Γράφει ὁ κ. Δηµήτρης Α. Μουρτζοῦκος, Ταξίαρχος ἐ.ἀ.,
Μηχανολόγος Μηχ. ΕΜΠ
Τὸ
τατουὰζ (δερµατοστιξία) ἔχει λάβει ἀνεξέλεγκτες διαστάσεις, κυρίως στὴ νέα
γενιά, σὲ ὅλα τὰ µήκη καὶ τὰ πλάτη τῆς γῆς καὶ ἐκφράζει τὴν ἀπόλυτη καὶ ἀχαλίνωτη
αἴσθηση τῆς ἐλευθερίας τοῦ ἀνθρώπου καὶ τῆς ἀνάλογης διαθέσεως τοῦ σώµατός µας
κατὰ τὴν ἐπιθυµία ἑκάστου καὶ ἀνάλογα µὲ τὴν κοινωνικὴ καὶ πνευµατικὴ κατάρτιση
τοῦ καθενός µας. Εἶναι ὅµως ἔτσι;; Τὸ θέµα θὰ τὸ ἀναλύσουµε, συνοπτικὰ βέβαια, ἀλλὰ
θὰ τὸ προβάλουµε σὲ τρεῖς διαστάσεις, ἤτοι: Τὴν Ὑλικὴ Τὴν Αἰσθητικὴ καὶ Τὴν
Πνευµατική.
1) Ἡ Ὑλικὴ διάσταση ἀφορᾶ
στὶς ἐπιπτώσεις ποὺ ἔχει στὸ σῶµα µας καὶ στὴν ὑγεία µας ἡ ἀπερίσκεπτη καὶ ἐπιπόλαιη
αὐτὴ ἐνέργεια γιὰ τὴ ζωή µας. Σύµφωνα µὲ ἔρευνα ἀπὸ τὰ χηµικὰ ἐργαστήρια τοῦ Ἐθνικοῦ
Κέντρου Τοξικολογικῶν Ἐρευνῶν τῶν ΗΠΑ, ἔχουν ἐντοπιστεῖ χαµηλὰ ἐπίπεδα
καρκινογόνων οὐσιῶν στὸ µελάνι τοῦ τατουάζ. Ὁ κίνδυνος εἶναι ὁ ἑξῆς: Τὸ µελάνι
ποὺ ἐγχύεται βαθιὰ κάτω ἀπὸ τὴν ἐπιδερµίδα, προκαλεῖ τὴν ἀντίδραση τοῦ δέρµατος
προστατευτικά, συµπυκνώνοντας τὴν χρωστικὴ οὐσία ὡς ξένη µᾶζα σὲ πυκνὸ ἰνώδη ἱστό,
ἐνῷ τὰ ὑπολείµµατα τοῦ µελανιοῦ ποὺ ξεφεύγουν µέσα στὸ δέρµα, µεταφέρονται µὲ τὸ
αἷµα στοὺς γειτονικοὺς λεµφαδένες. Τὸ µελάνι δέ, περιέχει µὲν καρκινογόνα
µόρια σὲ χαµηλὴ µὲν περιεκτικότητα, ἀλλὰ ἐπικίνδυνα. Κανεὶς δὲν µπορεῖ νὰ ἐλέγξει
τὴν ποιότητα τῶν µελανιῶν ποὺ χρησιµοποιοῦνται, γι’ αὐτὸ καὶ ἡ Ὑπηρεσία
Τροφίµων καὶ Φαρµάκων (FDA) τῆς Ἀµερικῆς
(πόσο µᾶλλον στὴν Ἑλλάδα) δηλώνει ὅτι δὲν µπορεῖ νὰ ἐλέγξει τὴ βιοµηχανία τῶν
τατουάζ. Στὴν πραγµατικότητα, κανεὶς δὲν ξέρει πραγµατικὰ τί ἀκριβῶς περιέχουν
τὰ πολυάριθµα ἐµπορικά, ἀλλὰ καὶ σπιτικὰ κατασκευασµένα, πολλὲς φορές, µελάνια.
Πολλὰ περιέχουν ἐπικίνδυνους διαλύτες καὶ µέταλλα, ὅπως ὁ µόλυβδος καὶ ὁ ὑδράργυρος,
ἀλλὰ καὶ µία σειρὰ ἀπὸ ἰδιαίτερα ἐπικίνδυνα ὑλικὰ γιὰ τὴν ὑγεία, ὅπως µελάνια
γιὰ ἐκτυπωτὲς ἠλεκτρονικῶν ὑπολογιστῶν ἢ προσµίξεις ἀπὸ χρῶµα αὐτοκινήτων – τὰ ὁποῖα
εἶναι ἄκρως ἀπαγορευτικὰ γιὰ ἔγχυση στὸ ἀνθρώπινο δέρµα. Προκαλοῦν ἐπίσης πολὺ
συχνὰ σοβαρὲς ἀσθένειες, µέχρι καὶ καρκίνο. Ἀλλεργικὲς ἀντιδράσεις καὶ
µολύνσεις τοῦ δέρµατος µπορεῖ νὰ ἐµφανιστοῦν µετὰ ἀπὸ ἕνα «χτύπηµα» τατουάζ.
Παρόλον ὅτι µπορεῖ νὰ εἶναι καὶ τυχαῖο, ὡστόσο, καρκίνοι τοῦ δέρµατος, συµπεριλαµβανοµένων
τῶν µελανωµάτων, ἔχουν ἀναφερθεῖ πολὺ συχνὰ µέσα στὶς περιοχὲς τῶν τατουάζ. Τὸ FDA προειδοποιεῖ γιὰ τὸν κίνδυνο ποὺ ὑπάρχει
στὰ ἐργαστήρια τῶν τατουὰζ γιὰ µετάδοση ἰῶν ὅπως HIV, ἀλλὰ καὶ ἡπατοκυτταρικὸ καρκίνο-ποὺ
προκαλεῖται ἀπὸ τὴν ἡπατίτιδα C. Ἐξαιτίας
αὐτοῦ τοῦ κινδύνου, οἱ τράπεζες αἵµατος ἀπαγορεύουν συνήθως σὲ ἀνθρώπους ποὺ ἔκαναν
τατουὰζ τοὺς τελευταίους 12 µῆνες, νὰ γίνουν δότες αἵµατος. Τὸ FDA προειδοποιεῖ ἐπίσης, ὅτι ἂν κάποιοι ἀσθενεῖς
κάνουν µαγνητικὴ τοµογραφία, τὰ τατουάζ τους µπορεῖ νὰ διογκωθοῦν ἢ νὰ καεῖ τὸ
δέρµα τους, µία συνέπεια ποὺ πιθανότατα νὰ συνδέεται µὲ τὸ µέταλλο, ποὺ ὑπάρχει
σὲ ὁρισµένα µελάνια. Τὰ τατουὰζ κρύβουν σοβαροὺς κινδύνους γιὰ τὶς ἐγκύους,
διότι ἡ ἀφαίρεση τατουὰζ κατὰ τὴ διάρκεια τῆς ἐγκυµοσύνης δὲν εἶναι καλὴ ἰδέα. Ἐπίσης,
κάποιοι ἀναισθησιολόγοι ἔχουν, ἐπίσης, ἐκφράσει ἀνησυχίες σχετικὰ µὲ τὴν ἐπισκληρίδιο
ἀναισθησία, ποὺ µπορεῖ νὰ χρειαστεῖ νὰ κάνει κάποια γυναίκα, ἰδιαίτερα στὸν
τοκετό, κι αὐτὸ ἔχει νὰ κάνει κυρίως µὲ τὶς γυναῖκες ποὺ ἔχουν κάνει τατουὰζ
πάνω στὴν σπονδυλική τους στήλη, στὸ ὕψος τῆς µέσης. Ὑπάρχει δὲ ἡ πιθανότητα, ὅπως
λένε οἱ γιατροί, ἡ βελόνα νὰ µεταφέρει χρωστικὴ οὐσία στὸ ἐσωτερικὸ τῆς
σπονδυλικῆς στήλης καὶ στὸν µυελὸ τῶν ὀστῶν.
2) Ἡ Αἰσθητικὴ διάσταση ἀφορᾶ στὶς συνέπειες
ποὺ ἔχει στὸ κοινωνικό µας περιβάλλον ἡ ζωγραφικὴ πάνω στὸ σῶµα µας ὑπὸ µορφὴν
΄΄γκράφιτι΄΄ µὲ διάφορα σχέδια (σατανικὰ ἢ ὄχι) τοῦ τατουάζ, τὰ ὁποῖα σοῦ
δίνουν τὴν ἐντύπωση ὅτι ἀντικρύζεις ἕνα λερωµένο τοῖχο, ἀντὶ γιὰ ἕνα ὄµορφο καὶ
τέλειο ἀνθρώπινο σῶµα. Ἡ ἀξία του δὲ στὰ µάτια τῆς κοινωνίας, εἶναι ἴδια µὲ τὴν
ἀξία ἑνὸς παραχαραγµένου χαρτονοµίσµατος στὰ µάτια ἑνὸς ταµία τῆς Τράπεζας, ποὺ
δίδεται πρὸς ἐξαργύρωση. Πολλοὶ ἄνθρωποι ἔχουν µετανοιώσει γιὰ τὴν ἀπερισκεψία
τους, ἀλλὰ αὐτὸ ἀποτελεῖ µὲν στὴ σκέψη τους ἕνα κακὸ παρελθόν, τὸ ὁποῖο ὅµως τοὺς
ἔχει στιγµατίσει γιὰ πάντα καὶ καθιστᾶ σχεδὸν ἀδύνατη τὴν ἀφαίρεση τοῦ τατουάζ.
Πάνω ἀπὸ τὸ 50 % τῶν ἀτόµων ποὺ ἔχει κάνει τατουάζ, ἀργότερα τὸ µετανιώνει καὶ
θὰ προτιµοῦσε νὰ µὴ τὸ εἶχε κάνει. Αὐτὸ τὸ ἐκφράζουν οἱ νέοι ὅταν ἐπισκέπτονται
ἕνα δερµατολόγο, γιὰ νὰ ἀφαιρέσουν ἕνα τατουάζ, µία διαδικασία ἐπώδυνη, ἀλλὰ καὶ
δαπανηρή. Σὲ τεῦχος τοῦ Archives of Dermatology, ἐρευνητὲς
ἀπὸ τὸ Κέντρο Ἐπιστηµῶν Ὑγείας τοῦ Texas Tech University ἀναφέρουν
σὲ ἔρευνα, σχετικὴ µὲ τὸ τί ὁδηγεῖ κάποιον νὰ ἀφαιρέσει ἕνα τατουὰζ ὅτι: τὸ τατουὰζ δὲν τὸν ἐκφράζει στὸ παρόν, καθὼς ἀναφέρεται
σὲ κατάσταση τοῦ παρελθόντος - δηµιουργεῖ προβλήµατα µὲ τὰ ροῦχα καὶ τὴν ἐµφάνιση
- προκαλεῖ ἀµηχανία, - ἀλλὰ καὶ ἀνησυχία ὅτι τὸ τατουὰζ θὰ µποροῦσε νὰ ἐπηρεάσει
ἀρνητικὰ τὴ δουλειὰ ἢ τὴν καριέρα του. Ἴσως, λοιπόν, δὲν ἀποτελεῖ ἔκπληξη τὸ ὅτι
τὰ περισσότερα ἄτοµα ποὺ ζητοῦν ἀφαίρεση τατουὰζ εἶναι γυναῖκες, οἱ ὁποῖες
φαίνεται ὅτι αἰσθάνονται περισσότερο ψυχολογικὴ δυσφορία, χαρακτηρίζοντας τὸ
τατουάζ τους, σὰν στίγµα. Ἡ ἀφαίρεση τοῦ τατουάζ, ἀκόµη καὶ ἐὰν γίνει, στὶς ἁπλούστερες
τῶν περιπτώσεων, ἀφήνει στὸ δέρµα µία τοξικὴ χωµατερή. Αὐτὸ µπορεῖ νὰ γίνει µὲ
χειρουργικὴ ἐκτοµὴ ἢ βαθιὰ τριβὴ τοῦ δέρµατος, µὲ ἀποτέλεσµα νὰ ἀπαιτεῖται στὴ
συνέχεια, µεταµόσχευση δέρµατος. Ὑπάρχει ὅµως καὶ τὸ λέϊζερ, τὸ ὁποῖο δὲν εἶναι
ἐντελῶς ἀθῷο. Στὴν καλύτερη περίπτωση µετὰ ἀπὸ πολύµηνη θεραπεία µὲ λέϊζερ, τὸ
τατουὰζ µπορεῖ νὰ ἐξασθενίσει σταδιακὰ κι αὐτὸ νὰ ἀκούγεται εὔκολο. Ὅµως, στὴν
πραγµατικότητα ἡ διαδικασία ἀφαίρεσης µὲ λέϊζερ, ἡ ὁποία καταστρέφει τὴ χρωστικὴ
οὐσία µὲ καυτὴ θερµότητα, ἐνεργοποιεῖ χηµικὲς ἀντιδράσεις ποὺ δηµιουργοῦν
καρκινογόνα µόρια µὲ τὴν µετάλλαξη τῶν προϊόντων τῆς διάσπασης τοῦ µελανιοῦ, τὰ
ὁποῖα στὴ συνέχεια ἀπορροφῶνται ἀπὸ τὸ σῶµα. Πρόσφατα, Γερµανοὶ ἐπιστήµονες ἀνέφεραν
ὅτι οἱ συγκεντρώσεις τῶν τοξικῶν µορίων ἀπὸ κόκκινες καὶ κίτρινες χρωστικὲς αὐξάνεται
ἕως 70 φορὲς µετὰ τὴν ἀκτινοβολία λέϊζερ. Καὶ ὅσο µεγαλύτερο εἶναι τὸ τατουάζ,
τόσο µεγαλύτερη εἶναι καὶ ἡ ἐκποµπὴ τοξικῶν.
3) Ἡ Πνευµατικὴ Διάσταση ἀφορᾶ στὶς παραπέρα
συνέπειες ποὺ ἔχει τὸ τατουὰζ γιὰ τὴν αἰώνια ζωή, ἰδιαίτερα δὲ γιὰ ἕνα Ὀρθόδοξο
Χριστιανό, ὁ ὁποῖος ἔχει βαπτισθεῖ, ἔχει µυρωθεῖ καὶ χρισθεῖ µὲ τὸ Ἅγιο Μύρο εἰς
τὸ Ὄνοµα τῆς Ἁγίας Τριάδος. Τὸ σῶµα µας, ὅπως εἶναι γνωστόν, εἶναι θεόπλαστο καὶ
ἀποτελεῖ κατοικητήριον τοῦ Ἁγίου Πνεύµατος, διότι ἀποτελεῖ τὸν ἔµψυχο ναὸ τῆς Ἁγίας
Τριάδος καὶ µᾶς δόθηκε «ἐπὶ δανεισµῷ» θὰ ἔλεγε κάποιος ἀπὸ τὸν Δηµιουργὸ καὶ
Πλάστη µας, προκειµένου νὰ ἀσκηθοῦµε µέσα σὲ αὐτό, µὲ βάση τὶς ἀνάγκες τῆς ὕλης,
στὴν ἐγκράτεια, στὴν πίστη, στὴν ὑπακοή, στὴν πειθαρχία, στὴν ὑποµονὴ καὶ στὸ
θέληµα τοῦ Θεοῦ γενικότερα, ἔτσι ὥστε νὰ κερδίσουµε τὴν αἰώνια Βασιλεία µετὰ ἀπὸ
ἕνα ἐπιτυχηµένο ἀγῶνα. Ἡ δερµατοστιξία, ἐξάλλου, εἶναι ἀπαγορευµένη ἀπὸ τὸν ἴδιο
τὸν Κύριο, µὲ τὰ λόγια Του ποὺ καταγράφονται στὴν Ἁγία Γραφή: «καὶ ἐντοµίδας οὐ
ποιήσετε ἐπὶ ψυχῇ ἐν τῷ σώµατι ὑµῶν καὶ γράµµατα στικτὰ οὐ ποιήσετε ἐν ὑµῖν· ἐγὼ
εἰµι Κύριος ὁ Θεὸς ὑµῶν» (Λευ. 19,28). (Δὲν θὰ κάµετε ἐντοµὰς στὸ σῶµα σας, οὔτε
θὰ χαράξετε γράµµατα στὸ δέρµα σας. Ἐγὼ εἶµαι Κύριος ὁ Θεός σας). Ἡ ἄποψη ὅτι
΄΄δικό µου εἶναι τὸ σῶµα καὶ τὸ κάνω ὅτι θέλω΄΄ εἶναι παιδαριώδης καὶ µάλιστα
νηπιακή, διότι ὅπως εἶναι γνωστὸ οὔτε ἡ ἐπιστήµη εἶναι ἱκανὴ νὰ κατασκευάσει
µία τρίχα ἀπὸ αὐτὸ τὸ σῶµα, πολὺ δὲ περισσότερο ὁ καθένας µας. Τὸ σῶµα µας
καθρεπτίζει τὴν Πανσοφία τοῦ Δηµιουργοῦ καὶ Πλάστη µας, τοῦ Κυρίου Ἡµῶν Ἰησοῦ
Χριστοῦ, στὸν ὁποῖο καὶ ἀνήκει ἡ ἰδιοκτησία τοῦ σώµατός µας, Αὐτὸς µᾶς δίνει
κατὰ τὴ γέννησή µας ἕνα σῶµα ὄµορφο ἢ ἄσχηµο πλῆρες ἢ ἀνάπηρο, ὑγιὲς ἢ ἀσθενικό.
Ὅλοι ἐµεῖς ποὺ νοµίζουµε ὅτι κάνουµε ὅτι θέλουµε τὸ σῶµα µας, ἀδυνατοῦµε ὅµως νὰ
ἀντικαταστήσουµε ἕνα µέλος µας, ὅταν κοπεῖ σὲ ἕνα ἀτύχηµα ἢ νὰ τὸ διορθώσουµε, ἐὰν
εἶναι ἐκ γενετῆς ἀνάπηρο. Ὁ Ἀπ. Παῦλος µᾶς λέγει: «οὐκ οἴδατε ὅτι τὰ σώµατα Ὑµῶν
µέλη Χριστοῦ ἐστι;», ὁπότε ὁποιαδήποτε παραποίηση τοῦ σώµατός µας ἀποτελεῖ
σοβαρότατο ἁµάρτηµα. Πῶς θὰ παρουσιασθοῦµε µπρο στὰ στὸ Θεὸ µὲ τὰ στίγµατα τοῦ
τατουάζ, τὰ ὁποῖα µπορεῖ νὰ περιέχουν καὶ σατανικὰ µηνύµατα;; Τί δικαιολογία θὰ
τοῦ ποῦµε, ὅταν µᾶς ρωτήσει, γιατί καταστρέψαµε τὸ δῶρο ποὺ µᾶς ἔκανε;; Ἐδῶ,
κατὰ τὴν ἄποψή µου, κρύβεται ὁ ἐγωϊσµός µας ὁ ὁποῖος προέρχεται ἐκ τοῦ πονηροῦ
καὶ ἀνθρωποκτόνου δαίµονος καὶ τίποτε ἄλλο. Ἂς ἔλθουµε εἰς ἑαυτόν, ἀγαπητοὶ φίλοι καὶ
φίλες, ὅπως λέγει ἡ Ἁγία Γραφή, ἤτοι ἂς λογικευθοῦµε καὶ ἂς ἀναζητήσουµε τὸ
δρόµο πρὸς τὴν σωτηρία µας, ἀπορρίπτοντας τοὺς πειρασµοὺς τῆς Νέας Ἐποχῆς‑.τοῦ Ἀντιχρίστου
ποὺ ἔρχεται, διότι ἡ ἀποδοχὴ τῆς ἐφαρµογῆς µεθόδων σὰν τὸ τατουάζ, ὄχι µόνο δὲν
µᾶς ὁδηγοῦν στὴν ἀπόλυτη ἐλευθερία, ἀλλὰ ἀντίθετα µᾶς ἐγκλωβίζουν στὴ µέγγενη τῆς
ἀπόλυτης αἰχµαλωσίας καὶ κατὰ συνέπεια στὴν ἀπώλεια. Καλὸν εἶναι, µετὰ ἀπὸ τὰ
προαναφερθέντα, νὰ ἐπανεξετασθεῖ µὲ περισσότερη σοβαρότητα τὸ θέµα τοῦ Τατουὰζ ἀπὸ
αὐτοὺς ποὺ ἔχουν ἀποφασίσει νὰ τὸ ὑλοποιήσουν ἢ ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ τὸ σκέπτονται ἀκόµη.
Ὅσοι δὲ τὸ ἔχουν ἤδη ἐφαρµόσει στὸ σῶµα τους ἂς κάνουν µετάνοια καὶ ἐξοµολόγηση
µήπως καὶ συγχωρηθοῦν ἀπὸ τὸν Πολυεύσπλαγχνο Κύριό µας.
(Τὸ παραπάνω κείµενο σὲ ἠλεκτρονικὴ µορφὴ βρίσκεται στὴ
διεύθυνση: http://roykoymoykoy. blogspot.gr/2015/09/blogpost_95.html)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου