Απορίες με αφορμή μια παλιότερη αλλά πάντα επίκαιρη διαδικτυακή συζήτηση

πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου (χημικού-βιοχημικού)

Πριν  μήνες έγινε διαδικτυακά και γραπτά η συζήτηση για την πιθανή συνεργασία αντι-οικουμενιστών που ακολουθούν το παλιό και το νέο ημερολόγιο. Στην συζήτηση συμμετείχαν ένας κληρικός αποτειχισμένος του νέου ημερολογίου και ένα ιστολόγιο του οποίου ο  διαχειριστής ακολουθεί το παλαιό ημερολόγιο.

Στο ιστολόγιο , μεταξύ των άλλων, γράφτηκαν τα εξής για να δείξει ο διαχειριστής με ποιους έχει εκκλησιαστική κοινωνία.

«Εμείς τονίζουμε ( το ιστολόγιο δηλαδή), ότι για να έχουμε εκκλ. επικοινωνία με κάποιον ζητούμε:
1. να απέχει από τους αιρετικούς
2. το φρόνημά του να είναι υγιές και Ορθόδοξο
3. να ακολουθεί το Π.Η.».

Διαβάζοντας  τα παραπάνω ρωτώ  τα εξής:

1.Ποιούς ο ιστολόγος θεωρεί αιρετικούς και με ποιο κριτήριο κρίνει κάποιον ή κάποια Σύνοδο αιρετική. Ας μη ξεχνάμε ότι υπάρχουν και αιρετικοί που ακολουθούν το Ιουλιανό ημερολόγιο.

2,Ποια είναι τα βασικά κριτήρια ενός χριστιανού που καθορίζουν το υγιές Ορθόδοξο φρόνημα. Επειδή προφανώς ο ιστολόγος ανήκει σε κάποια Σύνοδο ΓΟΧ μπορεί να μας πει ποιες Σύνοδοι ΓΟΧ έχουν υγιές και ορθόδοξο φρόνημα;

3.Διαβάζουμε τα παρακάτω από  την ομολογία πίστεως από μιας Συνόδου ΓΟΧ.

Α. .«…στέργω και αποδέχομαι τας Αγίας Επτά Οικουμενικάς Συνόδους, και τας Τοπικάς, ας Εκείναι αποδεξάμεναι εκύρωσαν, επί φυλακή των Ορθοδόξων της Εκκλησίας Δογμάτων αθροισθείσαι»

ΕΡΩΤΗΣΗ. Τελικά οι Ορθόδοξοι Σύνοδοι για τους ΓΟΧ είναι ΕΠΤΑ η ΕΝΝΕΑ; Γιατί δεν γράφεται από την αρχή στην ομολογία πίστεως η αποδοχή την Η ( 879-880 μ.Χ.)  και Θ Οικουμενικής Συνόδου (1341 μ.Χ);

Β. «…Πείθομαι προθύμως εν τοις Εκκλησιαστικοίς και τη Ιερά Συνόδω, ως τη Ανωτάτη Αρχή της Γνησίας Ορθοδόξου Εκκλησίας εν Ελλάδι, αποτελούσης την συνέχειαν της Μιάς, Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας εν Ελλάδι, και τοις υπ’ Αυτήν κανονικοίς Επισκόποις και Πρεσβυτέροις, και ευρισκομένης εν κοινωνία Πίστεως και Μυστηρίων μετά των κατά τόπους απανταχού Γνησίων Ορθοδόξων Εκκλησιών…»

ΕΡΩΤΗΣΗ: Δηλ. μία Σύνοδος ΓΟΧ  αποτελεί την συνέχεια της ΜΙΑΣ, ΑΓΙΑΣ,ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ; Αυτό δεν αποτελεί ΑΙΡΕΣΗ και ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ; Τα όρια της Ορθοδόξου Εκκλησίας καθορίζονται από τα όρια μιας Συνόδου ΓΟΧ;

Γ. «…Επί δε τούτοις, στέργω και πείθομαι εις τας Αποφάσεις των Αγίων Πανορθοδόξων Συνόδων, συγκληθεισών εν έτεσι 1583ω, 1587ω και 1593ω, αίτινες απέστερξαν και κατεδίκασαν την εισδοχήν εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν του λεγομένου Γρηγοριανού-Φραγκικού-Νέου Ημερολογίου, θεσπισθέντος υπό του πάπα Γρηγορίου ΙΓ’ εν έτει 1582ω»….

ΕΡΩΤΗΣΗ. Το νέο ημερολόγιο που εισήχθη το 1924 καταδικάστηκε όμως τον 16ο αιώνα; Δεν αντιλήφθηκαν ακόμα οι ΓΟΧ  ότι υπάρχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ του Γρηγοριανού και του νέου ημερολογίου(διορθωμένου Ιουλιανού) ;

3,Όσον αφορά το τρίτο κριτήριο ( κριτήριο το  Π.Η) το θεωρώ περιττό να τα σχολιάσω για μια ακόμα φορά γιατί ΣΤΟΥ ΚΩΦΟΥ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΟΣΟ ΘΕΛΕΙΣ ΒΡΟΝΤΑ….κατά τα άλλα οι αδελφοί ΓΟΧ δεν δογματοποιούν το ημερολόγιο….. Αν οι Πατέρες της Α’ Οικουμενικής Συνόδου και οι μετά από αυτούς απέδιδαν κάποια εκκλησιαστικότητα σε κάποιο Ημερολόγιο, ή το θεωρούσαν έστω πιο ευλογημένο, ασφαλώς θα ακολουθούσαν αναντίρρητα το Μακεδονικό Ημερολόγιο, διότι αυτό ακολουθούσαν οι άγιοι Απόστολοι, οι οποίοι και δίδαξαν να κρατούμε τις προφορικές και γραπτές Παραδόσεις (Β΄ Θεσσαλ. 2,15 –Α΄Κορ. 11,2 κλπ).

Αυτά προς το παρόν.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Να αγιάσει το στόμα σας!

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἔχω γράψει καί ἄλλοτε ὅτι ὁ π. Δ.Α. εἶναι φωνή τοῦ Διαβόλου, καθότι ἀναμιγνύει τήν ἀλήθειαν μέ τό ψεῦδος. Χάριν παραδείγματος, προσπαθεῖ ν' ἀθωώσῃ τήν ἡμερολογιακήν καινοτομίαν, ἀραδιάζοντας τίς γνωστές δαιμονικές διαστροφές, παραθεωρώντας ὅμως τήν οὐσίαν τοῦ ζητήματος, πού εἶναι ὅτι (1) ἔγινε χάριν τῆς ἑνώσεως μέ τόν Παπισμόν, καί (2) ἔγινε παρά τό γεγονός ὅτι ἦτο βέβαιον ὅτι θά προκαλοῦσε σχίσμα! Ὁ π. Δ.Α., τετυφλωμένος ἀπό τήν Τρικαμηνικήν αἵρεσιν, δέν βλέπει τίποτε τό δογματικόν εἰς τά δύο αὐτά γεγονότα. Ἐπειδή τά ἔχω γράψει αὐτά ἄπειρες φορές, ἀλλά οἱ ἐσκοτισμένοι νόες δέν τά καταλαβαίνουν, δέν ἐπανέρχομαι. Ἔγραψα αὐτό τό σχόλιον διά τούς καλοπροαιρέτους ἀναγνώστας.

fdathanasiou είπε...

Οι Άγ. Πατέρες, ότε παρέδωκαν το παλ. ημ)γιον μας είπον σας παραδίδομεν το Ιουλιανόν ημερολόγιον επί τη βάσει του οποίου εκανονίσαμεν, όπως πάντες εορτάζωμεν την εορτήν του Πάσχα συμφώνως, εν ειρήνη και ομονοία την ιδίαν ημέραν διά να μη εορτάζουν άλλοι πρωτύτερα και άλλοι υστερώτερα και γίνονται φιλονικείαι, λογομαχίαι και διχοστασίαι. Δεν μας είπον, ότι το παλ. ημ)γιον όποιος το φυλάσση σώζεται και εις αυτό κρέμαται όλος ο Νόμος και οι Προφή­ται. Αυτή είναι διδασκαλία του παγκακίστου διαβόλου.
ΟΣΙΟΣ ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΖΕΡΒΑΚΟΣ
ΠΕΡΙ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ, ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ- Απόσπασμα από την επιστολή της 23-9-1975

Ευστάθιος Μοσχοβίτης είπε...

ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΙΡΕΣΗ Η ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΛΕΜΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΟΤΙ «προσπαθεῖ ν' ἀθωώσῃ τήν ἡμερολογιακήν καινοτομίαν» ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ... «παραθεωρώντας ὅμως τήν οὐσίαν τοῦ ζητήματος, πού εἶναι ὅτι (1) ἔγινε χάριν τῆς ἑνώσεως μέ τόν Παπισμόν», ΩΣΤΟΣΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΩΣΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΙΣΜΟ ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΠΑΠΑ, ΠΑΠΙΚΩΝ ΨΕΥΔΕΠΙΚΟΠΩΝ, ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ, ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ... «καί (2) ἔγινε παρά τό γεγονός ὅτι ἦτο βέβαιον ὅτι θά προκαλοῦσε σχίσμα!»… ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΩΡΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΔΙΔΕΤΑΙ Η ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΟΥΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΧΙΣΜΑ, ΑΠΟΣΧΙΣΗ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ ΟΠΩΣ ΑΠΟΣΧΙΣΘΗΚΑΝ ΤΟ 1054 μ.Χ. ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ «ΑΛΑΘΗΤΟΥ» ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΠΑΠΑ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΝΗ ΑΛΗΘΙΝΗ ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ…

ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣΤΕΣ ΨΕΥΔΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΨΕΥΔΟΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΜΕΤΑ ΤΟ 1054 ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΑΝ ΤΗΝ ΠΑΠΙΚΗ ΑΙΡΕΣΗ ΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΩΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ «ΑΛΑΘΗΤΟ» ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΑΠΑ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 2001… ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΟ 2006 ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΕ Ο ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΨΕΥΔΟΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΩΣ ΑΓΙΟΤΑΤΗ ΚΕΦΑΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΑΛΑΘΗΤΟ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΑΠΑ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ ΤΟ 2014. ΤΟ 2016 ΜΕ ΤΟΝ ΠΛΕΟΝ ΕΠΙΣΗΜΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΑΝ ΣΥΝΟΔΙΚΑ ΠΑΛΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ, ΠΑΠΙΚΟΥΣ, ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ, ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΨΕΥΔΟΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙ ΚΟΙΝΟ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΤΟ 2025 ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΙΕΡΗ ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗΣ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗΣ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΡΟΔΡΟΜΩΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ…

Η ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ (ΒΙΝΤΕΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ) https://rumble.com/vhp893-29730567.html , https://www.brighteon.com/5d88e964-3d29-4b35-a8b1-3d9b6236a69e , https://ugetube.com/watch/FcZNSDu2al2a8DX ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΙ "ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΧΑΡΑΓΜΑ 666 ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΛΙΚΟ http://www.freevolition.gr/666.htm ". ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ. ΓΙΑΤΙ "Η ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ", Η ΟΠΟΙΑ ΩΣ "ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΑΝΟΥΚΛΑ" ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΟΔΟΜΙΣΜΟΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΜΑΣ, ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ http://www.freevolition.gr/orthodoxy-homology.htm , ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΙΡΩΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΕΟ ΙΟ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ ΠΟΥ "ΣΚΟΤΩΝΕΙ" ΜΟΝΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ.

Ανώνυμος είπε...

Ελατε τωρα κ.Χατζηνικολαου!Δηλαδη,οι Πατερες της Συνοδου της Νικαίας,λαθος εκαναν που καταδικασαν τους Πρωτοπασχιτες;Και αυτοι δεν θεωρουσαν δογμα το εορτολογιο(εσεις θεωρειτε δογμα το ημερολογιο);Αν ειχαν το δικο σας σκεπτικο οι Αγιοι της εποχης εκεινης,δεν θα προχωρουσαν σε αυτη την μεταρρυθμιση.Αλλωστε,και η αγαμια των Επισκόπων(που και αυτο το αλλαξαν οι μετεπειτα Πατερες),εφερε αντιρρησεις απο καποιους(χρησιμοποιουσαν τα λογια του Απ.Παύλου).Δεν σκεφτηκαν οι Αγιοι το σχισμα που θα δημιουργουσε η αλλαγη που ςκαναν

Ανώνυμος είπε...

...δεν σκέφτηκαν οι Άγιοι το σχίσμα που θα προκαλούσε η αλλαγή αυτή. Άρα,όλα αυτά που γράφεται είναι μεταπατερικά και απαράδεκτα.

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς, πάτερ,και ο πατήρ Ζερβάκος-στην αρχή-τα έκανε θάλασσα και έγραψε απαράδεκτα πράγματα(από αφέλεια και άγνοια). Ευτυχώς στο τέλος φωτίστηκε και άλλαξε στάση. Μέχρι και "γνήσιους ΚΑΚΟΔΟΞΟΥΣ" ονόμαζε τους οπαδούς(χρονολάτρας)του Παλαιού Ημερολογίου.Δόξα τω Θεώ,σήμερα υπάρχει ο π.Τρικαμηνάς και τους βάζει όλους στην θέση τους. Διάβασα όλους τους διαλόγους που έχει κάνει μαζί τους. Πραγματικά,τους έχει κάνει "με τα κρεμμυδάκια".Κυρίως τον κ.Μάντη και τον κ.Παπαρρηγόπουλο!