Του μακαριστοῦ Γέροντος Θεοκλήτου Διονυσιάτου:

«Πρέπει νά ὁμολογήσωμεν ὅτι ἔχομεν καί ἡμεῖς τήν "κρίσιν" μας. Κρίσιν ποιμένων καί θεολόγων. Δέν ἔχει, βεβαίως σημασίαν, ἄν τελικῶς δέν θά δυνηθοῦν νά βλάψουν τήν Ἐκκλησίαν τοῦ Χριστοῦ. Βέβαιον ὅμως εἶναι, ὅτι φθείρουν τό ὀρθόδοξον φρόνημα τοῦ λαοῦ μας καί στερεώνουν τούς αἱρετικούς εἰς τάς πλάνας των. Ἀλλά ἐλησμονήσαμεν. Τό νά εἶναι τις Ὀρθόδοξος ποιμήν καί θεολόγος εἶναι μέγα πρᾶγμα. "Γενναίας δεῖται ψυχῆς" κατά Χρυσόστομον. Ποῦ νά εὕρωμεν τούς γενναίους; Ποῦ εἶναι οἱ Πατερικοί; Ποῦ οἱ Μάρτυρες τῆς πίστεως; Φοβούμεθα μήπως εὑρισκόμεθα εἰς τάς ἐσχάτας ἡμέρας. Ἀπαισιοδοξοῦμεν; Ἀλλά πῶς νά ἑρμηνεύσωμεν τό φαινόμενον τῆς τόσον ἐκτεταμένης ἀφασίας, τῆς μειοδοσίας ἐν τῇ πίστει, τῆς ἀπουσίας ζήλου ὑπέρ τῆς εὐσεβείας, τῆς βαθείας σιωπῆς, ἥτις διαδέχεται τά αἱρετικά κηρύγματα "Ὀρθοδόξων" ποιμένων; ποῦ εἶναι αἱ ἀστραπαί τῆς Ὀρθοδόξου θεολογίας;»

-----------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

π.Θ.Δ.: «Ἀλλά πῶς νά ἑρμηνεύσωμεν τό φαινόμενον τῆς τόσον ἐκτεταμένης ἀφασίας, τῆς μειοδοσίας ἐν τῇ πίστει, τῆς ἀπουσίας ζήλου ὑπέρ τῆς εὐσεβείας, τῆς βαθείας σιωπῆς, ἥτις διαδέχεται τά αἱρετικά κηρύγματα "Ὀρθοδόξων" ποιμένων;»

Σχόλιον: Δέν γνωρίζω πότε ἔγραψεν αὐτά τά λόγια ὁ π. Θεόκλητος. Ἐκεῖνο πού γνωρίζω εἶναι ὅτι γύρω στά 2000-2001 ἔγραψεν ὅτι «ὁ κανών εἶναι δυνητικός». Ἔχω φυλαγμένα τά σχετικά δημοσιεύματα, διότι τοῦ ἀπήντησα τότε. Ὅταν, λοιπόν, διδάσκετε τόν λαόν ὅτι μπορεῖ νά συμπορεύεται καί μέ τόν Χριστόν καί μέ τόν Διάβολον, γιατί ἀναζητεῖτε ἀλλοῦ τόν λόγον πού ὑπάρχει τόση ἀφασία καί τόση σιωπή, ἐνῷ ὁ Διάβολος καλπάζει; Πνευματικόν καθρέπτην δέν εἶχες, π. Θεόκλητε, νά ἰδῇς τόν ἔνοχον;

1 σχόλιο:

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

π.Θ.Δ.: «Ἀλλά πῶς νά ἑρμηνεύσωμεν τό φαινόμενον τῆς τόσον ἐκτεταμένης ἀφασίας, τῆς μειοδοσίας ἐν τῇ πίστει, τῆς ἀπουσίας ζήλου ὑπέρ τῆς εὐσεβείας, τῆς βαθείας σιωπῆς, ἥτις διαδέχεται τά αἱρετικά κηρύγματα "Ὀρθοδόξων" ποιμένων;»

Σχόλιον: Δέν γνωρίζω πότε ἔγραψεν αὐτά τά λόγια ὁ π. Θεόκλητος. Ἐκεῖνο πού γνωρίζω εἶναι ὅτι γύρω στά 2000-2001 ἔγραψεν ὅτι «ὁ κανών εἶναι δυνητικός». Ἔχω φυλαγμένα τά σχετικά δημοσιεύματα, διότι τοῦ ἀπήντησα τότε. Ὅταν, λοιπόν, διδάσκετε τόν λαόν ὅτι μπορεῖ νά συμπορεύεται καί μέ τόν Χριστόν καί μέ τόν Διάβολον, γιατί ἀναζητεῖτε ἀλλοῦ τόν λόγον πού ὑπάρχει τόση ἀφασία καί τόση σιωπή, ἐνῷ ὁ Διάβολος καλπάζει; Πνευματικόν καθρέπτην δέν εἶχες, π. Θεόκλητε, νά ἰδῇς τόν ἔνοχον;