Απόσπασμα του Γέροντος Δανιήλ για το ημερολογιακό 6-/19-5-1925

Και τελευταίον, να είπωμεν εν ολίγοις και περί της αναθεωρήσεως του Ημερολογίου. 

Μολονότι περί τούτου και δια του τύπου είπομεν τα δέοντα και πολλοί άλλοι, επισήμως και μη, έκαμον τας διαμαρτυρίας των, εν τούτοις όμως, επειδή το ζήτημα του Ημερολογίου επαρουσιάσθη ως αφετηρία όλων των άλλων αναθεωρήσεων, και δια τούτο εγένετο τόσος πάταγος και εσκανδάλισε πολλούς, τούτου χάριν ο ειρμός της παρούσης μελέτης με υποχρεοί, όπως φέρω απαθώς και τας επί τούτου ταπεινάς κρίσεις μου. Άπαντες οι ισχυρισμοί και αι εύλογοι κρίσεις τόσον των σημερινών θεολόγων μας, Ιεραρχών και Καθηγητών όσων και των Μαθηματικών, αφορώντες επί τη βάσει της Επιστήμης και ενορώντες, ότι το καθ΄ ημάς Ιουλιανόν ημερολόγιον οσημέραι παραβιάζει την Ισημερίαν, εν ω το Γρηγοριανόν κατά τον της Επιστήμης λόγον είναι ορθότερον, προβάλλουσι την αναθεώρησιν και διόρθωσιν τούτου προς άρσιν του σκανδάλου.
-----------------------------------
Marinos Ritsoudis είπε...
Τα αυτονόητα λέγει ο Γέρων της εποχής εκείνης.
Εκ του κειμένου, τίς φράσεις ας προσέξουμε.

"...δια τούτο εγένετο τόσος πάταγος και εσκανδάλισε πολλούς.."

Μόνο μεταρρυθμίσεις τού διαβόλου, επιφέρουν Μέγα Πάταγο, φόνους καί αίμα στήν Αγία Εκκλησία Του Χριστού.
Με απλά λόγια οι Λατίνοι, ο, τι δεν κατάφεραν με την βία των Στσυροφοριών, το κατάφεραν τον εικοστό αιώνα με την απαλή μοντέρνα εκδοχή της δήθεν διόρθωσης τού ημερολογίου.
Και βλέπεται πως εμείς οι Ορθόδοξοι μιλάμε για εορτολόγιο, ενώ οι εκπεσόντες τής Χάριτος Λατίνοι, ομιλούν για ημερολόγιο. Μεταξύ τών δύο Χάσμα Μέγα υπάρχει.
Γι αυτό δεν μπορεί να είναι ορθόδοξη η γέφυρα τών δύο.
Ποιός λοιπόν είναι ο σκοπός ύπαρξης τής Αγίας Εκκλησίας τού Χριστού ;
Δεν είναι η Αγιότητα;
Δεν υπήρχε Αγιότητα, πρό της πτώσεως τού τείχους τής εορτολογικής ενότητας τής Αγίας Εκκλησίας;
Τι πλέον θέλεις;

----------------------------------------
Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
γ. Δανιήλ: «Αντί η καθ΄ ημάς Ορθόδοξος Εκκλησία να παροτρύνη τους γλιχομένους και επιθυμούντας την ένωσιν αυτών μεθ΄ ημών, να προβάλη όσα εισι θεσπισμένα παρά της καθ΄ ημάς Ανατολικής Εκκλησίας επιτέλεια και ανεπίδεκτα αναθεωρήσεως, προβάλλει όπως ημείς δια της Αναθεωρήσεως παραδεχθώμεν πάντα όσα ούτοι φρονούσι και ακολουθούσι και αφομοιωθώμεν αυτοίς και δια της προσεγγίσεως ταύτης αντί ημείς να κερδήσωμεν τούτους, ημείς να υποκύψωμεν-μη γένοιτο!-προς αυτούς».

Ἀγαπητέ μου ἐν Χριστῷ ἀδελφέ, Κωνσταντῖνε, πιστεύω ὅτι ὁ Θεός σοῦ εἶπε ν' ἀνεβάσῃς αὐτό τό κείμενον, πρῶτον, διότι εἶναι προφητικόν καί, δεύτερον, διότι ἐπιβεβαιώνει κατά τόν πλέον κατηγορηματικόν τρόπον αὐτά πού γράφουμε ἐδῶ καί πολλά χρόνια πρός τόν π. Ε. Τρικαμηνᾶν καί τούς ὁμόφρονάς του, ὅτι δηλαδή ἦτο ἀπό τότε γνωστόν ὅτι ὁ πραγματικός λόγος τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ νέου ἑορτολογίου δέν ἦτο ἡ ἐπαναφορά τῆς ἰσημερίας στήν 21ην Μαρτίου, ὅπως ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΑ εἶπαν εἰς τόν πιστόν λαόν, ἀλλ' ἡ ἕνωσις μετά τῶν αἱρετικῶν τῆς Δύσεως, ὅπως ἔγραψαν ὁλοφάνερα οἱ Οἰκουμενισταί στήν Ἐγκύκλιον τοῦ 1920 καί εἰς τά βιβλία των. Ἰδού, λοιπόν, ἡ δογματική διάστασις τοῦ θέματος! Πόσον πεπλανημένοι καί πόσον συκοφάνται εἶναι ὅσοι λέγουν ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ Πατρίου δῆθεν «προσέθεσαν ἕν νέον δόγμα», «λατρεύοντες» τάχα τό Ἰουλιανόν Ἡμερολόγιον», χάριν τοῦ ὁποίου δῆθεν «ἔκαναν σχίσμα»! Ὄχι, ἀγαπητοί! Ἐσεῖς εἶσθε αὐτοί πού, χάριν προωθήσεως τῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, προκαλέσατε τό σχίσμα, τό ὁποῖον ἦτο βέβαιον ὅτι θά ἐλάμβανε χώραν, ἐφόσον, ὅπως μᾶς βεβαιώνει ὁ γ. Γαβριήλ, ἦτο γνωστόν ὅτι ἡ ἀλλαγή τοῦ ἑορτολογίου ἦτο ἡ ἀφετηρία πολλῶν καινοτομιῶν εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν, χάριν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ! Ἑπομένως, ἄς ἐπιλέξουν ὁ π. Ε.Τ. καί οἱ ὁμόφρονές του: Εἴτε εἶναι κρυπτο-οικουμενισταί, ὅπως τούς ἀποκαλῶ τά τελευταῖα 5-6 χρόνια, εἴτε δέν δύνανται νά ἀντιληφθοῦν τά αὐτονόητα!
Αλλ΄ ημείς αναδιφώντες τα πρακτικά των Αγίων Πατέρων επί της Πρώτης Συνόδου, βλέπομεν ότι εκείνοι οι θεοφόροι Πατέρες εμελέτησαν αρκούντως το ζήτημα τούτο μαθηματικώς και είδον ότι μετά παρέλευσιν τριακοσίων ετών ή και ολιγώτερον, κατά την διάγνωσιν πολλών Μαθηματικών, θα κατερχώμεθα μίαν ημέραν, και εν τη Πρώτη Συνόδω μετά πολλής συνέσεως έθεσαν ως βάσιν του Πάσχα την Ισημερίαν της 21ης  Μαρτίου, εν ω ήδη ευρισκόμεθα εις τας 8 του ιδίου, πλην το λάθος τούτο εν γνωσει των παρέβλεψαν, ως αζήμιον κατά την ουσίαν, δια να φυλάξωσι τους τέσσαρας διορισμούς των Αγίων Αποστόλων, ως και τον έβδομον Κανόνα αυτών. Περί των τεσσάρων τούτων διορισμών λέγει ο Ματθαίος ο Νομικός εν τω περί του Αγίου Πνεύματος λόγω αυτού, ότι έχομεν παρά των Αγίων Αποστόλων τέσσαρας διορισμούς δια το Άγιον Πάσχα. Έστι ο μεν πρώτος ίνα μη συνεορτάζωμεν τούτο μετά των Ιουδαίων, ο δε δεύτερος, να εορτάζωμεν το ημέτερον Πάσχα αφού παρέλθη η εαρινή Ισημερία, ο τρίτος, να εορτάζωμεν τούτο μετά την πρώτην πανσέληνον, κατόπιν από την Ισημερίαν, ο δε τέταρτος, να εορτάζωμεν το Άγιον Πάσχα, ευθύς κατά την πρώτην ημέραν της εβδομάδος. Δια τούτο οι θειότατοι εκείνοι Πατέρες, ίνα μη