π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς: Συνοπτική διδασκαλία του Οσίου Θεοδώρου του Στουδίτου δια το Σχίσμα.

1. Η Εκκλησία είναι μία και δεν σχίζεται. 
2. Όσοι έχουν διεστραμμένη πίστι και ζωή αποκόπτονται και απομακρύνονται αυτομάτως από την Εκκλησία, όπως από τον παράλιο βράχο τα αφρίζοντα κύματα.
3. Αποκόπτονται από την Εκκλησία και όσοι ακολουθούν τους ποιμένας και επισκόπους, οι οποῖοι έχουν αιρετικά φρονήματα. 
----------------------------------

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
«3. Αποκόπτονται από την Εκκλησία και όσοι ακολουθούν τους ποιμένας και επισκόπους, οι οποῖοι έχουν αιρετικά φρονήματα.»

Αὐτός καί οἱ ὑπόλοιποι εὔκολοι ἀφορισμοί τοῦ π. Ε.Τ. περί «αὐτομάτου ἀπωλείας τῆς Χάριτος» συνιστοῦν τόν γνωστόν Ματθαιϊσμόν. Ἔχει ἀποδειχθῆ ὅτι εἶναι τό πλέον ἀποτελεσματικόν ἐργαλεῖον τοῦ Σατανᾶ νά διαιρῇ τούς Ὀρθοδόξους. Ἐπί τοῦ θέματος αὐτοῦ ὁ Ἅγιος Νικόδημος Ἁγιορείτης εἰς τήν ὑποσημείωσιν 2 τοῦ 3ου Ἀποστολικοῦ Κανόνος γράφει: "Πρέπει νά ἠξεύρωμεν, ὅτι τά ἐπιτίμια ὁποῦ διορίζουν οἱ Κανόνες, ἤγουν τό, καθαιρείσθω, τό, ἀφοριζέσθω, καί τό, ἀνάθεμα ἔστω. Αὐτά, κατά τήν γραμματικήν τέχνην, εἶναι γ.' προσώπου προστακτικοῦ, μή παρόντος. Εἰς τό ὁποῖον διά νά μεταδοθῇ ἡ προσταγή αὐτή, ἐξ ἀνάγκης χρειάζεται νά ᾖναι β᾿. πρόσωπον παρόν. Τό ἐξηγῶ καλλιώτερα. Οἱ κανόνες προστάζουσι τήν σύνοδον τῶν ζώντων Ἐπισκόπων, νά καθαίρουν τούς ἱερεῖς, ἤ νά ἀφορίζουν, ἤ νά ἀναθεματίζουν τούς λαϊκούς, ὁποῦ παραβαίνουν τούς κανόνας. Ὅμως, ἄν ἡ σύνοδος δέν ἐνεργήσῃ ἐμπράκτως τήν καθαίρεσιν τῶν ἱερέων, ἤ τόν ἀφορισμόν, ἤ ἀναθεματισμόν τῶν λαϊκῶν, οἱ ἱερεῖς αὐτοί καί οἱ λαϊκοί οὔτε καθῃρημένοι εἶναι ἐνεργείᾳ, οὔτε ἀφωρισμένοι ἤ ἀναθεματισμένοι. Ὑπόδικοι ὅμως, ἐδῶ μέν εἰς τήν καθαίρεσιν καί ἀφορισμόν ἤ ἀναθεματισμόν, ἐκεῖ δέ εἰς τήν θείαν δίκην."

Ἕως ὅτου, λοιπόν, γίνῃ Ὀρθόδοξος Σύνοδος, ἡ ὁποία θά καθαιρέσῃ καί θά ἀναθεματίσῃ τούς σχισματο-αιρετικούς, αὐτοί θά τελοῦν ὑπό τόν χαρακτηρισμόν "ἐν δυνάμει" σχισματο-αιρετικοί. Ἐν ἐνεργείᾳ εἶναι μόνον οἱ κεκριμένοι ὑπό Συνόδου. Ὁ λόγος, βεβαίως, γιά νεοφανεῖς αἱρέσεις καί σχίσματα. Γιά κάποιον πού προσχωρεῖ φανερά στόν Παπισμόν, πού εἶναι κεκριμένη αἵρεσις, δέν ἀπαιτεῖται Σύνοδος διά νά τόν καταδικάσῃ, εἶναι αὐτοκατάκριτος. Οἱ ἐξ Ὀρθοδόξων Οἰκουμενισταί, ἄν καί ὁ Οἰκουμενισμός στεγάζει ἤδη πολλές καταδικασμένες αἱρέσεις, ἐντούτοις στά φανερά ὑποδύονται τούς Ὀρθοδόξους πού μέ περισσήν «ἀγάπην» «δίδουν τήν μαρτυρίαν τῆς Ὀρθοδοξίας» στούς «διαλόγους μετά τῶν ἑτεροδόξων». Ἐπισήμως, δέν ἔχουν προσχωρήσει εἰς καμμίαν αἵρεσιν. Ἀκόμη καί τό ὄντως αἱρετικόν κείμενον τοῦ Κολυμβαρίου εἶναι ἐπαρκῶς καμουφλαρισμένον, ὥστε μόνον οἱ εἰδήμονες ν' ἀντιλαμβάνωνται τί ἀκριβῶς λέγει: «Ἡ Ὀρθόδος Ἐκκλησία ἀναγνωρίζει τήν ἱστορικήν ὀνομασίαν τῶν ἑτεροδόξων ἐκκλησιῶν». Ἐν συμπεράσματι, ἡ ἀποτείχισις ἀπό τούς ἀκρίτους αὐτούς αἱρετικούς εἶναι ὑποχρεωτική, ἀλλά, ἐφόσον δέν ἔχουν εἰσέτι καθαιρεθῆ ὑπό Συνόδου, τά μυστήριά των δέν εἶναι ἄκυρα, ἄν καί ὅσοι ἐν γνώσει συμμετέχουν εἰς αὐτά δέν λαμβάνουν εὐλογίαν, ἀλλά κατάκρισιν!

