« μακάριοι οἱ καθαροὶ τῇ καρδίᾳ, ὅτι αὐτοὶ τὸν Θεὸν ὄψονται.» -- Του ιατρού κ. Κυπριανού Χριστοδουλίδη

ΠΗΔΑΛΙΟΝ, ΚΑΝΩΝ Ζ΄

Εί τις Επίσκοπος, ή Πρεσβύτερος, ή Διάκονος, τήν αγίαν τού Πάσχα ημέραν πρό τής εαρινής ισημερίας μετά Ιουδαίων επιτελέσσοι, καθαιρείσθω

Ερμηνεία
( ... ) Εάν δέ μετά τήν ισημερίαν εορτάσωμεν, ένα μόνον πάσχα κάμνομεν τόν χρόνον, καί ακολούθως ένα καταγγέλλομεν θάνατον τού Χριστού. Δι΄ ό καί οι ίδιοι Απόστολοι εν ταίς διαταγαίς (βιβλ. έ. κεφ. ιζ΄.) ταύτά φασί. «δεί, υμάς, αδελφοί, τάς ημέρας τού πάσχα ακριβώς ποιείσθαι, μετά πάσης επιμελείας, μετά τροπήν ισημερινήν, όπως μή δίς τού ενιαυτού ενός παθήματος μνείαν ποιήσθε αλλ΄ άπαξ τού έτους, τού άπαξ αποθανόντος».

Άν καί αυτά, από τό Πηδάλιον, αναιρούνται κατά τόν
Unknown (διάβαζε αμέσως κατωτέρω)


[(Α) Β' ΙΕΡΟΣ ΚΑΝΩΝ ΤΗΣ ΣΤ' ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΌΔΟΥ : "... την των τοιούτων διατάξεων{των Αποστολικών Διαταγών}προσφόρως ΑΠΟΒΟΛΗΝ ΠΕΠΟΙΗΜΕΘΑ προς την του χριστιανικωτάτου ποιμνίου οικοδομήν και ΑΣΦΆΛΕΙΑΝ,ουδαμώς εγκρίνοντες τα της αιρετικής ψευδολογίας κυήματα,και τη γνησίω των Αποστόλων και ολοκλήρω διδαχή παρενείροντες"(ΠΗΔΆΛΙΟ σελ. 220), 4 Μαρτίου 2020 - 9:59 π.μ.]

από τήν Έκτη Οικουμενική Σύνοδο, τότε αυτό σημαίνει, πώς δέν καταλαβαίνει, επειδή διαβάζει μέ τά αυτιά. Η Σύνοδος απορρίπτει «τα της αιρετικής ψευδολογίας κυήματα, και τη γνησίω των Αποστόλων και ολοκλήρω διδαχή παρενείροντες (παρα-εισάγοντες, παρεμβάλλοντες)». Συμπληρώνω, καί άλλα δικά μου δέν καταλαβαίνει. Δέν μέ ενοχλεί, μόνο κακό κάνει στόν εαυτό του, ίσως καί σέ άλλους.
Έγραψα τόν ακροτελεύτιο στίχο τής Πρός Γαλάτας Επιστολής τού Απ. Παύλου, αλλά η βλακεία «ουκ εά με καθεύδειν». Οι ταπεινοί καί αγράμματοι ψαράδες έγραψαν ότι «κάθε Κυριακή το Πάσχα "κηρύττουμε" και εορτάζουμε». Τούτο όμως μόνον ένας που πνίγεται στόν ωκεανό τής βλακείας θά τό έλεγε. Παρένθεση, προφανώς διότι μόνο τά αυτιά, τά μάτια καί τά ρουθούνια του, έχουν μείνει έξω από τό νερό καί η παρένθεση κλείνει. Μετά τό ιερό Ευαγγέλιο τού Όρθρου, κάθε Κυριακή, ο αναγνώστης εκφωνεί τήν αναστάσιμη Προσευχή «Ἀνάστασιν Χριστοῦ θεασάμενοι». Αυτό ζούμε οι πιστοί τίς Κυριακές, τό "θεασάμενοι" καί τά εξής που ακολουθούν, εκάστην Κυριακή.

«8 μακάριοι οἱ καθαροὶ τῇ καρδίᾳ, ὅτι αὐτοὶ τὸν Θεὸν ὄψονται.»
Κανὼν Β'
Κανόνες Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδο
Συνεκλήθη ὑπὸ τοῦ Αὐτοκράτορος τῶν Ῥωμαίων Ἰουστινιανοῦ τοῦ Δευτέρου ἐν Κωνσταντινουπόλει – Νέᾳ Ῥώμῃ ἐν Τρούλλῳ τοῦ Παλατίου 691 μ.Χ.
(Από τήν Βικιθήκη)

Κανών Β΄
Ἔδοξε δὲ καὶ τοῦτο τῇ ἁγίᾳ ταύτῃ συνόδῳ κάλλιστά τε καὶ σπουδαιότατα, ὥστε μένειν καὶ ἀπὸ τοῦ νῦν βεβαίους καὶ ἀσφαλεῖς, πρὸς ψυχῶν θεραπείαν καὶ ἰατρείαν παθῶν, τοὺς ὑπὸ τῶν πρὸ ἡμῶν ἁγίων καὶ μακαρίων Πατέρων δεχθέντας καὶ κυρωθέντας, ἀλλὰ μὴν καὶ παραδοθέντας ἡμῖν ὀνόματι τῶν ἁγίων καὶ ἐνδόξων Ἀποστόλων ὀγδοήκοντα πέντε κανόνας. Ἐπειδὴ δ' ἐν τούτοις τοῖς κανόσιν ἐντέταλται δέχεσθαι ἡμᾶς τὰς τῶν αὐτῶν ἁγίων Ἀποστόλων διὰ Κλήμεντος Διατάξεις, αἷς τισι πάλαι ὑπὸ τῶν ἑτεροδόξων ἐπὶ λύμῃ τῆς ἐκκλησίας νόθα τινὰ καὶ ξένα τῆς εὐσεβείας παρενετέθησαν, τὸ εὐπρεπὲς κάλλος τῶν θείων δογμάτων ἡμῖν ἀμαυρώσαντα· τὴν τῶν τοιούτων Διατάξεων προσφόρως ἀποβολὴν πεποιήμεθα πρὸς τὴν τοῦ χριστιανικωτάτου ποιμνίου οἰκοδομὴν καὶ ἀσφάλειαν, οὐδαμῶς ἐγκρίνοντες τὰ τῆς αἱρετικῆς ψευδολογίας κυήματα, καὶ τῇ γνήσιᾳ τῶν Ἀποστόλων καὶ ὁλοκλήρῳ διδαχῇ παρενείροντες.

Ματθαίου ιγ' (Παραβολή ζιζανίων)

«24 Ἄλλην παραβολὴν παρέθηκεν αὐτοῖς λέγων· Ὡμοιώθη ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν ἀνθρώπῳ σπείραντι καλὸν σπέρμα ἐν τῷ ἀγρῷ αὐτοῦ· 25 ἐν δὲ τῷ καθεύδειν τοὺς ἀνθρώπους ἦλθεν αὐτοῦ ὁ ἐχθρὸς καὶ ἔσπειρε ζιζάνια ἀνὰ μέσον τοῦ σίτου καὶ ἀπῆλθεν. 26 ὅτε δὲ ἐβλάστησεν ὁ χόρτος καὶ καρπὸν ἐποίησε, τότε ἐφάνη καὶ τὰ ζιζάνια. 27 προσελθόντες δὲ οἱ δοῦλοι τοῦ οἰκοδεσπότου εἶπον αὐτῷ· κύριε, οὐχὶ καλὸν σπέρμα ἔσπειρας ἐν τῷ σῷ ἀγρῷ; πόθεν οὖν ἔχει ζιζάνια; 28 ὁ δὲ ἔφη αὐτοῖς· ἐχθρὸς ἄνθρωπος τοῦτο ἐποίησεν. οἱ δὲ δοῦλοι εἶπον αὐτῷ· θέλεις οὖν ἀπελθόντες συλλέξωμεν αὐτά; 29 ὁ δέ ἔφη· οὔ, μήποτε συλλέγοντες τὰ ζιζάνια ἐκριζώσητε ἅμα αὐτοῖς τὸν σῖτον· 30 ἄφετε συναυξάνεσθαι ἀμφότερα μέχρι τοῦ θερισμοῦ, καὶ ἐν καιρῷ τοῦ θερισμοῦ ἐρῶ τοῖς θερισταῖς· συλλέξατε πρῶτον τὰ ζιζάνια καὶ δήσατε αὐτὰ εἰς δέσμας πρὸς τὸ κατακαῦσαι αὐτά, τὸν δὲ σῖτον συναγάγετε εἰς τὴν ἀποθήκην μου. »


[27 προσελθόντες δὲ οἱ δοῦλοι τοῦ οἰκοδεσπότου εἶπον αὐτῷ· κύριε, οὐχὶ καλὸν σπέρμα ἔσπειρας ἐν τῷ σῷ ἀγρῷ; πόθεν οὖν ἔχει ζιζάνια; 28 ὁ δὲ ἔφη αὐτοῖς· ἐχθρὸς ἄνθρωπος τοῦτο ἐποίησεν. οἱ δὲ δοῦλοι εἶπον αὐτῷ· θέλεις οὖν ἀπελθόντες συλλέξωμεν αὐτά; 29 ὁ δέ ἔφη· οὔ, μήποτε συλλέγοντες τὰ ζιζάνια ἐκριζώσητε ἅμα αὐτοῖς τὸν σῖτον·]


«Ο/Η Unknown είπε...
Για να δούμε ποιός από τους δυο μας διαβάζει με τα αυτιά!
Γράφει ο Άγιος Νικοδημος:"Αι δέ των Αποστόλων Διαταγαί,αίτινες και διδαχή των Αποστόλων ονομάζονται υπό του Μ.Αθανασίου, και υπό του β'. της ς'. ΑΠΕΒΛΗΘΗΣΑΝ μεν από τον β'. Κανόνα της Οικουμενικής ς'. συνόδου, ωσάν όπου ενοθεύθησαν υπό των Αιρετικών"»

Απάντηση
Θέλεις δηλαδή νά μάς πείς ότι στήν Πενθέκτη Οικουμενική, τό 691, δέν υπήρχαν τά γνήσια πρωτότυπα τών Αποστολικών Διαταγών, παρά μόνο τά ψευδεπίγραφα τών αιρετικών ! Τά πρωτότυπα δέν υπήρχαν !! Εφόσον, όμως, είχαν χαθεί, τότε πώς γίνεται λόγος περί αυτού : «... αἷς τισι πάλαι ὑπὸ τῶν ἑτεροδόξων ἐπὶ λύμῃ τῆς ἐκκλησίας νόθα τινὰ καὶ ξένα τῆς εὐσεβείας παρενετέθησαν, τὸ εὐπρεπὲς κάλλος τῶν θείων δογμάτων ἡμῖν ἀμαυρώσαντα» ;

Δέν έπρεπε νά υπάρχει αντιπαραβολή καί εξέταση τών γνησίων από τά νόθα ; Πώς λοιπόν γνώριζαν οι εκκλησιαστικοί πατέρες ότι «ὑπὸ τῶν ἑτεροδόξων ἐπὶ λύμῃ τῆς ἐκκλησίας νόθα τινὰ καὶ ξένα τῆς εὐσεβείας παρενετέθησαν», ώστε αμαύρωσαν «τὸ εὐπρεπὲς κάλλος τῶν θείων δογμάτων» ; Γιά νά τό πούν αυτό σύγκριναν τά γνήσια καί τά νόθα, προκειμένου νά γράψουν «οὐδαμῶς ἐγκρίνοντες τὰ τῆς αἱρετικῆς ψευδολογίας κυήματα, καὶ τῇ γνήσιᾳ τῶν Ἀποστόλων καὶ ὁλοκλήρῳ διδαχῇ παρενείροντες». Επομένως, είχαν σαφή άποψη ολόκληρης τής διδαχής, ή διαταγών τών Αποστόλων, τήν οποία επικυρώνουν στό τέλος, αποκλείοντας τής ψευδολογίας τά κυήματα.

Περιμένω απάντηση : Ποίος εκ τών δύο διαβάζει μέ τά αυτιά ;

5 σχόλια:

Άναξ είπε...

Α) Για να δούμε ποιός από τους δυο μας διαβάζει με τα αυτιά!
Γράφει ο Άγιος Νικοδημος:"Αι δέ των Αποστόλων Διαταγαί,αίτινες και διδαχή των Αποστόλων ονομάζονται υπό του Μ.Αθανασίου,και υπό του β'. της ς'. ΑΠΕΒΛΗΘΗΣΑΝ μεν από τον β'. Κανόνα της Οικουμενικής ς'. συνόδου,ωσάν όπου ενοθεύθησαν υπό των Αιρετικών".

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

«Ο/Η Unknown είπε...
Για να δούμε ποιός από τους δυο μας διαβάζει με τα αυτιά!
Γράφει ο Άγιος Νικοδημος:"Αι δέ των Αποστόλων Διαταγαί,αίτινες και διδαχή των Αποστόλων ονομάζονται υπό του Μ.Αθανασίου, και υπό του β'. της ς'. ΑΠΕΒΛΗΘΗΣΑΝ μεν από τον β'. Κανόνα της Οικουμενικής ς'. συνόδου,ωσάν όπου ενοθεύθησαν υπό των Αιρετικών"»

Απάντηση
Θέλεις δηλαδή νά μάς πείς ότι στήν Πενθέκτη Οικουμενική, τό 691, δέν υπήρχαν τά γνήσια πρωτότυπα τών Αποστολικών Διαταγών, παρά μόνο τά ψευδεπίγραφα τών αιρετικών ! Τά πρωτότυπα δέν υπήρχαν !! Εφόσον, όμως, είχαν χαθεί, τότε πώς γίνεται λόγος περί αυτού : «... αἷς τισι πάλαι ὑπὸ τῶν ἑτεροδόξων ἐπὶ λύμῃ τῆς ἐκκλησίας νόθα τινὰ καὶ ξένα τῆς εὐσεβείας παρενετέθησαν, τὸ εὐπρεπὲς κάλλος τῶν θείων δογμάτων ἡμῖν ἀμαυρώσαντα» ;

Δέν έπρεπε νά υπάρχει αντιπαραβολή καί εξέταση τών γνησίων από τά νόθα ; Πώς λοιπόν γνώριζαν οι εκκλησιαστικοί πατέρεςν ότι «ὑπὸ τῶν ἑτεροδόξων ἐπὶ λύμῃ τῆς ἐκκλησίας νόθα τινὰ καὶ ξένα τῆς εὐσεβείας παρενετέθησαν», ώστε αμαύρωσαν «τὸ εὐπρεπὲς κάλλος τῶν θείων δογμάτων» ; Γιά νά τό πούν αυτό σύγκριναν τά γνήσια καί τά νόθα, προκειμένου νά γράψουν «οὐδαμῶς ἐγκρίνοντες τὰ τῆς αἱρετικῆς ψευδολογίας κυήματα, καὶ τῇ γνήσιᾳ τῶν Ἀποστόλων καὶ ὁλοκλήρῳ διδαχῇ παρενείροντες». Επομένως, είχαν σαφή άποψη ολόκληρης τής διδαχής, ή διαταγών τών Αποστόλων, τήν οποία επικυρώνουν στό τέλος, αποκλείοντας τής ψευδολογίας τά κυήματα.

Περιμένω απάντηση : Ποίος εκ τών δύο διαβάζει μέ τά αυτιά ;

Άναξ είπε...

Εν πάση περιπτώσει κ.Κυπριανέ,αυτό δεν είναι το θέμα μας(αφού οι Απόστολοι ομιλούν για την Σταύρωση του Κυρίου και όχι για την Γέννηση)! Αλλά θα απαντήσω για να ξέρεις τι γράφει ο Άγιος Νικόδημος(αυτήν την απάντηση έπρεπε να δώσεις για να μας "νικήσεις"). Γράφει αμέσως μετά ο Άγιος:"... επειδή δέ όχι όλαι ενοθεύθυσαν,άλλ'εις μέρη τινά,διά τούτο πολλοί των Πατέρων και πρό της ς'.οίος μάλιστα έστιν ο Θεολόγος Γρηγόριος,αλλά δή και ο ιερός Μάξιμος, ρητά εξ αυτών προχειρίσθησαν... Τί λέγω τους μερικούς; αυτή η Οικουμενική ε'. σύνοδος μαρτυρία φέρει από τας διαταγάς... Αλλά και μετά την ς'. εκ των Διαταγών μαρτυρίαν προεχειρίσθη η έν τη Αγία Σοφία Σύνοδος... Και νυν καθώς ευρίσκονται τετυπωμέναι,δεν μοι φαίνεται να έχουν κανένα νόθον ή άτοπον"(ΠΗΔΆΛΙΟ σελ.117).

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

«Εν πάση περιπτώσει» Unknown,τό θέμα δέν είναι ποιός θά νικήσει ποιόν. Είναι ποιός διαβάζει μέ νούν Χριστού, δηλαδή μέ τήν καρδίαν. Παρότι δέ αγνοούσα τήν απάντηση τού αγίου Νικοδήμου δέν μού φαίνεται νά ... παρενείρω αλλότρια καί νόθα, από αυτά που γράφει ο άγιος. Τά οποία εσύ γνώριζες, αλλά θέλοντας νά μέ παγιδεύσεις, στόν κατά παλαιοημερολογιτών αγώνα που κάνεις, προσεκόμισες εδάφιο εκ τού Πηδαλίου, που έβγαζε άχηστες τίς Διαταγές τών Αποστόλων. Νά προσθέσω κάτι ακόμη δέν έχω. Τό αφήνω στήν κρίση τών αναγνωστών.
Σού εύχομαι καλήν πρόοδο στόν αγώνα τής αγίας Σαρακοστής

Άναξ είπε...

Το ίδιο εύχομαι και εγώ!
Να είσαι πάντα καλά.