ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Π. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ 15ου ΚΑΝΟΝΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩTΟΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ.


Μοναχός Ιωσήφ
Άγιον Όρος.



 Επειδή λέγει: «δεν φροντίζει ο Θεός και η Εκκλησία δια τοιαύτη παρατήρησιν των χρόνων και ημερών πάρεξ δια μοναχήν την ομόνοιαν και ειρήνη». Και βλέπε αγαπητέ, πως ο θείοςΧρυσόστομος ονομάζει σχισματικούς τους Λατίνους δια τι εκαινοτόμησαν το πασχάλιόν τους και το Καλαντάριον, όχι δια  τι δεν είναι τούτο, όσον κατά την ισημερίαν, ορθόν». Και τελειώνει ο Άγιος λέγοντας τα εξής: «…ευαρεστείται ο Θεός εις την τάξιν του πασχαλίου και απλώς ειπείν, του καλανταρίου (Ημερολογίου σ.σ.) του εδικού μας, παρά εις την ακρίβειαν του πασχαλίου και καλανταρίου των Λατίνων…». Στη συνέχεια δε αναφέρει διάφορα θαύματα όπου πιστοποιούν την ευαρέστηση αυτή του Θεού στο Ορθόδοξο Καλεντάριο-εορτολόγιο ως «βεβαιωτικά του ημετέρου καλανδαρίου, αναιρετικά δε των λατίνων» (Ι. Πηδάλιον, σ. 8-9). Βλέπουμε λοιπόν ότι αν και ο π. Ευθύμιος δεν αγνοεί την ύπαρξη των ανωτέρω λεχθέντων υπό του αγίου Νικοδήμου, εν τούτοις αγνόησε παντελώς και κατεφρόνησε την γνώμη του αυτή και θέση και κατ΄ επέκταση της Εκκλησίας, μόνο και μόνο δια να στηρίξη την δική του προσωπική, αλλά κατά συνέπεια και των νεωτεριστών της αποστάτριας εκκλησίας. Η γνώμη του Αγίου Νικοδήμου που αποτελεί και την επίσημη θέση της Ορθοδόξου Εκκλησίας, αφού Αυτή επανειλλημένως επί σειρά Συνόδων και άλλων αποφάσεων, κατεδίκασε και απέρριψε πάσα αλλαγή του Εορτολογίου και μεταθέσεως του Πασχαλίου, νομίζω έχει περισσότερη βαρύτητα απ΄ αυτή του πατρός Ευθυμίου. Το ποίος λοιπόν βρίσκεται σε σχίσμα θα πρέπη μαλλον να τον προβληματίση πιο σοβαρά όταν θα εκφέρη πλέον την άποψή του, είτε γραπτώς, είτε προφορικώς, προς αποφυγή του σκανδαλισμού των αστηρίκτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: