Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ 1950 ΚΑΙ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 1974/5-6-1994 ΤΗΣ ΑΥΞΕΝΤΙΑΝΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΩΝ ΓΟΧ 1974

(Απόψεις-σχόλια-προβληματισμοί)

Εισαγωγικά

Σύμφωνα με την διακήρυξη των τριών αρχιερέων Δημητριάδος Γερμανού, πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου και Ζακύνθου Χρυσοστόμου που αποσχίστηκαν το 1935 από την Εκκλησία της Ελλάδας και ανέλαβαν την ηγεσία των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών (Γ.Ο.Χ.), οι οποίοι μέχρι τότε ποιμαίνονταν μόνο από ιερείς δήλωσαν ότι: «οι διοικούντες νύν την Ελληνικήν Εκκλησίαν δια της μονομερούς και αντικανονικής και αψυχολογήτου εισαγωγής του Γρηγοριανού ημερολογίου, απέσχισαν εαυτούς του καθολικού κορμού της Ορθοδοξίας και εκήρυξαν εαυτούς κατ΄ουσίαν Σχισματικούς απέναντι των Ορθοδόξων Εκκλησιών». «Η Εκκλησία της Ελλάδος χωρισθείσα, εν τη εισαγωγή του διορθωμένου ημερολογίου, των λοιπών Ορθοδόξων Εκκλησιών κατέστη, εκ του λόγου τούτου, σχισματική, αποκοπείσα εκ του σώματος της Ορθοδόξου Εκκλησίας». Παρόλο που ο Χρυσόστομος Καβουρίδης αλλού παραδέχεται, ότι η καινοτομία δεν αφορά την εισαγωγή ολόκληρου του Γρηγοριανού.[ Ηλία Αγγελοπούλου, Μητροπολίτης πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουρίδης, σελ.81.]

 

Η Εγκύκλιος του πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου (1950)

Ο  πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος ήλθε σε διάσταση  με τον Βρεσθένης Ματθαίο λόγω της αρνήσεώς του να αποδεχθεί, ότι τα Μυστήρια των Νεοημερολογιτών δεν είχαν θεία Χάρη  και ότι οι Νεοημερολογίτες  έπρεπε να αναμυρώνονται κατά την προσχώρησή  τους στους Γ.Ο.Χ. Παρά ταύτα ο Χρυσόστομος έπειτα από δεκατρία έτη εκκλησιαστικού σχίσματος (26-9-1950) εξέδωσε μία Εγκύκλιο, στην οποία υποστήριζε τα ακριβώς αντίθετα, δηλαδή τις απόψεις του Ματθαίου.

 

Κείμενο της εγκυκλίου

 

Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,

 

Χάρις υμίν και Ειρήνη παρά Θεού παρ’ ημών δ’ ευχή και Ευλογία.

 

Η Ιερά Σύνοδος της καθ’ ημάς Αγιωτάτης Εκκλησίας λαβούσα υπ’ όψιν πληροφορίας καθ’ ας τινές των ευλαβεστάτων Ιερέων ημών αμελούσι και την εκπλήρωσιν των καθηκόντων αυτών βάσει των Ιερών Κανόνων και της υφ’ ημών δοθείσης ομολογίας κατά το Σωτήριον έτος 1935, προαγόμεθα όπως υπομνήσωμεν πάσιν αυτοίς τα ακόλουθα.

 

 

Κατά το Σωτήριον έτος 1935 εκηρύξαμεν την Εκκλησίαν των Καινοτόμων Νεοημερολογιτών Σχισματικήν· επαναλαμβάνομεν και αύθις την τοιαύτην διακήρυξιν και κατά συνέπειαν εντελλόμεθα την εφαρμογήν του Α´ Κανόνος του Μεγάλου Βασιλείου δεδομένου ότι τα υπό των Νεοημερολογιτών τελούμενα Μυστήρια, ως σχισματικών όντων τούτων, στερούνται της Αγιαστικής χάριτος.

Ωσαύτως ουδένα Νεοημερολογίτην δέον να δέχεσθε εις τους Κόλπους της καθ’ ημάς Αγιωτάτης Εκκλησίας και κατά συνέπειαν να εξυπηρετείτε τούτον, άνευ προηγουμένης ομολογίας δι̉ ης να καταδικάζη ούτος την καινοτομίαν των Νεοημερολογιτών και να κηρύσση την Εκκλησίαν τούτων σχισματικήν. Προκειμένου δε περί βαπτισθέντων υπό των καινοτόμων να Μυρώνωνται διά Αγίου Μύρου ορθοδόξου προελεύσεως, το οποίον ευρίσκεται εν αφθονία παρ’ ημίν. Επί ταύτη δε τη ευκαιρία απευθύνομεν προς πάντας τους Γνησίους Ορθοδόξους Χριστιανούς, υστάτην έκκλησιν καλούντες αυτούς Πατρικώς, όπως προσέλθωσιν εις Ένωσιν μεθ’ ημών, ην επιβάλλει το συμφέρον του Ιερού υπέρ της Πατρώας ευσεβείας ημών αγώνος και αποτελεί τον διακαή πόθον πάντων ημών.

 

 

Προσκαλούντες δε υμάς, αίρωμεν τα εξ υπαιτιότητος ημών δημιουργηθέντα σκάνδαλα και προς τούτο ανακαλούμεν και αποκηρύσσωμεν παν ο,τι από του έτους 1937 έως σήμερον εγράφη και ελέχθη υφ’ ημών, διά κηρυγμάτων, διασαφήσεων δημοσιευμάτων και εγκυκλίων, απάδον και αντιστρατευόμενον προς τας Αρχάς της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας του Χριστού και του υφ’ ημών διεξαγομένου Ιερού Αγώνος υπέρ της Ορθοδοξίας ούτινος το κήρυγμα περιλαμβάνεται εν τη εκδοθείση εγκυκλίω υπό της Ιεράς Συνόδου κατά το έτος 1935 άνευ ουδεμιάς προσθήκης και αφαιρέσεως και αυτόν ακόμη τον επιστημονικόν όρον «Δυνάμει και ενεργεία».

 

 

Ταύτα πάντα δηλούμεν δι̉ υστάτην φοράν, χάριν των σκανδαλισθέντων Χριστιανών ων επιθυμούμεν την ψυχικήν σωτηρίαν και επ’ ευκαιρία διακηρύσσομεν ότι πάντες ημείς δέον να φυλάσσωμεν την υφ’ ημών δοθείσαν ομολογίαν εν έτει 1935 ακεραίαν μέχρι τέλους της ζωής ημών επικαλούμενοι το έλεος του Θεού διά πάσαν παρέκκλισιν.

Στώμεν όθεν καλώς.

 

 

Μετ’ Ευχών Διαπύρων

Η Ιερά Σύνοδος

Ὁ Πρόεδρος Τὰ Μέλη

† Ὁ πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος † Ὁ Κυκλάδων Γερμανός

† Ὁ Χριστιανουπόλεως Χριστόφορος

† Ὁ Διαυλείας Πολύκαρπος

 

 

 

Κατά την γνώμη μας, ο Χρυσόστομος αναγκάσθηκε να εκδώσει την Εγκύκλιο αυτή λόγω των πιέσεων που δεχόταν από ιερείς της παρατάξεώς του, οι οποίοι ασπάζονταν τα ματθαιϊκά φρονήματα. Ο Χρυσόστομος σκόπευε επιπλέον δια της ανωτέρω Εγκυκλίου να αφομοιώσει όσο το δυνατόν περισσοτέρους κληρικούς και πιστούς, οι οποίοι αποσκιρτούσαν από τις ματθαιικές τάξεις μετά τον θάνατο του Ματθαίου (14-5-1950).

Η ανωτέρω διακήρυξη  του Χρυσοστόμου ότι τα Μυστήρια της Εκκλησίας της Ελλάδος «στερούνται της αγιαστικής χάριτος» και η προτροπή του για αναμύρωση  των Νεοημερολογιτών χαρακτηρίσθηκε από τις Ορθόδοξες Εκκλησίες ως το «πλέον επαίσχυντον σημείον της όλης σταδιοδρομίας αυτού» και ως η «σπουδαιοτέρα πρόκλησις» κατά της Εκκλησίας. Με την άποψη  αυτή συμφωνούμε απολύτως.

Όσο μεγάλος και αν ήταν ο πόθος του Χρυσοστόμου για επανένωσι των Γ.Ο.Χ., δεν δικαιολογούσε την διακήρυξη τέτοιων απαραδέκτων φρονημάτων.

Γενικότερα ο Χρυσόστομος, όπως προαναφέραμε, εντάχθηκε στους Γ.Ο.Χ. έχοντας ως σκοπό «την επαναφοράν του πατρίου εορτολογίου εις την Εκκλησίαν» και την συγκράτηση  των Γ.Ο.Χ. μέσα σε λογικά, εκκλησιολογικά πλαίσια. Ο Χρυσόστομος δεν εφάρμοσε ποτέ, τα όσα έγραφε στην Εγκύκλιο του 1950, διότι ουδέποτε αποδέχθηκε την ματθαιική άποψη  περί αποκοπής της Εκκλησίας της Ελλάδος από το σώμα του Χριστού και ανάγκης δημιουργίας μιας νέας Εκκλησίας, της Εκκλησίας των Γ.Ο.Χ.

 Ο Χρυσόστομος θεωρούσε την Εκκλησία του νέου ημερολογίου ως την νόμιμη και «ανεγνωρισμένην Αυτοκέφαλον Ελληνικήν Εκκλησίαν», τους δε Γ.Ο.Χ. ως «μίαν φρουράν, ήτις φρουρεί τον θεσμόν του ορθοδόξου Εορτολογίου, ον ηθέτησεν ως μη ώφειλεν η πλειοψηφία της Ιεραρχίας».

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Χρυσόστομος δύο έτη μετά την έκδοση  της ανωτέρω Εγκυκλίου του ονόμαζε τους Γ.Ο.Χ. όχι ως την μοναδική Εκκλησία του Χριστού, αλλά ως «θρησκευτική κοινότητα των Παλαιοημερολογιτών» και ως «αποσχισθέντας από της Εκκλησίας Παλαιοημερολογίτας», τους οποίους η Ελλαδική Εκκλησία όφειλε «εις τους κόλπους αυτής να προσελκύση».

Αυτό όμως που αναμφίβολα αποδεικνύει, ότι ο Χρυσόστομος δεν πίστευε, τα όσα διεκήρυξε το 1950, είναι η απόφασή  του να μη προβεί σε νέες χειροτονίες αρχιερέων, με αποτέλεσμα η παράταξη  μετά τον θάνατό του (1955) να μείνει και πάλι χωρίς επίσκοπο. Εάν ο Χρυσόστομος αποδεχόταν τις ματθαιϊκές κακοδοξίες, σύμφωνα με τις οποίες την Εκκλησία του Χριστού αποτελούσαν μόνο οι Γ.Ο.Χ. και όχι οι Εκκλησίες που ακολουθούσαν το νέο ημερολόγιο και όσες κοινωνούσαν μαζί τους, είναι σίγουρο ότι δεν θα άφηνε την Εκκλησία των Γ.Ο.Χ. ανεπίσκοπη.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ανανέωση των απόψεων της παραπάνω εγκυκλίου είναι και η Εγκύκλιος 1974 της Αυξεντιανής Συνόδου .

Ἐγκύκλιος 1974----Ἀριθ. Πρωττ. 1191 ---------Έν Ἀθήναις τῇ 5ῃ Ἰουνίου 1974

 

Προς τον Ιερόν Κλήρον της καθ’ ημάς Εκκλησίας

 

Πανοσιολογιώτατοι και Αιδεσιμώτατοι Λειτουργοί του Υψίστου, Χάρις Υμίν και έλεος και Ειρήνη παρά Θεού, παρ’ ημών δε ευχή και ευλογία.

Διά της παρούσης Εγκυκλίου ημών απευθυνόμεθα προς υμάς υπομιμνήσκοντες υμίν καθήκον επιτακτικόν, όπερ δέον να χαρακτηρίζη την ημετέραν πορείαν πειθαρχούσαν εις τα ανέκαθεν παραδεδομένα ημίν υπό των Θεοφόρων Πατέρων.

Ούτω: Εντελλόμεθα επαναληπτικώς όπως περιορίζεσθε εις την εξυπηρέτησιν μόνον των μελών της καθ’ ημάς Εκκλησίας, ίνα μη προτίθεσθε σκάνδαλον τοις αδελφοίς και επισύρετε τας επικρίσεις του κοινού ως μη πιστεύοντες εις τα υφ' ημών πρεσβευόμενα.

Η τέλεσις μυστηρίου τινός και η θεία μετάδοσις εις νεοημερολογίτας έχει απαγορευθή απ’ αρχής της δημιουργίας του σχίσματος υπό της Κρατούσης Εκκλησίας· δέον δε όπως τηρήτε απαρεγκλίτως την γραμμήν ταύτην πειθαρχούντες εις το φρόνημα και τα Εκκλησιαστικώς παραδεδομένα. Προκειμένου δε να εισέλθη τις εκ του νέου ημερολογίου εις τας τάξεις μας, απαραίτητος προϋπόθεσις τυγχάνει ομολογία πίστεως εις τα υπό των Θεοφόρων Πατέρων ημών παραδεδομένα ημίν, αποκήρυξις δε και καταδίκη πάσης αιρέσεως και καινοτομίας εν οις και το νέον ημερολόγιον εν τη Ελλαδική Εκκλησία ήτις δεχθείσα τούτο κατέστη σχισματική από του 1924 και εντεύθεν κατά την ιδίαν ομολογίαν του μεταρρυθμιστού Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου και ως εκ τούτου τα μυστήριά της στερούνται Αγιαστικής Χάριτος.

Προκειμένου ωσαύτως περί βαπτισθέντων εν τη ως άνω Εκκλησία και επιστρεφόντων εις την ευσέβειαν δέον όπως αναμυρώνονται ούτοι δι’ Αγίου Μύρου κανονικής προελεύσεως συμφώνως προς τον Α´ Κανόνα του Μ. Βασιλείου.

Συνεπεία των ανωτέρω εντελλόμεθα, όπως του λοιπύ παύσητε την τυχούσαν μέχρι σήμερον μυστηριακήν εξυπηρέτησιν των εκ της Νεοημερολογητικής Εκκλησίας προσερχομένων άνευ της προμνησθείσης διαδικασίας συνωδά προς τους Αγίους και Ιερούς Κανόνας, καθ’ όσον εν εναντία περιπτώσει θέλουν επιβληθή κατά των παραβατών αι υπό των Ιερών Κανόνων προβλεπόμεναι κυρώσεις.

 

Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ

† Ὁ Ἀθηνῶν Αὐξέντιος, Πρόεδρος

† Ὁ Διαυλείας καί Ἀττικῆς Ἀκάκιος

† Ὁ Πειραιῶς καί Σαλαμῖνος Γερόντιος

† Ὁ Εὐρίπου καί Εὐβοίας Παΐσιος

† Ὁ Θεσ/νίκης Χρυσόστομος

† Ὁ Θαυμακοῦ Καλλίνικος

† Ὁ Κυκλάδων Γαβριήλ

† Ὁ Μεγαρίδος Ἀντώνιος

 

 

(Απόψεις-σχόλια-προβληματισμοί)

Πρώτο κοινό σημείο των δύο εγκυκλίων είναι ότι με την αλλαγή του ημερολογίου η Ελλαδική Εκκλησία έγινε ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ.

Έγινε σχισματική η Ελλαδική Εκκλησία το 1924;

 

Το διορθωμένο ( παλαιό ) Ιουλιανό Ημερολόγιο-το νέο δηλαδή Ημερολόγιο-το ακολουθούν σήμερα οι Εκκλησίες Κων/λεως , Αλεξανδρείας , Αντιοχείας,Ρουμανίας , Βουλγαρίας , Κύπρου , Ελλάδος , Αλβανίας , Πολωνίας , Τσεχίας και Σλοβανίας. Δηλαδή , 11 συνολικά Ορθόδοξες Εκκλησίες. Ενώ το παλαιό-Ιουλιανό-Ημερολόγιο το ακολουθούν οι Εκκλησίες Ιεροσολύμων , Ρωσίας , Σερβίας , Γεωργίας και το Άγιον Όρος , παρ' ότι ανήκει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο , που ακολουθεί το νέο Ημερολόγιο. Δηλαδή 4 Ορθόδοξες Εκκλησίες. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι , παρά τη διόρθωση του παλαιού Ημερολογίου , που υιοθέτησαν συνοδικά οι παραπάνω Εκκλησίες , δεν υπήρξε και ούτε υπάρχει διαταραχή στις Κανονικές σχέσεις με τις άλλες Εκκλησίες , που δεν έκαμαν τη διόρθωση και κράτησαν το παλαιό Ημερολόγιο. Δεν διαταράχτηκε η ενότητα των Εκκλησιών. Δεν χωρίστηκαν οι Εκκλησίες. Είναι ενωμένες πνευματικά και μυστηριακά. Οι Κληρικοί τους συλλειτουργούν και κοινωνούν από το Ίδιο Άγιο Ποτήριο. Μνημονεύονται οι αρχηγοί των Ορθοδόξων Εκκλησιών , όταν λειτουργεί ένας αρχηγός. Όλα αυτά φανερώνουν την κοινή πίστη και ότι οι Εκκλησίες που υιοθέτησαν το διορθωμένο ( νέο ) παλαιό Ημερολόγιο δεν έχασαν την αληθινή Ορθόδοξη πίστη. Η αληθινή πίστη , φανερώνεται και αποδεικνύεται στην ενότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών , στο κοινό Ποτήριο.

Ο αγ. Νικόδημος τοποθετεί το σχίσμα στην απόσχιση  και διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας κάποιων από την τοπική Σύνοδο και τις υπόλοιπες τοπικές Εκκλησίες. Για τους ΓΟΧ  το σχίσμα έκανε αυτός που άλλαξε το ημερολόγιο και την 10η Μαρτίου την ονόμασε 23η Μαρτίου. Ο αγ. Νικόδημος όμως αναφέρει ότι αυτό δεν είναι αμάρτημα, αλλά το να χωρισθεί κάποιος χάρη  του ημερολογίου από την εκκλησιαστική κοινωνία και την Σύνοδο. Αυτό μάλιστα αναφέρει χαρακτηριστικά «είναι αμάρτημα ασυγχώρητον και κατηγορίας άξιον και πολλήν έχει την κόλασιν και τιμωρίαν».

 Το σχίσμα λοιπόν κατά τον αγ. Νικόδημο, τον Μ. Βασίλειο και όλους τους άλλους Αγίους έχει την έννοια του χωρισμού από την Σύνοδο για θέματα ιάσιμα, στα οποία ο αγ. Νικόδημος συγκαταλέγει και την αλλαγή του ημερολογίου. Στην πρώτη υποσημείωσι μάλιστα του Α΄ Κανόνος του Μ. Βασιλείου δίδει ένα πλέον απλό και πασίδηλο ορισμό, τον οποίο δύνανται να κατανοήσουν και τα νήπια. Αναφέρει λοιπόν τα εξής: «Το σχίσμα κακώς διαμένον, γίνεται αίρεσις, ή καταφέρεται εις αίρεσιν, ει και τους Σχισματικούς κυρίως, ουχ η διάφορος πίστις ποιεί, αλλ’ η διαρρηχθείσα της κοινωνίας συντροφία».

Σχισματικός καθίσταται κανείς με δύο τρόπους. Πρώτον, αν εφαρμόζει ανυποχώρητα  κάτι που απαγορεύεται από τους Ιερούς Κανόνες, οπότε η Εκκλησία (ή και οι άλλες Εκκλησίες) τον χαρακτηρίζουν ως σχισματικό και δεύτερον, αν ο ίδιος αποσχίζεται για κάποιους λόγους (όχι δογματικούς)  από την Εκκλησία από την οποία μέχρι πρότινος βρίσκονταν σε κοινωνία. Τι από τα παραπάνω συνέβη το 1924; Τίποτα. Ούτε η Εκκλησία της Ελλάδος με την ημερολογιακή μεταβολή δήλωσε ότι αποσχίζεται, ούτε οι άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες την θεώρησαν ως αποσχισθείσα. Αφού λοιπόν οι άλλες Τοπικές Εκκλησίες της Ορθοδοξίας δεν θεώρησαν την Ελληνική και το Πατριαρχείο ως σχισματικό –μιά που η μονομερής αυτή πράξη τους δεν έθιγε το σωτηριολογικό δόγμα– με ποιο ιεροκανονικό στήριγμα οι τρείς επίσκοποι έκριναν σχισματικές δύο Τοπικές Εκκλησίες; (την Ελλαδική και του πατριαρχείου Κπόλεως). Ποιος ιερός Κανόνας απαγορεύει την μεταβολή των ημερολογίων; Κανείς. Ακόμα και ο κοινός εορτασμός της ημέρας του Πάσχα δεν τηρούνταν επι τρείς αιώνες μετά την Α΄Οικουμενική και καμία Εκκλησία δεν θεωρούσε κάποια άλλη σχισματική για αυτόν τον λόγο.

Το δεύτερο κοινό σημείο των εγκυκλίων είναι η ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΧΡΙΣΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΠΕΡΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ

Ο Μέγας Βασίλειος κατονομάζει τους κυριότερους σχισματικούς της εποχής του, οι οποίοι είναι οι Καθαροί και οι Εγκρατίτες.

Προτείνει μεν τον τρόπο εισδοχής των εμφανώς αποκομμένων από την Εκκλησία και καταδικασμένων Σχισματικών, όχι όμως ενεργώντας αυτόνομα, αλλά λαμβάνοντας υπόψιν του την πράξη όλης της Εκκλησίας στην Οποία και μόνο αναγνωρίζει το δικαίωμα να λάβει έγκυρη απόφαση. Γι' αυτό και ο Άγιος Νικόδημος στην Ερμηνεία του ΜΖ΄ Κανόνος του Αγίου γράφει πως για την γνώμη του Μεγάλου Βασιλείου ο ίδιος λέει πως "ἀνίσως καὶ ᾖναι ἀρεστὴ ἡ γνώμη αὕτη, πρέπει νὰ γένῃ Σύνοδος Ἐπισκόπων, διὰ νὰ ποιήσουν αὐτήν, γνώμην μερικὴν οὖσαν, Κανόνα Καθολικὸν καὶ ἀπαράβατον".

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

1.      Τί σχέση μπορεί να έχει η στάση του Αγίου Βασιλείου με τις αλλόκοτες απόψεις των παραπάνω Συνόδων ΓΟΧ;

2.      Ποια Σύνοδος είχε καταδικάσει, από το 1924  μέχρι το 1974, τους Νεοημερολογίτες ως Σχισματικούς;

3.      Ποια Σύνοδος καθόρισε τον τρόπο εισδοχής των Νεοημερολογιτών στην Εκκλησία;

 Αν τα μυστήρια των νεοημερολογιτών ήταν άκυρα τότε άκυρες θα ήταν και οι χειροτονίες των πρώτων Αρχιερέων (π.Φλωρίνης Χρυσοστόμου-Γερμανού και Χρυσοστόμου) που υπέγραψαν την ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΜΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΝΤΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ήταν μέλη της νεοημερολογιτικής Ιεραρχίας.

Ισχύουν σήμερα οι Εγκύκλιοι αυτές;

Σε Ματθαιϊκες Συνόδους ισχύουν αναβαπτισμός-επανάληψη χρίσματος-αναχειροτονίες.

Στην εγκύκλιο 2002/28-6-2002 της Φλωρινικής Συνόδου Καλλινίκου γράφονται και τα εξής: «Διά την εισδοχήν δε νεοημερολογιτών εις τους κόλπους της Εκκλησίας μας απαραίτητος προϋπόθεσις τυγχάνει, ομολογία πίστεως και χρίσις διά αγίου μύρου, συμφώνως προς τον Α' Κανόνα του Μ. Βασιλείου διά τους σχισματικούς και πολλώ μάλλον διά τους αιρετικούς οικουμενιστας……

… Ουδεμία συγκατάβασις χωρεί εις τα της πίστεως, καθ' α και αυτό το βάπτισμα των νεοημερολογιτών θεωρείται άκυρον, διότι πέραν του οικουμενιστικού μανδύου που περιεβλήθη η Εκκλησία των, ούτε ο τύπος των τριών καταδύσεων επί το πλείστον τηρείται, αντικατασταθείς διά της επιχύσεως του ύδατος της κολυμβήθρας εις τον βαπτιζόμενον.

Δηλαδή οι παραπάνω δοξασίες περί ΑΚΥΡΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ισχύουν και σήμερα!!!!!!!!!!!!!!!!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

(Απόσπασμα από την ανέκδοτη εργασία μας -Αιρετικές δοξασίες και πρακτικές στους χώρους των ΓΟΧ)

 

22 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θερμά συγχαρητήρια στον άνθρωπο που έγραψε αυτό το κείμενο.Και μόνο αυτό αρκεί για να καταλάβει ο κόσμος την απάτη των σχισματικών Παλαιοημερολογιτών.Οι τοπικές Εκκλησίες που κράτησαν το Παλαιό Ημερολόγιο διατήρησαν την κοινωνία με την Ελλάδα και την Κωνσταντινούπολη,αλλά ο Καβουρίδης Χρυσόστομος μας λέει ψέματα(πως διεκόπη η κοινωνία).Που είσαι κ.Χατζηνικολάου να υπερασπιστής τον Άγιό σου;

Μοναχός Θεόδωρος

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούσε τον κ.Μάνη για το κείμενο. Πραγματικά δεν τα γνώριζα αυτά.

Ανώνυμος είπε...

πάντως πέρα από τους ΓΟΧ και τις λοιπές εγκυκλίους,βλέπουμε ότι ο καιρός(οι τέσσερεις εποχές δηλαδή) που δεν είναι χρονολάτρης,ακολουθεί το αδιόρθωτο ιουλιανό,αν θέλουμε να είμαστε δίκαοι ολίγον τι.
τις τελευταίες 15 ημέρες,δροσούλα γερή πρωί-βράδυ,βροχές αρκετές έως πολλές,απρίλιος γαρ
με το αδιόρθωτο.δείτε τον καιρό την επόμενη εβδομάδα που ξεκινάει ο μάης με το παλαιό.
παρομοίως σεπτέμβρη,γενάρη κ.ο.κ.οι ημερομηνίες αλλάζουν όπως και όποτε μας καπνίσει,(με
εγκυκλίους,πραξικοπηματικά κλπ)τα σημεία των καιρών όμως;
εμείς δεν ακολουθούμε το γρηγοριανό απλώς όλως τυχαίως των Αγίων Αποστόλων,και του Αγίου
Ανδρέου αντίστοιχα,ο Πατριάρχης μας με τον αγιώτατο πάπα συνεορτάζουν τους παραπάνω Αγίους,
μία στο φανάρι,και μία στο βατικανό.ενίοτε και στα ιεροσόλυμα...ενθυμήστε τότε που πήρε
φωτιά το σπήλαιο της Γεννήσεως στη Βηθλεέμ!Χριστός Ανέστη!

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἄλλη μία ἐργασία τοῦ Διαβόλου, μέ τόννους ψεύδη καί διαστρεβλώσεις τῆς ἀληθείας! Τά ἔχω ἀναιρέσει ὅλ' αὐτά πολλές φορές, ἀλλ' οἱ ἐργάται τοῦ Σατανᾶ συνεχίζουν ἀπτόητοι νά τ' ἀναπαράγουν, ὁπότε δέν ἔχει νόημα νά γράψω καί πάλι τά ἴδια κατεβατά! Ἕνα μόνον θά πῶ, χάριν τῶν ἀναγνωστῶν, ὅτι ὑπάρχουν μαρτυρίες ὅτι τό 1950 ΕΞΗΠΑΤΗΘΗ ὁ Ἅγιος πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος, ὅτι ἄν ὑπέγραφε, δῆθεν θά ἐπετυγχάνετο ἡ ἕνωσις μέ τούς Ματθαιϊστάς, ἡ ἔνστασις θά ἐκραταιοῦτο καί ἡ Κρατοῦσα θά ἠναγκάζετο νά ἐπαναφέρῃ τό Ὀρθόδοξον Ἑορτολόγιον, ὁπότε ὑπέγραψε κατ' οἰκονομίαν. Προφανῶς, καί τό 1935 ἐξηπατήθη (ἤ ἴσως καί νά ἔσφαλλε τότε θεολογικῶς) πού ὑπέγραψε τήν ἐγκύκλιον περί ἀκύρων μυστηρίων. Ποιός ξέρει τί ὑποσχέσεις τοῦ ἔδωκαν τότε καί οἱ ἄλλοι ἑπτά ἐπίσκοποι πού δῆθεν θά κατέβαιναν στόν ἀγῶνα πρός ἐνίσχυσιν τῶν τριῶν. Ἔχουν λυσσάξει οἱ Ματθαϊισταί, οἱ Τρικαμηνισταί καί βεβαίως οἱ πρωτοπόροι τῆς ἀνομίας Οἰκουμενισταί ν' «ἀποδείξουν» ἀνακόλουθον τόν Ἅγιον, διό καί δέν ἔχουν ἀφήσει ψέμμα πού νά μήν τό ἔχουν πεῖ!

fdathanasiou είπε...

Ο συγγραφέας του κειμένου είναι ο π.Δημητριος Αθανασίου.

Ανώνυμος είπε...

Εφόσον εξηπατηθη ο Φλωρίνης γιατί την εφαρμόζουν σήμερα την εγκύκλιο;

Ανώνυμος είπε...

Το κείμενο έχει δαιμονική διαστροφή.
Μιλάει επιλεκτικά σε όσα θέλουν από τις εγκυκλίους. Αν όμως αυτά είναι αρκετά και ικανά να αγιοποιούν αυτόν που τα έγραψε, τότε γιατί αγιοποιήσατε Παϊσίους, Πορφυρίους, κ.τ.λ. εφόσον αυτοί στην ομολογία τους επαινούσαν Πατριάρχες και Αρχιεπισκόπους;;;
Γιατί δεν αναφέρετε στη ζωή τους;;; Από την μια οι Πατριάρχες δηλωμένοι σε στοές και από την άλλη ο ιεράρχης, πάμφτωχος δέχτηκε δύο εξορίες, αμέτρητες διώξεις και κατά την ρήση του ευαγγελίου δεν είχε που την κεφαλή να κλείνει.
Επιπλέον γιατί το κείμενο, δεν βλέπει τα αποτελέσματα και το που οδηγήθηκε η κάθε περίπτωση;;; Γιατί δεν μιλάει για την σταδιακή αλλά ασταμάτητη και μεθοδευμένη καθοδήγηση σε συγκεκριμένη κατάσταση;;; Ποιος προετοίμαζε το λαό σε συγκεκριμένη στάση έναντι της Παγκοσμιοποίησης. Τι έκανε διαδοχικά η μία πλευρά και τι η άλλη;;; Που οδήγησε τους ανθρώπους του το Πατριαρχείο και που τους οδήγησε η εκκλησία των Γ.Ο.Χ.;;; Ποια βήματα και ποιες συμφωνίες έκανε ο καθένας τους;;;
Πολλοί άγιοι κατηγορήθηκαν για πολλά και μόνο αυτοί που βιώσαν δίπλα τους την ζωή τους είναι σε θέση να ξέρουν την Αλήθεια. Πέραν αυτών από τον καρπό καταλαβαίνουμε την αξία του δέντρου...

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούμε τον κ.Μάνη για το σχόλιο.

Ανώνυμος είπε...

Οι εγκύκλιοι υπάρχουν,χωρις να αναιρεθούν;
Μήπως δεν δημοσιεύονται ολόλκληροι;
Εφαρμόζονται σήμερα ναι ή οχι;
Με αυτά να ασχοληθείτε.Τα άλλαείναι εκτός θέματος
και αφορούν άλλο θέμα.

