"Η τραγικότητα των Κοινωνούντων μετά των Αιρετικών" -- Του Νικολάου Πανταζή, θεολόγου

Διάβασα στο ιστολόγιο «Κατάνυξις» (ἐδῶ) το άρθρο του π. Γεωργίου Μεταλληνού: «Ἡ τραγικότητα τῶν αἱρετικῶν».
Με κυρίευσε τέτοια κατάπληκτική «κατάνυξη» που άρχισα να κατά-νύσσομαι, να κατά-τρυπιέμαι από βελονισμούς αερολογίας και ψευδοεντυπωσιασμούς αργολογίας. Αυθύπαρκτα, το θεώρησα άκρως προκλητικό. Σχιζοφρενικό. Και προσβλητικό. Για αυτό και στάθηκε αφορμή του ως άνω τίτλου, με μικρή βέβαια παραλλαγή.
«Προκλητικό» διότι προκαλεί το υγιές αισθητήριο των Ορθοδόξων. Και προκαλεί με αφροσύνη περισσή για έναν δόκιμο «Ακαδημαϊκό» θεολόγο.
«Σχιζοφρενικό» διότι σχίζει τας εκκλησιολογικάς φρένας εντοπίζοντας μιαν αισθητή, επάρατη τραγικότητα με την οποία αυτός ενσωματώνεται και κοινωνεί απροκάλυπτα.
Και «προσβλητικό» διότι νομίζει πως γράφει σε ανύποπτους και αμόρφωτους που δεν γνωρίζουν τι πάει να πει αιρετικός ενώ ερμηνεύει ο ίδιος την έννοια του όρου βιωματικά, εκπροσωπούμενος δογματικά και ενούμενος οργανικά με το Εωσφορικό συναπάντημα του Παγκοσμίου Συμβουλίου Βλασφημιών!
----------------------------------------
Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἀγαποῦμε τόν μακαριστόν π. Γεώργιον καί εὐχόμεθα ὑπέρ ἀναπαύσεως τῆς ψυχῆς του, διότι ἐμάθαμε πολλά ἀπό αὐτόν. Ἀλλά, «φίλος μέν Πλάτων, φιλτάτη δέ ἡ Ἀλήθεια»! Ἐν προκειμένῳ, ὁ κ. Πανταζῆς ἔχει ἀπόλυτον δίκαιον. Ὅπως ἔχει ἀποδειχθῆ χιλιάδες φορές μέ Ἁγιογραφικά καί Ἁγιοπατερικά χωρία, καθώς καί μέ συγκεκριμένα περιστατικά ἀπό τήν στάσιν πού ἐτήρησαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες ἔναντι τῶν αἱρετικῶν, οἱ ἐν γνώσει κοινωνοῦντες μέ αἱρετικούς εἶναι ἐχθροί τοῦ Θεοῦ.

Εὔχομαι Καλή Σαρακοστή σέ ὅλους τούς ὅπου γῆς Ὀρθοδόξους, κυρίως δέ εἰς τούς συμπατριῶτας μας εἰς τήν μακρυνήν, ἀλλά φιλόξενον Αὐστραλίαν.

Η «εκκλησία» στην οποία ανήκει ο π. Γεώργιος, δεν λέει να αποτραβηχτεί από την παμμέγιστη βεβήλωση αυτή, και αυτός με την σειρά του, δεν αρνείται την αντίθεο εκπροσώπηση αυτή, δεν ασκεί κάποια πίεση και δεν εκσφενδονίζει απειλή θεαρχική, πως αν δεν αποσυρθεί άμεσα η «ορθόδοξη εκπροσώπηση», ο ίδιος θα αρνηθεί να είναι πλέον καθηγητής τους, κοινωνός του και συμμέτοχος στο βδέλυγμα αυτό της ερημώσεως.

Βέβαια, η Πανεπιστημιακή καθέδρα λίαν ελκυστική καθίσταται και δεν διατίθεται να την θυσιάσει ούτε για τον Χριστό, ούτε για την Πίστη, αλλιώς θα το είχε κάνει προ πολλού, μαζί με τον ομόπιστο τότε π. Θεόδωρο Ζήση. Χαμένες αγάπες παλιές. Περασμένα «μεγαλεία» διηγώντας τα να κλαις…