-----------------------------------------
Ανώνυμος είπε...
Ο ΚΑΤΑ ΤΟΝ 15ο ΚΑΝΟΝΑ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΨΕΥΤΟΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΨΕΥΤΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ
Ας υποθέσουμε ότι ο 15ος κανόνας είναι προαιρετικός και μερικοί Επίσκοποι δικαιωματικά έχουν αποτειχισθεί, εφαρμόζοντας κανονικώς, διακοπή κοινωνίας και παύση μνημόνευσης. Υπάρχει δηλαδή μεταξύ των αιρετικών ψευτοεπισκόπων και των Ορθοδόξων αληθινών Επισκόπων που νομίμως αποτειχίσθηκαν, Εκκλησιαστικό Σχίσμα. Μήπως οι Άγιοι των Οικουμενικών Συνόδων, θεωρούν ότι μετά απ αυτό το σχίσμα, και οι μεν και οι δε, εξακολουθούν να είναι Ορθόδοξοι??? Μήπως οι Άγιοι θεωρούν και διδάσκουν ότι η Εκκλησία του Χριστού μπορεί να υπάρχει και να πορεύεται κομματιασμένη??? Μήπως έχει ο Κύριος δύο σώματα δηλαδή δύο Εκκλησίες χωρισμένες και ξένες μεταξύ τους??? Μήπως ο Μέγας Φώτιος δια του 15ου Ιερού Κανόνος, προτρέπει να δημιουργηθεί μία Ορθόδοξη Εκκλησία με δύο η περισσότερα αντίθετα και αντιμαχόμενα Ορθόδοξα σώματα που θα αλληλοκαθαιρούνται και θα αλληλοαναθεματίζονται???

4. Η αποκήρυξις όλων των αιρέσεων και η πλήρης αποδοχή των όρων και κανόνων των εγκεκριμένων οικουμενικών και τοπικών συνόδων, αποτελεί απόδειξι του ότι κάποιος ανήκει στην Εκκλησία.
5. Η ένστασις και αποτείχισις από τους κακώς φρονούντας επισκόπους δεν είναι σχίσμα από την Εκκλησία, αλλά αποφυγή σχισμάτων και επικράτησις της αληθείας. 
6. Οι έχοντες διεστραμμένη και αιρετική πίστι δεν αποτελούν μέλη της Εκκλησίας, έστω και αν είναι επίσκοποι και σύνοδοι.
7. Όποιος υποπέση σε σχίσμα, υπό την έννοια που προαναφέρθηκε, και παρασύρη και άλλους σ' αυτό, δεν σώζεται έστω και αν έχει επιτελέσει το έργο του Προδρόμου Ιωάννου, αν δεν διορθωθή. 

38 σχόλια:

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

«3. Αποκόπτονται από την Εκκλησία και όσοι ακολουθούν τους ποιμένας και επισκόπους, οι οποῖοι έχουν αιρετικά φρονήματα.»

Αὐτός καί οἱ ὑπόλοιποι εὔκολοι ἀφορισμοί τοῦ π. Ε.Τ. περί «αὐτομάτου ἀπωλείας τῆς Χάριτος» συνιστοῦν τόν γνωστόν Ματθαιϊσμόν. Ἔχει ἀποδειχθῆ ὅτι εἶναι τό πλέον ἀποτελεσματικόν ἐργαλεῖον τοῦ Σατανᾶ νά διαιρῇ τούς Ὀρθοδόξους. Ἐπί τοῦ θέματος αὐτοῦ ὁ Ἅγιος Νικόδημος Ἁγιορείτης εἰς τήν ὑποσημείωσιν 2 τοῦ 3ου Ἀποστολικοῦ Κανόνος γράφει: "Πρέπει νά ἠξεύρωμεν, ὅτι τά ἐπιτίμια ὁποῦ διορίζουν οἱ Κανόνες, ἤγουν τό, καθαιρείσθω, τό, ἀφοριζέσθω, καί τό, ἀνάθεμα ἔστω. Αὐτά, κατά τήν γραμματικήν τέχνην, εἶναι γ.' προσώπου προστακτικοῦ, μή παρόντος. Εἰς τό ὁποῖον διά νά μεταδοθῇ ἡ προσταγή αὐτή, ἐξ ἀνάγκης χρειάζεται νά ᾖναι β᾿. πρόσωπον παρόν. Τό ἐξηγῶ καλλιώτερα. Οἱ κανόνες προστάζουσι τήν σύνοδον τῶν ζώντων Ἐπισκόπων, νά καθαίρουν τούς ἱερεῖς, ἤ νά ἀφορίζουν, ἤ νά ἀναθεματίζουν τούς λαϊκούς, ὁποῦ παραβαίνουν τούς κανόνας. Ὅμως, ἄν ἡ σύνοδος δέν ἐνεργήσῃ ἐμπράκτως τήν καθαίρεσιν τῶν ἱερέων, ἤ τόν ἀφορισμόν, ἤ ἀναθεματισμόν τῶν λαϊκῶν, οἱ ἱερεῖς αὐτοί καί οἱ λαϊκοί οὔτε καθῃρημένοι εἶναι ἐνεργείᾳ, οὔτε ἀφωρισμένοι ἤ ἀναθεματισμένοι. Ὑπόδικοι ὅμως, ἐδῶ μέν εἰς τήν καθαίρεσιν καί ἀφορισμόν ἤ ἀναθεματισμόν, ἐκεῖ δέ εἰς τήν θείαν δίκην."

Ἕως ὅτου, λοιπόν, γίνῃ Ὀρθόδοξος Σύνοδος, ἡ ὁποία θά καθαιρέσῃ καί θά ἀναθεματίσῃ τούς σχισματο-αιρετικούς, αὐτοί θά τελοῦν ὑπό τόν χαρακτηρισμόν "ἐν δυνάμει" σχισματο-αιρετικοί. Ἐν ἐνεργείᾳ εἶναι μόνον οἱ κεκριμένοι ὑπό Συνόδου. Ὁ λόγος, βεβαίως, γιά νεοφανεῖς αἱρέσεις καί σχίσματα. Γιά κάποιον πού προσχωρεῖ φανερά στόν Παπισμόν, πού εἶναι κεκριμένη αἵρεσις, δέν ἀπαιτεῖται Σύνοδος διά νά τόν καταδικάσῃ, εἶναι αὐτοκατάκριτος. Οἱ ἐξ Ὀρθοδόξων Οἰκουμενισταί, ἄν καί ὁ Οἰκουμενισμός στεγάζει ἤδη πολλές καταδικασμένες αἱρέσεις, ἐντούτοις στά φανερά ὑποδύονται τούς Ὀρθοδόξους πού μέ περισσήν «ἀγάπην» «δίδουν τήν μαρτυρίαν τῆς Ὀρθοδοξίας» στούς «διαλόγους μετά τῶν ἑτεροδόξων». Ἐπισήμως, δέν ἔχουν προσχωρήσει εἰς καμμίαν αἵρεσιν. Ἀκόμη καί τό ὄντως αἱρετικόν κείμενον τοῦ Κολυμβαρίου εἶναι ἐπαρκῶς καμουφλαρισμένον, ὥστε μόνον οἱ εἰδήμονες ν' ἀντιλαμβάνωνται τί ἀκριβῶς λέγει: «Ἡ Ὀρθόδος Ἐκκλησία ἀναγνωρίζει τήν ἱστορικήν ὀνομασίαν τῶν ἑτεροδόξων ἐκκλησιῶν». Ἐν συμπεράσματι, ἡ ἀποτείχισις ἀπό τούς ἀκρίτους αὐτούς αἱρετικούς εἶναι ὑποχρεωτική, ἀλλά, ἐφόσον δέν ἔχουν εἰσέτι καθαιρεθῆ ὑπό Συνόδου, τά μυστήριά των δέν εἶναι ἄκυρα, ἄν καί ὅσοι ἐν γνώσει συμμετέχουν εἰς αὐτά δέν λαμβάνουν εὐλογίαν, ἀλλά κατάκρισιν!

Ανώνυμος είπε...

Αγιομαχικό και βλάσφημο το σχόλιο του Δημήτρη Χατζηνικολάου.Πάει κόντρα στον Άγιο Θεόδωρο τον Στουδίτη που τα διδάσκει αυτά στα κείμενά του.Ο άγιος Νικόδημος δεν είναι Θεός.Όταν ένας λαϊκός,ή ένας κληρικός,ή μια τοπική Σύνοδος,διακόψουν την κοινωνία από τις Ορθόδοξες τοπικές Εκκλησίες,τότε κάνουν σχίσμα.Δεν κάνουν σχίσμα όταν οι Ορθόδοξες τοπικές Εκκλησίες τους καταδικάσουν.Η καταδίκη τους είναι αυτόματη- αυτοαφορίζονται από την Εκκλησία-, δηλαδή είναι ενεργεία σχισματικοί.Η διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας που έκαναν είναι μια ενέργεια που έγινε.Έγινε,δεν θα γίνει αύριο ή μεθαύριο.Εδώ ο άγιος Νικόδημος μιλάει για τις ποινές των Κανόνων και όχι τις ποινές της Αγίας Γραφής(το ανάθεμα του Απ.Παύλου κ.λπ.).Αλλά και για τις ποινές της Αγίας Γραφής να μιλούσε,δεν μας ενδιαφέρει η γνώμη του.Μας ενδιαφέρει η γνώμη του Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτη που βλασφημάει ο Χατζηνικολάου Δημήτριος.Ο άγιος Νικόδημος είναι μικρός μπροστά στην Θεολογία του Θεοδώρου του μιμητή του Προδρόμου και του Χρυσοστόμου.Αυτές οι πλάνες είναι παλαιές αιρέσεις του καινοτόμου Χρυσοστόμου Καβουρίδη.Ένας Οικονομολόγος πάει να διδάξει Θεολογία στον Στουδίτη Θεόδωρο.Αυτό είναι μεγάλο θράσος.Κρίμα στον άνθρωπο που μας λέει ότι ο Βαρθολομαίος και ο Ζηζιούλας βαπτίζουν Ορθόδοξα και είναι εντός Εκκλησίας.Τραγέλαφος οικουμενιστικός.Όποιος βλασφημάει την διδασκαλία του Αγίου Θεοδώρου,βλκασφημάει την Αγία Γραφή και τον Μέγα Βασίλειο.Αίσχος!

Ανώνυμος είπε...

ΠΛΑΝΕΜΕΝΟ ΠΟΛΥ το σχόλιο του παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου!!!

Πάρα πολύ πλανεμένο!

Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς είναι εναντίον των παλαιοημερολογίτικων ΣΧΙΣΜΑΤΩΝ!


Αντισχιματικός και Αντιαιρετικός

Ανώνυμος είπε...

Τώρα που διαβάζω καλύτερα το σχόλιο του Δ. Χατζηνικολάου, βλέπω ότι αυτός έχει το δίκαιο και όχι ο ανώνυμος 9:01 μ.μ.

Το μόνο λάθος του κ. Δ. Χατζηνικολάου είναι στα λόγια του για την υποχρεωτική αποτείχιση.

Λάθος. Η αποτείχιση είναι προαιρετική!

Αντισχιματικός και Αντιαιρετικός


Ανώνυμος είπε...

Τώρα που διαβάζω καλύτερα το σχόλιο του Δ. Χατζηνικολάου, βλέπω ότι αυτός έχει το δίκαιο και όχι ο ανώνυμος 9:01 μ.μ.

Το μόνο λάθος του κ. Δ. Χατζηνικολάου είναι στα λόγια του για την υποχρεωτική αποτείχιση.

Λάθος. Η αποτείχιση είναι προαιρετική!

Ο ιε' Κανόνας είναι προαιρετικός!


Αντισχιματικός και Αντιαιρετικός

Ανώνυμος είπε...

Ο ΚΑΤΑ ΤΟΝ 15ο ΚΑΝΟΝΑ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΨΕΥΤΟΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΨΕΥΤΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ
Ας υποθέσουμε ότι ο 15ος κανόνας είναι προαιρετικός και μερικοί Επίσκοποι δικαιωματικά έχουν αποτειχισθεί, εφαρμόζοντας κανονικώς, διακοπή κοινωνίας και παύση μνημόνευσης. Υπάρχει δηλαδή μεταξύ των αιρετικών ψευτοεπισκόπων και των Ορθοδόξων αληθινών Επισκόπων που νομίμως αποτειχίσθηκαν, Εκκλησιαστικό Σχίσμα.
Μήπως οι Άγιοι των Οικουμενικών Συνόδων, θεωρούν ότι μετά απ αυτό το σχίσμα, και οι μεν και οι δε, εξακολουθούν να είναι Ορθόδοξοι???
Μήπως οι Άγιοι θεωρούν και διδάσκουν ότι η Εκκλησία του Χριστού μπορεί να υπάρχει και να πορεύεται κομματιασμένη???
Μήπως έχει ο Κύριος δύο σώματα δηλαδή δύο Εκκλησίες χωρισμένες και ξένες μεταξύ τους???
Μήπως ο Μέγας Φώτιος δια του 15ου Ιερού Κανόνος, προτρέπει να δημιουργηθεί μία Ορθόδοξη Εκκλησία με δύο η περισσότερα αντίθετα και αντιμαχόμενα Ορθόδοξα σώματα που θα αλληλοκαθαιρούνται και θα αλληλοαναθεματίζονται???

Ανώνυμος είπε...

ΠΛΑΝΕΜΕΝΟ ΠΟΛΥ το σχόλιο του 9:32 π.μ!!!

Πάρα πολύ πλανεμένο!

Λάθος. Η αποτείχιση είναι προαιρετική!

Ο ιε' Κανόνας είναι προαιρετικός!


Αντισχιματικός και Αντιαιρετικός

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ του 9:32
Πράγματι η προαιρετικότητα του 15ου κανόνα είναι μία απάτη. Δημιουργει δύο Εκκλησίες σε ακοινωνησία μεταξύ τους πράγμα άτοπον διότι διασπά την ενότητα αφού ως γνωστόν η Εκκλησία είναι μία και δεν διαιρείται. Δέν μπορεί να είναι όλοι ορθόδοξοι και οι μέν και οι δε. Μπράβο στον ανώνυμο σχολιαστή 9:32!!!

Silver είπε...

Ανώνυμος είπε...
ΠΛΑΝΕΜΕΝΟ ΠΟΛΥ το σχόλιο του 9:32 π.μ!!!


Δεν σου είπα θα λες : ΝΟΜΙΖΩ ;

Ανώνυμος είπε...

Ο,τι θέλει θα λέει Κώστα.
Εσύ είσαι πλανεμένος, ακούς τον λογισμό σου μόνο και γι' αυτό νομίζεις!

Οι σωστοί Ορθόδοξοι δεν νομίζουν, είναι βέβαιοι!

Ανώνυμος είπε...

Πλανεμένο το σχόλιο του 9:50 μ.μ.

Πάρα πολύ πλανεμένο!

Λάθος. Η αποτείχιση είναι προαιρετική!

Ο ιε' Κανόνας είναι προαιρετικός!


Αντισχιματικός και Αντιαιρετικός

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

@ 21 Δεκεμβρίου 2019 - 9:01 μ.μ. , 22 Δεκεμβρίου 2019 - 9:32 π.μ.

Γιατί ἀρέσκεσθε τόσον πολύ εἰς τήν διαστρέβλωσιν αὐτῶν πού διαβάζετε;

1. Ποῖα χωρία τοῦ Ἁγίου Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου λέγουν αὐτά πού λέγει ὁ π. Ε.Τ.; Ἐξ ὅσων ἔχω διαβάσει ὁ ἴδιος (ἕνα τεράστιον τόμον ἐπιτολῶν τοῦ Ἁγίου καί πάμπολλα βιβλία συγχρόνων Πατέρων πού ἀναφέρονται στόν Ἅγιον, συμπεριλαμβανομένου καί τοῦ βιβλίου τοῦ π. Ε.Τ. γιά τόν Ἅγιον), οὐδέν χωρίον ὑπάρχει πού νά κηρύττῃ τήν «αὐτόματον ἀπώλειαν τῆς Χάριτος», δηλαδή νά λέγῃ ὅτι τά μυστήρια τῶν ἀκρίτων αἱρετικῶν εἶναι ἄκυρα! Ἄρα ἤ ἐμεῖς ὅλοι δέν διαβάσαμε ἐπαρκῶς καί ὀρθῶς τόν Ἅγιον ἤ τά ὡς ἄνω συμπεράσματα τοῦ π. Ε.Τ. εἶναι δικά του καί ὄχι τοῦ Ἁγίου. Ἐμπρός, λοιπόν, παρουσιᾶστε αὐτά τά χωρία τοῦ Ἁγίου, διά νά ἀποδείξετε ὅτι σφάλλω. Ἐάν δέν τό κάνετε, τότε θά εἶσθε ἀερολόγοι καί συκοφάνται! Ἰδού ἡ Ρόδος ἰδού καί τό πήδημα!

2. Γιατί συγχέετε τόν 15ον τῆς ΑΒ, πού ἀφορᾶ τήν ἀποτείχισιν ἀπό κάποιον ψευδεπίσκοπον πού κηρύττει φανερά κατεγνωσμένην αἵρεσιν, μέ τό θέμα τῶν ἐγκύρων-ἀκύρων μυστηρίων; Τά δύο θέματα συνδέονται μέν, ἀλλά δέν ταυτίζονται. Ἡ ἀποτείχισις εἶναι ὑποχρεωτική, ὅπως ἐπιτάσσει ὁ 15ος Κανών τῆς ΑΒ, ἑρμηνευόμενος ὑπό τῶν γνωστῶν Κανονολόγων Βαλσαμῶνος καί Μίλας, καί βεβαίως ὅπως ἐπιτάσσουν ὅλες οἱ Γραφές καί ὅλοι οἱ Πατέρες, τόσον μέ τήν διδασκαλίαν των ὅσον καί μέ τό παράδειγμά των. Μέχρις ὅτου καθαιρεθῇ ὁ ψευδεπίσκοπος ὑπό Συνόδου, ὅμως, τά μυστήρια πού τελεῖ εἶναι ἔγκυρα. Αὐτοί πού κοινωνοῦν μαζί του, ὅμως, ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ ὅτι εἶναι αἱρετικός, δέν λαμβάνουν εὐλογίαν, ἀλλά κατάκρισιν.

