H ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία μὲ τοὺς αἱρετικοὺς μᾶς χωρίζει παντελῶς ἀπὸ τὸν Χριστό.

Ὁ ἅγ. Θεόδ. ὁ Στουδίτης «ὡς ἀκριβὴς τηρητὴς τῶν ἱ. Κανόνων… ἀπέφευγε μέχρι θανάτου τὴν ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία μὲ τοὺς αἱρετικοὺς καὶ τὸ μνημόσυνο τῶν αἱρετικῶν ἐπισκόπων. Πίστευε καὶ ἐκήρυττε, ὅτι ἡ μνημόνευση καὶ μόνο τοῦ αἱρετικοῦ ἐπισκόπου ἀποτελεῖ “μολυσμὸν” καὶ στερεῖ τὴν Ὀρθοδοξία σ’ αὐτὸν ποὺ τὸν μνημονεύει, ἐνῶ ἡ ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία μὲ τοὺς αἱρετικοὺς μᾶς χωρίζει παντελῶς ἀπὸ τὸν Χριστό. Ἐπίσης ὅτι, κατὰ τὸν ἱ. Χρυσόστομο, ὄχι μόνο οἱ αἱρετικοί, ἀλλὰ καὶ ὅσοι κοινωνοῦν μαζί τους εἶναι ἐχθροὶ τοῦ Θεοῦ, ἐνῶ, κατὰ τὸν μ. Ἀθανάσιο, πρέπει νὰ ἀποφεύγουμε ὄχι μόνο τοὺς πρώτους, ἀλλὰ καὶ τοὺς δεύτερους». 

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Για να μαθαίνουν οι κατακομβίτες του πληκτρολογίου :

https://tasthyras.wordpress.com/2022/06/14/%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%ba%ce%bf%ce%bc%ce%b2%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b5%ce%ba%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%83%ce%af%ce%b1-%ce%b1-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%bf%cf%82/

https://tasthyras.wordpress.com/2022/06/28/%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%ba%ce%bf%ce%bc%ce%b2%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b5%ce%ba%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%83%ce%af%ce%b1-%ce%b2-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%bf%cf%82/

Ανώνυμος είπε...

Αυτά έλεγε once upon a time κι ο Τρικαμηνάς και μετά το γύρισε στο τσάμικο

Σταύρος Τ. είπε...

ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΛΙΝΚΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΘΕΣΕ Ο 4.49
H Eκκλησία σαφώς κι αποφαίνεται Συνοδικώς, όμως σε καποιες περιπτώσεις δεν χρειάζεται να γίνει αυτό.
Όπως όταν μια Εκκλησία, Σύνοδος ακολουθεί στο σύνολο της κατεγνωσμένη αίρεση.
Για αυτό και δε χρειάστηκε να αποφανθεί για τους Λατίνους, τους οποίους αντιμετώπιζε ως αιρετικούς από τον 12ο αιώνα, ενώ η πρώτη Σύνοδος που τους καταδίκασε συνολικά έγινε το 1484. Κι έγινε για άλλους λόγους η καταδίκη, που είχαν να κάνουν με ζητήματα που προέκυψαν εκείνη τη περίοδο κι όχι επί τούτω, ότι ήταν δηλαδή αναγκαίο για να ακυρωθούνε τα Μυστήρια τους

Πάρα πολλοί Άγιοι και Μάρτυρες,καθώς κι ο Πρόεδρος της ΡΟΕΔ Μητροπολίτης Αντώνιος, τους ονόμαζαν ενεργεία Σχισματικούς κι ανίερους. Μήπως απλώς οι συνθήκες της εποχής δεν ευνοούσαν καθόλου τη Σύγκληση Σύνοδου και την επίσημη καταδίκη ?
Κάνανε λάθος τόσοι Άγιοι ?
Τόσοι πολλοί Άγιοι μίλησαν ελαφρά τη καρδία για ένα τόσο σοβαρό θέμα ?
Ο Σεργιανισμός δεν ξέρω αν υπάγεται σε νέα αίρεση, όμως εκτός από ξεκάθαρη Βλασφημία του Αγίου Πνεύματος αποτέλεσε και την αιτία Σχίσματος, με όπως φαίνεται ΞΕΚΑΘΑΡΟΥΣ υπαίτιους….

Σταύρος Τ. είπε...

2) ΠΕΡΙ π. Σεραφείμ Ρόουζ & π. Πέτρο Χιρς
Ο π. Σεραφείμ Ρόουζ, τη στιγμή που δεκάδες Άγιοι κι άλλοι δήλωναν για ανίερους Σεργιανιστές, εκείνος δήλωνε :
"Mας λένε κάποιοι :
"κι ἔτσι δὲν ὑπάρχουν Μυστήρια» στὶς Ἐκκλησίες τῆς Μόσχας".
Ἐλπίζω νὰ γνωρίζετε ὅτι ἡ Ρωσικὴ Ἐκκλησία τῆς Διασπορᾶς (ΡΟΕΔ) δὲν ἔχει διδάξει ποτὲ οὔτε διδάσκει σήμερα αὐτὸ τὸ πρᾶγμα• αὐτὸ εἶναι μία ἄποψη τὴν ὁποία τὴν ἔχουν συστήσει σὲ ἐμᾶς ὁρισμένοι ΠΡΟΣΗΛΥΤΟΙ οἱ ὁποῖοι θεωροῦν τοὺς ἑαυτοὺς τοὺς πιὸ σοφοὺς ἀπὸ τοὺς ἐπισκόπους μας. (!!!!!!!!!!!!)

Ο δε π. Πέτρος Χιρς μας λέει :
a) ότι ακόμη και σήμερα θα πρεπε να υπάρχει περισσότερη ενότητα ανάμεσα σε κατακομβίτες κι εκείνους του Πατριαρχείου (!!!!!)
b) "Αυτή ΔΕΝ είναι η στάση των νεομαρτύρων, οι οποίοι εστιάζονται μονίμως σε μία μελλοντική Σύνοδο",
όταν δεκάδες Άγιοι και Μάρτυρες έπραξαν το αντίθετο στο Σεργιανισμό (!!!!!!)

Σταύρος Τ. είπε...

3) ΠΕΡΙ Μητροπολίτου Καζάν Κυρίλλου
Ο Μητροπολίτης του Καζάν Κύριλλος υπήρξε μια πολύ σεβαστή προσωπικότητα, ένας αγωνιστής, που υπέφερε για τη Πίστη του. Όμως κάποιες θέσεις του είναι αντιφατικές και λανθασμένες και δεν γνωρίζω εάν τις εξέφρασε απλώς παροδικά, ώστε να τους προσελκύσει, να μην τους "αποπάρει", μπας και μετανοήσουνε, καθώς όπως είχε πει :
Reproaching him with failing to oppose, and consequently of belonging to, a heresy, we risk depriving them of the psychological possibility of re-uniting with us and losing them forever for Orthodoxy.

Έίχε αποτειχιστεί όμως ο Μητροπολίτης Κύριλλος, όπως φαίνεται εδώ
http://russiascatacombsaints.blogspot.com/2010/12/15-metropolitan-cyril-of-kazan.html
και μάλιστα στην αποτείχισή του σημείωνε :
I am not separating from anything holy, from anything that authentcally belongs to the Church.......
Μετάφραση : Δεν χωρίζω από τίποτα ιερό, από οτιδήποτε αυθεντικά ανήκει στην Εκκλησία.......

Eξέφρασε όμως και τις κάτωθι αντιφατικές & λανθασμένες θέσεις :
Eίπε λοιπόν ότι θα δεχότανε να τον κηδεύσει Ιερέας σε κοινωνία με τον Σέργιο, εάν δεν υπήρχε άλλος (που δεν έχει κοινωνία). Επίσης λέει ότι οι λαϊκοί δεν μπορούνε με όλη την συνείδηση να είναι σε κοινωνία με τον Σέργιο, αλλά αμέσως μετά λέει ότι θα μπορούσανε ακόμα και να κοινωνήσουνε εκεί, αν δεν υπάρχει στην περιοχή τους Εκκλησία άλλη (που δεν έχει κοινωνία) !!! Κι ότι η μνημόνευση του ονόματος του Σέργιου δεν θα τους επηρεάσει !!!

Όταν ο ίδιος επίσης ανέφερε ότι :
I refrain from liturgizing with you not because the Mystery of the Body and Blood of Christ would not be actualized at our joint celebration, but because the communion of the Chalice of the Lord would be to both of us for judgment and condemnation
Δηλαδή λέει ότι αν συλλειτουργήσει με τους Σεργιανιστές, θα δημιουργηθεί Σώμα κι Αίμα Κυρίου, αλλά εις κρίμα και κατάκριμα…..

Με όλο τον σεβασμό λοιπόν προς τον μεγάλο αγωνιστή Μητροπολίτη Κύριλλο, έπρεπε να αναδείξω τα ανωτέρω κι όπως είπα, δεν γνωρίζω αν ήτανε παροδικές αυτές οι θέσεις του, ώστε να προσελκύσει στην μετάνοια τους Σεργιανιστές. Άλλωστε, ακόμα και Άγιοι κάνανε λάθη….

Σταύρος Τ. είπε...

Υ.Γ. Αυτοί που μας λένε ότι η Εκκλησία αποφαίνεται Συνοδικώς κι ότι ακόμη κι Άγιοι κάνουνε λάθη (στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως είναι πολλοί με την ίδια θέση), χρησιμοποιούν τις λανθασμένες θέσεις 2 Γεροντάδων κι ενός νέο - Ιερέως, ώστε να τεκμηριώσουνε την Εκκλησιολογία τους (!!!!!!)

Σταύρος Τ. είπε...

Α) ΛΟΓΟΙ ΠΑΤΕΡΩΝ ΠΕΡΙ ΑΠΟΥΣΙΑ ΧΑΡΙΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΣΕΡΓΙΑΝΙΣΤΕΣ
α) Ὁ Στάρετς Νεκτάριος έζησε στήν Ὄπτινα 50 χρόνια (1873 - 1923), 25 χρόνια στό ἴδιο κελλί, ἄλλοτε ἔγκλειστος καί ἄλλοτε διά Χριστόν Σαλός. Ἐλεημένος μέ τά χαρίσματα τῆς προφητείας καί τῆς πνευματικῆς κοθοδηγήσεως, στήριξε τούς πιστούς στήν ἀμέσως πρίν καί κατά τήν Ἐπανάσταση τοῦ 1917 περίοδο. Τό 1914 τόν ἐπισκέφθηκε ἡ Μεγ. Δούκισσα Ἐλισάβετ (ἔπειτα Νεομάρτυς, + 1918), ἡ ὁποία ἀπό σεβασμό συνομίλησε μαζί του ὄρθια! Μίλησε μέ θαυμαστή εὐκρίνεια γιά τήν Ἐπανάσταση, τήν δολοφονία τοῦ Τσάρου Νικολάου Β' καί τῆς οἰκογενείας του, τήν καταστροφή τῆς Ἁγίας Ρωσίας, ἀλλά καί τήν τελική νίκη τῆς Πίστεως ἐπί τοῦ Ἀθεϊσμοῦ. Ἐκτός ἄλλων προφήτευσε στόν Καθηγητή Ἰβάν Andreyev τήν σύλληψη καί τήν ἐξορία του.
Ἔζησε τήν διάλυση τῆς Ὄπτινα (1923) καί τήν διασπορά τῶν 250 μοναχῶν της. Τήν Μεγ. Πέμπτη τοῦ 1923 συνελήφθη καί καταδικάστηκε σέ θάνατο, ἀλλά τελικά ἐξορίστηκε, ἀρχικά στό Πλόχινο τῆς Καλούγας καί τελικά στό Χόλμισι τοῦ Μπριάνσκ.
"Οἱ Σεργιανιστές - ἔλεγε - εἶναι χειρότεροι ἀπό τούς Ἀνακαινιστές τῆς "Ζωντανῆς Ἐκκλησίας", διότι ἐκεῖνοι μετανόησαν, ἐνῶ αὐτοί εἶναι ἀμετανόητοι, ἔχουν πορωθεῖ".
Ἐνδεικτικό τῶν ἐκκλησιολογικῶν θέσεων καί τῆς Ὁμολογίας τοῦ Στάρετς Νεκταρίου εἶναι ὅτι ἀπαγόρευε στούς πιστούς νά κάνουν ἀκόμη καί τόν σταυρό τους περνῶντας ἔξω ἀπό Ναούς τῶν Σεργιανιστῶν, διότι θεωροῦσε τό Πατριαρχεῖο Μόσχας ἄμοιρο Χάριτος καί τά Μυστήριά του ἄκυρα!

