H εξήγηση του οράματος του Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστή έχει βάση --- Γράφει ο κ. Διονύσιος Πολυμενόπουλος, Εκπαιδευτικός

Και ομως η εξηγηση του οραματος του Γεροντος Ιωσηφ εχει βαση. Ειπε οτι και οι μεν και οι δε ανηκουν στην Μια Αγια Καθολικη και Αποστολικη Εκκλησια. Οντως η Εκκλησια οντολογικα ειναι παντα Μια ου δυο ου πολλες. Τοτε πως ειναι δυνατον να συμβαινει η εξηγηση του Γεροντος Ιωσηφ; Και ομως μπορει να συμβει. Στην επισημη Εκκλησια υπαρχει η τυπικη εκ διαδοχης Κανονικοτητα, αλλα λογω σταδιακης αποδοχης του νεωτεριστικου πνευματος που εφερε ως καρπους και την εορτολογικη καινοτομια, με τον τροπο που εγινε, και τα Οικουμενιστικα εκτροπα ων ουκ εστι αριθμος και τελειωσης, εφεραν ως αποτελεσμα τον σοβαρο κλονισμο της Κανονικοτητος και Αποστολικοτητος χωρις να μπορουμε να υποστηριξουμε οτι εφερε την απωλεια των ως ανω σημαντικων χαρακτηριστικων της Εκκλησιας, γεγονος που αρμοδια να διαπιστωσει και επισφραγισει ειναι μονο μια Πανορθοδοξη ή εστω Μεγαλη Ορθοδοξη Συνοδος. Οι Ορθοδοξοι κληρικοι και λαικοι του Πατριου αγωνιζομενοι να διατηρησουν την Ορθοδοξια ανοθευτη απο το νεωτεριστικο πνευμα και αντιστεκομενοι στην Κανονικη παραβαση της αλλαγης του Ορθοδοξου Εκκλησιαστικου Εορτολογιου που εφερε διασπαση την Εορτολογικη Εκκλησιαστικη Ενοτητα των απανταχου Ορθοδοξων και αντιστεκομενοι επισης στους δογματικους ακροβατισμους των Φιλοοικουμενιστων, εχουν και αυτοι επαρκη Κανονικη βαση στον αγωνα τους που ειναι αγωνας υπερ της Ορθοδοξου Εκκλησιας, που διεξαγεται απο πολλα ατομα εξ ου και η αναγκη της Εκκλησιαστικης οργανωσης και δομης. Αυτη ειναι η βαση της Κανονικοτητος των Ορθοδοξων του Πατριου. Η υπερβαση ομως αυτης της Κανονικης βασεως και η υιοθετηση, ευτυχως οχι απο ολους, αλλα απο ενα μερος αυτων, οτι δηθεν μονο αυτοι εχουν την Κανονικοτητα και οι αλλοι αποτελουν ηδη εκπεσουσα Εκκλησια χωρις την υπαρξη Κανονικοτητος, αυτο το φρονημα, τουλαχιστον προς το παρον, αποτελει, κατα την γνωμη μου, υπερβαση των Ιερων Κανονων, εως οτου μια Πανορθοδοξη η εστω Μεγαλη Ορθοδοξη Συνοδος αποφασισει αρμοδιως και με τον προβλεπομενο απο τους Ιερους Κανονες τροπο μια τετοια αποφαση. Ιδου το γιατι μεχρι σημερα και οι δυο οντως ανηκουν οντολογικα στην Μια Εκκλησια, παρολλο οτι δεν υπαρχει μια διοικηση, βαρυνομενη η καθε διοικηση οι μεν για τα σοβαρα λαθη τους οι δε με τις καποιες υπερβασεις τους. Εγγραψα τα παραπανω επειδη το θεμα με απασχολει και εμενα επι χρονια, ειμαι 65 χρονων, αγωνιζομαι στην Εκκλησια απο τα 19 μου, τα 25 χρονια με το Νεο και μετα τα υπολοιπα με το Πατριο και οφειλω να ομολογησω οτι την Χαρη του Θεου την συναντησα και στα δυο μερη, προτιμησα το δευτερο παρα τα προβληματα γιατι το θεωρησα πλησιεστερα στην Ορθοδοξια απο το πρωτο. Οσα εγγραψα δεν τα εγγραψα για διαλογο απλα διατυπωσα την εμπειρια μου μηπως φανω χρησιμος εστω και σε μια ψυχη που προβληματιζεται για το ιδιο θεμα. Καλη Ανασταση σε ολους ας εχουμε αγαθη προαιρεση και κατα το δυνατον ταπεινο φρονημα και ο Χριστος μας σε αυτη τη δυσκολη εποχη της πνευματικης συγχυσεως δεν θα μας αφησει μονους.

-------------------------

Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Καλήν Ἀνάστασιν εὔχομαι καί σέ σένα, ἀδελφέ Διονύσιε. Ἐκτιμῶ τόν πάντοτε συνετόν λόγον σου. Ἔχω ὅμως καί μία ἀπορία, τώρα πού ἔμαθα τήν ἡλικίαν σου. Ἐφόσον εἶσαι 65 ἐτῶν, ἐδιδάχθης ἐπαρκῶς τήν Ἑλληνικήν γλῶσσαν, ἄρα γιατί γράφεις μέ τό ἀτονικόν σύστημα;

------------------------

Ο/Η ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ είπε...

Επειδη κατω απο το σχολιο μου και με αιτια αυτο διαβασα καποια σχολια, κατα την γνωμη μου με καποιες τοποθετησεις μαλλον ακραιες, επιθυμω να διατυπωσω δυο σκεψεις. Η πρωτη αφορα το ερωτημα που εθεσε ο διαχειριστης στην αρχικη δημοσιευση, το γιατι δηλαδη ο Γεροντας Ιωσηφ ενω ειδε αυτο το οραμα που αφορουσε την Μια Εκκλησια αποφασισε να ακολουθησει το Πατριαρχειο; Λεγω μηπως βλεποντας στην εποχη του καποιους αναλογους των ημερων μας ακραιους στην θεολογικη τους τοποθετηση ζηλωτας και ως εκ τουτου τεταραγμενους, διαλεξε την επιλογη του αυτη φοβουμενος αυτα που δισπιστωνε στους αδελφους του αυτους; Απλα μια υποθεση κανω. Και δευτερον για τα μεγαλα Εκκλησιαστικα ζητηματα ουτε ο Διονυσης, ουτε ο Δημητρης, ουτε ο πατηρ Γρηγοριος, ουτε ο αγνωστος αδελφος, ουτε κανενας δεν δικαιουται ατομικα να δογματιζει στην ουσια, οσον αφορα την λυση του προβληματος. Ολοι εχουμε δικαιωμα απλα εκφρασης γνωμης και προτασης και αυτο με τον αρμοζοντα Εκκλησιαστικο τροπο οχι δηθεν σαν δασκαλοι των αδελφων μας. Κανενας μας δεν ειναι υπερανω της Εκκλησιας, που Εκεινη αποφαινεται εν Συνοδω και για τα μεγαλα και Πανορθοδοξα θεματα, με Πανορθοδοξη ή εστω Μεγαλη Ορθοδοξη Συνοδο. Και αν αυτο δεν μπορει να γινει τωρα ή στο αμεσο μελλον; Η συγκροτηση μιας τετοιας Συνοδου, οντως Ορθοδοξου, ειναι Ευλογια και εργο Του Θεου στην ουσια ενα Θαυμα.Τετοια θαυματα φαινομενικα δυσκολα ή κατα την ανθρωπινη λογικη εως και απιθανα εχουμε αρκετα στην Εκκλησιαστικη Ιστορια. Αναφερω ενα ενδεικτικο στην περιπτωση μας. Οταν συνηλθε η 6η Οικουμενικη Συνοδος η μεγαλη πλειοψηφια των Πατερων ηταν Μονοθελητες και η μικρη μειοψηφια Ορθοδοξοι, και ομως θαυματουργικα τα τεκνα των Αιρετικων Μονοθελητων κατα τη διαρκεια της Συνοδου αποδεχθηκαν την Ορθοδοξια και Αναθεματισαν τους Πατερες τους και διακηρυξαν το αιωνια η μνημη στους προμαχους της Ορθοδοξιας. Αρα λοιπον η νικη της Εκκλησιας απεναντι στους συγχρονους Αιρετικους μην αναμενουμε να ελθει ουτε την ωρα που εμεις θελουμε ουτε με τον τροπο που εμεις θελουμε, αλλα οπως και οταν θελησει ο Θεος. Εμεις μεχρι τοτε τι κανουμε; Αγωνα για την Πιστη μη εκκλινοντες ουτε δεξια ουτε αριστερα με υπομονη δεχομενοι ως βραβεια για τον επουρανιο Κοσμο τους ονειδισμους, τις κατηγοριες, πολλακις τις υβρεις των πονηρων και των αγνοουντων. Μονοι μας διαλεξαμε αυτο τον δρομο για την αγαπη Του Χριστου μας, ας προσεξουμε μηπως απο τα λαθη μας χασουμε τον κοπο μας και τελικα μεινωμεν εξω του Νυμφωνος Χριστου. Μη γενοιτο Κυριε το τοιουτο ελεησον, συγχωρησον και φωτισον ημας.

----------------------

 Ο/Η ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ είπε...

Αγαπητε Ανωνυμε σχολιογραφε, Οι Αγιοι Πατερες και γενικωτερα η Εκκλησιαστικη Παραδοση μας και οι Εκκλησιαστικοι θεσμοι, μας παρεδωσαν Την Εκκλησια ως τοπο Ευταξιας και οχι πνευματικης Αναρχιας. Με Συνοδους Οικουμενικες, Πανορθοδοξους και λοιπες, αντιμετωπιζαν και τις Αιρεσεις και ολα τα προβληματα. Ακομη και η Ορθοδοξη Παραδοση και Κανονικη προβλεψη της Αποτειχισης εναντι κηρυσσομενης Αιρεσεως στην Εκκλησια δεν ειναι αυτοσκοπος, αλλα μεσον αγωνα και ατομικου για ενα εκαστο και συγχρονως ομαδικου για τους Ορθοδοξους, με στοχο την διαφυλαξη της ορθης Πιστεως και εν τελει της Συνοδικης Καταδικης της Αιρεσεως και των Αιρετικων. Εμεις αυτα παραλαβαμε απο την Εκκλησια ιστορικα και απο την πραξη των Αγιων. Αν καποιοι θελουν να παριστανουν τον Αυτοκεφαλο, τον δηθεν πεφωτισμενο, τον αποφαινομενο επι παντος Εκκλησιαστικου θεματος κατα την δικη τους σκεψη ή μαλλον φαντασια, τετοιοι τροποι σκεψεις δεν βασιζονται σε ορθο Εκκλησιαστικο φρονημα και εγιναν στο παρελθον αιτια εμφανισης ακραιων τοποθετησεων που εζημιωσε και τους φορεις αυτων των τοποθετησεων και τον Αγωνα για Την Εκκλησια. Κανενας δεν ειναι υπερανω της Εκκλησιας και κανενας Αγιος ποτε δεν ειχε τετοιο φρονημα για τον εαυτο του ή τις σκεψεις του οτι δηλαδη ειναι ορθο να αποφαινομαστε επι σοβαρων Εκκλησιαστικων προβληματων παραβλεποντας Την Ορθοδοξη Εκκλησια. Οσο για την εποχη του Αντιχριστου ουδεις γνωριζει ποτε θα γινει και ποσα γεγονοτα εχουν να γινουν μεχρι την εποχη αυτη. Αλλα και στην εποχη του αντιχριστου θα υπαρχει διωκομενη Ορθοδοξη Εκκλησια η οποια ακομη και μεσα στο διωγμο θα αποφασιζει το κατα δυναμη οχι ο καθενας μονος του αλλα οταν και οποτε μπορει σε συννενοηση των αρμοδιων προσωπων, σεβομενη ακομη και σε καιρους διωγμου, οποτε ειναι δυνατον, το Πατροπαραδοτο και Αγιοπαραδοτο και εκ Θεου Ευλογημενο Συνοδικο Πολιτευμα της Εκκλησιας.

 

8 σχόλια:

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Καλήν Ἀνάστασιν εὔχομαι καί σέ σένα, ἀδελφέ Διονύσιε. Ἐκτιμῶ τόν πάντοτε συνετόν λόγον σου. Ἔχω ὅμως καί μία ἀπορία, τώρα πού ἔμαθα τήν ἡλικίαν σου. Ἐφόσον εἶσαι 65 ἐτῶν, ἐδιάχθης ἐπαρκῶς τήν Ἑλληνικήν γλῶσσαν, ἄρα γιατί γράφεις μέ τό ἀτονικόν σύστημα;

ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ είπε...

Δεν γραφω με ατονικο συστημα απο καποια πεποιθηση, απλα το κινητο μου ειναι λιγο πολυπλοκο και οσο εαν φαινεται παραξενο αμελησα να ρωτησω καποιον που γνωτιζει να μου δειξει τον τροπο για να βαζω τον τονο στις λεξεις. Τωρα ομως θα το φροντισω στις επομενες ημερες.Ευχαριστω για το σχολιο σας και παλι Καλη Ανασταση.

ΚΑΤΑΚΟΜΒΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ είπε...




ΚΛΙΜΑΚΑ

Εκείνος λοιπόν πού πιστεύει στα όνειρα ομοιάζει μ΄αυτόν που κυνηγά την σκιά του και προσπαθεί να την πιάση (Σοφ. Σειράχ λδ΄ 2).


Οι δαίμονες της κενοδοξίας εμφανίζονται στον ύπνο μας σαν προφήτες. Συμπεραίνουν σαν πανούργοι πού είναι, μερικά από τα μέλλοντα να συμβούν και μας τα προαναγγέλλουν. Και όταν αυτά πραγματοποιηθούν, εμείς μένομε έκθαμβοι, και υπερηφανεύεται ο λογισμός μας με την ιδέα ότι πλησιάσαμε στο προορατικό χάρισμα.
Σε όσους τον πιστεύουν, ο δαίμων αυτός φάνηκε πολλές φορές αληθινός προφήτης. Σε όσους όμως τον περιφρονούν πάντοτε αποδείχθηκε ψεύτης. Διότι, σαν πνευματική ύπαρξις πού είναι, βλέπει όσα συμβαίνουν μέσα στην ατμόσφαιρα, και μόλις αντιληφθή ότι κάποιος πεθαίνει, τρέχει αμέσως σ΄εκείνους πού είναι ελαφρόμυαλοι και τους το προλέγει με τα όνειρα.


Τίποτε μελλοντικό δεν γνωρίζουν οι δαίμονες από προγνωστική δύναμι. Διότι τότε θα μπορούσαν και οι μάγοι να μας προλέγουν τον θάνατό μας.

Στον ύπνο μας πολλές φορές οι δαίμονες «μετασχηματίζονται είς αγγέλους φωτός» (Β΄ Κορ. ια΄ 14) και σε μορφές αγίων Μαρτύρων, τους οποίους παρουσιάζουν να έρχωνται προς το μέρος μας. Έτσι αφού ξυπνήσωμε μας βυθίζουν σε υπερηφάνεια και χαρά.

Το σημείο από το οποίο θα διακρίνης την πλάνη είναι τούτο: Οι άγγελοι μας δείχνουν την κόλασι, την Κρίσι και τον χωρισμό, και έτσι μας κάνουν να ξυπνούμε έντρομοι και περίλυποι.

Εάν αρχίσωμε να πιστεύωμε στους δαίμονες κοιμώμενοι, ύστερα θα εμπαιζώμεθα από αυτούς και ξύπνιοι. Εκείνος που πιστεύει στα όνειρα είναι εντελώς άσοφος και άπειρος, ενώ αυτός πού δεν πιστεύει τίποτε είναι πραγματικά συνετός και σοφός.

Πίστευε μόνο σ΄εκείνα πού σου αναγγέλλουν για την κόλασι και την Κρίσι. Εάν όμως δημιουργήται μέσα σου απόγνωσις, τότε ακόμη καί αυτά τα όνειρα προέρχονται από τους δαίμονες.

ΚΑΤΑΚΟΜΒΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ είπε...

ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΓΟΧ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΘΝΠ

Τι σημαίνει αυτό;;
Σημαίνει οτι οι υπογράψαντες ( κληρικοί και λαικοί που πιστεύουν στην αγιαστικη χάρη των μυστηρίων της διοικούσας ) την κατωθι ομολογία πίστεως προκειμένου να μαζευτούν τουλάχιστον 300 υπογραφές για την κάθε μητρόπολη βλασφήμησαν το αγιο πνεύμα με την υπογραφή τους.
βλ. στους αστερισκους

α. Θεωρῶ τὸν Οἰκουμενισμόν ὡς συγκρητιστικὴν παναίρεσιν, τὴν δὲ συμμετοχὴν εἰς τὴν λεγομένην Οἰκουμενικὴν Κίνησιν, ἀρξαμένην εἰς τὰς ἀρχὰς τοῦ Κ’ αἰῶνος, ὡς ἄρνησιν τῆς γνησίας Καθολικότητος καὶ Μοναδικότητος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, πεποιθὼς ὅτι ὁ ἀποδεχόμενος καὶ συμμετέχων εἰς οἱανδήποτε αἵρεσιν εἶναι πεπτωκὼς περὶ τὴν Ἀλήθειαν τῆς Πίστεως καὶ τὴν Ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἑπομένως δὲ ἀκοινώνητος τῇ Γνησίᾳ Ὀρθοδοξίᾳ, διότι «οἱ μὴ τῆς Ἀληθείας ὄντες, οὐδὲ τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας εἰσὶ» (Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς), ***** ὡς στερούμενοι τῆς ἁγιαστικῆς καὶ θεοποιοῦ Χάριτος Αὐτῆς *****.

https://impc.gr/o%CE%BC%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%89%CF%82-%CE%B3%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85-o%CF%81%CE%B8%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CE%BE%CE%BF%CF%85-%CF%87%CF%81%CE%B9/

ΟΜΟΙΩΣ ΚΑΙ ΕΔΩ
Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, παρ’ ὅτι αὐτοκέφαλος ἀπὸ τὸ 1850, ἐκ λόγων σεβασμοῦ πρὸς τὸ Πατριαρχεῖον Κωνσταντινουπόλεως, ἐλάμβανε τὸ ἅγιον μῦρον παρ’ αὐτοῦ. Ἡμεῖς ὅμως οἱ γνήσιοι Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, *** ὡς συνέχεια τῆς αὐτοκεφάλου Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐν Ἑλλάδι ***

ὑπὸ τὴν ἀκαινοτόμητον ἔννοιαν, ἐφ’ ὅσον τὸ Πατριαρχεῖον Κωνσταντινουπόλεως περιέπεσεν εἰς τὴν καινοτομίαν καὶ τὸν Οἰκουμενισμόν δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ δεχόμεθα μῦρον παρ’ αὐτοῦ καὶ ὡς ἐκ τούτου προβαίνομεν εἰς τὸν καθαγιασμὸν τοῦ Ἁγίου Μύρου

https://ecclesiagoc.gr/images/stories/pdfs/2817%20%E1%BC%98%CE%B3%CE%BA%20%CE%91%CE%B3%20%CE%9C%CF%8D%CF%81%CE%BF%CF%85.pdf



ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΙΣΑΙ Η ΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΦΟΣΟΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΗΚΕΣ Ως ΣΕΚΤΑ ΣΤΟ ΘΝΠ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥς ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΕΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΙΑΝΟΥΣ ΑΡΜΕΝΙΟΥς ΚΙ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΑΛΛΟΥΣ
ΤΟΥΤΕΣΤΙΝ ΑΦΟΡΙΣΤΗΚΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΟΥ

ΕΔΩ ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΞΑΣΤΕΡΑ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΣΕ ΠΟΥ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΓΟΧ
https://katakomviki-ecclesia.blogspot.com/2021/10/8.html


ΥΣ
ΕΚΑΝΑ ΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΚΙ ΕΓΡΑΨΑ ΣΧΟΛΙΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕς ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΓΝΟΙΑ...ΚΑΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΟΧ ΘΝΠ

ΥΣ 2
ΟΥΤΕ ΕΓΩ ΕΠΙΘΥΜΩ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ
ΗΛΙΚΙΑ ΕΧΕΤΕ….
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΑς ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΑς...


Ανώνυμος είπε...

Το σχόλιο αυτό του Δ.Π. είναι καθαρός Οικουμενισμός.Τα ίδια μας λένε και οι Οικουμενιστές.Ο σχολιογράφος αυτός μας διδάσκει μια νέα θεωρία των κλάδων.Το δέντρο της Εκκλησίας έχει πολλά κλαδιά, πολλές Εκκλησίες.Πως είναι δυνατόν να φεύγει κάποιος από την Ορθόδοξη Εκκλησία και να ανήκει σε αυτήν;Και οι δύο πλευρές(Παλαιοημερολογίτες και Οικουμενιστές)δεν έχουν σχέση με την Εκκλησία του Χριστού.Οι αιρέσεις που έχουν τους χώρισαν από την Εκκλησία.

ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ είπε...

Επειδη κατω απο το σχολιο μου και με αιτια αυτο διαβασα καποια σχολια, κατα την γνωμη μου με καποιες τοποθετησεις μαλλον ακραιες ,επιθυμω να διατυπωσω δυο σκεψεις. Η πρωτη αφορα το ερωτημα που εθεσε ο διαχειριστης στην αρχικη δημοσιευση, το γιατι δηλαδη ο Γεροντας Ιωσηφ ενω ειδε αυτο το οραμα που αφορουσε την Μια Εκκλησια αποφασισε να ακολουθησει το Πατριαρχειο; Λεγω μηπως βλεποντας στην εποχη του καποιους αναλογους των ημερων μας ακραιους στην θεολογικη τους τοποθετηση ζηλωτας και ως εκ τουτου τεταραγμενους ,διαλεξε την επιλογη του αυτη φοβουμενος αυτα που δισπιστωνε στους αδελφους του αυτους; Απλα μια υποθεση κανω. Και δευτερον για τα μεγαλα Εκκλησιαστικα ζητηματα ουτε ο Διονυσης, ουτε ο Δημητρης, ουτε ο πατηρ Γρηγοριος, ουτε ο αγνωστος αδελφος, ουτε κανενας δεν δικαιουται ατομικα να δογματιζει στην ουσια ,οσον αφορα την λυση του προβληματος. Ολοι εχουμε δικαιωμα απλα εκφρασης γνωμης και προτασης και αυτο με τον αρμοζοντα Εκκλησιαστικο τροπο οχι δηθεν σαν δασκαλοι των αδελφων μας. Κανενας μας δεν ειναι υπερανω της Εκκλησιας, που Εκεινη αποφαινεται εν Συνοδω και για τα μεγαλα και Πανορθοδοξα θεματα , με Πανορθοδοξη η εστω Μεγαλη Ορθοδοξη Συνοδο. Και αν αυτο δεν μπορει να γινει τωρα η στο αμεσο μελλον; Η συγκροτηση μιας τετοιας Συνοδου, οντως Ορθοδοξου ,ειναι Ευλογια και εργο Του Θεου στην ουσια ενα Θαυμα.Τετοια θαυματα φαινομενικα δυσκολα η κατα την ανθρωπινη λογικη εως και απιθανα εχουμε αρκετα στην Εκκλησιαστικη Ιστορια. Αναφερω ενα ενδεικτικο στην περιπτωση μας. Οταν συνηλθε η 6η Οικουμενικη Συνοδος η μεγαλη πλειοψηφια των Πατερων ηταν Μονοθελητες και η μικρη μειοψηφια Ορθοδοξοι, και ομως θαυματουργικα τα τεκνα των Αιρετικων Μονοθελητων κατα τη διαρκεια της Συνοδου αποδεχθηκαν την Ορθοδοξια και Αναθεματισαν τους Πατερες τους και διακηρυξαν το αιωνια η μνημη στους προμαχους της Ορθοδοξιας. Αρα λοιπον η νικη της Εκκλησιας απεναντι στους συγχρονους Αιρετικους μην αναμενουμε να ελθει ουτε την ωρα που εμεις θελουμε ουτε με τον τροπο που εμεις θελουμε, αλλα οπως και οταν θελησει ο Θεος. Εμεις μεχρι τοτε τι κανουμε; Αγωνα για την Πιστη μη εκκλινοντες ουτε δεξια ουτε αριστερα με υπομονη δεχομενοι ως βραβεια για τον επουρανιο Κοσμο τους ονειδισμους, τις κατηγοριες, πολλακις τις υβρεις των πονηρων και των αγνοουντων. Μονοι μας διαλεξαμε αυτο τον δρομο για την αγαπη Του Χριστου μας, ας προσεξουμε μηπως απο τα λαθη μας χασουμε τον κοπο μας και τελικα μεινωμεν εξω του Νυμφωνος Χριστου. Μη γενοιτο Κυριε το τοιουτο ελεησον, συγχωρησον και φωτισον ημας.

Ανώνυμος είπε...

Αντιπατερικό το σχόλιο αυτό του Διονύση.Οι Πατέρες λένε ότι η τελευταία αίρεση δεν θα καταδικαστεί από Σύνοδο,αλλά θα κυριαρχήσει και θα στρώση το έδαφος για την έλευση του Αντιχρίστου.Ο Οικουμενισμός θα πάψει να υπάρχει όταν θα έρθει ο Αντίχριστος.Θα βάλει τους ανθρώπους να τον προσκυνήσουν και να τον δεχθούν για θεό τους.

ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ είπε...

Αγαπητε Ανωνυμε σχολιογραφε, Οι Αγιοι Πατερες και γενικωτερα η Εκκλησιαστικη Παραδοση μας και οι Εκκλησιαστικοι θεσμοι ,μας παρεδωσαν Την Εκκλησια ως τοπο Ευταξιας και οχι πνευματικης Αναρχιας. Με Συνοδους Οικουμενικες, Πανορθοδοξους και λοιπες, αντιμετωπιζαν και τις Αιρεσεις και ολα τα προβληματα. Ακομη και η Ορθοδοξη Παραδοση και Κανονικη προβλεψη της Αποτειχισης εναντι κηρυσσομενης Αιρεσεως στην Εκκλησια δεν ειναι αυτοσκοπος, αλλα μεσον αγωνα και ατομικου για ενα εκαστο και συγχρονως ομαδικου για τους Ορθοδοξους, με στοχο την διαφυλαξη της ορθης Πιστεως και εν τελει της Συνοδικης Καταδικης της Αιρεσεως και των Αιρετικων. Εμεις αυτα παραλαβαμε απο την Εκκλησια ιστορικα και απο την πραξη των Αγιων. Αν καποιοι θελουν να παριστανουν τον Αυτοκεφαλο, τον δηθεν πεφωτισμενο, τον αποφαινομενο επι παντος Εκκλησιαστικου θεματος κατα την δικη τους σκεψη η μαλλον φαντασια, τετοιοι τροποι σκεψεις δεν βασιζονται σε ορθο Εκκλησιαστικο φρονημα και εγιναν στο παρελθον αιτια εμφανισης ακραιων τοποθετησεων που εζημιωσε και τους φορεις αυτων των τοποθετησεων και τον Αγωνα για Την Εκκλησια.Κανενας δεν ειναι υπερανω της Εκκλησιας και κανενας Αγιος ποτε δεν ειχε τετοιο φρονημα για τον εαυτο του η τις σκεψεις του οτι δηλαδη ειναι ορθο να αποφαινομαστε επι σοβαρων Εκκλησιαστικων προβληματων παραβλεποντας Την Ορθοδοξη Εκκλησια. Οσο για την εποχη του Αντιχριστου ουδεις γνωριζει ποτε θα γινει και ποσα γεγονοτα εχουν να γινουν μεχρι την εποχη αυτη. Αλλα και στην εποχη του αντιχριστου θα υπαρχει διωκομενη Ορθοδοξη Εκκλησια η οποια ακομη και μεσα στο διωγμο θα αποφασιζει το κατα δυναμη οχι ο καθενας μονος του αλλα οταν και οποτε μπορει σε συννενοηση των αρμοδιων προσωπων, σεβομενη ακομη και σε καιρους διωγμου, οποτε ειναι δυνατον, το Πατροπαραδοτο και Αγιοπαραδοτο και εκ Θεου Ευλογημενο Συνοδικο Πολιτευμα της Εκκλησιας.