αθετήσωσι και παραβιάσωσι τους διορισμούς και Κανόνας των Αγίων Αποστόλων, παρέβλεψαν το επουσιώδες λάθος της Ισημερίας, δια να φανώσι συνεπείς εις τους ανωτέρω διορισμούς, ων η παράβλεψις ήθελε φέρει πολλά τα έκτροπα εις την Εκκλησίαν του Θεού. Μόνον οι νεώτεροι Λατίνοι τολμήσαντες μετερρύθμισαν το ημερολόγιον αναβιβάσαντες την κατελθούσαν Ισημερίαν πάλιν εις την 21ην Μαρτίου, εις ην ευρίσκετο επί της Πρώτης Συνόδου, και δια τούτο επήλθεν η μεταξύ ημών και αυτών διαφορά των δεκατριών ημερών. Θελήσαντες δε ούτοι να διορθώσωσι την Ισημερίαν παρεβίασαν τους τέσσαρας διορισμούς των Αγίων Αποστόλων και τον έβδομον Κανόνα αυτών, ου μη δ΄ αλλά και τον πρώτον της εν Αντιοχεία Ιεράς Συνόδου. Προς άρσιν όθεν των ειρημένων παραβάσεων εκείνοι οι θεοφόροι Πατέρες, πάντες εμπνευσθέντες υπό του Αγίου Πνεύματος, παρέβλεψαν εν γνώσει το ζήτημα της διορθώσεως της Ισημερίας ως αζήμιον, δια να διατηρήσωσι την ουσίαν, και ίνα μη προσκρούσωσιν εις τας Διαταγάς των Αγίων Αποστόλων. Και ούτω εθέσπισαν το εφ΄ ημίν Πασχαλιολόγιον, όπερ εξακολουθεί φυλάττουσα η Ορθόδοξος ημών Εκκλησία. Ιδού δε δια του Πασχαλιολογίου τούτου ουδέποτε προέκυψε η ελαχίστη παραβίασις των Αποστολικών Διαταγών και ουδέποτε εορτάσαμεν μετά των Ιουδαίων ή πριν της Εαρινής Ισημερίας. Όθεν η πρότασις αύτη περί Αναθεωρήσεως ουδέν άλλο σημαίνει, ει μη την ανατροπήν της αποφάσεως της Πρώτης Ιεράς Συνόδου. Πλην με όλας τας επιστημονικάς τροποποιήσεις, ας προβάλλουσιν οι θιασώται του Νέου Ημερολογίου, αδύνατον ίνα μη προσκούσωσιν εις τους διορισμούς των Αγίων Αποστόλων και εις τους θεσμούς και Κανόνας των Ιερών Συνόδων και πρωτίστως της Πρώτης Οικουμενικής. Εις τι παρακαλώ, τόσα έτη έβλαψε την καθ΄ ημάς Εκκλησίαν το καθ΄ ημάς Παλαιόν Ημερολόγιον και ήδη χάριν των αντιπάλων ημών να παρουσιάσωμεν τοιούτον σκάνδαλον, όπερ αντί διορθώσεως προεξένησε τοσαύτην διαφωνίαν και σύγχυσιν ουχί μεταξύ ημών και των επηλύδων, αλλά μεταξύ ημών και ημών των Ορθοδόξων τέκνων της Εκκλησίας; Μήπως οι Αγγλικανοί, οι επιθυμούντες την ένωσιν αυτών μεθ΄ ημών, παρεδέχθησαν όλα τα άλλα και εζήτησαν πληροφορίας και περί του Ημερολογίου, ποίον είναι το ορθότερον; Πολλού γε και δει! Αλλά τι ενορώμεν; Αντί η καθ΄ ημάς Ορθόδοξος Εκκλησία να παροτρύνη τους γλιχομένους και επιθυμούντας την ένωσιν αυτών μεθ΄ ημών, να προβάλη όσα εισι θεσπισμένα παρά της καθ΄ ημάς Ανατολικής Εκκλησίας επιτέλεια και ανεπίδεκτα αναθεωρήσεως, προβάλλει όπως ημείς δια της Αναθεωρήσεως παραδεχθώμεν πάντα όσα ούτοι φρονούσι και ακολουθούσι και αφομοιωθώμεν αυτοίς και δια της προσεγγίσεως ταύτης αντί ημείς να κερδήσωμεν τούτους, ημείς να υποκύψωμεν-μη γένοιτο!-προς αυτούς. Ώστε η προβαλλομένη ένωσις με τοιαύτα της Νέας Συνόδου Διαλέγματα, όχι μόνον δεν θα ωφελήση, αλλά και εις τα καίρια θα βλάψη ημάς.

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Και ποίος είναι ο Γέρων τούτος; Άραγε γνωρίζει τι λέει;Για να δούμε αν θα εορτάσουν Πάσχα οι Ορθόδοξοι και οι Γνήσιοι μετά την πρώτη ΠΑΝΣΕΛΗΝΟ... είναι να απορεί κανείς με τα ψέματα τους!

Aetios είπε...

Τα αυτονόητα λέγει ο Γέρων της εποχής εκείνης.
Εκ του κειμένου, τίς φράσεις ας προσέξουμε.

"...δια τούτο εγένετο τόσος πάταγος και εσκανδάλισε πολλούς.."

Μόνο μεταρρυθμίσεις τού διαβόλου, επιφέρουν Μέγα Πάταγο, φόνους καί αίμα στήν Αγία Εκκλησία Του Χριστού.

Με απλά λόγια οι Λατίνοι, ο, τι δεν κατάφεραν με την βία των Στσυροφοριών, το κατάφεραν τον εικοστό αιώνα με την απαλή μοντέρνα εκδοχή της δήθεν διόρθωσης τού ημερολογίου.

Και βλέπεται πως εμείς οι Ορθόδοξοι μιλάμε για εορτολόγιο, ενώ οι εκπεσόντες τής Χάριτος Λατίνοι, ομιλούν για ημερολόγιο. Μεταξύ τών δύο Χάσμα Μέγα υπάρχει.
Γι αυτό δεν μπορεί να είναι ορθόδοξη η γέφυρα τών δύο.


Ποιός λοιπόν είναι ο σκοπός ύπαρξης τής Αγίας Εκκλησίας τού Χριστού ;

Δεν είναι η Αγιότητα;

Δεν υπήρχε Αγιότητα, πρό της πτώσεως τού τείχους τής εορτολογικής ενότητας τής Αγίας Εκκλησίας;

Τι πλέον θέλεις;


Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

γ. Δανιήλ: «Αντί η καθ΄ ημάς Ορθόδοξος Εκκλησία να παροτρύνη τους γλιχομένους και επιθυμούντας την ένωσιν αυτών μεθ΄ ημών, να προβάλη όσα εισι θεσπισμένα παρά της καθ΄ ημάς Ανατολικής Εκκλησίας επιτέλεια και ανεπίδεκτα αναθεωρήσεως, προβάλλει όπως ημείς δια της Αναθεωρήσεως παραδεχθώμεν πάντα όσα ούτοι φρονούσι και ακολουθούσι και αφομοιωθώμεν αυτοίς και δια της προσεγγίσεως ταύτης αντί ημείς να κερδήσωμεν τούτους, ημείς να υποκύψωμεν-μη γένοιτο!-προς αυτούς».

Ἀγαπητέ μου ἐν Χριστῷ ἀδελφέ, Κωνσταντῖνε, πιστεύω ὅτι ὁ Θεός σοῦ εἶπε ν' ἀνεβάσῃς αὐτό τό κείμενον, πρῶτον, διότι εἶναι προφητικόν καί, δεύτερον, διότι ἐπιβεβαιώνει κατά τόν πλέον κατηγορηματικόν τρόπον αὐτά πού γράφουμε ἐδῶ καί πολλά χρόνια πρός τόν π. Ε. Τρικαμηνᾶν καί τούς ὁμόφρονάς του, ὅτι δηλαδή ἦτο ἀπό τότε γνωστόν ὅτι ὁ πραγματικός λόγος τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ νέου ἑορτολογίου δέν ἦτο ἡ ἐπαναφορά τῆς ἰσημερίας στήν 21ην Μαρτίου, ὅπως ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΑ εἶπαν εἰς τόν πιστόν λαόν, ἀλλ' ἡ ἕνωσις μετά τῶν αἱρετικῶν τῆς Δύσεως, ὅπως ἔγραψαν ὁλοφάνερα οἱ Οἰκουμενισταί στήν Ἐγκύκλιον τοῦ 1920 καί εἰς τά βιβλία των. Ἰδού, λοιπόν, ἡ δογματική διάστασις τοῦ θέματος! Πόσον πεπλανημένοι καί πόσον συκοφάνται εἶναι ὅσοι λέγουν ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ Πατρίου δῆθεν «προσέθεσαν ἕν νέον δόγμα», «λατρεύοντες» τάχα τό Ἰουλιανόν Ἡμερολόγιον», χάριν τοῦ ὁποίου δῆθεν «ἔκαναν σχίσμα»! Ὄχι, ἀγαπητοί! Ἐσεῖς εἶσθε αὐτοί πού, χάριν προωθήσεως τῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, προκαλέσατε τό σχίσμα, τό ὁποῖον ἦτο βέβαιον ὅτι θά ἐλάμβανε χώραν, ἐφόσον, ὅπως μᾶς βεβαιώνει ὁ γ. Γαβριήλ, ἦτο γνωστόν ὅτι ἡ ἀλλαγή τοῦ ἑορτολογίου ἦτο ἡ ἀφετηρία πολλῶν καινοτομιῶν εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν, χάριν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ! Ἑπομένως, ἄς ἐπιλέξουν ὁ π. Ε.Τ. καί οἱ ὁμόφρονές του: Εἴτε εἶναι κρυπτο-οικουμενισταί, ὅπως τούς ἀποκαλῶ τά τελευταῖα 5-6 χρόνια, εἴτε δέν δύνανται νά ἀντιληφθοῦν τά αὐτονόητα!

Ανώνυμος είπε...

Δεν υπάρχει νέο εορτολόγιο φίλε.Το ίδιο εορτολόγιο ακολουθούσαν οι Έλληνες του 1925 με το Άγιο Όρος κ.λπ.!Τους ίδιους αγίους και τις ίδιες εορτές.Γιατι είναι νέο το εορτολόγιο, γιατί έτσι θέλεις εσύ και γιατί έτσι σε βολεύει για να καταστρέψεις ψυχές;Μόνο το ημερολόγιο άλλαξαν το 1923 και μετά από ένα χρόνο το ακολούθησε και η Εκκλησία.Και εσύ το ακολουθείς στις τράπεζες κ.λπ.!Το σχίσμα το κάνει αυτός που διακόπτει την κοινωνί.Αφού ομ ς είσαι αγράμματος,διάβασε να μάθεις τι είναι το σχίσμα από τον ΜΕΓΑ Βασίλειο και τον Άγιο Νικόδημο.Ασε που και ο δικός σας άγιος,ο λαοπλάνος Χρυσόστομος Κ., λέει σε κείμενό του ότι "το σχίσμα το έκαναν οι Παλαιοημερολογίτες".
Μας λες ότι η αλλαγή του Ημερολογίου πριν 96 χρόνια,ήταν Οικουμενισμός και ένωση με τον αντίχριστο Πάπα.Μα είσαι καλά φίλε μου;Ομιλούν οι Άγιοι για ημερολόγια ή η Αγία Γραφή; Για να είναι Οικουμενισμός κάτι πρέπει να είναι αίρεση.Γιατι είναι αίρεση αυτή η αλλαγή;Ποιό δόγμα προσβάλει;Η ενότητα ανάμεσα στις τοπικές Εκκλησίες υπήρχε τότε και μετά την αλλαγή του ημερολογίου. Τώρα δεν υπάρχει αυτή η ενότητα(π.χ. οι Ρώσοι με τους Έλληνες και τον Βαρθολομαίο).Π.χ. όταν ήταν ένας Ορθόδοξος από την Ελλάδα στο Άγιο Ορος,το 1925,κοινωνουσε εκκλησιαστικά με τους Μοναχούς.Το ίδιο και αντίστροφα,όταν ένας Μοναχός του Αγίου Όρους ερχόταν στην Θεσσαλονίκη,κοινωνούσε εκκλησιαστικά με τους Ορθοδόξους της Θεσσαλονίκης.Που είναι η διακοπή της εορτολογικής ενότητας;Θα μας χαζέψεις στο τέλος! Και τα παιδάκια του δημοτικού τα καταλαβαίνουν αυτά. Βλέπεις να υπάρχει ένωση με τους Παπικούς εδώ και 650 χρόνια;Αυτοί οι αντίχριστοι μπορεί να έγραφαν για ενώσεις τότε, το 1920, αλλά μέχρι σήμερα ένωση δεν βλέπω.Αφου και οι Οίκουμενιστές οι Ρώσοι κ.λπ.(!) ακολουθούν το Παλαιό Ημερολόγιο και δεν ενώθηκαν με τον Πάπα! Άρα αυτά που ήθελαν να κάνουν ΔΕΝ τα έκαναν με τα ημερολόγια, γιατί δεν άλλαξαν το ημερολόγιο τους οι περισσότεροι Ορθόδοξοι(Ρώσοι, Σέρβοι, Γε ργιανοί κ.λπ.),αλλά με συμπροσευχές και αντίχριστες συμφωνίες, ψευδοσυνόδους κ.λπ.
Δεν μας ενδιαφέρει τι λέει ο καθε ένας αφελείς Μοναχός, αλλά τι λένε οι Άγιοι και η Αγία Γραφή.
Να το είπε ο τάδε! Άρα έτσι είναι όπως τα λέει! Μα τόση χαζομάρα υπάρχει στον κόσμο από ανθρώπους που εσπούδασαν την τέχνη του mamona; Ξύπνα φίλος!

Silver είπε...

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Και τα παιδάκια του δημοτικού τα καταλαβαίνουν αυτά. Βλέπεις να υπάρχει ένωση με τους Παπικούς εδώ και 650 χρόνια; Αυτοί οι αντίχριστοι μπορεί να έγραφαν για ενώσεις τότε, το 1920, αλλά μέχρι σήμερα ένωση δεν βλέπω.

Για να δεις την ένωση πρέπει να έχεις φωτισμό. Αποφάσισα να σου απαντήσω εγώ γιατί είμαι του νέου σε αποτείχιση. Αυτά που γράφουν οι αδελφοί του Πάτριου δεν είναι για σένα. Αμφιβάλω αν θα δεχθείς και τα δικά μου, που είναι τεκμηριωμένα. Γράφεις: ένωση μέχρι σήμερα δεν έγινε. Δεν γνωρίζεις ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο διακήρυξε σε όλο το πλανήτη το 1920 ότι όλες οι παρασυναγωγές των Παπικών, Προτεσταντών, Μονοφυσιτών κλπ είναι μαζί με τους Ορθοδόξους η Εκκλησία του Χριστού; Δεν γνωρίζεις ότι το 1948 πραγματοποίησαν αυτή τη διακήρυξη- ένωση με διοικητικό οργανισμό, ονομάζοντάς τον ΠΣΕ; Δεν γνωρίζεις ότι το 1965 επίσημα ο Προκαθήμενος των Ορθοδόξων Αθηναγόρας έκανε άρση της ακοινωνησίας με τους Παπικούς δηλαδή ένωση; Δεν γνωρίζεις ότι Συνοδικώς το 1993 στο Μπαλαμάντ του Λιβάνου διακήρυξαν οι "Ορθόδοξοι" ότι οι Παπικοί έχουν έγκυρα Μυστήρια, Ιερωσύνη και Αποστολική Διαδοχή; Δεν είδες ποτέ σου σε βίντεο τον Πάπα και το Βαρθολομαίο στο σβησμένο Φανάρι να συλλειτουργούν;
Δεν άκουσες ποτέ εκτός των άλλων Ορθοδόξων, τον κοιμηθέντα π. Γεώργιο Μεταλληνό να επαναλαμβάνει συνεχώς και να μας υπενθυμίζει ότι είμαστε Ουνίτες; Που στην ευχή ζεις τέλος πάντων; Είσαι Έλληνας Ορθόδοξος; Τι κόλλησες με τους παλαιοημερολογίτες και δεν κοιτάς τα χάλια τα δικά μας;;

Ανώνυμος είπε...

Καλά κάνει και μιλάει και για την πλάνη του παλαιοημερολογιτισμού.

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 25 Φεβρουαρίου 2020 - 7:21 μ.μ.

Ἄν καί ὁ ἀδελφός Κωνσταντῖνος σ' ἔβαλε στήν θέσιν σου, γιά ὅσους καταλαβαίνουν στοιχειωδῶς ἐννοεῖται, ἐντούτοις, ἐπειδή αὐτά πού ἔγραψες ἀποτελοῦν ὀχετόν ψεύδους καί διαστροφῆς, δέν δύναμαι νά τ' ἀντιπαρέλθω. Οὔτε προτίθεμαι, βεβαίως, ν' ἀναιρέσω ἕνα πρός ἕνα τά ψέμματά σου. Θά μείνω μόνον στό πρῶτον σου ψέμμα: «Δεν υπάρχει νέο εορτολόγιο φίλε.Το ίδιο εορτολόγιο ακολουθούσαν οι Έλληνες του 1925 με το Άγιο Όρος κ.λπ.!»

Γι' αὐτό τό ψέμμα, τό ὁποῖον ἔχει ἡλικίαν περίπου 90 ἐτῶν, ἔχουν γραφῆ πολλά καί ἀπό πολλούς, ὅπως π.χ. ἀπό τόν Ἐπίσκοπον Λεοντοπόλεως Χριστοφόρον, γύρω στό 1930. Δέν νομίζω, ὅμως, ὅτι χρειάζονται τόσα πολλά, ἐπειδή τό χονδροειδές αὐτό ψεῦδος ἀποδεικνύεται πολύ εὔκολα (καί πάλιν ἀναφέρομαι σέ ἄτομα τῶν ὁποίων ὁ νοῦς δέν ἔχει σκοτισθῆ πλήρως ἀπό τόν Διάβολον). Συνεπῶς, ἀναφέρω μόνον ἕν ἀποδεικτικόν στοιχεῖον ἀπό αὐτά πού ἔγραψεν ὁ Ἐπίσκοπος Λεοντοπόλεως Χριστοφόρος: Μέ τό νέον ἑορτολόγιον, καταργοῦνται ἀρκετές ἑορτάσιμες ἡμέρες κατ' ἔτος ἀπό τήν Τεσσαρακοστήν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, ἀναλόγως μέ τό πότε πέφτει τό Πάσχα, κατά κανόνα 13 ἡμέρες, εἰς μερικά δέ ἔτη ἡ Τεσσαρακοστή αὐτή καταργεῖται πλήρως! Τώρα, πῶς γίνεται στό μυαλό μερικῶν νά ἰσχύῃ ἡ «ἐξίσωσις» 40 = 27, ἐδῶ νομίζω ὅτι ἡ Ἐπιστήμη σηκώνει τά χέρια ψηλά! Τέλος!

Ανώνυμος είπε...

Ποιό 1930 ανιστόρητε φίλε 529; Αυτά τα αφελέστατα τα έλεγε το 1925.Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας δεν διέκοψε την κοινωνία με τις τοπικές Εκκλησίες που ακολούθησαν το Νέο Ημερολόγιο και με αυτά που γράφει διαφωνούν οι Γ. Ο. Χ. (Κλήμης Ενισταμένων κ.λπ).Δεν τα ξέρεις καλά.Για διάβασε το δεύτερο τεύχος του περιοδικού του Κλήμη(2015).Για ποια τεσσάρα κόστη μιλάς,αφού αυτή η νηστεία δεν είναι σταθερή(μπορεί να νηστεύσεις μόνο 13 ημέρες).
Δεν πιστεύω να γράφει αυτές τις βλακείες ο πατήρ Δανιηλιδης, ότι δηλαδή "καταργούνται αρκετές εορτασιμες ημέρες"! Μπορεί να μην τα διάβασες καλά. Ο π.Χριστοφόρος μας λέει ότι μπορούν να αλλάξουν το ημερολόγιο μόνο όταν υπάρξει συμφωνία ανάμεσα στις τοπικές Εκκλησίες.Άρα οι Παλαιοημερολογίτες διαφωνούν μ'αυτόν,αφού αυτοί μας λένε ότι το Π.Η. είναι αιώνιο.
Πολλά μπορώ να γράψω για το θέμα, αλλά τα όργανα του Αποστάτη υποχωρούν από την μάχη.Τέλος Γουλιέλμος.

Ανώνυμος είπε...

1) Όχι αδελφέ,δεν το γνωρίζω.Αυτή η εγγύκλιος ήταν άγνωστη και στους Παλαιοημερολογίτες(μετά από 25 χρόνια την έμαθαν).
2) Το ΠΣΕ δεν είναι ένωση, είναι συμβούλιο.Αφού ο Πάπας δεν ανήκει στο ΠΣΕ, πως ενώθηκε το 1948 μαζί μας;
3) Και ποίος είναι ο Αθηναγόρας; Το Πατριαρχείο Νέας Ρώμης δεν μπορεί από μόνο του να κάνει ότι θέλει. Δεν υπάρχει Πάπας στην Ορθοδοξία! Νομίζω υπάρχει άρση αναθεμάτων. Αν υπήρχε άρση ακοινωνησίας,δεν θα υπήρχαν
αντιαιρετικά κείμενα(κατά των Λατίνων)μετά το 1965 από Ορθόδοξους θεολόγους.Θα έβγαζαν ανακοινώσεις οι τοπικές Εκκλησίες και θα απαγόρευαν τα αντιπαπικά κείμενα από τους Ορθοδόξους.Που είναι η ένωση λοιπόν;
4) Αυτά τα γνωρίζω,αλλά αυτό δεν είναι ένωση.Εδω χωρίστηκαν οι δικές μας τοπικές "εκκλησίες"(Ρωσία και Βαρθολομαίος κ.λπ.)!
5) Αυτά τα είδα,αλλά αυτά τα κάνει αυτός και λίγοι Οικουμενιστές φίλοι του.
6) Ο πατήρ Γεώργιος κοινωνούσε μ' αυτούς με την μνημόνευση,αλλά ονόμαζε τον εαυτό του Ουνίτη; Τι να πω! Στην Μακεδονία ζω, του Μεγάλου Αλεξάνδρου! Έλληνας και Ορθόδοξος! Εσύ κόλλησες με τους Παλαιοημερολογίτες γιατί σε γέλασαν με τις πλάνες τους! Ποια είναι τα δικά μας τα χάλια;

ΥΓ. Τα γράφω αυτά για να μην νομίζει ο ιστολόγος ότι αλλάζω θέση. Παραμένω στην θέση μου αιώνια και μόνο ο Θεός μπορεί να με σηκώσει.

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 26 Φεβρουαρίου 2020 - 6:54 μ.μ.: «Νομίζω υπάρχει άρση αναθεμάτων».

Βλ. παράγραφον 4Β τοῦ ἀγγλικοῦ κειμένου στήν διεύθυνσιν:

http://www.vatican.va/content/paul-vi/en/speeches/1965/documents/hf_p-vi_spe_19651207_common-declaration.html