β) Ὁ Σέργιος Ἀλεξάντροβιτς Νεῖλος έκανε ἀνώτερες σπουδές καί ἀνῆκε στούς διανοουμένους. Γνώρισε τήν Ὀρθοδοξία σέ ὥριμη ἡλικία καί ἔκτοτε ἀφιερώθηκε στήν προάσπισή της. Πνευματικό ἀνάστημα τῶν Ὁσίων Στάρετς τῆς Ὄπτινα καί τοῦ ἁγ. Ἰωάννη τῆς Κροστάνδης ὁ Σέργιος Νεῖλος, εἶναι ὁ παγκόσμια γνωστός Ρῶσος συγγραφέας πού ἀπεκάλυψε τά σχέδια γιά παγκόσμια Σιωνιστική κυριαρχεία, μέ τήν κυκλοφορία τοῦ βιβλίου "Τά Πρωτόκολλα τῶν Σοφῶν τῆς Σιών", τό 1905.
Ὁ Σέργιος Νεῖλος διεδραμάτισε σημαντικό ρόλο στή διαμόρφωση καί προβολή τῆς Ὁμολογίας - Ἐκκλησιολογίας τῆς Ἐκκλησίας τῶν Κατακομβῶν, σύμφωνα μέ τό πνεῦμα τῶν Στάρετς τῆς Ὄπτινα.
Είπε λοιπόν :
«Εἰς τούς ναούς ὅπου μνημονεύουν τόν Σέργιο νά μήν πηγαίνετε, διότι αὐτοί πλέον συμπαρετάχθησαν μέ τήν μερίδα τοῦ προδότου Ἰοῦδα, τά δέ μυστήριά των δέν ἁγιάζονται. Προτιμότερον οἱ πιστοί, ὅπου δέν ὑπάρχουν Ὀρθόδοξοι ναοί, νά προσεύχωνται εἰς τάς οἰκίας των, διά νά φυλαχθοῦν ἀπό τήν αἵρεσιν καί τήν ἀποστασίαν, παρά νά κολάζωνται μαζί μέ αὐτούς πού μνημονεύουν τόν Μητροπ. Σέργιο»!

γ) Το 1934 ο Πρόεδρος της ΡΟΕΔ, Μητροπολίτης Αντώνιος ονοματίζει ενεργεία Σχισματικούς τους Σεργιανιστές
(βλέπε εδώ, όπου παρατίθενται τα γεγονότα με χρονολογική σειρά
https://www.slideshare.net/SpyridonVoykalis/rocor-historic-confession)

δ) Ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Ἱερόθεος τοῦ Νικόλσκ (δολοφονήθηκε τό 1928), στήν ἀπό 12ης Ἰανουαρίου 1928 Ἐγκύκλιό του, γράφει·
"Ὁ ὀργανισμός τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἕνας. Κεφαλή τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὁ Χριστός. Τό στόμα Της, τά χέρια, τά πόδια καί οἱ ὀφθαλμοί, εἶναι οἱ Ἱερεῖς καί διδάσκαλοι, τά ὄργανα τῆς Ἐκκλησίας. Καί τό Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὅλοι ἐκεῖνοι πού πιστεύουν στό ὄνομα τοῦ Σωτῆρος μας Ἰησοῦ Χριστοῦ. Τό ὅλον Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας κινεῖται μέ ἕνα πνεῦμα καί τροφοδοτεῖται ἀπό μία καρδιά.
Ἕνα μέρος τοῦ Σώματος τῆς Ἐκκλησίας, τό ὁποῖο δέν τρέφεται ἀπό τό αἷμα τῆς καρδιᾶς, πέφτει καί χάνεται. Αὐτό ἔγινε μπροστά στά μάτια μας μέ τούς "ἀνακαινιστές" (ἐνν. τήν λεγόμενη "Ζωντανή Ἐκκλησία") καί μέ τούς "ἀκέφαλους", δηλαδή τούς ὀπαδούς τοῦ Ἀρχιεπ. Γρηγορίου τοῦ Αἰκατερίενμπουργκ...
Τώρα ἡ ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας ἔχει καταστραφεῖ ἀπό τόν Μητροπ. Σέργιο. Ὁ Μητροπ. Σέργιος χρησιμοποιεῖ ἀπάτη, ἀποκαλῶντας τήν "Σύνοδό" του Ὀρθόδοξη καί Πατριαρχική, ἐνῶ στήν πραγματικότητα ἡ ὀργάνωσή του εἶναι μία πλήρης ἀνατροπή τῶν Κανόνων τῆς Ἐκκλησίας. Ὅ,τι οἱ Ἀνακαινιστές καί οἱ Γρηγοριάτες ἀπέτυχαν νά κάνουν, τό πέτυχε κυνικώτατα ὁ Μητροπ. Σέργιος

Σταύρος Τ. είπε...

Β) ΛΟΓΟΙ ΠΑΤΕΡΩΝ ΠΕΡΙ ΑΠΟΥΣΙΑ ΧΑΡΙΤΟΣ ΣΤΟΥΣ ΣΕΡΓΙΑΝΙΣΤΕΣ
ε) Ὁ Ἐπίσκοπος Ἀλέξιος τοῦ Βορονέζ (ἀπεβίωσε τό 1930, καταδικασμένος ἀπό τόν Μητροπ. Σέργιο σέ ἀργία ὡς σχισματικός!), στήν ἀπό 9. 1. 1928 Ἐγκύκλιό του γράφει: "Ὁ Μητροπ. Σέργιος μέ τίς πράξεις του ἐναντίον τοῦ πνεύματος τῆς Ὀρθοδοξίας, ἔχει ἀποκοπεῖ ἀπό τήν κοινωνία μέ τήν Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία καί ἔχει στερηθεῖ τοῦ δικαιώματος νά ἡγεῖται τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας".

στ) Ὁσία Ἀγάθη τῆς Λευκορωσίας (+ 1939), δίδασκε τοὺς πιστοὺς γιὰ τὴν σοβιετοποιημένη «Ἐκκλησία» τοῦ Σεργίου:
«Αὐτὴ δὲν εἶναι πραγματικὴ Ἐκκλησία. Ἔχει ὑπογράψει συμφωνία μὲ τὸν Ἀντίχριστο. Μὴ λαμβάνετε Μυστήρια ἀπὸ τοὺς Λειτουργούς της. Μὴ συμπροσεύχεσθε μαζί τους».

ζ) Ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Μακάριος τοῦ Δνεπροπετρόβσκ (ἐκτελέστηκε τό 1937), ἐπανελάμβανε τά Μυστήρια τοῦ Βαπτίσματος καί τοῦ Γάμου τῶν ἐπιστρεφόντων ἀπό τόν Σεργιανισμό στήν Ἐκκλησία τῶν Κατακομβῶν

η) Ὁμοίως ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Σεραφείμ τοῦ Δημητρώφ (ἐκτελέστηκε τό 1937), θεωροῦσε τόν Μητροπ. Σέργιο ἐκτός Ἐκκλησίας.

θ) Ὁ Ἱερομάρτυρας Μητροπ. Ἰωσήφ τῆς Πετρουπόλεως (ἐκτελέστηκε τό 1937), πρόσθεσε Ἀνάθεμα κατά τῶν Σεργιανιστῶν στό Συνοδικό τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας, τό ὁποῖο διαβάζονταν στίς ἐνορίες τῆς δικαιοδοσίας του!

ι) Ὁ Ἱερομάρτυρας Πρωθιερεύς Συμεών (Mogilyov· ἐκτελέστηκε τό 1929), ὅταν συνελήφθη, ἀποχαιρέτισε τά πνευματικά του τέκνα μέ τά ἀκόλουθα λόγια:
"Σταθεῖτε γενναῖοι στήν Ὀρθόδοξη Πίστη. Μήν ἔχετε κοινωνία μέ τήν Σεργιανιστική αἵρεση. Αὐτή ἡ αἵρεση ἀναγνωρίζει τήν ἀντιχριστιανική δύναμη σάν "ἀπό Θεοῦ"... Ὁποιοσδήποτε πέφτει σ' αὐτή τήν αἵρεση, οὔτε μαρτύριο δέν τόν σώζει ἀπό αὐτή τήν ἁμαρτία... Ἄν ἐπιστρέψω ἀπό τήν φυλακή, νά μήν μέ ἐμπιστευθεῖτε καί νά μήν ἔρθετε σ' μένα, διότι αὐτό θά σημαίνει ὅτι θά ἔχω προδώσει τόν Χριστό"!

Κ) ὁ Ἐπίσκοπος Βίκτωρ (Ὀστροβίντωφ):
«Ἀναμειγνύων εἰς ἕνα, κατὰ τὸ μέγα καὶ ἱερώτατον Μυστήριον τῆς θείας Εὐχαριστίας, παρὰ τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ, “τοὺς πιστοὺς μετὰ τῶν ἀπίστων”
οἱ ὁποῖοι τὴν πολεμοῦν ἕως θανάτου, ὁ Μητροπολίτης, διὰ τῆς βλασφήμου ἐντολῆς του, βεβηλώνει τὴν προσευχητικὴ ἔννοια τοῦ μεγάλου αὐτοῦ Μυστηρίου καὶ καταλύει τὴν πλήρη Χάριτος σημασία Του γιὰ τὴν αἰώνια σωτηρία τῶν ψυχῶν τῶν Ὀρθοδόξων.
Ἑπομένως, ἡ Ἀκολουθία ὄχι μόνον στερεῖται θείας Χάριτος, ἐξ αἰτίας τῆς ἐλλείψεως Χάριτος τοῦ ἐπιτελοῦντος τὸ Μυστήριον, ἀλλὰ ἀποτελεῖ καὶ βδέλυγμα ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ· ἆρα, ἀμφότερα τὰ ἐπιτελοῦντα καὶ συμμετέχοντα πρόσωπα ὑποβάλλονται σὲ διπλῆ καταδίκη».
(σημ .: Ὁ Ἐπίσκοπος Βίκτωρ ἐννοεῖ τὴν ἐντολὴ τοῦ Μητροπολίτου Σεργίου νὰ μνημονεύεται ἡ Σοβιετικὴ Κυβέρνησις κατὰ τὶς Ἱερὲς Ἀκολουθίες).

Σταύρος Τ. είπε...

Aπουσία Χάριτος στους Σεργιανιστες πίστευε κι ο Αγ. Φιλάρετος, όμως δυσκολευότανε να μιλήσει δημοσίως λόγω της αντιπολίτευσης που είχε στις Ορθόδοξες, ζηλωτικές του θέσεις, όπως φαίνεται εδώ
https://trueorthodox.eu/st-philaret-of-new-york-and-the-heresy-of-ecumenism/

Δεν είναι λοιπόν πάντα εύκολη η Σύγκληση Συνόδου....

Στο άνω link διαβάζουμε :
This is not surprising if we consider how isolated he was in his own Synod. Even his confidant and close assistant, the conservative Bishop Gregory (Grabbe), would not go so far as him in his condemnation of World Orthodoxy and the MP. As Bishop Gregory’s daughter, Matushka Anastasia Shatilova, recalls: “[St. Philaret] had especially many quarrels with Archbishop Anthony of Geneva… mainly on ecumenist questions… with the Serbs, the Antiochians and all kinds… Unfortunately, Archbishop Anthony was distinguished for his very sharp character and wrote several very boorish letters, to which the Metropolitan replied a little sharply… Vladyka Gregory was distinguished by somewhat greater diplomacy and was afraid that to speak in this way could create too great problems… [and] restrained the declarations of the Holy Hierarch Philaret concerning the lack of grace in the MP. For example, he used to say: ‘… tell 60 million Russian people that they are not chrismated, and have been baptized only according to the laymen’s rite…; The Metropolitan was prepared to say this, but Vladyka Gregory thought that for the sake of Church construction it would be more correct not to put it so sharply…”

Eνώ σε Επιστολη΄του έγραφε ο Άγιος Φιλάρετος
....What can be more blasphemous than such an idea, which was justly appraised by many at that time as an attempt to unite light with darkness, and Christ with Belial.

True Orthodox Christians "usually refuse to participate in elections," which in the Soviet Union, a country deprived of freedom, are simply a comedy, "and other public functions; they do not accept pensions, do not allow their children to go to school beyond the fourth class..." Here is an unexpected Soviet testimony of the truth, to which nothing need be added.
Αρνούνταν να πάρουνε λοιπόν ακόμα και συντάξεις από το άθεο καθεστώς, όταν κάποιοι μας προβάλλουνε ως πρότυπο τις λανθασμένες απόψεις του (αγωνιστού και σεβαστού) Μητροπολίτου Κυρίλλου, ότι τάχα δεν πειράζει να πάνε ακόμα και να κοινωνήσουνε σε Σεργιανιστές !!!

Πού βρίσκεται λοιπόν η πλειοψηφία για εκείνους που επιζητούν το Συνοδικό Σύστημα ?

Σταύρος Τ. είπε...

Με μια επιφύλαξη ως προς τα αντιφατικά λόγια του αξιόλογου Μητροπολίτου Κυρίλλου, περί δηλαδή της κηδείας του του κι ότι δε πειράζει να κοινωνήσει Πιστός από Εκκλησία των Σεργιανιστών, εάν δεν υπάρχει άλλη, καθώς δεν θυμάμαι εάν είχα καρατσεκάρει τη γνησιότητά τους στη παλιότερη διένεξη που είχα με γνωστό Κυπριανίτη, από όπου προέκυψε αυτό το υλικό
Παραείναι αντιφατικές αυτές οι θέσεις του (σε σχέση και με τις υπόλοιπες δικές του), ενώ δεν έχω και καμία εμπιστοσύνη σε Κυπριανίτες...

Εν κατακλείδι, είναι πολλές φορές ΠΛΗΡΩΣ απαραίτητη η καταδίκη από Σύνοδο (σε μεμονωμένο παραπτωματία που κηρύττει δημοσίως κατεγνωσμένη αίρεση ή στη περίπτωση νέας αίρεσης ή νέου Σχίσματος, το οποίο δεν είναι ξεκάθαρο ποιος το έκανε), αλλά δεν είναι πάντα απαραίτητη η καταδίκη από Σύνοδο

Σταύρος Τ. είπε...

Θα πω κάποια πράγματα για τελευταία φορά, γιατί βλέπω ό καθένας είναι κολλημένος σ΄ αυτό που ακολουθεί (δεν αναφέρομαι μόνο στον π. Γρηγόριο) και δεν έχει νόημα. Βέβαια, έστω κι ένας τρίτος να ωφεληθεί, δεν είναι καθόλου αμελητέο

1) Ουδέποτε είπα αιρετικούς τους Ματθαϊκούς
Σχίσμα είπα ότι έκανε ο Ματθαίος, γιατί (έστω με αυτή τη λανθασμένη Εκκλησιολογία που είχε) δε ψάχτηκε καλύτερα, να χειροτονήσει μαζί με άλλον. Με τον Κυκλάδων Γερμανό δε τα βρήκανε στα πρόσωπα και δε γνωρίζω να προσπάθησε να βρει άλλον Επίσκοπο εκτός Ελλάδας (Κατακομβίτη ή ΡΟΕΔ)
Βλέπω όμως οτι κάποιοι το θεωρούν ακόμη καμάρι αυτό, να προέρχονται δηλαδή ΥΠΟ ΕΝΟΣ, χωρίς αναγνώριση από άλλον Επίσκοπο ή άλλη Εκκλησία (!!!)
Δε τους θεωρώ ενεργεια Σχισματικούς, γιατί έφταιγε κι ο πρώην Φλωρίνης με τις σοβαρές παλινωδίες του. Δηλαδή έφταιγαν κι οι δύο πλευρές.
Το ότι αρνούνται πολλοί εξ αυτών την αναγνώριση 1971, είναι σοβαρό, αλλά δε θα αποφανθώ εγώ περί τούτου.

2) Η διδασκαλία του Κυπριανισμού, είναι καταδικασμένη κι από την ΡΟΕΔ το 2001, υπό Προέδρου Βιταλίου, ως κρυπτοΟικουμενιστική κι αυτό ουσιαστικά ανέδειξα κι εγώ
Με κανέναν λοιπόν δε συμμάχησα, λέω τα πράγματα όπως είναι, απλώς κάποιοι γίνονται εριστικοί ενώ με άλλους είμαστε φίλοι ή δεν εχουμε πρόβλημα, διαφωνώντας
Ούτε με λένε δαιμονισμένο κ.α. επειδή διαφωνούμε
Ο Άγιος Φιλάρετος ήτανε ακόμη και στην ίδια Σύνοδο με άτομα που είχανε ξεκάθαρα διαφορετικές απόψεις σε σοβαρά θέματα

3) Το ότι συμφωνώ ΑΥΤΗ τη στιγμή με Ματθαϊκούς (απλώς ως προς Μυστήρια νεο/των, ενώ θα διαφωνούμε σε πολλά άλλα), δε σημαίνει ότι θα δεχτώ ότι εκατομμύρια ψυχές πήγαν στη Κόλαση από το 1924 (ή ελάχιστα αργότερα, με α΄κανόνα Μεγ. Βασιλείου), λόγω του ημερολογίου. Ακόμη και τις τελευταίες δεκαετίες γίνονται μεγαλύτερα εγκλήματα από το ημερολόγιο στους ΓΟΧ και δε νομίζω ότι αυτό το μπάχαλο συμβαίνει μόνο στους Φλωρινικούς

Σταύρος Τ. είπε...

Ακόμη και για την λανθασμένη Εκκλησιολογία του ο Ματθαίος είχε το ελαφρυντικό με Πανορθόδοξες 16ου αιώνος, που μπορούσανε να ξεγελάσουνε
Αλλο όμως η καταδίκη ταυτόχρονα για αλλαγή Πασχαλίου (μείζων παράβαση) και Μηνολογίου κι άλλο αυτό που έγινε το 1924, όπου άλλαξαν μόνο το ημερολόγιο
Και δε ξέρω αν τυχόν κάποιοι τις τελευταίες δεκαετίες είναι περισσότερο Ματθαϊκοί από τον Ματθαίο κι απλά εκείνου βγήκε τ΄ όνομα
Δε ξέρω αν αυτά που λένε π.χ. για αυτόματη απώλεια Χάριτος σε μεμονωμένο παραπτωματία χωρις να χρειάζεται να τον κρίνει η αρμόδια Σύνοδος, εάν τα δίδασκε κι ο Ματθαίος...

Σταύρος Τ. είπε...

Και δε χρειαζόμασταν τις πρώτες δεκαετίες μετά το Σχίσμα του '24 κι άλλους Επισκόπους, από τους 3 που έφυγαν απ΄ τη Κρατούσα (κι απέμειναν 2), αλλά :
a) προσπάθειες γεφύρωσης του Σχίσματος κι όχι να ρίχνουμε κι εμείς λάδι στη φωτιά, μαζί με τους μεσαιωνικούς διωγμούς που καναν ΚΑΠΟΙΟΙ νεο/τες
β) ΑΡΕΤΗ

Οι Επίσκοποι που υπήρχαν μπορούσαν να χειροτονήσουν αρκετούς Ιερείς κι αυτό ήτανε αρκετό
Τα υπόλοιπα θα παίρναν το δρόμο τους, με τη βοήθεια του Θεού κι όχι κάποιοι να φαντάζονταν ότι θα σώσουν την Εκκλησία, εξεβιάζοντας καταστάσεις και δημιουργώντας ή συντηρώντας νέα Σχίσματα.
Τα ίδια κάνανε κι οι Φλωρινικοί αργότερα, με αυτές τις χειροτονίες που έλαβαν από εκπροσώπους ΡΟΕΔ κι ευτυχώς βρέθηκε ο Άγιος Φιλάρετος και δεν απωλέσθηκαν τόσες ψυχές

Κι αυτή η τάση των Επισκοποιήσεων (ή μήπως κυριαρχίας ?) είδαμε και τα επόμενα χρόνια τι αποτελέσματα είχε.....

Σταύρος Τ. είπε...

Mετά και τη τελευταία δημοσίευση του π. Γρηγορίου, ενισχύεται ακόμη περισσότερο η υποψία μου ότι κάποιοι είναι περισσότερο Ματθαϊκοί απ΄ τον Ματθαίο....
ΟΥΔΕΠΟΤΕ οι Πατέρες μας δώσανε ακριβή ημερομηνία για τη πτώση των Λατίνων, αλλά τους αντιμετώπιζαν ως αιρετικούς από τον 12ο αιώνα
Γνωστό και το μπάχαλο που επικρατούσε πριν τη Β΄Οικουμενική, όπου είχαμε ακόμη και το Αντιοχειανό Σχίσμα, για το οποίο όμως ακόμη δε μας απάντησε ο π. Γρηγόριος ποιοι είχανε τη Χάρη.
Εκείνοι που μνημονεύανε τον Αγιο Μελέτιο, με πρωτεργάτη τον Μ. Βασίλειο ή εκείνοι που κοινωνούσανε με τον Παυλίνο, με πρωτεργάτη τον Μ. Αθανάσιο ?
Κάποιοι όμως σήμερα φαίνεται είναι τόσο φωτισμένοι και τα ξέρουνε όλα και μιλάνε τόσο επιπόλαια για τόσο σοβαρά θέματα...

Ως προς την αναμύρωση, έχω ήδη πει ότι ο Αγ. Νικόδημος αναφέρει μέσα στο Ι. Πηδάλιο ότι εκείνοι που δεν έχουνε αποδείξεις εάν Βαπτίστηκαν, δεν γνωρίζουν, θα πρέπει να Βαπτιστούν. ΥΠΟΘΕΤΩ λοιπον, δε το χω ψαξει, ότι το ίδιο πρέπει αν συμβαίνει και στη περίπτωση αμφιβολιών για το Χρισμα.

Έχω αποτειχιστεί από νεο-"γοχ", για πολλούς λόγους, όχι μόνο για ΘΝΠ. Το ότι τάχα λοιπόν εγώ τους αναγνωρίζω ως Ορθοδόξους, είναι προφανές ότι δεν ισχύει κι είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.
Πάντως ο Αγιος Φιλάρετος βρισκότανε ακόμη και στην ίδια Σύνοδο με Επισκόπους που είχαν αντιθετες απόψεις σε πολύ σοβαρά θέματα, όπως π.χ. η ύπαρξη Χάρης στους Σεργιανιστές. Ευτυχώς λοιπόν που δεν πρόλαβαν και τον Αγ. Φιλάρετο, γιατί θα του ασκούσανε σφοδρότατη κριτική.....

Σταύρος Τ. είπε...

Κι εκτός του ότι θεωρούν καμάρι τους να απορρίπτουν την αναγνώριση - αποκατάσταση του 1971 από ΡΟΕΔ (να συνεχίζουν δηλαδή να προέρχονται ΥΠΟ ΕΝΟΣ), με τη στάση τους αυτή στρέφονται κι εναντίον του Αγ. Φιλάρετου, o oποίος θα παιξε καταλυτικό ρόλο σ' αυτή την απόφαση, καθώς κι εναντίον του Αγ. Κωνσταντίνου της ΡΟΕΔ, ο οποίος συμμετείχε στην αποκατάσταση του 1971, σύμφωνα με δικές τους δημοσιεύσεις
https://katakomviki-ecclesia.blogspot.com/2022/09/s.html