Γράφει ο σεβαστός Εκπαιδευτικός Πολυμενόπουλος Διονύσιος, (Πάτρα)

Δεν γνωρίζω τον λόγο της διακοπής του ιστολογίου αλλά φαντάζομαι ότι θα είναι πολύ σοβαρός. Τόσα χρόνια γράφτηκαν τόσα γύρω από τους πνευματικούς προβληματισμούς μας, ώστε ρίχναμε συχνά έστω μία ματιά για κάτι νεώτερο ή πιο παλιό που δεν το είχαμε προσέξει καλά όταν κάπου αλλού πρωτογράφτηκε. Σήμερα σε αυτή την πιθανώς τελευταία επικοινωνία θα ήθελα και εγώ να καταθέσω ένα " μαργαριτη " που ανακάλυψα αυτές τις μέρες σαν ελάχιστο μνημόσυνο σε ένα αληθινό αγωνιστή της Πίστεώς μας τον γνωστό θεολόγο Νικόλαο Σαββόπουλο που έφυγε από κοντά μας για τον Ουρανό πριν λίγο καιρό. Ένα μικρό κείμενό του που δίνει τη λύση στους προβληματισμούς μας:


ΕΙΣ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΑΝΤΑΣ ΕΚΑΛΕΣΕΝ

Κάτω από: Θεολογία (Ορθόδοξη) καί Ζωή  ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ στις 11:44 πμ στο Παρασκευή, Φεβρουάριος 23, 2018

Μέσα στην Εκκλησίαν να επιζητοῦμε πάντοτε θέσιν μαθητοῦ και όχι διδασκάλου «Μηδέ κληθῆτε καθηγηταί, εις εστίν καθηγητής υμῶν ο Χριστός».

Ως μαθητής οφείλω να ακούω πολλά και να λέγω λίγα. Με προσοχή και σεβασμό να ακοῦμε, χωρίς να βλέπουμε τον αντιφρονούντα, ως αντίπαλον, αλλά ως αδελφόν μέσω τοῦ οποίου δύναται ο Θεός μου να με διδάξη και να με διορθώση κατά το γεγραμμένον: «Έσονται πάντες διδακτοί Θεοῦ». Ο Απόστολος Παύλος λέγει, «όσοι αν τέλειοι τοῦτο φρονοῦμεν και εί τι ετέρως φρονεῖτε, και τοῦτο ο Θεός υμίν αποκαλύψει».

Οι Άγιοι Πατέρες μᾶς διδάσκουν ότι πρέπει να λέμε όχι αυτά που ξέρουμε, αλλά αυτά που οικοδομοῦν και μποροῦν οι άλλοι να εννοήσουν: «ου πάντες χωροῦσιν τον λόγον». Επειδή κατά την Αγίαν Γραφήν «εις πολλά πταίομεν άπαντες», είναι συνετό να διατηροῦμε πάντα χαμηλούς τόνους. Η πεῖρα μᾶς διδάσκει την επιφυλακτικότητα στην νηφαλιότητα, την ψυχραιμίαν και το «Σπεῦδε βραδέως». Εάν ακούγοντας αυτά που λέγονται στην Εκκλησία κατά την Θείαν Λατρείαν, και προσπαθῶ να τα εφαρμόζω, και υποτάσσομαι στους Κανόνες τῆς Εκκλησίας, σώζομαι ή δεν σώζομαι; Moῦ αρκοῦν τα λόγια τῆς Εκκλησίας; Μήπως η πνευματική μου τροφός δεν με τρέφει με αυτάρκην τροφήν; Οι Άγιοι Πατέρες μας εφρόντισαν ώστε μέσα στη λατρεία, τα μυστήρια και τους Ιερούς Κανόνας τῆς Εκκλησίας ο πιστός είτε εγγράμματος είτε αγράμματος να ευρίσκη την σωτηρίαν του και την οικοδομήν του. Είναι δε πάντα επίκαιρος η διδασκαλία τῶν Αγίων Πατέρων καίτοι διετυπώθη από αιώνων πριν.

Η Θεία και Ιερά Γραφή προειδοποιεῖ ότι όσα «εγράφη πάντα εις την ημετέραν διδασκαλία προεγράφη». Πρέπει να διδασκόμεθα από τις εμπειρίες τοῦ παρελθόντος, και να μην επαναλαμβάνουμε τα ίδια λάθη. Μία χίμαιρα είναι δυνατόν να συσκοτίση το νοῦ μας από την μια στιγμή στη  άλλη, να καταστρέψει το ηγεμονικόν και διακριτικόν μας και να μᾶς οδηγήσει στην «κακή αλλοίωση», την αίρεση, την ανισορροπία, τον παραλογισμό, την κατάπτωση, την απελπισία. Κανείς νουνεχής μεταξύ μας δεν μπορεῖ να υπερτιμᾶ τις δυνάμεις του, εάν δεν τον σκεπάση η Χάρις τοῦ Θεοῦ. Γι’ αυτό και η Θεία και Ιερά Γραφή προειδοποιεῖ, «ο δοκῶν εστάναι βλεπέ τω μη πέση», και «πατάξω τον ποιμένα και διασκορπισθήσονται τα πρόβατα τῆς ποίμνης».

Ο Άγιος Νεκτάριος στο βιβλίο του «Αι Οικουμενικαί Σύνοδοι περί τῶν Αγίων Εικόνων», εκθέτει το πῶς η πνευματική κατάπτωσης τῶν κληρικῶν και μοναχῶν μας, η ασυνέπειά τους, η χλιδή τους, η τυπολατρεία τους, η ιδοτέλειά τους, η αδικία τους, οδήγησαν τους ανθρώπους σε αντίδραση, ώστε να επιζητοῦν μεταρρυθμίσεις και διορθώσεις. Μη όντες αρκούντως κατηρτισμένοι και ώριμοι πνευματικῶς «επειδή και η αντίδρασις είναι κακός σύμβουλος» παρεσύρθησαν και κατέληξαν στο άλλο άκρον δημιουργήσαντες αιρέσεις και διαιρέσεις.

Συνειδητοποιώντας το τοῦ Αποστόλου «Εις πολλά πταίομεν άπαντες», να πάψωμεν να θεωροῦμεν ο καθένας τον εαυτόν του κανονικότερον τοῦ άλλου. «Συνέκλεισεν ΄γαρ ο Θεός τους πάντες εις απείθειαν» δια την υπερηφάνειάν μας.

Ο Άγιος Ταράσιος λέγει: «Όταν η Εκκλησία είναι διηρημένη [διχαστικό φρόνημα], ούτε θεολογοῦμεν ούτε εκκλησιολογοῦμεν, ούτε δογματίζουμε, ούτε εσχατολογοῦμε». Τα σχίσματα και τις διαιρέσεις μας δεν τα βλέπουμε και είμαστε «νήπιοι ταις φρεσί και ουχί τη κακία. Διηρημένης τῆς Εκκλησίας (πυρετός απόψεων) είναι ποτέ δυνατόν να ευσταθήση οποιαδήποτε εκκλησιολογία; Διηρημένων τῶν πιστῶν (εγώ Κηφά, εγώ Απολλώ, εγώ Παύλου), κάθε περαιτέρω ερμηνεία οιουδήποτε θέματος αυτομάτως μεταβάλλεται σε πρόσχημα νέων σχισμάτων και μεγαλυτέρου διχασμοῦ.  


Η επιδημία τοῦ Παρακλήτου Αγίου Πνεύματος την ημέραν τῆς Πεντηκοστῆς είναι η εορτή τῆς ενσάρκου οικονομίας τοῦ Θεοῦ, Μεγάλου Μυστηρίου, και τελευταία εορτή. Ο πύργος τῆς Βαβέλ έφερε σύγχυση γλωσσῶν και πνευμάτων. Το πνεῦμα τῆς Πεντηκοστῆς διαλύει κάθε αίρεση και πλάνη και την σήμερον επικρατοῦσα παναίρεση τοῦ Οικουμενισμοῦ.

Ως εκ τούτου είναι άξιοι τιμῆς όλοι οι πολεμούντες την παναίρεση αυτήν. Ο διωγμός τῶν ορθοδόξων κληρικών μετά την επισημοποίηση από την ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης τοῦ επαράτου Οικουμενισμοῦ, μᾶς καλεῖ σε ενότητα πάντας και όχι πυρετό απόψεων και διασπάσεων τῶν ορθοδόξων, και εμφύλιο πόλεμο μεταξύ μας, με αφορμή διαφορετικές απόψεις του αντιαιρετικοῦ αγώνος. Καλούμεθα όλοι, όλος ο ορθόδοξος κλῆρος και λαός, ενωμένοι να αντιμετωπίσωμε την ράβδον τοῦ Πατριάρχου Κων/λεως και όλων τῶν Οικουμενιστῶν που χαίρονται με τον αλληλοσπαραγμόν μας, με μια πυγμή και μια καρδιά. Μή τους δίδουμε το δικαίωμα να πανηγυρίζουν ότι εμεῖς οι ορθόδοξοι, όπου κι’ αν ανήκουμε, βαρέσαμε διάλυση και είμαστε εύκολη λεία τῶν σατανοκινήτων οικουμενιστῶν αντιχρίστων. Να μην ισχύσει το «οι υιοί τοῦ αιῶνος τούτου είναι φρονιμότεροι τῶν υιῶν τῆς αληθείας» και κατισχύσει η κακία τούτων.

Πολλές μορφές δίωξης και μοχλοί καταπιέσεων κλήρου και λαού, μηχανεύονται οι «κρατοῦντες και γεγαυρωμένοι», έχοντας την προïστορίαν τοῦ 1924.

Άπαντα τα ανωτέρω γράφονται έχοντας υπ’ όψιν το θέλημα τοῦ Θεοῦ, την θεραπεία τῶν σχισμάτων τόσο παλαιοῦ και νέου όσο και μεταξύ τους, για την από κοινοῦ αντίσταση στον Οικουμενισμό.

Με μια ψυχή, με μια καρδιά ας οδεύσωμεν πάντες εις ενότητα.

Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος
θεολόγος 

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θέλω να ρωτήσω κάτι άσχετο με αυτό το θέμα εδώ αλλά είναι κάτι που με απασχολεί...
Ο αφορισμός των Μητσοτάκη, κεραμέως κ χαρδαλιά το 2020 και του μόσιαλου το 2022 που τέλεσε ο πρ. Καλαβρύτων Αιγιαλείας Αμβρόσιος έχουν κύρος, ισχύουν είναι νόμιμοι; Ή τον αφορισμό τον επιβάλλει η Ιερ. Σύνοδος της Εκκλησίας άρα δεν ισχύουν οι εν λόγω αφορισμοί;
Θα ήθελα να απαντήσει κάποιος θεολόγος κατά προτίμηση ή κάποιος καλός γνώστης των πραγμάτων(για να το αιτιολογήσει κιόλας αυτό που θα πει...)
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!...
Υστερόγραφο=Κε Silver, περαστικά και καλή ανάρρωση

Silver είπε...

Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Υστερόγραφο=Κε Silver, περαστικά και καλή ανάρρωση


Σε ευχαριστώ πολύ!

Γράφω μόνο με το αριστερό χέρι και με δυσκολία...

Η Κυρία Θεοτόκος σκέπη και καταφυγή μας!

xristianorthodoxipisti.blogspot.gr είπε...

ΕΙΣ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΑΝΤΑΣ ΕΚΑΛΕΣΕΝ ! πολύ ωραίον και σωστό με πολύ απλή και Θεάρεστη λύση ! άς επιστρέψουμε όλοι εις την πρό του 1920-1924 κατάσταση της Εκκλησίας , και άς δούμε ποιός πρόσθεσε ή άλλαξε ή αφαίρεσε οτιδήποτε , και όποιος το έκανε ας αναθεματίσει κάθε προσθήκη αλλαγή αφαίρεση ,και τους πρωτεργάτες των αλλαγών αυτών , και ας γυρίσουμε σε ότι πίστευε και εφάρμοζε η τότε ΕΚΚΛΗΣΙΑ και αμέσως επέρχεται η ευλογημένη ένωση σύμφωνα με ότι προβλέπουν οι Ιεροί Κανόνες !
ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙ ΕΝΩΣΕΩΣ ΠΡΟΣ ΙΑΣΙΝ ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΩΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΙΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
https://xristianorthodoxipisti.blogspot.com/2016/03/blog-post_97.html?spref=bl

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 2 Ιουνίου 2022 - 10:11 π.μ.

Ὁ γνωστός Κανονολόγος Καθηγητής τοῦ ΑΠΘ κ. Κυριάκος Κυριαζόπουλος ἔγραψε τότε γνωμάτευσιν, εἰς τήν ὁποίαν λέγει ὅτι ὁ ἀφορισμός εἶναι ἔγκυρος. Βλ.

https://www.pentapostagma.gr/ekklisia/6944130_einai-egkyros-o-aforismos-toy-ambrosioy-kata-mitsotaki-kerameos-kai-hardialia

Τά ἀντίθετα ἰσχυρίσθησαν κάποια ἄτομα, ὅπως ὁ «ἐπίσκοπος» Πειραιῶς, ἀλλά οὐδένα ἔπεισαν, δεδομένου ὅτι ἡ κρίσις των δέν εἶναι ἀντικειμενική, ἐφόσον λειτουργοῦν ὡς στυλοβάται τοῦ ἁμαρτωλοῦ συστήματος, ἐκκλησιαστικοῦ τε καί πολιτικοῦ.

ΧΑΡΙΛΑΟΣ είπε...

Αγαπητέ κ.Κωνσταντίνε,
χρόνια σας πολλά για την ονομαστική σας εορτή ,και περαστικά σας.

Εάν μπορείτε,δημοσιεύστε το παρακάτω.
Ευχαριστώ.


<<...έως του παλαιού των ημερών έφθασε...>>
<< ...και εκάθισεν εκ δεξιών του Θεού..>>
Η Αγία Ζ΄Οικουμενική Σύνοδος όρισε, ρητώς και κατηγορηματικώς,να εικονίζονται οι ΕΚΒΑΣΕΙΣ των προφητικών οράσεων.[Πρακτικά Συνόδων.Τόμος Γ΄,σελ.370.]
Με την Άνάληψη του Κυρίου,εκπληρώθηκε σε μεγάλο βαθμό η Προφητεία του Προφήτου Δανιήλ,που λέει:<<...ιδού μετά των νεφελών του ουρανού ως υιός ανθρώπου ερχόμενος ην και έως του παλαιού των ημερών έφθασε και ενώπιον αυτού προσηνέχθη...>[Δαν.Ζ΄,13]
Η ίδια η Αγία Γραφή ερμηνεύει τα κείμενά της,εξ΄ού και τα λόγια του Κυρίου : << οτι εγώ πρός τον Πατέρα μου πορεύομαι.>>[Ιωαν.Ιδ,12] τα οποία αναφέρονται στην Ανάληψή του και στην εκπλήρωση της Προφητείας του Δανιήλ.
.
Η φράσις << ... και εκάθισεν εκ δεξιών του Θεού...>> που αναφέρεται στο Ευαγγέλιο για την Ανάληψη του Κυρίου, δέν έχει καμμία απολύτως σχέση με τις ιδεοληψίες και τις αιρετικές θεωρίες περί εικόνος Θεού γέροντος, ή περί εικόνος Αγίας Τριάδος, ή εικόνος συνθρόνου κτλ.
Είναι σαφές ότι το συγκεκριμένο απόσπασμα εκπληρώθηκε κατά την στιγμή της Αναλήψεως του Χριστού, όταν ο Κύριος πάνω σε << νεφέλη κούφη >>[Ησ.19,1.] αναλαμβάνετο είς τους Ουρανούς.
Ο Μ.Βασίλειος διερμηνεύοντας τα σχετικά ευαγγελικά λόγια, αναφέρει: << ...και ο Στέφανος είδε τον Ιησούν να ίσταται είς τα δεξιά του Πατρός,και ο Παύλος κινούμενος υπό του Αγίου Πνεύματος βεβαιώνει περί Χριστού ότι ευρίσκεται είς τα δεξιά του Θεού,και ο Πατήρ λέγει ,κάθισε εκ δεξιών μου...Η εκ δεξιών δε θέσις δηλώνει την ΟΜΟΤΙΜΙΑΝ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣ.>>ΕΠΕ 10.σελ.315.
Και πάλιν :<< ...εφ'όσον βεβαίως δεν κατανοεί κανείς την εκ δεξιών καθέδραν και τον κόλπον ΥΠΟ ΣΑΡΚΙΚΗΝ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΗΝ ΕΝΝΟΙΑΝ,είς τρόπον ώστε και να προσδιορίζη τον Θεόν τοπικώς και να ΠΡΟΣΔΙΔΗ ΣΧΗΜΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΗΝ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΗΝ ΘΕΣΙΝ,τα οποία ευρίσκονται πολυ μακράν της εννοίας του απλού και απείρου και ΑΣΩΜΑΤΟΥ ΟΝΤΟΣ.>>Αυτόθι,σελ.313
Και ξανά:<< Διότι το δεξιόν...δηλώνει ΣΧΕΣΙΝ ΙΣΟΤΗΤΟΣ,ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΛΕΙΦΘΗ ΣΩΜΑΤΙΚΏΣ ΤΟ ΔΕΞΙΟΝ,ΔΙΟΤΙ ΕΤΣΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΡΙΣΤΕΡΟΝ,αλλά απλώς ο λόγος παριστά με τα τίμια ονόματα της προσεδρείας ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗΝ ΠΡΟΝ ΤΟΝ ΥΙΟΝ ΤΙΜΗΝ.>>Αυτόθι,σελ.311

ΚΑΤΑΚΟΜΒΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ είπε...


1. Ανώνυμε αυτό λύνει την απορία σου
Κατά Ματθαίον η
Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὅσα ἐὰν δήσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται δεδεμένα ἐν τῷ οὐρανῷ, καὶ ὅσα ἐὰν λύσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται λελυμένα ἐν τῷ οὐρανῷ.

2. Ενωση κατα Θεον δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. Ξέρεις γιατί;; Αμετανοησία εστιν ο λόγος. Ολοι θέλουν να δεχτούν οι άλλοι τις πλάνες τους και τους ιερόσυλους τους, ως αγίους. Κλπ κλπ

3. Ετη πολλά Κων/νε υγεία και σωτηρία ( εστειλα μειλ απο την αρχή της ανακοίνωσης περι ανασστολής )



ΥΣ
ο κορονοιος και τα συμπαρομαρτούντα μονο τυχαία δεν ηρθαν
ηδη το 99% ειναι στην ταξη των ανιερων καθως εχουν αιμα στα χερια τους για την ευλογία ( θανατους παρενεργειες ) των εμβολιων και για ενα σωρο αλλους λογους οπως η ευλογια του σοδομισμού. Αυτα αρκουν προς ωρας

Δεν ανοιγω κουβέντα με κανέναν, Βαρεθηκα σιχαθηκα κουράστηκα και δεν εχω μοναδες για ιντερνετ
Ο καθείς ας πορευτεί κατά τον δαίμονα εαυτού ( η συνείδηση οπως ελεγαν και οι αρχαίοι )

Ελάχιστος αδελφός είπε...

Χρόνια Πολλά και Ευλογημένα αδελφέ Κωνσταντίνε ο Χριστός μας να σου χαρίζει το δώρο της υγείας και σε όλους μας την Χάρη Του και Τον φωτισμό Του για να πορευόμαστε τον δρόμο του δικού Του Θελήματος(Πολυμενόπουλος Διονύσιος Πάτρα)

Silver είπε...

Αδελφέ μου Διονύσιε σε ευχαριστώ πολύ για τις πολύτιμες ευχές σου!

Αν και δεν μπορώ να εκφράσω τα αισθήματά μου ένεκα μικρής γυμνασιακής μόρφωσης αλλά με την βεβαιότητα ότι ο Κύριός μας αναπληρώνει τα υστερήματά μου στις καρδιές όλων σας που είχα γνωρίσει χρόνια πριν στον "Ορθόδοξο Τύπο", (Διονύσιος Πολυμενόπουλος, Δημήτριος Χατζηνικολάου, Κυπριανός Χριστοδουλίδης, Μαρίνος Ριτσούδης, Αθανάσιος Σακαρέλλος), θέλω για μια φορά δημόσια να ευχαριστήσω τον Κύριο, την Κυρία Θεοτόκο μας και τον Άγιο Νικόλαο, για αυτή τη "σύμπτωση" να βρεθούμε όλοι εδώ να σας γνωρίσω από κοντά στο ιστολόγιο της "Ορθ. Φωνής" !

Μέγας είσαι Κύριε και θαυμαστά τα έργα Σου!!!

Πολυμενόπουλος Διονύσιος είπε...

Αδελφέ Κωνσταντίνε, τώρα με γύρισες χρόνια πίσω στον "Όρθόδοξο Τύπο" και μαζί με αυτή μου την ανάμνηση την πηγή και την πνευματική ρίζα που μας έσπειρε την Ορθοδοξία στην καρδιά μας και το αντιοικουμενιστικό φρόνημα, Τον Πατέρα Χαράλαμπο Βασιλόπουλο και ολους τους άλλους συνεργάτες. Χαίρομαι που μου γράφεις ότι και εσύ πέρασες από αυτό το σχολείο Ορθοδοξίας. Πρόσωπα ακομη θυμάμαι ,ονόματα όμως και επίθετα εχω ξεχάσει πολλά. Ο σπόρος που σπάρθηκε εκεί καθώς και σε άλλες προσπάθειες κάρπισε σε πολλές καρδιές μεταγενέστερων αδελφών μας και κάποια στιγμή από αυτόν τον σπόρο η Εκκλησία μας θα ελευθερωθεί από την αιχμαλωσία των νεωτεριστών, Οικουμενιστών, νεοπατερικων κ.λ.π. " ζιζανίων". Η Ορθοδοξία Νίκησε και πάλι θα νικήσει το Σκότος των Αιρέσεων