Γρηγόρης Μπαλογιάννης: Η Παναγία ήρθε και με έσωσε στη διάρκεια του πολέμου. Ημουν 9 ετών!

........ Το αγαπημένο σας εικαστικό θέμα ποιο ήταν;
Ήταν και είναι η Παναγία! Η Παναγία είναι για μένα η μητέρα που δεν είχα! Είχα και έχω πάντα μέσα μου την Παναγία ως θέμα και χωρίς να μου το έχει διδάξει κάποιος. Φιλοτέχνησα, μάλιστα, την Παναγία τη Στοργή, μια εικόνα που, ως θέμα, δεν υπάρχει άλλη τέτοια στην Ορθοδοξία σε όλο τον κόσμο! Επειδή ήμουν ορφανό παιδί και δεν είχα, δυστυχώς, ούτε μάνα ούτε πατέρα να με ορμηνέψουν, είχα, σε ό,τι και εάν έκανα στη ζωή μου, στήριγμα την Παναγία! Γεννήθηκα στα Γρεβενά και μεγάλωσα στα ορφανοτροφεία των Γρεβενών και του Παπαφείου στη Θεσσαλονίκη. Επειδή δεν ένιωσα το χάδι της μάνας, που κάθε παιδί το έχει ανάγκη, πήρα την απόφαση να ζωγραφίσω την Παναγία με τον Χριστούλη στην αγκαλιά Της, να Τον ασπάζεται. Και ο Χριστός να αγκαλιάζει και να φιλά τη μητέρα Παναγία. Η Παναγία μού έχει δώσει όλα τα καλά του κόσμου. Και η Παναγία ήταν αυτή που είχε παρουσιαστεί και με έσωσε στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου!

Τότε ήμουν εννέα χρόνων και, μαζί με τους άλλους συγχωριανούς, είχαμε αναγκαστεί να εγκαταλείψουμε τα χωριά μας. Ηταν φθινόπωρο και μας καταδίωκαν οι αντάρτες. Ημουν χαμένος μέσα στο δάσος και το χιόνι έπεφτε σπυρωτό πάνω στο πρόσωπό μου. Το κρύο ήταν τσουχτερό, έβαζα τα χέρια στο πρόσωπο για να προστατευτώ. Είχε ήδη νυχτώσει και κρύφτηκα κάτω από έναν θάμνο, ώστε να προστατευτώ από το χιόνι. Εσπαζα τα κρύσταλλα από τα μαλλιά και έτσι περνούσε η ώρα. Συνέβαινε εκείνη τη στιγμή κάτι παράξενο: Αν και έκανε πολύ κρύο, μέσα μου ένιωθα πολλή ζέστη και το σώμα μου έβγαζε μια φλόγα. Εκείνη τη στιγμή είδα την Παναγία σαν Πλατυτέρα από πάνω μου, με ανοιχτά τα χέρια, να με ευλογεί! Μόλις την είδα, αναφώνησα: «Παναγία μου, αφού τώρα είσαι μαζί μου, δεν φοβάμαι ότι θα με σκοτώσουν!» Ηρθε η Παναγία τότε και με έσωσε.

Πηγή: https://www.dimokratianews.gr/content/94960/grigoris-mpalogiannis-i-panagia-irthe-kai-me-esose-sti-diarkeia-toy-polemoy-imoyn-9

Δεν υπάρχουν σχόλια: