Οι "νεομπολιασμένοι" εν αληθεία καί δικαιοσύνη Ορθόδοξοι ή
παλαιοημερολογίτες, ποτέ δέν ισχυρίστηκαν ή ισχυρίζονται ότι έχουν δύο πρόσωπα.
Τολμώ νά γράψω ότι δέν έχουν κάν πρόσωπο, έστω κι άν αυτό συνηθίζεται νά
γράφεται γιά κάθε άνθρωπο.
Η έννοια τού προσώπου που όλοι έχουμε, είναι νομικής φύσεως καί όχι θεολογικής. Κατά θεολογικήν έννοια πρόσωπο έχει μόνον ο ενανθρωπήσας Θεός, Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, καθώς καί όσοι κρίθηκαν άξιοι από τό σύνολο σώμα τής Εκκλησίας. Ειδικότερα, οι άγιοι : Μάρτυρες, Ομολογητές, ασκητές, πατέρες τής Εκκλησίας καί άλλοι.
Σύμφωνα μέ τό Μηναίον τής Κυριακής, τής δευτέρας καί αδεκάστου Παρουσίας τού Κυρίου ημών Ιησού Χριστού μνείαν ποιούμεθα καί διαβάζουμε :
«Σαλπισάντων δέ τών Αγγέλων ήξει αθρόον εκ τών περάτωντής γής, καί από πάντων τών στοιχείων, σύμπαν τό ανθρώπινον γένος εις Ιερουσαλήμ, ότι μέση τού κόσμου αύτη, καί εκεί εκάθισαν θρόνοι εις κρίσιν. πλήν μετά τών ιδίων σωμάτων καί τών ψυχών πάντων πρός αφθαρσίαν μεταστοιχειωθέντων, καί μίαν εχόντων μορφήν (ΜΙΑΝ ΕΧΟΝΤΩΝ ΜΟΡΦΗΝ), καί αυτών δέ τών στοιχείων, τήν επί τό κρείττον δεξαμένην αλλοίωσιν, καί διαχωρίσει ενί λογω ο Κύριος δικαίους από τών αμαρτωλών. καί πορεύσονται οι τών αγαθών εργάται, αιώνιον ζωήν κομιζόμενοι. οι δέ αμαρτωλοί αιώνιον πάλιν τήν βάσανον, καί ουδέποτε τούτων παύσις γενήσεται».
Μέ άλλα λόγια πρόσωπο (καί όνομα) θά ανακτήσουνν οι δίκαιοι, όπως ο Λάζαρος τής Παραβολής του πλουσίου καί τού Λαζάρου (Λκ. ις΄ 19-31). Οι άλλοι όχι.
Η έννοια τού προσώπου που όλοι έχουμε, είναι νομικής φύσεως καί όχι θεολογικής. Κατά θεολογικήν έννοια πρόσωπο έχει μόνον ο ενανθρωπήσας Θεός, Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, καθώς καί όσοι κρίθηκαν άξιοι από τό σύνολο σώμα τής Εκκλησίας. Ειδικότερα, οι άγιοι : Μάρτυρες, Ομολογητές, ασκητές, πατέρες τής Εκκλησίας καί άλλοι.
Σύμφωνα μέ τό Μηναίον τής Κυριακής, τής δευτέρας καί αδεκάστου Παρουσίας τού Κυρίου ημών Ιησού Χριστού μνείαν ποιούμεθα καί διαβάζουμε :
«Σαλπισάντων δέ τών Αγγέλων ήξει αθρόον εκ τών περάτωντής γής, καί από πάντων τών στοιχείων, σύμπαν τό ανθρώπινον γένος εις Ιερουσαλήμ, ότι μέση τού κόσμου αύτη, καί εκεί εκάθισαν θρόνοι εις κρίσιν. πλήν μετά τών ιδίων σωμάτων καί τών ψυχών πάντων πρός αφθαρσίαν μεταστοιχειωθέντων, καί μίαν εχόντων μορφήν (ΜΙΑΝ ΕΧΟΝΤΩΝ ΜΟΡΦΗΝ), καί αυτών δέ τών στοιχείων, τήν επί τό κρείττον δεξαμένην αλλοίωσιν, καί διαχωρίσει ενί λογω ο Κύριος δικαίους από τών αμαρτωλών. καί πορεύσονται οι τών αγαθών εργάται, αιώνιον ζωήν κομιζόμενοι. οι δέ αμαρτωλοί αιώνιον πάλιν τήν βάσανον, καί ουδέποτε τούτων παύσις γενήσεται».
Μέ άλλα λόγια πρόσωπο (καί όνομα) θά ανακτήσουνν οι δίκαιοι, όπως ο Λάζαρος τής Παραβολής του πλουσίου καί τού Λαζάρου (Λκ. ις΄ 19-31). Οι άλλοι όχι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου