+ π. Ιωάννης Σ. Ρωμανίδης
Τα κεφάλαια 12 έως 15 της
Α' προς Κορινθίους είναι μοναδικόν παράθυρον, μέσω του οποίου δύναται κανείς να
θεωρήση την πραγματικότητα της Εκκλησίας ως σώματος του Χριστού. Οι μετέχοντες
εις την Εκκλησίαν εντάσσονται εις δύο ομάδας ως προς τον βαθμόν της θεραπείας
και της τελειώσεως: τους φωτισμένους και τους δοξασμένους. Τα μέλη του σώματος
του Χριστού αναγράφονται σαφώς εις την Α' Κορ. 12:28.
Αρχίζει κανείς με το να
γίνη ιδιώτης όστις λέγει
"αμήν" κατά την λογικήν λατρείαν εν αντιβολή προς την νοεράν εν τη
καρδία γενομένην λατρείαν. Εις αυτό το στάδιον ασχολείται ο ιδιώτης με την μετάβασίν
του από την κάθαρσιν της καρδίας εις τον φωτισμόν αυτής υπό την καθοδήγησιν
εκείνων που είναι ναοί του Αγίου Πνεύματος και μέλη του σώματος του Χριστού και
αποτελούν το "βασίλειον ιεράτευμα."
Οι βαθμίδες του φωτισμού
αρχίζουν με τα "γένη γλωσσών," το κατώτερον των χαρισμάτων, εις την
8ην θέσιν και φθάνουν μέχρι το χάρισμα του "διδασκάλου" εις την 3ην
θέσιν.
Επί κεφαλής της τοπικής Εκκλησίας είναι οι
"προφήται," (εις την 2αν θέσιν), οι οποίοι έλαβον την ιδίαν
αποκάλυψιν με τους αποστόλους (Εφ. 3:5) εις την 1ην θέσιν και μαζί με αυτούς
αποτελούν "τό θεμέλιον" της Εκκλησίας (Εφ. 2:20). Οι απόστολοι και
προφήται είναι το θεμέλιον της Εκκλησίας κατά παρόμοιον τρόπον που οι ιατροί
είναι το θεμέλιον των νοσοκομείων.
Συνεχίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου