Υπάρχουν σήμερα Υπάτιοι, αν ναι, που είναι;;

Διαβάζω στον Συναξαριστή της Εκκλησίας μας:

Ένας από αυτούς που διέκοψαν το μνημόσυνον και την επικοινωνίαν του Νεστορίου μόλις αυτός άρχισε να διακηρύττη την αίρεσίν του, ήταν και ο όσιος πατήρ ημών Υπάτιος που εορτάζει την 17ην Ιουνίου. Αναφέρει η βιογραφία του: «Όταν πληροφορήθηκε ο όσιος τα αιρετικά φρονήματα του Νεστορίου, αμέσως έσβησε το όνομά του από τα δίπτυχα δια να μη μνημονεύεται εις τις Λειτουργίες. Ο ευλαβέστατος επίσκοπος Ευλάλιος είπε προς τον Υπάτιον: Γιατί έσβεσες το όνομά του πριν να ιδής τι θα γίνη; Ο όσιος απάντησε: Εγώ αφού έμαθα ότι μιλά άσχημα για τον Κύριόν μου, παύω την κοινωνίαν μαζί του και ούτε αναφέρω το όνομά του· δεν είναι πια επίσκοπος». Τότε ο Ευλάλιος του είπε με οργή: «Πήγαινε και διόρθωσε αυτό που έκανες, διότι μπορώ και να σε τιμωρήσω». Και ο Υπάτιος αποκρίθηκε: «Ό,τι θέλεις κάμε, διότι εγώ απεφάσισα τα πάντα να πάθω και με αυτήν την απόφασιν το έκανα αυτό».

4 σχόλια:

δάσκαλος είπε...

Πολύ ωραίο! Από ποια βιογραφία είναι τα στοιχεία αυτά;

Silver είπε...

ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ.
ΤΑ ΣΑΘΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΦΙΛΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ.

Είναι από το δικό σου κείμενο, που είναι σε PDF και το γράφω σε Word. Όταν το τελειώσω --είναι 36 σελίδες--θα το ανεβάζω με την ένδειξη της ωραίας ιστοσελίδας " http://krufo-sxoleio.blogspot.ca/
", όπως έκανα και με το κείμενο του
Ιερομονάχου Ευγενίου: Κατάτμησις και πολυφωνία.
http://krufo-sxoleio.blogspot.ca/, είναι πιο κάτω από αυτό που ήδη διάβασες.

Έχω την γνώμη, ότι όταν το κείμενο είναι σε Word, μπορεί εύκολα ο αναγνώστης να αντιγράψει αυτό που τον εξυπηρετεί--όπως έκανα και εγώ--χωρίς να είναι υποχρεωμένος να παρουσιάσει όλη την σελίδα του PDF.

Eίναι πολύ κουραστηκό αλλά για την Φιλτάτη μας Ορθοδοξία δεν τίθεται θέμα...

Νάσαι πάντα καλά, η Κυρία Θεοτόκος σκέπη και καταφυγή μας!

δάσκαλος είπε...

Καλό Τριώδιο αδελφέ και εύχομαι να λάβεις το μισθό σου από τον Κύριό μας για το έργο σου.
Χάριν της αληθείας, και τα δύο κείμενα που αναφέρεις δεν αναρτήθηκαν από το ιστολόγιό μου, αλλά από το ιστολόγιο http://orthodoxihomologia.blogspot.gr/

Silver είπε...

Ευχαριστώ αδελφέ μου "Δάσκαλε".

Καλό και ευλογημένο Τριώδιο,καλό αγώνα και καλή δύναμη!

Εν Χριστώ,

Κων/νος Αργυρακόπουλος
Μόντρεαλ-Καναδά.