Νέο χαστούκι στον Φίλη για τα Θρησκευτικά

Το ΣτΕ ακύρωσε τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος και στο λύκειο

Ταφόπλακα βάζει η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας στον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών, που φέρει την υπογραφή του πρώην υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη.  Μετά την «κόκκινη» κάρτα που έδειξε το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο στις αλλαγές στον χαρακτήρα και τον τρόπο διδασκαλίας σε δημοτικό και γυμνάσιο, με νέα απόφασή του (926/2018) κρίνει αντισυνταγματικές και αντίθετες στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και αυτές που αποφασίστηκαν για τα λύκεια της χώρας. 
Οι σύμβουλοι της Επικρατείας αποδόμησαν πλήρως και ακύρωσαν τις αποφάσεις Φίλη κρίνοντας, με ισχυρή πλειοψηφία (20-5), ότι «σύμφωνα με τη συνταγματική αρχή της ισότητας και τις διατάξεις των άρθρων 9 και 14 της ΕΣΔΑ, το κράτος δεν μπορεί, ρυθμίζοντας το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών, να στερήσει από τους μαθητές που ασπάζονται ορισμένη θρησκεία το δικαίωμα, το οποίο αναγνωρίζει σε μαθητές που ανήκουν σε άλλες θρησκείες, να διδάσκονται αποκλειστικά τα δόγματα της πίστεώς των (όχι δε και δόγματα άλλων θρησκειών)».

Ακολουθώντας τα βήματα της προηγούμενης απόφασης, αναφέρουν ότι το πρόγραμμα σπουδών στα λύκεια «έχει ποιοτική και ποσοτική ανεπάρκεια ως προς τη διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, προκαλώντας σύγχυση στη θρησκευτική συνείδηση των ορθόδοξων χριστιανών μαθητών -στους οποίους αποκλειστικά μπορεί να απευθύνονται τα άρθρα 13 και 16 του Συντάγματος- το μάθημα των Θρησκευτικών, μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνειδήσεως».

Μάλιστα, επισημαίνουν ότι «δεν επιχειρείται ούτε καν η “θρησκειολογικού” τύπου μετάδοση γνώσεων και πληροφοριών για τα δόγματα, τις ηθικές αξίες και τις παραδόσεις της Ορθοδοξίας ή άλλων χριστιανικών ομολογιών ή άλλων θρησκειών, αλλά η επεξεργασία εννοιών, οι οποίες ανάγονται σε διάφορες εκτιμήσεις ή διδακτικά αντικείμενα, εξετάζοντας απλώς από θρησκευτικής σκοπιάς, όχι όμως αποκλειστικώς από ορθόδοξη χριστιανική οπτική γωνία». Η Ολομέλεια τονίζει ότι τόσο από την προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση όσο και από το πρόγραμμα σπουδών «οι μαθητές καθοδηγούνται προς έναν συγκεκριμένο τρόπο σκέψης και ζωής που είναι αποσυνδεδεμένος από τη διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας και είναι προς ένα σύστημα αξιών που νοθεύει τη διδασκαλία αυτή».


"Dimokratia"

Δεν υπάρχουν σχόλια: