Η εμπιστοσύνη προς τον θεό καθίσταται το άπαν διότι εκκινεί την διάθεση προς πραγμάτωση παντός οράματος το οποίο αντιβαίνει εις την καθεστωτική αντίληψη περί του υλικού κόσμου.
Η προσευχή συνιστά ακριβώς τον δίαυλο προς τον
σκοπό αυτό, ούτως ώστε ημείς, οι ταπεινοί άνθρωποι να εκζητούμε, την εξ ουρανού
αρωγή επί καθημερινής βάσεως, ούτως ώστε δια μέσου του ελέους του Μεγάλου Θεού
να δυνάμεθα να πορευόμεθα προς την ορθή κατεύθυνση.
Ιδίως η συμμετοχή προς τον μυστηριακό βίο συνιστά την ανταπόκριση προς την πρόκληση του ευμήχανου Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού, ο οποίος μας κρούει την θύρα δια κοινωνία και συμμετοχή προς τον ενάρετο Εκκλησιαστικό βίο, καθότι άπαντες είμεθα πρόσωπα και εναπόκειται εις την δυνητική ευχέρεια του καθ’ εκάστου εξ ημών, εάν θα καταστούμε συν τω χρόνω καθ’ ομοίωση.
Ο δρόμος προς τον Γολγοθά ενώπιον του Αγίου
Πάσχα, διαβαίνει από διάφορα στάδια, κατά τα οποία ημείς νηστεύουμε με απώτερο
σκοπό να προπαρασκευασθούμε επαρκώς ενόψει της συμβολικής μας συμμετοχής εις τα
Αγία Πάθη, άχρις και της Αναστάσεως του Θεανθρώπου.
Η βιωματική εμπειρία επιτυγχάνεται δια μέσου
της ψυχί τε και σώματι προσευχής και την ενσυνείδητη αποχή από τα καθημερινή
πάθη του θνησιγενούς βίου μας, τα οποία μας απομακρύνουν εκ του Θεού, ότε
καθιστάμεθα αφοσιωμένοι προς αυτά, αποκηρύττοντας τον πνευματικό βίο.
Ο Θεός έχει το σχέδιό του δια τον καθέκαστο εξ
ημών και γιγνώσκει περισσότερα εξ όσων ημείς δυνάμεθα να διαβλέπουμε δια την
δύναμη της διανοίας και της νοήσεώς μας εξ αυτού του λόγου, ο ακρογωνιαίος
λίθος της ιδρυθείσας σχέσεως με τον Θεό καθίσταται ανυπερθέτως η εμπιστοσύνη,
δια μέσου της οποίας επέρχεται πλήρης ολοκλήρωση του ανθρώπου και μανθάνει το
πώς να συμπεριφέρεται.
Πλειστάκις ο ίδιος ο Θεός δια πράξεων και
παραλείψεων χαράσσει την ιδική του κατευθυντήρια γραμμή ως προς τον τρόπο
δημιουργία των πραγμάτων εις την καθημερινότητα του βίου μας ή ο Ίδιος πάλι
σιωπηρά παρεμβαίνει προσηκόντως δια να ακυρώσει ορισμένα σχέδια δια τη ζωή μας,
τα οποία ημείς φρονούμε εν αγνοία μας ότι καθίστανται τα πλέον ενδεδειγμένα.
Εντούτοις η διακριτική παρέμβαση του Θεού και
οι επανειλημμένες προσκλήσεις του προς κοινωνία μαζί του ουδόλως καταργεί την
αυτονομία μας και τον αυτεξούσιό μας, έτερον εκάτερον, ανέκαθεν την τελευταία
επιλογή την έχουμε ημείς, είτε τον αποδεχθούμε και εις σε ποίο βαθμό είτε όχι,
δεν υφίσταται ηθική τιμωρίας ή δικανική σύλληψη της παραβίασης ενός νόμου.
Η επανάσταση της ζώσης Ορθοδόξου παραδόσεως
έγκειται μεταξύ άλλων και εις το μεγαλείο της συντριπτικής μεταμελείας αρκεί να
εδράζεται εις την καρδιά και την ψυχή, ο Θεός συγχωρρεί διότι διακατέχεται από
μανική αγάπη δια τα δημιουργήματά του, ήτοι δια ημάς τους ατελείς ανθρώπους, οι
οποίοι τον προδίδουμε καθημερινά και τον καταφάσκουμε κατά περίπτωση και κατά
το δοκούν.
Παρά ταύτα ο Ίδιος όντας πανταχού πληρών
αξιολογεί και κρίνει δίκαια συνεκτιμώντας όλες τις περιστάσεις και τις συνθήκες
τέλεσης μίας πράξεως ή εκδηλώσεως μίας συμπεριφοράς διότι πρόκειται δια τον Θεό
της Αγάπης και όχι έναν εκδικητικό Θεό, έναν Θεό τιμωρό.
Ως εκ τούτου λοιπόν, ο Θεός εμφανίζεται εν
είδει θαύματος επί καθημερινής βάσεως και μας καθοδηγεί προς σκοπό το καλό μας,
εξ αυτού του λόγου, δέον όπως προσευχόμεθα συχνά αλλά και να αφουγκραζόμαστε
την ζωή των Αγίων οι οποίοι με τον βίο τους μας διδάσκουν δια το μέλλον και εν
γένει την πορεία της Ζωής μας.
Η Εκκλησία δεν ταυτίζεται με την επίσημη
Ελλαδική Εκκλησία η πίστη καθίσταται βιωματική και αναβλύζει από τους Άγιους
Πατέρες της Ορθοδοξίας και σχετίζεται με την οντολογική μας πορεία εκ των
Πρωτοπλάστων άχρις σήμερον, προσδοκώντες Ανάσταση Νεκρών.
Εν όψει λοιπόν όλων των σημερινών δεινών, από
την τρομοκρατία εις την πανδημία και νυν εις την κλιματική αλλαγή και εν γένει,
ας κύψουμε το γόνυ με ευσέβεια προς τον Χριστό μας ο οποίος δια του βίου μας
χαράσσει την κατευθυντήρια γραμμή ουχί μόνον δια τον ατομικό μας βίο, αλλά
προεχόντως και κυρίως ως μέλη μίας κοινωνίας.
Εν κατακλείδι ας διατηρήσουμε τις παραδόσεις
και τις αξίες μας οι οποίες καθίστανται αρρήκτως συνδεδεμένες με την εθνικής μας
παλιγγενεσία.
Χαράλαμπος Β. Κατσιβαρδάς
Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου