ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Π. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ 15ου ΚΑΝΟΝΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩTΟΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ.


Μοναχός Ιωσήφ
Άγιον Όρος.


Εκεί ο Άγιος κατακρίνει ως παρατηρητάς του χρόνου και ατιμαστάς και υβριστάς των 318 Πατέρων της πρώτης Οικουμενικής Συνόδου όπου ενομοθέτησαν το Πασχάλιο και το προσηρμοσμένο σε αυτό Εορτολόγιο, αυτούς τους αθεόφοβους τολμηματίας όπου εποίησαν σχίσμα στην Εκκλησία ένεκα ακρίβειας του χρόνου, και όχι αυτούς όπου αδιαφόρησαν δια τον χρόνο και προτίμησαν την ενότητα της Εκκλησίας, δηλαδή τους παλαιοημερολογίτας! Οποία διαστροφή στα λόγια των Αγίων, και το φοβερότερον, από στόματα όπου ανήκουν στο αντιοικουμενιστικό λεγόμενο στρατόπεδο των νεοημερολογιτών! Ας δούμε όμως τι μας λέγει ο άγιος Νικόδημος: «Χρόνων ακρίβειαν, και ημερών παρατήρησιν δεν ηξεύρει η του Χριστού Εκκλησία…  αλλά επειδή εις την πρώτην σύνοδον εσυνάχθησαν οι Πατέρες και εδιώρισαν πότε να γίνεται το Πάσχα, τιμώσα η Εκκλησία πανταχού την συμφωνίαν και ένωσιν, εδέχθη τον διορισμόν οπού εκείνοι έκαμαν. Λοιπόν, έπρεπε κατά τον Χρυσόστομον, να προτιμήσουν και οι Λατίνοι την συμφωνίαν και ένωσιν της Εκκλησίας, περισσότερον από την παρατήρησιν των χρόνων (της ισημερίας δηλαδή οπού εκατέβη τώρα εις τας 11 Μαρτίου, ούσα επί της πρώτης συνόδου εις τας κα΄ Μαρτίου) και όχι να ατιμάζουν τους 318 εκείνους Πατέρας, οπού ενομοθέτησαν τούτο κατά Θείον φωτισμόν, νομίζοντες τούτους ως ανοήτους, και υβρίζοντες εις την κοινήν μητέρα πάντων ημών Εκκλησίαν, διότι λέγει ακολούθως (ο χρυσούς ρήτωρ) αν και η Εκκλησία έσφαλλε, βέβαια δεν ήθελε κατορθωθή τόσον μεγάλον καλόν, από την ακριβή ταύτην φύλαξιν του καιρού, όσον μεγάλον κακόν ήθελε προξενηθή από την διαίρεσιν αυτήν και το σχίσμα το από της καθολικής Εκκλησίας.

Συνεχίζεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια: