Εις την σημερινή κοινωνική δυστοπία, ο λόγος του Θεού, αποτελεί ανυπερθέτως, έναν ορισμένο και μεστό οδοδείκτη δια την ερμηνεία της συμπεριφοράς των ανθρώπων με απόλυτο σεβασμό προς το ανθρώπινο πρόσωπο.
Ο
άνθρωπος, μέρος του κτιστού, επιδιώκει, κυριαρχούμενος απολύτως από εωσφορική
αλαζονεία να κυριαρχήσει επί του κόσμου, με διάφορα, φαινομενικά ισχυρά, αλλά
κατ’ ουσίαν, ατελέσφορα μέσα, ως ένδειξη πυγμής και επικυριαρχίας.
Το «αφήγημα» της πανδημίας, δημιούργησε μία νέα ανθρωπολογική τάξη πραγμάτων, εκ της οποίας διαφαίνεται η θεμελιακή και παρά φύση διαστροφή, ορισμένων υπερ-εθνικών διευθυντηρίων τα οποία, δια πράξεων και παραλείψεων επιχειρούν, να κατασκευάσουν, μίας νέας μορφής τύπου ανθρώπου, ο οποίος θα δρα ανελεύθερα, θα βούλεται και θα βουλεύεται κατ’ επιταγή του ισχυρού ολοκληρωτικού υπερεθνικού Κράτους, το οποίο θα ελέγχει πάσα πτυχή του βίου του.
Η
σκοπούμενη εν άλλοις λόγοις παρέμβαση στα θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα του
ανθρώπου, όπως η ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του, κατακρημνίζεται εκ
βάθρων και φαλιδεύεται ευθέως η οιαδήποτε έκφανση αυτής, διότι ο άνθρωπος,
τείνει εις το να εξαρτάται αποκλειστικά από τις πατερανλιστικές τάσεις της
εκάστοτε δοτής κυβέρνησης, άμεσα συνεργό και εντολοδόχο της μονοκρατορίας της
εγκαθιδρυθησομένης παγκοσμιοποιήσεως.
Ο
αντίποδας αντίστασης και φωτεινός φάρος μεταλαμπάδευσης της άσβεστος φλόγας
εσωτερικής ελευθερίας, ηθικής ανάτασης, ενδυνάμωσης του αληθινού επαναστατικού
φρονήματος είναι η Θυσία του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού και η σκέπη του Τριαδικού
Θεού, καθότι μας εποπτεύουν επί καθημερινής βάσεως και επεμβαίνουν, εφόσον
ημείς τους το ζητήσουμε, προκαλώντας μικρά ή μεγάλα θαύματα εις την
καθημερινότητά μας.
Ο
θησαυρός της Ορθοδόξου παραδόσεως, εν ευρεία εκτάσει, (πολιτισμικά,
κοινωνιολογικά, θεολογικά και δογματικά), αποτελεί ένα ωσεί «εγχειρίδιο»
λυσιτελούς ρυθμίσεως της ζωής μας, ασφαλώς εις τα πλαίσια της υποδαύλισης της
ορθής οντολογικής μας ανανήψεως και όχι μόνο, πέραν της εσχατολογίας, οι
απαντήσεις προς τα καθημερινά μας βήματα δίδονται απλοχερώς, αρκεί να
υπαγάγουμε ημείς τα βιοτικά γεγονότα εις την διδασκαλία του Ιησού και συνάμα να
μετέλθουμε προσφυώς τα εντελώς πρόσφορα ερμηνευτικά εργαλεία, τα οιονεί
πνευματικά «κλειδιά», να ερμηνεύσουμε την παρακαταθήκη του λόγου του
Κυρίου μας.
Ο αγών
καθίσταται αυτοδικαίως δύσβατος και τραχύς και απαιτείται, συν Θεώ, η ζώπυρος
δύναμη της ανθρωπίνης Καριδάς και Ψυχής μας, πλην όμως, απαιτείται πνευματική
καθοδήγηση ούτως ώστε να προαχθούμε προς ένα τοσούτον ικανό πνευματικό επίπεδο,
δια να ερμηνεύουμε πιο αποτελεσματικά τον λόγου του θεού, ενώ παράλληλα,
εκόντες άκοντες, σχεδόν νομοτελειακά θα έχουμε καταστεί πλέον διορατικοί, εξαιτίας
και συνεπεία της προαναφερθείσας προόδου μας, καθότι θα ψηλαφούμε την ίδια τη
ζωή μας, με τα «όμματα» της καρδιάς, ευρίσκοντας ευχερώς και απροσκόπτως άμεσα τις λύσεις δια τα σύνθετα και ακανθώδη
προβλήματα τα οποία ταλανίζουν την ζωή
μας, μέσα από τα Ιερά Ευαγγέλια.
Ο
γράφων ακόμη, «μπουσουλάει» ως προς τον επίμοχθο τούτο ισόβιο, πλην ζείδωρο και
ευφρόσυνο αγώνα δια την πραγματική ελευθερία του ήθους.
Συνελόντι
ειπείν, το γεν νυν έχον, Στώμεν Καλώς, Στώμεν μετά φόβου»
Χαράλαμπος
Β. Κατσιβαρδάς
Δικηγόρος
Παρ’ Αρείω Πάγω
2 σχόλια:
Από διαδικτυακό διάλογο περί της δήθεν εικόνος της Αγίας Τριάδος.
΄΄Διατί τον πατέρα του Κυρίου Ιησού ουχ ιστορούμεν και ΖΩΓΡΑΦΟΥΜΕΝ;επειδή ουκ οίδαμεν τις έστιν και Θεού φύσιν αδύνατον ιστορήσαι και ζωγραφήσαι,ΚΑΙ ΕΙ ΕΘΕΑΣΑΜΕΘΑ ΚΑΙ ΕΓΝΩΡΊΖΑΜΕΝ ΚΑΘΩΣ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΑΥΤΟΎ,κακείνον αν είχομεν ιστορήσαι και ζωγραφήσαι΄΄Πρακτικά Συνόδων.Τόμος Γ΄,σελ.211. Η Αγία Ζ΄Οικουμενική, και στις οκτώ πράξεις της,αναφέρει εικόνα μόνον του Κυρίου. Το ΄΄εικονιζόντων τα άγια΄΄σημαίνει την Θεία Οικονομία,π.Νικόλαε. Εικονογραφούμε τις εκβάσεις των προφητικών οράσεων και όχι κατά την επίνοια του ζωγράφου.[Πρακτικά Συνόδων.Τόμος Γ΄.σελ.370] Το σύμβολο [περιστερά]δεν έχει θεία φύση ούτε ταυτίζεται με την υπόσταση του Αγίου Πνεύματος [όπως η ράβδος ,η στάμνα,το αρνίον,ο Ιωσήφ ο πάγκαλος,ο Ααρών,ο χάλκινος όφις κτλ]ούτε επίσης και η ειδωλική μορφή γέροντος έχει θεία φύση και ούτε και αυτή ταυτίζεται με την υπόσταση του Θεού Πατρός. Ομιλείτε περί συμβολικής εικόνος της Αγίας Τριάδος,ενώ αυτή εμπεριέχει την πραγματική υπόσταση του Θεού και Λόγου,τον Θεάνθρωπον Ιησούν[ενωμένες δύο φύσεις στην υπόσταση του Κυρίου,τον οποίο,επαναλαμβάνω,μπορεί να αγιογραφούμε ως άνθρωπο αλλά τον προσκυνούμε ως Θεάνθρωπον ,λόγω της υποστατικής ενώσεως] ένα σύμβολο[περιστερά] και ένα είδωλο[γέροντας]. Ο Αρειανισμός,ο Παπισμός,ο Βαρλαμισμός,ο Βογομιλισμός και ο Ζηζιουλειανισμός,είναι μερικές από τις αιρέσεις που εκπορεύει η δήθεν εικόνα της Αγίας Τριάδος. Ο Θεός φανερώθηκε στους Προφήτες διά των ακτίστων ενεργειών του,ποτέ στις υποστάσεις ,ποτέ στην ουσία του.[΄΄Ουδείς γαρ εκ΄των προφητών έστιν εν ΥΠΟΣΤΗΜΑΤΙ και ουσία Θεού΄΄ [Γρ.Παλαμά.PG,151.σελ.13.] Διάκριση υποστάσεως ,θείας χάριτος,φύσεως,φυσικών ιδιωμάτων, υποστατικών ιδιωμάτων και συμβόλων. Διάκριση και όχι ταύτιση,όπως έπρατταν οι αιρετικοί,οι οποίοι κατεδικάσθησαν και γι΄αυτό,Πάτερ Νικόλαε.[Ακίνδυνος ...] Θυμηθείτε και το του Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτου!΄΄παντός εικονιζομένου ...η ΥΠΟΣΤΑΣΙΣ εικονίζεται΄΄ PG.99.σελ. 360 D. Το περιστέρι δεν είναι η υπόσταση του Αγίου Πνεύματος ούτε επίσης ο γέρων είναι η υπόσταση του Θεού Πατρός.
Χαριλαος Στουραιτης
9 ώρ. ·
Κοινοποιήθηκε στους εξής: Οι φίλοι σας
Από διαδικτυακό διάλογο περί της δήθεν εικόνος της Αγίας Τριάδος.
Επειδή ΄΄Την Άχραντον εικόνα σου προσκυνούμεν αγαθέ...΄΄Απολυτίκιον Κυριακής της Ορθοδοξίας,επειδή η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν θέσπισε εορτή της Αγίας Τριάδος διότι δεν υπάρχει εικόνα της Αγίας Τριάδος,επειδή ΄΄..εν γαρ ταις εικόσιν ορώμεν τα υπέρ ημών του Δεσπότου Πάθη,τον Σταυρόν,τον Τάφον,τον Άδην νεκρούμενον και σκυλευόμενον,μαρτύρων τους άθλους,τους στεφάνους,ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑΝ,ην ο πρώτος ημών αθλοθέτης και στεφανίτης εν μέσω της γής κατειργάσατο ΄΄Πρακτικά Ζ΄Οικουμενικής.Τόμος Γ΄,σελ.405,επειδή ΄΄...οι γαρ Χριστιανοί...καθό ο Λόγος σάρξ εγένετο,και εσκήνωσεν εν ημίν,ΤΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΥΤΟΥ ΑΝΓΡΑΦΟΥΣΙ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΙΖΟΥΣΙ...΄΄Πρακτικά Ζ Οικουμενικής,Τόμος Γ΄,ΣΕΛ.347 και 381,επειδή ΄΄ορίζομεν συν ακριβεία πάση και εμμελεία ...[ποιείτε εικόνας] της τε του Κυρίου...εικόνος,και της Αχράντου ...Θεοτόκου, τιμίων Αγγέλων,και πάντων Αγίων και οσίων..΄΄Δογματικός Όρος της Αγίας Ζ.Οικουμενικής.Τόμος Γ΄σελ.374,επειδή΄΄Πατήρ ασώματος και κατά χρόνον και τόπον αόριστος,εν αγίω και α΄΄ι΄δίω Πνεύματι και Υιώ και Λόγω συνανάρχω,ός εστίν η ενυπόστατος του Πατρός αλήθεια΄΄Γρ.Παλαμά.Ελ.Πατρ.151,σελ.260Α,επειδή΄΄ουδείς γαρ έστιν ΕΝ ΥΠΟΣΤΗΜΑΤΙ και ουσία ΚΥΡΊΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟ ΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΝ...ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΩΠΟΝ ΜΕΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΟΡΩΜΕΝΟΝ ΕΣΤΙΝ Η ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΥΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΝ ΚΑΙ ΧΑΡΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ...΄΄Γρ.Παλαμά.PG.151,σελ.13,επειδή ΄΄ει μη εσαρκώθη ο του Θεού Θεός Λόγος,ούκ αν εδείκνυτο Πατήρ αληθώς Πατήρ...ούκ αν ο Θεός εν ουσία και υποστάσεσιν,αλλ΄ενεργεία τις μόνον ενθεωρουμένη τοις κτίσμασιν΄΄Γρ.Παλαμά.Ελ.Πατρ.151,204Β,για όλα τα παραπάνω,π.Νικόλαε,δεν είναι βλάσφημα όλα όσα σας κατέθεσα και καταθέτω,αλλά η πίστις της Μίας, Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.Είναι η αλήθεια Αυτής.
Επικαλεστήκατε τον μέγιστο άγιο Γρηγόριο Παλαμά,ο οποίος στην Ομολογία Πίστεως του, κάνει ειδική αναφορά στις άγιες εικόνες,σύμφωνος κατά πάντα με τις Αποφάνσεις της αγίας Ζ.Οικουμενικής,χωρίς καμμία απολύτως αναφορά περί εικόνος Θεού Πατρός ή Αγίας Τριάδος.Επικαλείστε την Αγίαν Ζ΄Οικουμενική,ενώ οι πατέρες Αυτής αποφαίνονται και στις οκτώ πράξεις περί εικόνος μόνον του Κυρίου. Το σχετικό απόσπασμα που αναφέρετε ΄΄Πιστεύοντες εις ένα Θεόν εν Τριάδι ανυμνούμενον τας αγίας αυτού εικόνας προσκυνούμεν΄΄, δεν αναφέρεται στις δήθεν εικόνες της Αγίας Τριάδος,αλλά στις εικόνες που αναφέρει στον δογματικό της Όρο. Σας τονίζω για ακόμη μία φορά. Αλλο υπόσταση ,άλλο ουσία,άλλο φυσικά ιδιώματα-ενέργειες,άλλο υποστατικά ιδιώματα και άλλο σύμβολο.Άπαντα διακρίνονται και ποτέ δεν ταυτίζονται. Αυτά διδάσκει ο θείος Γρηγόριος ο Παλαμάς,αυτά η ορθόδοξος δογματική και θεολογία.Πως ομιλείτε περί συμβολικής εικόνος της Αγίας Τριάδος,ενώ σ΄αυτήν συμπεριλαμβάνεται[ε] την πραγματική ΥΠΟΣΤΑΣΗ-ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ Κυρίου;Είναι σύμβολο το Πρόσωπο του Χριστού; Δεν υφίσταται ούτε εικόνα προσώπων ούτε συμβολική εικόνα της Αγίας Τριάδος.Πρόσωπο-υπόσταση είναι μόνον αυτό του ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ Κυρίου.Η περιστερά ΔΕΝ ΜΕΤΑΤΡΈΠΕΤΑΙ ΣΕ ΥΠΌΣΤΑΣΗ ΟΎΤΕ ΚΑΙ Η ΕΙΔΩΛΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΓΕΡΟΝΤΟΣ. Οι αγγελοι δε παραμένουν και αυτοί άγγελοι ,χωρίς θε΄ι΄΄κή φύση... Ευτυχώς,η Ορθόδοξος Εκκλησία έχει λύσει άπαξ διαπαντός το δογματικό θέμα των εικόνων,στο οποίο δεν γίνεται καμμία απολύτως έκπτωση.
Αλήθεια και Εκκλησία ταυτίζονται,κατά τον Άγιο Γρηγόριο Παλαμά.
Δημοσίευση σχολίου