Μια επιστολή του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου προς τον ρήτορα Ευδόξιο:

Ρωτάς πως πάνε τα δικά μου. Πολύ άσχημα. Δεν έχω το Βασίλειο, δεν έχω τον Καισάριο, τον πνευματικό μου αδελφό και το σωματικό. Ο πατέρας κι η μητέρα μου μ΄ εγκατέλειψαν, λέγω κι εγώ μαζί με το Δαβίδ. Το σώμα μου είναι σε κακή κατάσταση, το γήρας βαραίνει το κεφάλι μου, οι φροντίδες περιπλέκονται, τα ζητήματα επιτίθενται, η φιλία δεν έχει εμπιστοσύνη, η Εκκλησία χωρίς ποιμένες. Έφυγαν τα καλά, τα δεινά προκαλούν, το ταξίδι μας μέσα στη νύχτα, φάρος πουθενά, ο Χριστός κοιμάται. Τι μου μέλλεται τάχα; Μια μόνο βλέπω λύση των συμφορών, το θάνατο. Και τα εκεί όμως τα βλέπω ζοφερά, συμπεραίνοντας από τα εδώ.

***

Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο για την ανάρτησή σας "Μια επιστολή του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου προς...": 


Πω πωωωω... αλήθεια τα έγραφε αυτά ο Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος;;; ο θεόπτης Άγιος Γρηγόριος;; Ο Χριστός κοιμάται;;; Λύση συμφορών ο θάνατος;;; Δεν το πιστεύω ότι θα μίλαγε έτσι... Εδώ εμείς που είμαστε πνιγμένοι στα πάθη και δεν ομιλούμε με αυτόν τον τρόπο.. αλλά σε ευχαριστώ, αν όντως αληθεύει ότι είναι δικά του λόγια φαίνεται πως ακόμη και οι θεόπτες είχαν στιγμές πως να το πω, αδυναμίας;;;

***

Δεν ήμουν αληθής όταν είπα, εδώ εμείς που είμαστε πνιγμένοι στα πάθη και δεν ομιλούμε με αυτόν τον τρόπο.... Εγώ τουλάχιστον έχω εκφρασθεί πολύ άσχημα σε δυσκολίες της ζωής μου... Απλά υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που παρα τα ζόρια δεν ξέρω που βρήκαν τη δύναμη και δεν σκέφθηκαν τον θάνατο ή άλλοι που παρέμειναν ακλόνητοι στη πίστη τους στον Χριστό όπως ο Ιώβ...

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πω πωωωω...αληθεια τα εγραφε αυτα ο Αγιος Γρηγοριος Θεολογος;;;ο θεοπτης Αγιος Γρηγοριος;;ο Χριστος κοιμαται;;;λυση συμφορων ο θανατος;;;δεν το πιστευω οτι θα μιλαγε ετσι ...εδω εμεις που ειμαστε πνιγμενοι στα παθη και δεν ομιλουμε με αυτον τον τροπο..αλλα σε ευχαριστω,αν οντως αληθευει οτι ειναι δικα του λογια φαινεται πως ακομη και οι θεοπτες ειχαν στιγμες πως να το πω,αδυναμιας;;;

Ανώνυμος είπε...

Δεν ημουν αληθης οταν ειπα,εδω εμεις που ειμαστε πνιγμενοι στα παθη και δεν ομιλουμε με αυτον τον τροπο....εγω τουλαχιστον εχω εκφρασθει πολυ ασχημα σε δυσκολιες της ζωης μου...απλα υπαρχουν καποιοι ανθρωποι που παρα τα ζορια δεν ξερω που βρηκαν τη δυναμη και δεν σκεφθηκαν τον θανατο ή αλλοι που παρεμειναν ακλονιτοι στη πιστη τους στον Χριστο οπως ο Ιωβ...