Δεν ήθελα, αλήθεια, να ασχοληθώ με τον π. Γεώργιο. Το θεωρώ πραγματικά χάσιμο πολύτιμου χρόνου. Αλλά, για τις αγαθές κι αγαπητές ψυχές των ακουόντων, προβαίνω σε αυτή την αναγκαία αναίρεση των προκλητικών πάντως θέσεών του. Και είναι εξωφρενικές οι θέσεις του, διότι λέγονται και γράφονται από το πρίσμα της δικής του παρανόμου θέσεως, ενόχου διαθέσεως και αντιθέου σχέσεως με το αντικείμενο το οποίο διαπραγματεύεται.
Όταν το …υποκείμενο καταδικάζει το αντικείμενο (τους αιρετικούς), διαφθείροντας το Όντως Κατ’ Ουσίαν Υποκείμενο, την Αλήθεια, και αποκαλύπτει τάχα κάποια «τραγικότητα» του αντικειμένου, ενώ ο ίδιος ταυτοχρόνως διατηρεί μιαν Αντιπατερική κοινωνία με αυτό το αντικείμενο, τότε καταντά επικείμενο διαστρεβλωτικό και διακείμενο διαχρονικό στη πλάνη.
«Ενθάδε κείται» ο κοινωνιακώς επικείμενος και αείποτε διακείμενος με τους αιρετικούς επισκόπους. Καταδικάζει αυτούς ως τραγικούς διαστρεβλωτές ενώ ο ίδιος παράλληλα διαστρεβλώνει την Πατερική Αλήθεια, και πραγματώνει την μεγίστη εκκλησιολογική τραγικότητα να ενώνεται και ενσωματώνεται με αιρετικούς, όχι μόνο εν τω κοινώ ποτηρίω, αλλά και εν τω κοινώ μνημοσύνω αυτών.
Γράφει ο π. Γεώργιος: “Γιὰ τοὺς ἁγίους Πατέρας µας «αἱρετικὸς» σηµαίνει: διαστρεβλωτὴς τῆς πίστεως”. Το να το γράφεις εσύ, ο οποίος την ίδια στιγμή διαστρεβλώνεις την Πίστη, διατηρώντας κοινωνία με τους μεγίστους διαστρεβλωτές αυτής, αυτό δεν είναι τραγικότητα; Αυτό δεν αποτελεί σχιζοφρένεια; Αυτό δεν συνιστά έπαρση περισσή, να «αιρέομαι-αιρούμαι» και να μην διαφοροποιούμαι από αυτούς που καταδικάζω;
Είναι Κανονολογικό ατόπημα και απολογητική ουτοπία να καθίστασαι κανείς αυθύπαρκτα ακοινώνητος, κοινωνών μετά ακοινωνήτων, και ως εκ τούτου να κατηγορεί τους ακοινώνητους για «αθεράπευτη τραγικότητα»…
“Για να κατανοήσουμε την τραγικότητα, μέσα στην οποία ζουν και κινούνται” όσοι κοινωνούν με τους αιρετικούς, “θα πρέπει να δούμε το διαμετρικά αντίθετο της τοποθετήσεώς τους” ως προς αυτήν την αντιμετώπιση των αιρετικών, εν σχέσει με τους Αγίους Πατέρες, τους οποίους και επικαλούνται.
Γράφει ο π. Γεώργιος: «Εγκλωβισμένοι στα κοινωνιολογικά σχήματα των ημερών μας». Αυτό ΞΑΝΑΠΕΣΤΟ! Εγκλωβισμένοι και βαριά αλυσοδεμένοι στα οικουμενιστικά σχήματα και υποτιθέμενα «Αντι»-οικουμενιστικά φληναφήματα της Νέας Εποχής, της Νέας «Εκκλησίας» της Δεσποτοκρατίας, συνεορτάζετε και συλλειτουργείτε με ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ τους οποίους κατεδίκασε η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος και σεις ΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ και ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΕΣΤΕ μαζί τους!
Άρα γε, π. Γεώργιε Μεταλληνέ, θα διαθέσεις Μεταλληνό και Ατσαλένιο Ορθόδοξο Φρόνημα να διακόψεις κάθε Εκκλησιαστική Κοινωνία με τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου και με όσους ΚΟΙΝΩΝΟΥΝ μαζί του και να εντοπίσεις παρρησιακώς, ομολογιακώς τη ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΣΥΛΥΠΤΗ ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΤΡΑΓΙΚΟΤΗΤΑ, ή θα πεταχτεί και αυτή τους η ΘΕΟΜΙΣΗΤΗ Αντικανονική και Αντορθόδοξη διάβαση – ΠΑΡΑΒΑΣΗ στον κάλαθο της λήθης;
Εδώ ακριβώς, απαντά μόνος του ο π. Γεώργιος για την ΤΡΑΓΙΚΟΤΗΤΑ ΟΛΩΝ ΟΣΩΝ ΚΟΙΝΩΝΟΥΝ με τους αιρετικούς επισκόπους:
«Ἐδῶ ἀκριβῶς ἀποκαλύπτεται καὶ ἡ τραγικότητα ὅλων τῶν αἱρετικῶν, καὶ πρὸ πάντων τῶν αἱρεσιαρχῶν. Ἀφώτιστοι οἱ ἴδιοι, ζητοῦν νὰ φωτίσουν. Ἀθεράπευτοι οἱ ἴδιοι, ζητοῦν νὰ θεραπεύσουν. Ἄθεοι οἱ ἴδιοι (δηλαδὴ χωρὶς τὸν ἀληθινὸ Θεό), ζητοῦν νὰ θεολογήσουν. Θὰ µπορούσαµε νὰ παροµοιάσουµε τοὺς αἱρετικοὺς µὲ ψευτογιατροὺς καὶ τσαρλατάνους, ποὺ ἀπατοῦν.»
Αλήθεια, π. Γεώργιε, εσείς οι …θα φωτίσετε εμάς; Δεν έρχεσαι καλύτερα εδώ στην Αυστραλιανή Ήπειρο να φωτίσεις τον Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας Στυλιανό, να φας και κάνα διωγμό κι’ αφορισμό από καμιά-τυχάρπαστη Μείζονα και Υπερτελή Σύνοδο, έτσι για να γευτείς λιγάκι «διωγμό», έστω και ένα τοις χιλίοις, από τον πάνδεινο διωγμό που υπέστησαν οι Άγιοι Πατέρες, τους οποίους εσύ χαρτοπολεμικώς επικαλείσαι;
Και συνεχίζει να γράφει ο π. Γεώργιος και να εντοπίζει τραγικότητες στις οποίες ο ίδιος βουτηγμένος όλος κείται….
«Μέσα στὴν ἄµβλυνση τῶν πνευµατικῶν µας αἰσθητηρίων, πολὺ συχνὰ τοποθετοῦµε τὴ διαφορὰ Ὀρθοδοξίας καὶ αἱρέσεων σὲ ἐπίπεδο λεκτικῶν ἢ τυπικῶν παραλλαγῶν. Αὐτὸ ὁδηγεῖ στὴν ἐλαχιστοποίηση τῆς διαφορᾶς καὶ στὴν ἐντύπωση, ὅτι ἡ διαφωνία εἶναι γιὰ ἀσήµαντα πράγµατα, ποὺ µποροῦν εὔκολα µὲ κάποια καλὴ διάθεση καὶ φραστικὴ βελτίωση νὰ θεραπευθοῦν. Αὐτὸ γίνεται στὸν οἰκουµενι(στι)κὸ διάλογο.»
Σεις οι υποτιθέμενοι και «λεγάμενοι» «Αντι-οικουμενιστές», έχετε πραγματικά πάθει φοβερή άμβλυνση πνευματικών αισθητηρίων. Τοποθετείτε τη διαφορά Ορθοδόξων και Οικουμενιστών στο «Κοινό Ποτήριο» και περιμένετε (και θα περιμένετε ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΚΟΜΗ) τη Συνοδική τους καταδίκη. Ως τότε θα μαζέψετε και καμια υπογραφή για να’στε με στο πνεύμα της επικαιρότητος. Η απραξία σας αυτή, η συνυπαρξία σας αυτή κι ο συμβιβασμός σας αυτός, “οδηγεί στην ελαχιστοποίηση της διαφοράς” μεταξύ των Οικουμενιστών και Σιγονταρο-οικουμενιστών. Ο ένας διαφημίζει την Παναίρεση, ο άλλος την επεκτείνει. Ο ένας την διατυμπανίζει «γυμνή τη κεφαλή», ο άλλος της παρατείνει. «Νυν και αεί» και «καλά σαράντα…».
Δεν θα εμπλακώ σε αντιπαράθεση παραπομπών, αν και εσείς όλοι οι μαγεμένοι από τις μούσες και θεούσες του Οικουμενισμού, δεν παραπέμπετε πουθενά σε τίποτε παρά μόνο στον στείρο ορθολογισμό σας.
Θα αναφέρω ένα παράδειγμα Αγίων, δηλαδή Θεωμένων και γραμμένων στο Ορθόδοξο Αγιολόγιο. Αγίους και Μάρτυρες ντυμένους με το Φωτοστέφανο της Θείας Δόξης, οι οποίοι «συν Θεώ εστί», στέκονται τώρα δίπλα στην Αγία Τριάδα και εντυγχάνουν υπέρ ημών. Είναι οι Άγιοι Οσιομάρτυρες Αγιορείτες, οι επί Βέκκου Μαρτυρήσαντες. Αυτοί οι καλώς αθλήσαντες και στεφανωθέντες ΑΠΕΤΕΙΧΙΣΘΗΣΑΝ από τον ΛΑΤΙΝΟΦΡΟΝΑ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗ Πατριάρχη τους, τον Ιωάννη Βέκκο, και μάλιστα ΠΡΙΝ ΑΥΤΟΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΕΙ ΣΥΝΟΔΙΚΩΣ!!!
Αυτοί λοιπόν, έστειλαν μία Θεολογικωτάτη, ομολογιακή και αποκαλυπτική Επιστολή στον Λατινόφρονα Αυτοκράτορα Μιχαήλ Παλαιολόγο τον Η΄ (σίγουρα την γνωρίζεις και μην μου πεις “σου διαφεύγει”) όπου εκεί καταμαρτυρούν οι Μάρτυρες αυτοί και αναρωτούν, πώς να μνημονεύσουμε ως «ορθόδοξο» τον Πατριάρχη και να ΒΕΒΗΛΩΣΟΥΜΕ την Αγία Τράπεζα κοινωνώντας με αυτόν που μνημονεύει ακοινωνήτους τους οποίους ούτε καν να συνεσθίουμε επιτρέπεται, ούτε χαίρειν ειπείν και το κακό συναπάντημα να αποφεύγουμε!
«Οἷς δέ συνεσθίειν οὐχ ὁριζόμεθα · οἷς τό χαίρειν εἰπεῖν διά τό παντάπασιν ἀμιγές, ὧν τό συνάντημα εἰ δυνατόν φύγομεν, πῶς πρώτους εἶναι καί ἀνακριτάς τῶν ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν ὅλως δικαιώσωμεν, καί τό μνημόσυνον αὐτῶν ὡς ὀρθόδοξον ἐπ’ ἐκκλησίαις, καί ἐπ’ αὐτῆς τῆς μυστικῆς τραπέζης, σαλπίσωμεν, ἵνα μηδέ ταύτην ἀφῶμεν ἀβέβηλον, τοῦ ἁγιάζειν ἡμᾶς».
Ουκούν; Βεβηλώνεται η Αγία Τράπεζα, με την μνημόνευση αιρετικών ποιμένων!
Ουκούν, μολύνονται τα μυστήρια! Ναι! “Ότι μολυσμόν έχουσιν τα μυστήρια, καν ορθόδοξος ει ο αναφέρων!” (δηλαδή εσύ, που κάνεις την Αγία Αναφορά, που κάνεις τον ορθόδοξο)…
Ή μήπως κάνουν «λάθος» και αυτοί οι ΜΑΡΤΥΡΕΣ οι Δεινοί, μήπως είναι και αυτοί «σχισματικοί» επειδή ΕΠΑΥΣΑΝ την Μνημόνευση του Πατριάρχου τους, και ΚΑΗΚΑΝ ολοζώντανοι με την διαταγή του;
Μήπως είναι και αυτοί «εκτός Εκκλησίας» όπως ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, κι’ ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης; Η θα τολμήσουν πάλι κάποιοι για να πουν τα ίδια και για τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά «τον τολμήσαντα το μνημόσυνον του Πατριάρχου παύσαι!»
Θα ήταν οι ίδιοι οι Μάρτυρες επί Βέκκου αυτοί, ταλαίπωροι και τραγικοί εάν καταδίκαζαν τους αιρετικούς, εντόπιζαν την τραγικότητά τους και παράλληλα κοινωνούσαν μαζί τους και τους μνημόνευαν…
Δεν γίνεται, δεν μπορώ και ντρέπομαι να σου διδάξω ο πενιχρός εγώ, πως Η ΟΥΣΙΑ, Η ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ, ΤΟ ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ της ενώσεως και ενσωματώσεως μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία, δεν είναι «μαγικώ τω τρόπω», αυτομάτως, ανεξαρτήτως και ανεξαιρέτως η Θεία Ευχαριστία, αλλά ΘΕΪΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ΕΝΟΤΗΤΟΣ η Αληθινή, Ορθόδοξη Πίστη την οποία «φέρει» ως φορέας της Αληθείας ο Μνημονευόμενος επίσκοπος, του οποίου το Αντιμήνσιο φέρει την υπογραφή, την οποία Πίστη πρέπει να πρεσβεύει ο «πρέσβυς» επίσκοπος και να ορθοτομεί!
Όταν όμως ΔΕΝ ΟΡΘΟΤΟΜΕΙ, όταν ο Πατριάρχης εκπίπτει στην αίρεση, όταν ο κάθε Αρχιεπίσκοπος κι η κάθε Ιερά Σύνοδος τον μνημονεύει, κι’ όταν με τη σειρά τους ο κάθε παπα-Γιώργης, παπα-Θόδωρος και παπα-Νικόλας τους μνημονεύουν και ΠΡΑΓΜΑΤΩΝΟΥΝ και αποθέωνουν αυτήν την ΤΡΑΓΙΚΟΤΗΤΑ, την οποία εσύ στο άρθρο σου εντοπίζεις, τότε ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ πίπτουν στην Παναίρεση διά της Ενσωματώσεως και εκπίπτουν του Σώματος του Χριστού, της Εκκλησίας Αυτού! Ό, τι είναι ο «άρχοντάς» σας, είστε και ’σεις! Ό,τι είναι η Οικουμενική Κεφαλή σας, είστε και σεις το όλο Σώμα!
ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ, ο Μέγας Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης μα κηρύττει πως «οἷον τό ἄρχον καί τό ἀρχόμενον πέφυκε γίνεσθαι» (P..G.. 99, 1633D) καί «οἷα ἡ κεφαλή τοιοῦτον καί τό ὅλον σῶμα» (P..G.. 99, 1556A) και σεις να μας κατηγορείτε εμάς ως «εκτός Σώματος» και να μας «λιθοβολείτε» ως «σχισματικούς και παλαιοημερολογίτες!»
Αν και γνωρίζεις πάρα πολύ καλά, πολύ καλύτερα από μένα, την διδασκαλία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, θα σου την ξανα-υπενθυμίσω, για την αγάπη και τον σεβασμό όλων όσων μας διαβάζουν! Λέγει και εντέλλεται ΟΥΧΙ ΔΥΝΗΤΙΚΩΣ, ο Μέγας Άγιος αυτός, Ιωάννης ο Χρυσόστομος, για τους αιρετικούς ποιμένες!
«…Πῶς οὖν ὁ Παῦλός φησιν, πείθεσθαι τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καί ὑπείκετε; Ἀνωτέρω εἰπών, Ὧν ἀναθεωροῦντες την ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς, μιμεῖσθε τήν πίστιν, τότε εἶπε, Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καί ὑπείκετε. Τί οὖν, φησίν, ὅταν πονηρός ᾖ καί μή πειθώμεθα; πονηρός πῶς λέγεις; εἰ μέν περί πίστεως ἕνεκεν, φεῦγε αὐτόν καί παραίτησαι, μή μόνον ἄν ἄνθρωπος ᾖ, ἀλλά κἄν ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ κατιών · εἰ δέ βίου ἕνεκεν, μή περιεργάζου. Καί τοῦτο οὐκ οἴκοθεν λέγω τό ὑπόδειγμα, ἀλλ’ ἀπό τῆς θείας Γραφῆς» (P.G. 63, 231A).
«Φεῦγε αὐτόν καί παραίτησαι»…
Φύγε, πατέρα Γεώργιε, φύγε! Απόφυγέ τους, απομακρύνσου από αυτούς, παραιτήσου και Αποτειχίσου! Κάποτε το δήλωσες και το προειδοποίησες… Τώρα προχώρα σε θεωρίας ΥΠΕΡΒΑΣΗ και κάνε τον λόγο ΠΡΑΞΗ! Και έλα έπειτα στα ύδατα και τα περίχωρα του «πάσης Ωκεανίας» να μας εξομολογήσεις και να μας κοινωνήσεις ΧΡΙΣΤΟ!
Κι’ αν σε έθιξα, κι αν σου επιτέθηκα ή σε προσέβαλα, πίστεψέ με, σε αγαπώ, παρρησία μιλώ και σου ζητώ να με συγχωρέσεις. Κάποτε είμασταν πολύ κοντά, μα δεν με θυμάσαι, δεν έχει σημασία πια…
Στις προσωπικές μας στιγμές, μου κατηγορούσες ασεβέστατα τον άγιο γέροντά μου πρώην Φλωρίνης Αυγουστίνο, τον μαχαίρωνες πισώπλατα και έπειτα από την εκδημία του, εκφωνούσες λόγους περί της μεγαλοσύνης και αγιοσύνης αυτού…
Αυτή την τραγικότητα βλέπω και αυτή με τρομάζει. Πόσο αλλάζει τον άνθρωπο η «καρέκλα», ο θρόνος… Δεν είσαι μόνος. Αλλά μη φύγεις και συ, σαν ένας από τους πολλούς, τους συμβιβασμένους και εβδελυγμένους…
Μην κοινωνείς μετά Βαρθολομαίου. Άκουσε τον Χρυσόστομο! «Φεῦγε αὐτόν καί παραίτησαι»…

22 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Σωστά τα λέγει ο π. Γεώργιος Μεταλληνός.

Ανώνυμος είπε...

εάν και καθήμενος, ορθώς τα λέγει ο π.ανώνυμος πρωτομάρτης ο επί πληκτρολογίω ασκηθής εν έτει2020,την ευχή του να χουμε!
Αγαπητέ Νικόλα χαίρε εν Κυρίω.Καλή Σαρακοστή.καλόν αγώνα.

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἀγαποῦμε τόν μακαριστόν π. Γεώργιον καί εὐχόμεθα ὑπέρ ἀναπαύσεως τῆς ψυχῆς του, διότι ἐμάθαμε πολλά ἀπό αὐτόν. Ἀλλά, «φίλος μέν Πλάτων, φιλτάτη δέ ἡ Ἀλήθεια»! Ἐν προκειμένῳ, ὁ κ. Πανταζῆς ἔχει ἀπόλυτον δίκαιον. Ὅπως ἔχει ἀποδειχθῆ χιλιάδες φορές μέ Ἁγιογραφικά καί Ἁγιοπατερικά χωρία, καθώς καί μέ συγκεκριμένα περιστατικά ἀπό τήν στάσιν πού ἐτήρησαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες ἔναντι τῶν αἱρετικῶν, οἱ ἐν γνώσει κοινωνοῦντες μέ αἱρετικούς εἶναι ἐχθροί τοῦ Θεοῦ.

Εὔχομαι Καλή Σαρακοστή σέ ὅλους τούς ὅπου γῆς Ὀρθοδόξους, κυρίως δέ εἰς τούς συμπατριῶτας μας εἰς τήν μακρυνήν, ἀλλά φιλόξενον Αὐστραλίαν.

Υ.Γ.: Ὁ πρῶτος «σχολιαστής» (1 Μαρτίου 2020 - 9:40 π.μ.) εἶναι κατά πᾶσαν πιθανότητα ὁ πρακτορίσκος τῶν 0,60 ε4ὐρώ/«σχόλιον», ὁ ὁποῖος ἐξηφανίσθη γιά λίγον καιρόν, ἀλλά δυστυχῶς ἐπέστρεψεν.

Ανώνυμος είπε...

Οχι κ.Χατζηνικολάου, δεν είμαι πρακτορίσκος, ούτε πληρώθηκα για να γράψω το σχόλιο.
Τόσο πολύ σας ενόχλησε η αλήθεια που έγραψα;

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 1 Μαρτίου 2020 - 3:08 μ.μ.: «Τόσο πολύ σας ενόχλησε η αλήθεια που έγραψα;»

Ἀπάντησις: Ἐπειδή ἀκριβῶς ΔΕΝ ἦτο ἀληθές αὐτό πού ἔγραψες, γι' αὐτό μέ ἠνώχλησε! Τό τί εἶναι ἀληθές καί τί ψευδές ἀποδεικνύεται εὐκόλως εἰς τήν προκειμένην περίπτωσιν, πρᾶγμα πού ἔχουμε κάνει πολλές φορές, ὁπότε τό Ψέμμα πού ἔγραψες εἶναι σκόπιμον, ὅπως ἀκριβῶς κάμνουν οἱ πράκτορες.

Ανώνυμος είπε...

Το ψέμμα το είπες εσύ που αποκάλεσες κάποιον πράκτορα και μάλιστα πληρωμένο χωρίς να είναι!
Ο πρώτος ανώνυμος είπε την αλήθεια.

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 1 Μαρτίου 2020 - 3:53 μ.μ.: «Το ψέμμα το είπες εσύ που αποκάλεσες κάποιον πράκτορα και μάλιστα πληρωμένο χωρίς να είναι! Ο πρώτος ανώνυμος είπε την αλήθεια.»

Σέ δύο γραμμές, ἔγραψες τρία ψέμματα! Πρῶτον, ἀκόμη καί ἄν στήν πραγματικότητα δέν εἶσαι πράκτωρ, ἐφόσον συμπεριφέρεσαι ὡς τοιοῦτος, εἶναι ὡσάν νά εἶσαι. Δεύτερον, ἐγώ δέν εἶπα στά σίγουρα ὅτι εἶσαι πράκτωρ, ἀλλ' ἔγραψα: «εἶναι κατά πᾶσαν πιθανότητα ὁ πρακτορίσκος ...». Τρίτον, ἐπανανέλαβες κι ἐδῶ τό πελώριον ψεῦδος πού ἔγραψες στό πρῶτον σου σχόλιον. Περιόρισε τά τόσα ψέμματα καί μήν προκαλεῖς ἄλλες ἔριδες, σεβάσου ὅτι ἀπό αὔριο οἱ Χριστιανοί ἔχουν Σαρακοστήν.

Ανώνυμος είπε...

Σεβάσου κ.Χατζηνικολάου ότι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί έχουν Τεσσαρακοστή και μην προκαλείς έριδες με τις φαντασίες σου περι πρακτόρων!
Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός έχει το δίκαιον και όχι ο Πανταζής. Αυτή είναι η αλήθεια.

Ανώνυμος είπε...

Ο Πανταζής ακολουθεί μόνο το Παλαιό Ημερολόγιο γιατί πλανήθηκε από τους γνήσιους.Έψαχνε δυο ακόμα Επισκόπους σαν τον Πειραιώς για να φτιάξει Σύνοδο Αποτειχισμένων.Από την αρχή φαινόταν το παλαιοημερολογίτικο πνεύμα του.Εγωϊσμός στο φουλ!

Ανώνυμος είπε...

Στο Παλαιό πήγε ο Πανταζής;;;;

Ανώνυμος είπε...

Ναι σου λέω! ΌΧΙ σε σύνοδο γοχ, αλλά πιστεύει τις πλάνες τους.Πλανήθηκαν και εκλεκτοί, αλλά θα επιστρέψουν μετά από μια Οδύσσεια στην Ιθάκη!

Ανώνυμος είπε...

Ο Πανταζής απ' ότι ξέρω είχε ως πνευματικό πατέρα και καθοδηγητή τα τελευταία χρόνια τον π. Τρικαμηνά. Εχω λάθος;
Πώς πήγε στο Παλαιό; Με τις ευλογίες του π.Τρικαμηνά;
Διόρθωσε με αν κάνω λάθος.

Ανώνυμος είπε...

Οχι, δεν πήγε με τις ευλογίες του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά! Ελεύθερος είναι και ότι θέλει λει κάνει! Σκανδάλισε μερικούς ο π.Ε.Τ. με αυτό που είπε :Κατ' οικονομία αναγνωρίζω τα μυστήρια των Οικουμενιστών κληρικών και όσων κοινωνούν μαζί τους μέχρι να υπάρξει μια σύναξη αποτειχισμένων που θα αποφασίσει γι' αυτό το θέμα(και θα ακολουθήσει αυτό που θα αποφασίσουν στην σύναξη, π.χ. ότι τα μυστήριά τους είναι άκυρα). Αυτό το θεωρεί πλάνη μεγάλη ο Πανταζής και διέκοψε την κοινωνία με τον πνευματικό του Π. Ε. Τ. και πήγε μεταγραφή στον Ζιωγο (Αποτειχισμένος γοχ, πλανεμενος Παλαιοηνερολογίτης που θεωρεί δόγμα το Παλαιό Ημερολόγιο).

Ανώνυμος είπε...

Σωστά τα είπε εδώ ο π. Τρικαμηνάς.
Πριν καθαιρεθούν τα Μυστήρια ισχύουν.

Ανώνυμος είπε...

Δεν λέει αυτό ο πατήρ Τρικαμηνάς!
Και χωρίς να καθαιρεθούν, πιστεύει ότι είναι άκυρα κατ'ακρίβεια, αλλά μέχρι να αποφασίσουν οι Αποτειχισμένοι κληρικοί, τα θεωρεί κατ' οικονομία έγκυρα Αυτό είναι το μεγάλο λάθος του!!!

Ανώνυμος είπε...

"τα θεωρεί κατ' οικονομία έγκυρα"

Τουλάχιστον αυτό. Κάτι είναι και αυτό.
Σωστά τα είπε εδώ ο π. Τρικαμηνάς.
Τα Μυστήρια ισχύουν.

Ανώνυμος είπε...

Ο Ν.Πανταζής βρήκε κάποιον επίσκοπο στην Αυστραλία και έφυγε απο τον π Γρηγόριο Ζιωγο.
Του ειπε ο π Γρηγοριος να μην πάει σ' αυτόν τον επίσκοπο αλλά δεν άκουσε κι έκανε του κεφαλιού του.

Ενημερωτικά
π. Γρηγοριος

Ανώνυμος είπε...

Φίλε μου,
δεν είναι αυτό το πρόβλημα, δηλαδή αν είναι έγκυρα η άκυρα.Το πρόβλημα είναι αυτό,ενώ σε λέει δεν πρέπει να έχεις κοινωνία με τους Οικουμενιστές Επισκόπους,σε επιτρέπει να πάρεις μυστήρια από αυτούς(εκτός από την Θεία Κοινωνία)αν δεν βρεις Αποτειχισμένο κληρικό.Αυτο όμως που επιτρέπει,κατ' οικονομία πάντοτε,δεν είναι κοινωνία με την αίρεση; Δεν είναι συμμετοχή στην αίρεση του Οικουμενισμού;Δεν είναι αναγνώριση ότι και αυτοί ανήκουν στην Εκκλησίας;Δεν είναι τροχοπέδη γι' αυτούς που θα θελήσουν να ξεφύγουν από την αίρεση;Αν εσύ λαμβάνεις μυστήρια από έναν αιρετικό, αυτός πως θα καταλάβει το λάθος του;Η κατάσταση προχώρησε αρκετά.Μετά από την Ψευδοσύνοδο της Κρήτης θα έπρεπε να αποτειχιστούν χιλιάδες κληρικοί.Αφού δεν έκαναν αποτείχιση από αυτήν την αιρετική ηγεσία τους το 2016,τότε γιατί να τους αναγνωρίζω Ιερωσύνη;Αντί
δηλαδή να αδειάσουν οι ναοί,τους γεμίζουν και οι Αποτειχισμένοι με γάμους,βαπτίσεις,ευχέλαια και εξομολογήσεις!Θα μου πεις που θα πάνε;Θα πάνε εκεί που υπάρχουν κληρικοί που δεν μνημονεύουν τους Οικουμενιστές.Αν δεν μπορούν να πάνε,να κάτσουν στο σπίτι τους.Στην Αλάσκα πως άντεξαν χωρίς Μυστήρια τόσα χρόνια(νομίζω 30 χρόνια).Να κάνουν αεροβάπτισμα τα παιδιά τους μέχρι να βρουν Ορθόδοξο κληρικό για να τα βαπτίσει.Μια φορά θα παντρευτούν,δεν μπορούν να βρουν έναν Ορθόδοξο Αποτειχισμένο κληρικό για να τους παντρέψει;Ας κάνουν μετά τον θρησκευτικό και έναν πολιτικό γάμο(για να είναι εντάξει και με τον Καίσαρα).Την εξομολόγηση να την κάνουν από το τηλέφωνο.Θεία Κοινωνία αν είναι άξιοι να πάρουν,ο Θεός θα τους δώσει την Χάρη του αν δεν βρουν Ορθόδοξο κληρικό.Η εποχή μας είναι παράξενη,εποχή Αποστάτη.Γι'αυτό δεν υπάρχει οργάνωση στους Ορθοδόξους Αποτειχισμένους.

Υ. Γ. Μπορεί εσύ να μην διέκοψες την κοινωνία με τους Οικουμενιστάς και να συμμετέχεις στην αίρεση του Οικουμενισμού, αλλά τα γράφω για τους δικούς μας και για σ' ένα,γιατί δεν γνωρίζω τι θα κάνεις τώρα που οι τοπικές σας "Εκκλησίες" διέκοψαν κοινωνία και δημιούργησαν σχίσμα

Ανώνυμος είπε...

Αδελφέ, ποιός είναι αυτός ο Επίσκοπος; Είναι μόνο με το Παλαιό Ημερολόγιο;Είναι Αποτειχισμένος από τις τοπικές ψευδοεκκλησίες των Οικουμενιστών; Υπάρχουν βίντεο στο ίντερνετ με ομιλίες του;Είναι καλά ο κ. Πανταζής(γιατί δεν γράφει κείμενα και σχόλια εδώ και αρκετό καιρό). ΠΟΥ μπορώ να βρω ένα τηλέφωνό του για να κάνω διάλογο μαζί του;Γιατί έφυγε από εσένα(υπήρξε διαφωνία σε θέμα πίστεως); Ακολουθεί το Παλαιό Ημερολόγιο ή το Νέο(αν απαντηθεί η δεύτερη ερώτησή μου,απαντήθηκε και αυτή).
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες!

Ανώνυμος είπε...

Απαντώ στις ερωτήσεις σου 5:16

Αυτο όμως που επιτρέπει,κατ' οικονομία πάντοτε,δεν είναι κοινωνία με την αίρεση;
ΟΧΙ!

Δεν είναι συμμετοχή στην αίρεση του Οικουμενισμού;
ΟΧΙ!


"Δεν είναι αναγνώριση ότι και αυτοί ανήκουν στην Εκκλησίας;"
Μέχρι να καταδικαστούν και αποκοπούν απο την Εκκλησία ανήκουν στην Εκκλησία.

Δεν είναι τροχοπέδη γι' αυτούς που θα θελήσουν να ξεφύγουν από την αίρεση;
ΟΧΙ!

"Αν εσύ λαμβάνεις μυστήρια από έναν αιρετικό, αυτός πως θα καταλάβει το λάθος του;"
Το καταλαβαίνει με πολλούς άλλους τρόπους. Δεν χρειάζεται να πέσουμε στην πλάνη των άκυρων Μυστηρίων.

Ανώνυμος είπε...

Σχόλιο στο σχόλιο του Γρηγόριου Ζιώγου για την πορεία του Πανταζή.

Αυτά είναι τα αποτελέσματα της πλάνης της υποχρεωτικής αποτείχισης....

Ανώνυμος είπε...

5.37
Ο Νικόλας και αρκετοί άλλοι ακολουθούν το παλαιό.
Ειναι καλά και τράβηξε τον [ λάθος] δρόμο του.
Ο επίσκοπος που αποφάσισε να πάει εν γνώσει είναι ένας Πγίτης χωρίς αποστολική διαδοχή.
Τον ενημέρωσα αλλά δεν με άκουσε.
Του εύχομαι [ και σε ολους ]υγεία και μετάνοια κατόπιν έρχεται η φώτιση.
π. Γρηγόριος Ζιωγος