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

12 Μαΐου 2023 στις 10:13 π.μ.: «Εφόσον εξηπατηθη ο Φλωρίνης γιατί την εφαρμόζουν σήμερα την εγκύκλιο;»

Ἀπάντησις: Διότι ἁπλούστατα ἡ ἡγεσία (ὄχι ὁ πολύς καί ἐκλεκτός λαός) τῶν Π/Ητῶν δέν εἶναι ἀληθινοί ὀπαδοί τοῦ Ἁγίου πρ. Φλωρίνης, ἄν καί αὐτοί τόν ἀνεκήρυξαν Ἅγιον! Διό καί ἀπετειχίσθην ἀπό αὐτούς τό 2017 (Σεπτ.)

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 12 Μαΐου 2023 στις 10:27 π.μ.

Χριστός Ἀνέστη, ἀδερφέ! Τά θερμά μου συγχαρητήρια πού ἀπεστόμωσες τόν αἱρετικόν! Ἔφθασε στό σημεῖον ὁ ἄθλιος νά γράψῃ τό ἑξῆς πελώριον ψεῦδος: «Μνημονεύονται οι αρχηγοί των Ορθοδόξων Εκκλησιών , όταν λειτουργεί ένας αρχηγός. Όλα αυτά φανερώνουν την κοινή πίστη και ότι οι Εκκλησίες που υιοθέτησαν το διορθωμένο ( νέο ) παλαιό Ημερολόγιο δεν έχασαν την αληθινή Ορθόδοξη πίστη».

Κατ' αὐτόν τόν ψευταρᾶν, λοιπόν, τυφλόν ὑπάλληλον τοῦ Διαβόλου, δέν ὑπάρχουν οἱ ἕξ αἱρέσεις καί τά 4 σχίσματα στήν πλευράν πού ὑπερασπίζεται! Ὄχι! Τί εἶναι νά λές ὅτι ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι δρόμοι σωτηρίας, ὅτι τό Κοράνιον εἶναι ἅγιον, καί μάλιστα νά τό ἐκδίδῃ (!!!), ὅτι «στά ἱερά τζαμιά λατρεύεται ὁ ἀληθινός Θεός», ὅτι «δέν ὑπάρχουν αἱρετικοί, ἀλλά μόνον καυγατζῆδες», νά τά δέχωνται ὅλες μαζί οἱ «ὀρθόδοξες ἐκκλησίες» αὐτά καί μάλιστα συνοδικῶς (!!!) κ.λπ. Αὐτά ὅλα ἦσαν γνωστά στόν Ἅγιον πρ. Φλωρίνης τό 1935, ἀλλά ὁ ὡς ἄνω συγγραφεύς τοῦ Σατανᾶ στό ἡμερολόγιον κόλλησε! Πού καί μόνον αὐτό, βεβαίως, ἀρκεῖ διά νά τό κατατάξῃς εἰς τούς αἱρετικούς! Ὁ ἐνδιαφερόμενος ἀναγνώστης παραπέμπεται εἰς μίαν ἀπό τίς πολλές σχετικές ἐργασίες μου:
https://orthodox-voice.blogspot.com/2020/01/blog-post_163.html

Ανώνυμος είπε...

Είναι φανερό,σε όσους έχουν διαβάσει τους διαλόγους του π.Ευθυμίου Τρικαμηνά με τον κ.Ιωάννη Παπαρήγα,το μέγεθος της πλάνης του π.Δημητρίου Αθανασίου. Διάβασε αυτούς τους διαλόγους και επαναλαμβάνει αυτά που λέει ο π.Ευθύμιος. Αυτά ,όμως,έχουν απαντηθεί από τον κ.Δημήτριο Χατζηνικολάου.Επίσεις,αυτοί που δέχονται τα μυστήρια των Οικουμενιστών,είναι μετρημένοι στα δάχτυλα (Μάννης,Πολυμενόπουλος κ.α).Κάνει λάθος ο Φλωρίνης ,αλλά σήμερα ,μετα την ένωση των Γ.Ο.Χ.,η Σύνοδος δεν διαβεβαίωσε κάτι για τα μυστήρια των Οικουμενιστών.Το άφησε στην κρίση του καθενός η Σύνοδος το 2014.Άρα,δεν γνωρίζει κάποια πράγματα ο π.Δημήτριος.

Ανώνυμος είπε...

ΣΤΙΣ ΕΣΧΑΤΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΧΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΣΕ ΣΦΡΑΓΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ ΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣΤΕΣ ΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΣΦΡΑΓΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ 666 ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣΤΕΣ, ΠΡΟΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ. ΓΙΑΤΙ «ὃς δ' ἂν ἀπολέσῃ τὴν ἑαυτοῦ ψυχὴν ἕνεκεν ἐμοῦ καὶ τοῦ εὐαγγελίου, οὗτος σώσει αὐτήν (Μάρκ. 8, 35)».

fdathanasiou είπε...

ΠΡΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟ. 12 Μαΐου 2023 στις 1:50 μ.μ.
----------------------------------------
Χριστός Ανέστη.Γράφετε στο σχόλίό σας
«Κάνει λάθος ο Φλωρίνης, αλλά σήμερα ,μετα την ένωση των Γ.Ο.Χ.,η Σύνοδος δεν διαβεβαίωσε κάτι για τα μυστήρια των Οικουμενιστών.Το άφησε στην κρίση του καθενός η Σύνοδος το 2014.Άρα,δεν γνωρίζει κάποια πράγματα ο π.Δημήτριος»
----------------------------------------------
ΑΠΑΝΤΩ:Επειδή έχω μελετήσει πολλά κείμενα της Συνόδου ΓΟΧ Καλλινίκου και όχι μόνο γνώρίζω και το ενωτικό κείμενο του 2014 που αναφέρετε και το οποίο γράφει:
3.«Ἡ ἐφαρµογὴ τῆς Οἰκονοµίας κατὰ τὴν εἰσδοχὴν τῶν αἱρετικῶν καὶ σχισµατικῶν εἰς Ἐκκλησιαστικὴν Κοινωνίαν, οὐδόλως σηµαίνει ὅτι ἡ Ἐκκλησία ἀναγνωρίζει τὴν ἐγκυρότητα καὶ τὸ ὑπαρκτὸν τῶν μυστηρίων αὐτῶν, τῶν τελεσθέντων ἐκτὸς τῶν Κανονικῶν καὶ Χαρισματικῶν Ὁρίων Αὐτῆς.
Δηλ.η Σύνοδος Καλλινίκου ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΑΡΚΤΟΝ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ (ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΕ ΠΟΙΑ ΣΥΝΟΔΟ ΤΑ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ).
------------------------------------
Παρακάτω γράφει τα εξής: 6.«Εἰδικώτερον περὶ τῶν Μυστηρίων τῶν τελουμένων εἰς τὰς λεγομένας ἐπισήμους ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας, ἡ Γνησία Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία δὲν διαβεβαιοῖ περὶ τοῦ κύρους αὐτῶν, οὔτε καὶ περὶ τῆς σωτηριολογικῆς ἀποτελεσματικότητος τούτων, ἰδίως εἰς ὅσους κοινωνοῦν «ἐν γνώσει» μετὰ τοῦ συγκρητιστικοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὡς καὶ τοῦ Σεργιανισμοῦ, ἔστω καὶ ἂν Αὕτη δὲν ἐπαναλαμβάνῃ ὁπωσδήποτε τὸν τύπον αὐτῶν εἰς τοὺς ἐν μετανοίᾳ εἰσερχομένους εἰς κοινωνίαν μετ’ Αὐτῆς, ἐν ὄψει μάλιστα τῆς συγκλήσεως μιᾶς Μεγάλης Συνόδου τῆς Γνησίας Ὀρθοδοξίας, εἰς ἐπισφράγισιν τῶν ἤδη γενομένων εἰς τοπικὸν ἐπίπεδον.
….8.Λαμβανομένου ὑπ’ ὄψιν ὅτι ὁ Μέγας Βασίλειος, ἄν καὶ τάσσεται ὑπὲρ τῆς Ἀκριβείας, ἀποδέχεται ὅμως καὶ τὴν χρῆσιν τῆς Οἰκονομίας ἔναντι αἱρετικῶν καὶ σχισματικῶν τινων (Ἱερὸς Κανὼν Α’), εἶναι σημαντικὸν νὰ ἀναφέρωμεν ὅτι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἔχει καθιερώσει καὶ συνοδικῶς τὴν χρῆσιν καὶ τῆς Οἰκονομίας εἰς «τοὺς προστιθεμένους τῇ Ὀρθοδοξίᾳ καὶ τῇ μερίδι τῶν σωζομένων», ὡς ἐμφαίνεται μάλιστα εἰς τὸν περίφημον 95ον Κανόνα τῆς Ἁγίας καὶ Οἰκουμενικῆς Πενθέκτης Συνόδου, διὰ τοῦ ὁποίου γίνονται δεκτοὶ ποικιλοτρόπως διάφοροι σχισματικοὶ καὶ αἱρετικοί, εἴτε μόνον διὰ Μετανοίας, Λιβέλλου καὶ Ὁμολογίας, ὡς οἱ καταδεδικασμένοι πρὸ αἰώνων Νεστοριανοὶ καὶ Μονοφυσῖται, εἴτε διὰ Χρίσματος, εἴτε διὰ Βαπτίσματος.
Και το ερώτημα υπάρχει ποια πράγματα έπρεπε επι πλέον να γνωρίζω;;;;;

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Ευστάθιε,το 666 είναι ο αριθμός του ονόματος τιυ Αντιχρίστου, δεν είναι το πνεύμα του.Με αυτό θα σφραγίσει 8.000.000.000 ανθρώπους (εκτός από 144.000),οι οποίοι θα μπορούν να αγοράζουν και να εμπορεύονται τα πάντα(σε αντίθεση με τους Μάρτυρες που θα αποκεφαλίσει στην συνέχεια,όταν θα αρνηθούν να τον προσκυνήσουν).

ΧΑΡΙΛΑΟΣ είπε...

Αγαπητέ Silver,Χριστός Ανέστη.

Συνεχίζουν τα φαιδρά τους οι ομο΄ι΄δεάτες , συνοδοιπόροι και εχθροί της Εκκλησίας, Νεοημερολογίτες και Ακακιοφλωρινικοί.

΄΄Πιέστηκε΄΄ ο προδότης πρώην Φλωρίνης ΄΄το 1935 και το 1950΄΄,μας λένε οι σκοτισμένοι οπαδοί του.[Ήταν βρέφος ακόμη ο καημένος και δεν ήξερε τι έγραφε και τι υπέγραφε,προσθέτω εγώ.]

΄΄Εκκλησία΄΄ [φεύ] ο καταδεδικασμένος δια αναθεμάτων αντίχριστος Νεοημερολογιτισμός,συνεχίζουν οι ταλαίπωροι.

Από την άλλη,΄΄διορθωμένο ημερολόγιο΄΄, μας αραδιάζουν οι αναθεματισμένοι και εκτός Εκκλησίας Νεοημερολογίτες.

Ο Νεοημερολογιτισμός και οι Νεοημερολογίτες έχουν ΄΄γονείς΄΄ και ημερομηνία γενέσεως,κ.Κωνσταντίνε.

΄΄Πατέρας΄΄ τους είναι ο Παπισμός και ΄΄μητέρα΄΄ τους η Οικουμενιστική Εγκύκλιος του 1920 .

Είναι τέκνα των αντιχρίστων Πάπα Γρηγορίου του ΙΓ΄,του Μεταξάκη,του Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου,του Αθηναγόρα,του Δημητρίου και του Βαρθολομαίου.
Με λίγα λόγια , βρίσκονται στην ομήγυρη των αιρετικοσχισματικών και των διωκτών της Εκκλησίας.

Τόσο οι πρωτεργάτες του σχίσματος του 1924 συνοδικοί, όσο και οι οπαδοί τους Νεοημερολογίτες αλλά και οι Ακακιοφλωρινικοί,φέρουν τα φρικτά αναθέματα των Πατέρων των Πανορθοδόξων Συνόδων του 16ου αιώνος.

Επίσης φέρουν την καταδίκη και της Τοπικής Συνόδου του 1935.

Δεν υπάρχει σωτηρία στις δύο αυτές αντίχριστες θρησκευτικές κοινότητες,των Νεοημερολογιτών και των Ακακιοφλωρινικών,διότι δημιουργήθηκαν πάνω σε κατεγνωσμένες αιρέσεις.






Ανώνυμος είπε...

Κύριε Χαρίλαε Στουραΐτη,
Ο Ματθαιϊσμός ως επί το πλείστον αλλά και ο φλωρινισμός(και οι σχισματικοί του π.η γενικότερα) είναι εκτός εκκλησίας. Εσείς δίνετε την πάσα στους παπικούς να λένε μετά οι παπικοί τα χίλια μύρια όσα. Κι εγώ διαφωνώ με αυτά που κάνει ο Βαρθολομαίος, αλλά δεν φεύγω από την Εκκλησία όπως κάνετε εσείς και ο κ.ΔΧ. Θέλετε ειλικρινά να προστατέψετε την Εκκλησία? Αν ναι, τότε ελάτε πίσω Σε Αυτήν και μετά κάνετε Αποτείχιση!!!!! Κόψτε τη μνημόνευση κ την επικοινωνία με τον επίσκοπο.(Σας δίνουν το δικαίωμα αυτό οι Ιεροί Κανόνες κύριε Χαρίλαε!)
Αλλά, μην μένετε σε μια ομαδούλα-παρασυναγωγή των 5-10 ατόμων και μην υιοθετείτε ασυναρτησίες(όπως αγιότητα ματθαίου,αγιότητα Σουλακιώτου, ισημερίες κλπ).
Χριστός Ανέστη!

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ὡς πιστός ὀπαδός τοῦ Ματθαιϊστικοῦ Ψεύδους, δέν θά μποροῦσε ν' ἀπουσιάζῃ ὁ κ. ΧΣ ἀπό αὐτήν τήν ἀντιπαράθεσιν μεταξύ Ἀληθείας καί Ψεύδους! Ἐγώ ἔγραψα ὅτι ἐξηπατήθη ὁ πρ. Φλωρίνης, ἐνῷ ὁ κ. ΧΣ, προκειμένου νά διαστρέψῃ καί αὐτό τό σημεῖον, ὁμιλεῖ διά «πιέσεις», διότι ἔτσι βολεύει τόν ψευταρᾶν ΧΣ, διά νά εἰρωνευθῇ κατόπιν μέ τίς περί «βρέφους» ἀηδίες του. Βεβαίως, ἀραδιάζει καί τά ἄλλα Ματθαιϊστικά στερεότυπα, καθ' ὑπαγόρευσιν πάντοτε τοῦ ἀφεντικοῦ του (Σατανᾶ).

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣ 14 Μαΐου 2023 στις 4:10 π.μ. ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ…

ΜΗΝ ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΜΕ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΜΑΝΤΕΙΣ ΚΑΙ ΧΙΛΙΑΣΤΕΣ ΜΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΓΙΑΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΟΥΣ ΘΕΟΦΟΡΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΤΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ 666 ΕΙΧΕ ΚΑΙ Ο ΝΕΡΩΝΑΣ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΤΟΝ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΣΑΝ ΩΣ ΘΕΟ ΛΑΒΑΙΝΑΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΕΝΩ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΤΡΩΓΑΝ ΤΑ ΘΗΡΙΑ ΣΤΙΣ ΑΡΕΝΕΣ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΜΑΡΤΥΡΙΚΗ ΑΓΙΑ ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΜΑΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ 666 ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΝΟΗΣΙΑΣ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣΤΕΣ ΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΙΟΥΔΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΔΙΔΟΥΝ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΝΑΙΡΕΙ ΑΛΛΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΥΛΙΚΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ 666 ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΘΑ ΚΛΗΘΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ (ΗΔΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ) ΚΑΙ ΝΑ ΛΑΒΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΧΑΡΑΓΜΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΣΙΠ ΚΑΤΑΔΟΤΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ 666 Ή ΜΕ ΝΑΝΟΤΕΧΝΟΓΙΑ, ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥΣ, ΛΕΙΖΕΡ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΕΣΑ... ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΦΙΛΟΛΟΓΙΑ.
ΗΔΗ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΚΗ ΨΥΧΟΚΤΟΝΙΚΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΚΟΡΩΝΑΙΟΥ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΛΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΟΥΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΕΣ ΤΗΣ ΣΟΔΟΜΟΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ ΤΟΥΣ.

ΜΗΠΩΣ Η ΑΠΟΧΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΚΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΚΟΡΩΝΑΪΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΔΕΟΥΣΑ «ΨΗΦΟΣ» ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ; (ΒΙΝΤΕΟ) https://rumble.com/v2n4c82-no-true-elections-in-world-antichrist-genocidal-dictatorship-of-covidterror.html , https://www.brighteon.com/7dd59cbb-13e2-4c65-9497-c4fba2022bcc , https://ugetube.com/watch/XcFkOeEDvgyxoLw .

Η ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ (ΒΙΝΤΕΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ) https://rumble.com/vhp893-29730567.html , https://www.brighteon.com/5d88e964-3d29-4b35-a8b1-3d9b6236a69e , https://ugetube.com/watch/FcZNSDu2al2a8DX ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΙ "ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΧΑΡΑΓΜΑ 666 ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΛΙΚΟ http://www.freevolition.gr/666.htm ". ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ. ΓΙΑΤΙ "Η ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ", Η ΟΠΟΙΑ ΩΣ "ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΠΑΝΟΥΚΛΑ" ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΟΔΟΜΙΣΜΟΣ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΜΑΣ, ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ http://www.freevolition.gr/orthodoxy-homology.htm , ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΙΡΩΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΕΟ ΙΟ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ ΠΟΥ "ΣΚΟΤΩΝΕΙ" ΜΟΝΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ.

ΧΑΡΙΛΑΟΣ είπε...

Είστε ομόπιστοι,κ.Χατζηνικολάου .Νεοημερολογίτες και Ακακκιοφλωρινικοί συμπορεύεστε στην πολεμική κατά της Εκκλησίας.Τους αναγνωρίζετε ως Εκκλησία και συνεπώς δεν διαφέρετε σε τίποτα.

Δείτε πόσο ψεύστης είμαι,κ.Καθηγητά.
΄΄Κατά την γνώμη μας, ο Χρυσόστομος αναγκάσθηκε να εκδώσει την Εγκύκλιο αυτή λόγω των πιέσεων που δεχόταν...΄΄

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Στουραΐτη,αυτά δεν τα γράφει ο κ.Μάννης ή ο κ.Χατζηνικολάου, τα γράφει ο π.Δημήτριος Αθανασίου (απλά,ξέχασε ο ιστολόγος να γράψει τον κειμενογράφο).
Και εσείς ταυτίζεται το ημερολόγιο με το εορτολόγιο (μάλιστα,θεωρείται το Νέο Ημερολόγιο πως είναι το ίδιο με του Πάπα),και γι'αυτό έχετε μια νέα απάντηση από τον π.Δημήτριο Αθανασίου(βλέπε τελευταίο κείμενο του π.Δ.Α. για το ημερολογιακό σχίσμα).

Ανώνυμος είπε...

Οι παλαιοημερολογίτες(ματθαιικοί,φλωριναίοι και λοιποί) είναι Σχισματικοί (και κάποιοι π.ημ είναι ΚΑΙ αιρετικοί)!
Καλύτερα αποτειχισμένος παρά σχισματικός.