργο αυτό δεν αναφέρει και δεν αναφέρεται καθόλου, στην Αποκάλυψη. Από μια πρώτη ανάγνωση διαπιστώνει κανείς ότι το 1/5 περίπου του συγκεκριμένου έργου είναι σχεδόν όμοιο με το Περί αντίχριστου του Ιππολύτου και αφορά παραθέσεις από την Παλαιά Διαθήκη:

Μία περίφραση μόνον βρίσκει κανείς σχετική: «η σφραγίς αύτοϋ (του αντίχριστου) έπί του μετώπου και επί της δεξιάς χειρός εστί ψήφος χξς'».

Για την ιστορία, και μόνον, του πράγματος θα παρατηρούσε κανείς τα εξής.

Πρώτον, ότι ο αριθμός χξς' παρουσιάζεται ως περιεχόμενο «σφραγίδας»: «ως οιμαι ουδέ ακριβώς έπίσταμαι τούτο, εν τη γραφή γαρ πολλά εν τω ψήφω τούτω (sic) ονόματα εύρηνται, αλλά λέγομεν Ισως γράφειν την αυτήν σφραγίδα ΑΡΝΟΥΜΕ,...».5

Είναι δε προφανές ότι, και στην προκειμένη περίπτωση η λέξη «ανορθογραφείται» για να αθροίσει, τελικά, 666 (αρνούμαι = 672). Δεύτερον και άκρως ενδιαφέρον είναι το ότι, ενώ, εκτός από τη συγκεριμένη, η εξήγηση αυτή δεν εμφανίζεται καμμία άλλη φορά στην ανατολική ερμηνευτική παράδοση, στα περισσότερα λατινικά υπομνήματα κατέχει κεντρική θέση, αρχής γενομένης από τον Ιερώνυμο (342-420 μ.Χ.)

Τέλος θα ήθελα να ρωτήσω τους ασχολούμενος με την εσχατολογία των σύγχρονων γερόντων σε ποιο βιβλίο από αυτά που εξέδωσε το Ησυχαστήριο της Σουρωτής υπάρχει η περιβόητη επιστολή του Αγίου Παϊσίου για το χαραγμα και το 666;

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ: Η ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΡΑΓΜΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ 666 ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ (ΒΙΝΤΕΟ NTOKOYMENTO) https://rumble.com/v2z86u6-saint-paisios-the-true-prophecy-about-the-mark-of-the-antichrist-666.html , https://www.brighteon.com/b1814c5d-1235-42a1-be5e-22cea4ce7e27 , https://ugetube.com/watch/F4SZghzlbRuFGi5 .

fdathanasiou είπε...

Ο όσιος Παισιος είναι Άγιος της Εκκλησίας και όχι εκκλησιαστικός ερμηνευτής της Αποκαλύψεως.και για να μην λέμε πολλά στα ηλεκτρονικά συστήματα ο αριθμός 666 είναι 1010011010

fdathanasiou είπε...

Ο όσιος Παισιος είναι Άγιος της Εκκλησίας και όχι εκκλησιαστικός ερμηνευτής της Αποκαλύψεως.και για να μην λέμε πολλά στα ηλεκτρονικά συστήματα ο αριθμός 666 είναι 1010011010