Η
Ευχαριστιακή και Εκκλησιολογική ειδωλολατρία
61) Εν σχέσει με την θεραπείαν αυτήν δεν
υπάρχει διαφορά μεταξύ των Λατίνων και των Προτεσταντών αφού είναι και οι δυό
τους τα πνευματικά τέκνα του Αυγουστίνου. Υπάρχει όμως μία σημαντική διαφορά
μεταξύ τους. Ενώ οι Λατίνοι παρέμειναν πιστοί στην δαιμονικήν πνευματικότητα
του Νεο-Πλατωνικού μυστικισμού του Αυγουστίνου, το μεγάλο μέρος των
Διαμαρτυρομένων την εγκατέλειψαν μαζί με τον Φραγκο-Λατινικόν μοναχισμόν που
την ασκούσε.
62) Υπάρχουν σήμερον πολλοί τύποις Ορθόδοξοι
που λίγο διαφέρουν ουσιαστικά από τους Λατίνους και Διαμαρτυρομένους. Μη
γνωρίζοντες τα καθαρώς θεραπευτικά θεμέλια της Ορθοδοξίας, στοχάζονται περί των
δογμάτων της πίστεως. Οι πιό παράξενοι από όλους είναι εκείνοι που δέχονται
μίαν καθαρώς Φραγκο-Λατινικήν μαγικήν αντιλήψιν περί μυστηρίων που τους
επιτρέπει να ταυτίζουν την Εκκλησίαν με την κοινωνίαν της Θείας Ευχαριστίας υπό
τον Επίσκοπον χωρίς τα στάδια μεθέξεως στο Σώμα του Χριστού και χωρίς την
προϋπόθεσιν ότι τα μέλη Του είναι οι φωτισμένοι και οι θεούμενοι/δοξασμένοι.
Αυτή η Ευχαριστιακή Ειδωλολατρεία έγινε από την αρχήν το μυστικόν θεμέλιον του
διαλόγου μεταξύ του Βατικανού και του Φαναρίου. Ήλθε εις την επιφάνειαν με την
άρσιν της "ακοινωνησίας" από το Βατικανό και των "αναθεμάτων"
από το Φανάρι την 7ην Δεκεμβρίου το 1965. Συγχρόνως το Φανάρι έκαμε την
παράδοξον διάκρισιν μεταξύ του "διαλόγου της αγάπης," που τότε
άρχισε, και του "Θεολογικού Διαλόγου" που πρόκειτο να αρχίση. Η
εργασία της Τεχνικής λεγομένης Επιτροπής δια τον "Θεολογικόν Διάλογον"
λειτούργησε το 1976-1977. Ευθύς εξ αρχής άρχισε με την εμμονήν του Φαναρίου και
των υποστηρικτών του να μη γίνη σκοπός του διαλόγου η ένωσις των Εκκλησιών
βάσει της κοινής παραδόσεως της αδιαιρέτου Εκκλησίας των Επτά Οικουμενικών
Συνόδων. Εν τω μεταξύ οι Λατίνοι μας είχαν μοιράσει το δικό τους κείμενον δια
τον σκοπόν και την μέθοδον του διαλόγου. Εν συνεχεία ένας από τους εκπρόσωπους
του Φαναρίου που συνεργάσθηκε με τους Λατίνους σέ μικτήν υποεπιτροπήν μας
ανήγγειλε στην επομένην συνάντησιν της Ορθοδόξου Τεχνικής Επιτροπής τα
"ευχάριστα" νέα ότι οι Λατίνοι τόσον πολύ ενθουσιάσθηκαν με το
Ορθόδοξον κείμενον που εγκατέλειψαν το δικό τους κείμενον και υιοθέτησαν το
κείμενον της Ορθοδόξου επιτροπής. Έτσι έληξε το έργον της Τεχνικής Επιτροπής.
63) Παραδόξως η αίρεσις αυτή της
Ευχαριστιακής Ειδωλολατρείας έφτασε να διέπη σήμερον όλον το θεολογικόν έργον
του "Πίστις και Τάξις" του Παγκοσμίου Συμβουλίου των Εκκλησιών.
Συνεχίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου