Ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς. Eρμηνεία του 15ου Κανόνος από το νέο βιβλίο του, που μόλις κυκλοφόρησε.



2. φύσις καί διδασκαλία το Οκουμενισμο εναι τέτοια, στε παιτε τόν συναγελασμό, τήν συνύπαρξι, τόν συμφυρμό καί τήν λληλοπεριχώρησι τν ρθοδόξων μετά τν αρετικν. Ο αρετικοί μως ατοί (π.χ. Παπικοί, Προτεστάντες, Μονοφυσίτες) χουν καταδικασθ πό πλθος Συνόδων καί γ. Πατέρων καί ς κ τούτου εναι καταδικασμένη καί κάθε πικοινωνία σέ κκλησιαστικό πίπεδο μέ ατούς. Δηλαδή κοντολογίς Οκουμενισμός διδάσκει πικοινωνία καί συνύπαρξι μέ τούς αρετικούς, ν ο Πατέρες καί ο Σύνοδοι διδάσκουν πομάκρυνσι.
3. ναφέρθηκε καί κατά κόρον τονίσθηκε τι συνοδική καταδίκη μίας αρέσεως δέν ποτελε τήν ναρξι το γνος τς ποτειχίσεως λλά τό τέλος. χει δέ τή θέσι της ες τήν προκειμένη περίπτωσι ( συνοδική καταδίκη) μόνον καί φ’ σον ναζωπυρωθ πάλι αρεσις (πως συνέβη σέ λες σχεδόν τίς μεγάλες αρέσεις τς κκλησιαστικς στορίας, μηδέ ξαιρουμένου καί ατο το Παπισμο, ποος καταδικάσθηκε στήν πί Μ. Φωτίου Σύνοδο το 879). Παράδοσις μως τς κκλησίας, τήν ποία παρουσιάσαμε διδάσκει τι μόλις διδάσκετο «γυμν τ κεφαλ π’ κκλησίας» κάποια αρεσις πό πισκόπους και Πατριάρχες (π.χ. Νεστόριος, Εκονομαχία) ο ρθόδοξοι πάραυτα πετειχίζοντο πό ατούς, διά νά παραμείνουν ρθόδοξοι, χωρίς φυσικά νά ναμένουν τήν πόφασι Συνόδου. ς κ τούτου τό πλθος τν ερν Κανόνων, πού ναφέρονται ες τήν σχέσι τν ρθοδόξων μετά τν αρετικν, παιτον πομάκρυνσι τν ρθοδόξων πό
οονδήποτε χει αρετικό φρόνημα καί χι τήν ναμονή καί τήν πόφασι τς Συνόδου.

Συνεχίζεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια: