ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΩΝ

Δύσκολο να πει κανείς τί είναι καλύτερο∙ να μεταλαμβάνουμε συχνά ή σπανίως των Αγίων Μυστηρίων του Χριστού. Ο Ζακχαίος υποδέχθηκε με χαρά στο σπίτι του τον αγαπημένο επισκέπτη, τον Κύριο, και καλώς έπραξε. Ενώ ο εκατόνταρχος , από ταπεινοφροσύνη , αναγνωρίζοντας την αναξιότητά του, δεν αποφάσισε να τον δεχτεί και καλώς έπραξε και αυτός. Οι πράξεις τους, αν και ερχόμενες σε αντίθεση, είναι ταυτόσημες ως προς το κίνητρο. Και ενώπιον του Θεού φάνηκαν εξίσου άξιες. Η ουσία βρίσκεται στο ότι πρέπει να ετοιμάζουμε δεόντως τον εαυτό μας για το μέγα Μυστήριο.

***
Ο  Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΩΝ":

Πατριάρχης Καλλίνικος Γ’ καί Σύνοδος τοῦ Πατριαρχείου ΚΠόλεως.
«Οἱ Ἱερεῖς δέ ὅπου ἔχουσιν ἐνορίτας, νά διδάσκωσιν αὐτούς νά μεταλαμβάνουν εἰς τάς Τεσσαρακοστάς τοῦ χρόνου καί νά προσέρχωνται μέ καθαράν καρδίαν καί συντριβήν καί εὐλάβειαν εἰς τήν Θείαν Κοινωνίαν. Ἐάν δέ θελήσωσι νά κοινωνήσωσι καί ἄλλην φοράν ἔξω ἀπό τάς Τεσσαρακοστάς τάς ἁγίας, ἑπτά ἡμέρας ἤ πέντε - τό ὀλιγότερον – νά νηστεύσωσι καί νά ἀκούωσι τήν καθημερινήν Ἀκολουθίαν εἰς τάς ἐκκλησίας ἤ νά τήν διαβάζωσιν εἰς τά ὀσπήτιά τους. Εἰς ἀνάγκην δέ, ἄς νηστεύσωσι καί τρεῖς ἡμέρας μόνον, προετοιμαζόμενοι μέ τήν Θείαν Ἐξομολόγησιν…

Συμεών ἀρχιεπ. Θεσσαλονίκης, « Ἅπαντα » σελ. 479 - Εντολή προς τους Ιερείς να νηστεύουν οι ενορίτες 3 μέρες το λάδι πριν να μεταλάβουν.

Σημειωτέον, στην αρχαία εκκλησία κοινωνούσαν καθημερινά χωρίς νηστεία, εξ' αφορμής του Μαρτυρίου, πέραν των υπόλοιπων αρετών, γράφε ακτημοσύνη. Ολα στο κοινό ταμείο. Υπενθυμίζω τον Ανανία και την Σαπφείρα, που κράτησαν ένα χωράφι για τα γεράματα...
Δια ταύτα οι νηστείες καθιερώθηκαν ανά τους αιώνες, για την κατάντια των Χριστιανών...

Ιερομόναχος Γρηγόριος Ζιώγος

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Πατριάρχης Καλλίνικος Γ’ καί Σύνοδος τοῦ Πατριαρχείου ΚΠόλεως.
«Οἱ Ἱερεῖς δέ ὅπου ἔχουσιν ἐνορίτας, νά διδάσκωσιν αὐτούς νά μεταλαμβάνουν εἰς τάς Τεσσαρακοστάς τοῦ χρόνου καί νά προσέρχωνται μέ καθαράν καρδίαν καί συντριβήν καί εὐλάβειαν εἰς τήν Θείαν Κοινωνίαν. Ἐάν δέ θελήσωσι νά κοινωνήσωσι καί ἄλλην φοράν ἔξω ἀπό τάς Τεσσαρακοστάς τάς ἁγίας, ἑπτά ἡμέρας ἤ πέντε - τό ὀλιγότερον – νά νηστεύσωσι καί νά ἀκούωσι τήν καθημερινήν Ἀκολουθίαν εἰς τάς ἐκκλησίας ἤ νά τήν διαβάζωσιν εἰς τά ὀσπήτιά τους. Εἰς ἀνάγκην δέ, ἄς νηστεύσωσι καί τρεῖς ἡμέρας μόνον, προετοιμαζόμενοι μέ τήν Θείαν Ἐξομολόγησιν…

Συμεών ἀρχιεπ. Θεσσαλονίκης, « Ἅπαντα » σελ. 479 - Εντολή προς τους Ιερείς να νηστεύουν οι ενορίτες 3 μέρες το λάδι πριν να μεταλάβουν.

Σημειωτέον, στην αρχαία εκκλησία κοινωνούσαν καθημερινά χωρίς νηστεία, εξ' αφορμής του Μαρτυρίου, πέραν των υπόλοιπων αρετών, γράφε ακτημοσύνη. Ολα στο κοινό ταμείο. Υπενθυμίζω τον Ανανία και την Σαπφείρα, που κράτησαν ένα χωράφι για τα γεράματα...
Δια ταύτα οι νηστείες καθιερώθηκαν ανά τους αιώνες, για την κατάντια των Χριστιανών...

Ιερομόναχος Γρηγόριος Ζιώγος