ΔΕΚΑΤΡΕΙΣ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΕΣ Ι. Μ. ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΚΑΝΤΑΡΑΣ ΚΥΠΡΟΥ (19-5-1231) - ΠΕΡΙ ΑΖΥΜΩΝ

Πολλοί αθεολόγητοι κληρικοί και λαϊκοί ισχυρίζονται ότι το θέμα περί ενζύμου ή αζύμου άρτου στη Θεία Κοινωνία είναι ασήμαντο. Αν, όμως, είναι ασήμαντη αυτή η διαφορά, τότε γιατί έδωσαν τή ζωή τους, παραδιδόμενοι στο πυρ, οι εορταζόμενοι 13 οσιομάρτυρες; Το μαρτύριό τους αποδεικνύει αντιθέτως ότι πρόκειται όντως περί μεγάλης διαφοράς μεταξύ της Ορθοδοξίας και της αιρέσεως του Παπισμού. Είναι λίαν ενδιαφέρον να δούμε την ομολογία των 13 οσιομαρτύρων.

Στην ερώτηση του λατίνου, παπικού απεσταλμένου, Ανδρέα προς τους οσιομάρτυρες «πώς τελείτε τις ιερές μυσταγωγίες», εκείνοι απάντησαν:

-----------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἄς τά βλέπουν αὐτά οἱ κοινωνοῦντες μέ τούς Οἰκουμενιστάς, διακαιολογούμενοι ὅτι οἱ ἑνωτικές ἐνέργειες τῶν τελευταίων, ὅπως εἶναι ἡ ἀλλαγή τοῦ ἑορτολογίου (1924), ἡ συμμετοχή στό ΠΣΕ (1948), ἡ ἄρσις τοῦ Σχίσματος τοῦ 1054 (7-12-1965), οἱ συμφωνίες ἑνώσεως μέ αἱρετικούς (Balamand, 1993, Chambesy, 1990), οἱ συμπροσευχές μέ αἱρετικούς καί ἀλλοθρήσκους, οἱ αἱρετικές/πανθρησκειακές δηλώσεις, ἡ ἀναγνώρισις καί μνημόνευσις τῶν σχισματικῶν οὑνιτῶν τῆς Οὐκρανίας κ.λπ. δέν εἶναι δῆθεν αἰτίες ἀποτειχίσεως ἀπό αὐτούς! Ὄχι μόνον αὐτό, ἀλλά στέλνουν εἰς τόν αἱρεσιάρχην Βαρθολομαῖον καί τό πορτραῖτον του!

«Εμείς τελούμε τις ιερές μυσταγωγίες καθώς μας παρέδωσαν οι απ’ αρχής αυτόπτες και κήρυκες του Θεού Λόγου και μετά από αυτούς οι άγιες και οικουμενικές σύνοδοι των αγίων και θεοφόρων πατέρων, ένζυμο άρτο, καθώς και ο Λόγος του Θεού Πατρός στον μυστικό δείπνο, αφού πήρε στά χέρια Του άρτο και τον τεμάχισε, έδωσε στους αγίους Του μαθητές και αποστόλους, λέγοντας˙ λάβετε, φάγετε, τούτο μου εστί το σώμα μου το υπέρ ημών κλώμενον εις άφεσιν αμαρτιών˙ έτσι πιστεύουμε και έτσι ομολογούμε˙ αυτό που παραλάβαμε, αυτό φέρουμε σε υπόμνηση˙ και όλοι οι ορθόδοξοι χριστιανοί οφείλουμε να ιερουργούμε με ένζυμο άρτο».

Σε επόμενη ερώτηση του λατίνου Ανδρέα περί των Λατίνων, που τελούν την ιερά μυσταγωγία με άζυμα, οι 13 οσιομάρτυρες, με σταθερό φρόνημα και γενναία γνώμη, αποκρίθηκαν: «Ο Λόγος του Θεού, ο ζων και αεί ων, στο μυστικό δείπνο, αφού πήρε άρτο ένζυμο, έμψυχο, τέλειο, άγιο, επειδή δεν βρισκόταν τότε άζυμο, είπε˙ τούτο ποιείτε εις της εμήν ανάμνησιν, δηλ. το ένζυμο. Κι εμείς έτσι κρατάμε και πιστεύουμε. Σχετικά με το δικό σας λατινικό φρόνημα και το άζυμο, δεν μας είναι γνωστό, ούτε από τους κήρυκες του Χριστού, ούτε από τις οικουμενικές και άγιες συνόδους το παραλάβαμε. Γι’ αυτό και αυτοί, που τελούν το άζυμο, το προσφέρουν χωρίς να γνωρίζουν και εκπίπτουν από της αλήθεια, κακώς νοώντας και παρεκφράζοντας, χωρίς να εξετάζουν τις Γραφές και να εκλέγουν το αληθές».

Έπειτα ο λατίνος Ανδρέας τους οδήγησε στον λατίνο, παπικό «αρχιερέα», τον Στόργγο, γιά ν’ απολογηθούν. Κατά την πρώτη εξέταση του παπικού «αρχιερέως» οι 13 οσιομάρτυρες διακήρυξαν: «όσοι μεταλαμβάνουν από τα άζυμα, εκπίπτουν από την αλήθεια, παραδογματίζουν εναντίον του αγίου Ευαγγελίου, των θείων Γραφών και των αγίων συνόδων και είναι πλανεμένοι˙ όχι μόνο οι ζωντανοί, αλλά και οι κεκοιμημένοι». Στην δεύτερη ερώτηση του λατίνου «αρχιεπισκόπου» οι 13 οσιομάρτυρες απάντησαν: «αυτοί, που μεταλαμβάνουν από τα άζυμα, είναι μέτοχοι της απωλείας». Στην τρίτη ερώτηση, αν το άζυμο είναι σώμα Χριστού, εκείνοι βόησαν: «μη γένοιτο, Χριστέ Βασιλεύ! Το άζυμο δεν είναι σώμα Χριστού». Τέλος, στήν τελευταία εξέταση από τον λατίνο Ανδρέα, οι 13 οσιομάρτυρες, αφού καταθέτουν της πίστη τους τόσο στο Τριαδολογικό όσο και το Χριστολογικό δόγμα, ομολογούν και την πίστη τους στον ένζυμο άρτο ως εξής: «Πιστεύουμε και στο πανάγιο και παντέλειο σώμα του Χριστού, το οποίο με τα ίδια Του τα χέρια παρέδωσε στους αγίους Του μαθητές και αποστόλους, λέγοντας˙ λάβετε, φάγετε, τουτό μού εστι το σώμα, τούτο ποιείτε εις την εμήν ανάμνησιν, τούτο εστιν η καινή διαθήκη. Και αυτοί παρέδωσαν την μία και Καθολική (Ορθόδοξη) Εκκλησία, που ορθοδοξεί σε όλη την οικουμένη, όπως διαγορεύουν τα θεία και ιερά ευαγγέλια και όλοι οι άγιοι, το οποίο είναι το ένζυμο, που προσέφεραν σε θυσία, και μέχρι σήμερα αυτό φυλάττουμε, πιστεύουμε και ομολογούμε. Και αν κάποιος δεν πιστεύει σ’ αυτά και δεν ακολουθεί, αυτός δεν είναι από αυτούς, που πιστώς ορθοδοξούν, αλλά είναι έκδηλος αιρετικός˙ επειδή και αυτός, που παρεκκλίνει ακόμη και σε κάτι μικρό από την ορθόδοξη πίστη, είναι αιρετικός και υπόκειται στο ανάθεμα των αιρετικών. Στη Καινή Διαθήκη πουθενά δεν βρίσκεται ότι ο Χριστός παρέδωσε το άζυμο, ούτε οι απόστολοι. Άρα, λοιπόν, καθένας που λέει ότι το άζυμο είναι παραδεδομένο στήν Καθολική (Ορθόδοξη) Εκκλησία, δεν είναι πιστός χριστιανός και υπόκειται στο ανάθεμα˙ γιατί αληθώς έχει γίνει πίστη της Εκκλησίας και διαβεβαιώνουν οι θείες Γραφές ότι τα άζυμα είναι των Ιουδαίων, και αυτοί, που κάνουν το άζυμο σώμα Χριστού, ορίζουν οι άγιοι Απόστολοι και οι άγιες και οικουμενικές σύνοδοι ότι είναι παράνομοι, φρονούν τα των Ιουδαίων, είναι εκτός της Ορθοδόξου πίστεως και παραβάτες της αληθούς παραδόσεως˙ το αληθινό σώμα Χριστού, που μαρτυρείται από τον Χριστό και από όλους τους αγίους, είναι το ένζυμο, το οποίο και εμείς μαρτυρούμε και πάσχουμε γι’ αυτό και πρόκειται να πεθάνουμε».

Εμείς, λοιπόν, σήμερα, που εορτάζουμε την μνήμη των 13 οσιομαρτύρων ομολογητών, ας τους παρακαλέσουμε να μας ενισχύουν, να μας δίνουν θάρρος, γιά να καταπατούμε το θράσος των αιρετιζόντων, όλων των αιρετικών, και ιδιαιτέρως των φοβερών αιρέσεων του παπισμού και του οικουμενισμού, που μαστίζουν στη σύγχρονη εποχή την Ορθόδοξη Εκκλησία μας, και αυτοί με τη σειρά τους να πρεσβεύουν στον Κύριό μας Ιησού Χριστό να στερεώνει με την Ορθοδοξία την αγία Του Εκκλησία, «ην περιεποιήσατο τω ιδίω αυτού αίματι». Αμήν!

4 σχόλια:

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἄς τά βλέπουν αὐτά οἱ κοινωνοῦντες μέ τούς Οἰκουμενιστάς, διακαιολογούμενοι ὅτι οἱ ἑνωτικές ἐνέργειες τῶν τελευταίων, ὅπως εἶναι ἡ ἀλλαγή τοῦ ἑορτολογίου (1924), ἡ συμμετοχή στό ΠΣΕ (1948), ἡ ἄρσις τοῦ Σχίσματος τοῦ 1054 (7-12-1965), οἱ συμφωνίες ἑνώσεως μέ αἱρετικούς (Balamand, 1993, Chambesy, 1990), οἱ συμπροσευχές μέ αἱρετικούς καί ἀλλοθρήσκους, οἱ αἱρετικές/πανθρησκειακές δηλώσεις, ἡ ἀναγνώρισις καί μνημόνευσις τῶν σχισματικῶν οὑνιτῶν τῆς Οὐκρανίας κ.λπ. δέν εἶναι δῆθεν αἰτίες ἀποτειχίσεως ἀπό αὐτούς! Ὄχι μόνον αὐτό, ἀλλά στέλνουν εἰς τόν αἱρεσιάρχην Βαρθολομαῖον καί τό πορτραῖτον του!

Ανώνυμος είπε...

Η αποτείχιση ήταν και είναι προαιρετική , παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου!!!

Silver είπε...

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Η αποτείχιση ήταν και είναι προαιρετική , παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου!!!


Δεν διέγραψα το σχόλιό σου για να γράψω μερικά μήπως και προβληματιστείς. Ο τρόπος που γράφεις δείχνει την έλλειψη σεβασμού σε ένα άνθρωπο που είναι Πανεπιστημιακός Καθηγητής και αγωνιστής Ορθόδοξος. Λυπάμαι, αλλά δεν έχεις στοιχειώδη σεβασμό. Επίσης χρησιμοποιείς τη λέξη μπροστά από το όνομα του κ. Χατζηνικολάου "παλαιοημερολογίτη" σαν να είναι λέξη που σημαίνει κάτι απαξιοτικό ή μιαρό! Είναι αυτός τρόπος έκφρασης ενός υποτιθέμενου Ορθόδοξου; Επίσης δείχνεις την απόλυτη εμπιστοσύνη στον τρόπο που πιστεύεις. Δεν σου περνάει από το μυαλό σου ότι μπορεί να κάνεις λάθος; Τι είσαι Θεός-παντογνώστης; Τώρα τελείωσα το διάβασμα ενός άρθρου μιας εφημερίδας του Ισραήλ που γράφει για τη συνάντηση του Πάπα με τους αντιπρόσωπους Ιθαγενείς του Καναδά σχετικά με την αναγνώριση του λάθους των Παπικών στα παιδιά τους που τα είχαν στα εσωτερικά σχολεία. Γράφει ο αρθρογράφος ότι δεν είναι δυνατόν ο Πάπας να ομολογήσει ότι η Εκκλησία του, έκανε λάθος διότι σύμφωνα με το Πιστεύω της Εκκλησίας του, είναι Η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, και παρουσιάζει το κείμενο από την Κατήχηση της «Εκκλησίας» του Πάπα, και σύμφωνα με την πίστη του η Εκκλησία δεν κάνει λάθη. Λοιπόν περίπου ένα και μισό δισεκατομμύριο άνθρωποι της εκκλησίας της Παπικής πιστεύουν απόλυτα –όπως και συ πιστεύεις για την εκκλησία σου- ότι είναι η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού. Είναι; Ασφαλώς Όχι! Όμως τι πιστεύουν αυτοί με τους οποίους εσύ κοινωνάς, Πατριάρχες, Αρχιεπίσκοποι, Επίσκοποι, Αγιορείτες Ηγούμενοι κλπ.; Πιστεύουν ότι είναι Εκκλησία του Χριστού η Παπική εκκλησία. Τι γράφει ο κοιμηθείς λόγιος Αγιορείτης Μοναχός στα Αθωνικά άνθη; Εάν η Καθολική εκκλησία είναι εκκλησία, τότε η Ορθόδοξη Εκκλησία πλανάει τους Ορθοδόξους για χίλια χρόνια ομολογώντας ότι εμείς είμαστε η Εκκλησία και όχι οι Παπικοί. Εσύ και οι όμοιοί σου λέτε: Αποτειχίστηκε ο γέροντας Παΐσιος, ο Πορφύριος, ο Σωφρόνιος του μικτού μοναστηριού του Έσσεξ, ο Ιωσήφ ο Ησυχαστής; Όχι δεν αποτειχίστηκαν. Τότε εγώ γιατί να αποτειχιστώ; Αυτοί οι γέροντες αγωνίστηκαν για να σώσουν την ψυχή τους αλλά έμειναν μακριά από την εμπειρία της απάτης του κόσμου. Αυτή την έλλειψή τους εκμεταλλεύθηκαν οι παμπόνηροι Οικουμενιστές τους αγιοκατάταξαν και κατάστρεψαν τους πιστούς της Ορθοδοξίας. Πως να μπορούσαν να διανοηθούν ότι οι Οικουμενιστές θα εκμεταλλευόντουσαν την άγνοιά τους; Όταν για πρώτη φορά εξομολογήθηκα στο γέροντα Εφραίμ τον Αριζονίτη σε μια στιγμή με διέκοψε και μου είπε: Κωστάκη είναι δυνατόν να έκανες αυτά που μου λες; Του απάντησα: Τότε γέροντα γιατί τα λέω; Αλλά αυτό δείχνει πόσο αυτοί οι γέροντες μένουν μακριά από την πονηριά και βρωμιά του έξω κόσμου. Αυτό θα εκμεταλλευτεί και ο Ελπιδοφόρος της Αμερικής και θα αγιοκατατάξει τον γέροντα Εφραίμ της Αριζόνας για να κρατήσει υπόδουλα τα Μοναστήρια στη Β. Αμερική, αλλά και τον ακατήχητο λαό!

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 10 Απριλίου 2022 - 7:05 π.μ. «Η αποτείχιση ήταν και είναι προαιρετική , παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου!!!»

Σχόλιον: Αὐτό τό σχσόλιόν σου ἀποδεικνύει ὅτι δέν εἶσαι Ὀρθόδοξος Χριστιανός! Διότι οἱ Γραφές καί οἱ Πατέρες διδάσκουν ἀκριβῶς τά ἀντίθετα ἀπό αὐτά πού γράφεις ἐσύ! Ἐνδεικτικῶς, ἀναφέρω ὀλίγα τινα χωρία:

1. «Τίς δέ κοινωνία φωτί πρός σκότος; τίς δέ συμφώνησις Χριστῷ πρός Βελίαλ; ἤ τίς μερίς πιστῷ μετά ἀπίστου; ... διό ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν καί ἀφορίσθητε, λέγει Κύριος, καί ἀκαθάρτου μή ἅπτεσθε» (Β´ Κορ. 6:14-18).

2. «Οἵτινες τήν ὑγιῆ πίστιν προσποιοῦνται ὁμολογεῖν, κοινωνοῦσι δέ τοῖς ἑτερόφροσι, τούς τοιούτους, εἰ μετά παραγγελίαν μή ἀποστῶσι, μή μόνον ἀκοινωνήτους ἔχειν, ἀλλά μηδέ ἀδελφούς ὀνομάζειν» (Μέγας Βασίλειος, Patrologia Graeca ἤ ἐν συντομίᾳ P.G., τόμος 160, σ. 101).

3. «Ἅπαντες οἱ τῆς Ἐκκλησίας διδάσκαλοι, πᾶσαι αἱ Σύνοδοι καί πᾶσαι αἱ θεῖαι Γραφαί φεύγειν τούς ἑτερόφρονας παραινοῦσι καί τῆς αὐτῶν κοινωνίας διΐστασθαι» (Ἅγιος Μᾶρκος Εὐγενικός, P.G. 160, σ. 101).

4. «Ἐχθρούς γάρ Θεοῦ ὁ Χρυσόστομος, οὐ μόνον τούς αἱρετικούς, ἀλλά καί τούς τοῖς τοιούτοις κοινωνοῦντας, μεγάλῃ καί πολλῇ τῇ φωνῇ ἀπεφήνατο» (Ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου, P.G. 99, σ. 1049).

5. «Τοῖς κοινωνοῦσιν ἐν γνώσει τοῖς ὑβρίζουσι καί ἀτιμάζουσι τάς σεπτάς Εἰκόνας, Ἀνάθεμα γ´» (Συνοδικόν τῆς Ὀρθοδοξίας, Τριώδιον, Ἐκδ. Φῶς, σελ. 161).

Ἀκούεις; Εἶσαι ἐχθρός τοῦ Θεοῦ καί ὑπό ἀνάθεμα, διότι βλασφημεῖς τό Ἅγιον Πνεῦμα, τό Ὁποῖον μᾶς ἐδίδαξε τά ὡς ἄνω, ἐνῷ ἐσύ τά ἀπορρίπτεις!!!