3. Μέχρις ὅτου γίνῃ Ὀρθόδοξος Σύνοδος, δέν ὁμιλοῦμε γιά «δύο Ἐκκλησίες» (ἄπαγε τῆς βλασφημίας!), ἀλλά, ἄν θέλουμε νά εἴμεθα ἀκριβεῖς, ὁμιλοῦμε γιά «δυνάμει σχίσμα» καί «δυνάμει αἵρεσιν», ἐκτός βεβαίως ἐάν ἡ φανερά κηρυσσομένη αἵρεσις εἶναι ἤδη καταδεδικασμένη ὑπό τῶν Πατέρων, ὁπότε ὁμιλοῦμε γιά «ἐνεργείᾳ σχίσμα» καί «ἐνεργείᾳ αἵρεσιν». Ἐάν, π.χ., ὁ ψευδεπίσκοπος κηρύττῃ φανερά ὅτι ὁ Παπισμός, ὁ Ἰεχωβιτισμός κ.λπ. εἶναι ἡ σωστή πίστις καί ὄχι ἡ Ὀρθοδοξία, τότε αὐτό ἀσφαλῶς ἰσοδυναμεῖ μέ τήν ἔνταξίν του εἰς τήν ἀντίστοιχον καταδεδικασμένην αἵρεσιν καί ἄρα ὅλες οἱ «ἱεροπραξίες» του εἶναι ἄκυρες. Τίς ἔννοιες «δυνάμει» καί «ἐνεργείᾳ» δέν τίς εἰσήγαγε ὁ Ἅγιος πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος, ἀλλά, ἐξ ὅσων γνωρίζω, οἱ «Ἅγιοι Κολλυβᾶδες» (18ος αἰών).

Σταύρος Τ. είπε...

Bλέπουμε 2 αντίθετες απόψεις στα σχολια, με την αλήθεια να είναι στην μέση
Ο κ. Χατζηνικολάου καλά το οριοθετεί, απλά δεν βλεπει τις ξεκάθαρες αποδοχές κατεγνωσμενων αιρεσεων, εδώ και δεκαετίες, άσχετα αν στο Κολυμπαρι έγιναν αυτές πιο συγκεκαλυμένα, αλλά και πάλι είναι αιρετικό να ομιλείς για "ετερόδοξες Εκκλησίες". Από τον Αθηναγόρα, τον Δημήτριο που συνέχισε στο ίδιο μήκος κύματος, τον Βαρθολομαίο που αναθεμάτισε τους Αγιους μας και μνημονευε τον Παπα στην Κωνσταντινουπολη το 2006
https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=km-RVVG7HpQ&feature=emb_title
τα αντικανονικά του πρώην Αρχιεπισκόπου της κρατούσας Χριστόδουλου, στις σχεσεις με Παπικούς (κι όχι μόνο..) που τον οριζαν υπό καθαίρεση
Αλλά και τις θριαμβευτικες υποδοχες σχεδόν όλων των Μητροπολιτών της κρατούσας (1-2 θα ήτανε η εξαίρεση) στον Βαρθολομαιο = αποδοχή του έργου του
Στο Σαμπεζυ έγινε ενωση με μονοφυσίτες κι η Συνοδος της κρατούσας την αποδεχτηκε, καθως μετα το στριβειν δια της επιτροπης, η οποία εκανε 4 ολοκληρα χρονια να βγαλει πορισμα, δεν καταδικασε την ενωση
Και σε ζωντανη μεταδοση από tv ειδαν οι Ελληνες τον Παπα στην Κωνσταντινουπολη τελη 2014, αργοτερα να συμπροσευχεται στην Λεσβο κ.τ.λ. Τον είδανε όχι μόνο στην κρατική ΕΡΤ, αλλά το "μεγάλο" γεγονός έπαιξε σε όλα τα κανάλια π.χ. εδώ
https://www.youtube.com/watch?v=fnIorz2PAfk
Όχι μόνο λοιπόν δεν εγιναν συγκεκαλλυμένα, αλλά ήτανε λίαν αποκαλυπτικά
Εν Συνολο λοιπον (Συνοδικως) και αδιαμφισβήτητα, αποδεχτηκαν κατεγνωσμενες αιρεσεις και για αυτό απεκοπησαν, όπως απεκόπησαν οι Παπικοί ενώ η πρωτη Πανορθοδοξη που τους καταδικασε στο συνολο τους εγινε πολύ αργοτερα, το 1484, κι όχι επί τούτω, αλλά για άλλους λόγους...


Ανώνυμος είπε...

Τα λάθη στο σχόλιο 12:41 μ.μ. του κ. Δ. Χατζηνικολάου είναι.

Α. Οτι νομίζει ότι η αποτείχιση είναι υποχρεωτική.

Β. Οτι μιλάει για εν δυνάμει και ενεργεία Σχίσμα και για εν δυνάμει και ενεργεία Αίρεση, πράγματα πρωτάκουστα!

Αντισχιματικός και Αντιαιρετικός

Σταύρος Τ. είπε...

Η άλλη αποψη μας λέει :
Εδώ ο άγιος Νικόδημος μιλάει για τις ποινές των Κανόνων και όχι τις ποινές της Αγίας Γραφής(το ανάθεμα του Απ.Παύλου κ.λπ.).Αλλά και για τις ποινές της Αγίας Γραφής να μιλούσε,δεν μας ενδιαφέρει η γνώμη του
Γνωρίζουνε άραγε οι τοιούτοι τι σημαίνει ανάθεμα (άνω θέτω = στην κρίση του Κυρίου) και πως οι Αγιοι αναθεματίζουνε και για πολυ μικρα παραπτώματα ;
Δεκαδες παραδείγματα μπορουνε να αναφερθούνε από την Εκκλησιαστικη Ιατορια για το ατοπο αυτης της θεσεως.
π.χ.
Ο Πατριάρχης Κων/λεως Ιωακειμ δημοσιως κηρυξε Οικουμενισμο το 1902 κι αργοτερα ευλογησε το Αγιο Μυρο το 1912 κι εκανε πληθος χειροτονιων
Αν ήτανε έτσι η Εκκλησια δεν θα υπηρχε εδώ κι αιωνες

Ο μόνος που βγαινει λαδι είναι ο π. Ευθυμιος Τρικαμηνας, ο οποίος άλλοτε διδασκε αυτά τα υπερζηλωτικα και σημερα δεχεται εγκυρα τα Μυστηρια των Οικουμενιστων, βλασφημώντας (σύμφωνα με τον άνω σχολιαστή) την διδασκαλία του αγαπημένου του Αγίου Θεοδώρου Στουδίτου,
http://scripta---manent.blogspot.com/2019/12/httpsierapostoles.html

Ας τους προβληματίσει τουλάχιστον, το ότι φτάνουνε να εκστομίσουνε τέτοια θλιβερα για τον Άγιο Νικόδημο, τον κανονιολόγο της Εκκλησίας, προφανώς εντεταλμένο υπό του Κυρίου προς τούτο κι όχι υπό ανθρώπων. Καθώς δεν τους βολεύουνε τα λεγόμενά του και στο ημερολογιακό θέμα...

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλό το σημείο του πρώτου σχολίου του κ. Δ. Χατζηνικολάου.

"Ἀκόμη καί τό ὄντως αἱρετικόν κείμενον τοῦ Κολυμβαρίου εἶναι ἐπαρκῶς καμουφλαρισμένον, ὥστε μόνον οἱ εἰδήμονες ν' ἀντιλαμβάνωνται τί ἀκριβῶς λέγει: «Ἡ Ὀρθόδος Ἐκκλησία ἀναγνωρίζει τήν ἱστορικήν ὀνομασίαν τῶν ἑτεροδόξων ἐκκλησιῶν»."

Αυτή είναι η αλήθεια!

Αντισχιματικός και Αντιαιρετικός

Σταύρος Τ. είπε...

Γραφει επίσης εκείνος ο σχολιαστής :
Μήπως οι Άγιοι θεωρούν και διδάσκουν ότι η Εκκλησία του Χριστού μπορεί να υπάρχει και να πορεύεται κομματιασμένη???

Σαφώς και συνέβη αυτό στο Εκκλησιαστικό παρελθόν
π.χ πριν την Α΄Οικουμενική ή την Γ΄Οικουμενική, όπου οι Ορθόδοξοι διέκοπταν κοινωνία ή/και καθαιρούσανε τους αιρετικούς, αλλά τα Μυστήρια τους ακυρωθηκαν μετά την εξέταση της ΝΕΑΣ εκείνης αίρεσης από τις Εκκλησιες εν Ομονοία. Μέχρι τότε ήτανε δηλαδή δυνάμει αιρετικοί
Επαναλαμβάνω, καμία σχέση με τις καταδικασμένες, γνωστές αιρέσεις που ακολουθεί ο Οικουμενισμός

Χάριν των Πιστών λοιπόν, δεν ακυρώνονται έτσι εύκολα τα Μυστηρια (που είναι όμως εις κρίμα και κατάκριμα όταν λαμβάνονται ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ από εκείνον τον "μεμονωμένο" που κηρύττει δημοσίως αίρεση, πριν αυτός καταδικαστεί από την αρμόδια Σύνοδο), αλλά ούτε μένουνε έγκυρα και στο διενεκές, όταν δηλαδή "πέσει" όλη η Σύνοδος.
Δεν θα αξίζανε να μείνουνε έγκυρα απέναντι σε Πιστούς που για άλλα τυρβάζουν, όταν ο Κύριος ζητάει να αποτελεί την πρώτη προτεραιότητά μας

Ανώνυμος είπε...

Η αποτείχιση είναι προαιρετική!!!

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἀγαπητέ μου Σταῦρε, ἐγώ βλέπω καί μάλιστα πεντακάθαρα τίς αἱρετικές δηλώσεις, τίς ἑνώσεις μέ Μονοφυσίτας (1990) καί Παπικούς (1965, 1993) κ.λπ. πού ἔχουν κάνει οἱ Οἰκουμενισταί. Αὐτές, ὅμως, εἶναι πράξεις πού ἔχουν κάνει οἱ ὑψηλόβαθμοι «πατριάρχαι», οἱ ὁποῖες ὅμως δέν ἔχουν περάσει εἰς ὅλους τούς ἐπισκόπους, οὔτε εἰς τούς ἱερεῖς, καί βεβαίως οὔτε εἰς τούς λαϊκούς, ἡ συντριπτική πλειοψηφία τῶν ὁποίων τίς ἀγνοεῖ παντελῶς καί πιστεύουν βαθειά ὅτι εἶναι ὀρθοδοξώτατοι! Εἰς τούς Ναούς των δέν κηρύττονται τά αἱρετικά δόγματα τῶν Μονοφυσιτῶν καί τῶν Παπικῶν, δέν ἑορτάζονται οἱ ἑορτές των, οὔτε οἱ «ἅγιοί» των. Ἀκόμη κι ἐμεῖς οἱ «ψαγμένοι» μόλις τό 2006 μάθαμε ἀπό τό βιβλίον τοῦ Δικηγόρου-Θεολόγου κ. Ἀθ. Σακαρέλλου ὅτι τό 1965 ἔγινεν «ἄρσις τῆς ἀκοινωνησίας» καί ὄχι ἁπλῶς «ἄρσις τῶν ἀναθεμάτων». Ἐκμεταλλευόμενοι τήν παχυλήν αὐτήν ἄγνοιαν τοῦ κοινοῦ, πολλοί «ἐπίσκοποι» «τό παίζουν» ἀκόμη «βράχοι καί λέοντες τῆς Ὀρθοδοξίας»! Ἡ Σύνοδος τοῦ Κολυμβαρίου, ἡ ὁποία γιά τούς «ψαγμένους» εἶναι ὄντως αἱρετική, ἐντούτοις δέν λέγει ὅτι ἀναγνωρίζει τίς ἑτερόδοξες «ἐκκλησίες», ἀλλά μόνον τήν «ἱστορικήν ὀνομασίαν» των! Ὅσον γιά τήν ἐκκλησιαστικότητα πού -- κρίνοντες αὐστηρά -- ὄντως ἀνεγνώρισε στούς ἑτεροδόξους, ἐντούτοις ὑποθέτω ὅτι θά λέγουν ὅτι «χαλαρά» μόνον ἐχρησιμοποίησαν τόν ὅρον «ἐκκλησία», ὅπως γίνεται σέ ὅλα τά ἐπιστημονικά καί μή βιβλία καί ἄρθρα μέ τούς ὅρους «Ρωμαιοκαθολική Ἐκκλησία», «Ἀγγλικανική Ἐκκλησία», «Κοπτική Ἐκκλησία» κ.λπ. Ἄν δέν κάνω λάθος, ἀκόμη καί οἱ Ἅγιοί μας κάμνουν αὐτήν τήν «χαλαρήν» χρῆσιν. Ὑπάρχει, συνεπῶς, μία σύγχυσις, διό καί εἶναι ἀπολύτως ἀπαραίτητος ἡ σύγκλησις Ὀρθοδόξου Συνόδου, ἡ ὁποία μπορεῖ νά γίνῃ μόνον μέ τήν θαυματουργικήν ἐπέμβασιν τοῦ Πηδαλιούχου τῆς Ἐκκλησίας, εἰς τήν ὁποίαν ὁ Βαρθολομαῖος καί οἱ σύν αὐτῷ θά εἶναι ὑπόδικοι, καί ἡ ὁποία θ' ἀκυρώσῃ ὅλες τίς παρανομίες τῶν «ἐπισκόπων» τοῦ νέου καί τοῦ παλαιοῦ, θά καθαιρέσῃ καί θ' ἀναθεματίσῃ τούς ὑπευθύνους κ.λπ. Τό δικόν μας χρέος φθάνει ἕως τήν ἀποτείχισιν καί τήν κήρυξιν τῆς Ἀληθείας, ἔτσι ὥστε ν' ἀφυπνισθοῦν οἱ πιστοί καί νά προκληθῇ Πανορθόδοξος Σύνοδος. Δέν εἶναι στήν δικαιοδοσίαν μας ν' ἀποφασίζουμε πότε καί ἀπό ποιόν «ἔφυγεν ἡ Χάρις».

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο στον κ. Δημήτρη Χατζηνικολάου για το σχόλιο του 2:29 μ.μ.!!!!!!

Αυτό ακριβώς!!

Διαφωνώ όμως στο ότι λέει ότι οι Ορθόδοξοι μητροπολίτες "το παίζουν βράχοι και λέοντες". Δεν μπορούμε να τους αποδώσουμε τέτοια πρόθεση, διότι δεν γνωρίζουμε πώς σκέφθηκαν οι άνθρωποι.

Ανώνυμος είπε...

Πλανεμένο,βλάσφημο,αγιομαχικό και ορθολογιστικό το σχόλιο του Σταύρου Τ.(Τραγέλαφος).
Πολεμάει την άριστη διδασκαλία του Αγίου Θεοδώρου του Στουδίτη χωρίς εντροπή.Γράφει για δυνάμει αιρετικούς χωρίς να γνωρίζει ότι οι Άγιοι Πατέρες δεν ξεχωρίζουν τους αιρετικούς σε δυνάμει και ενεργεία,αλλά ούτε και σε κριμένους και ακρίτους(όπως κάνει και ο Δημήτρης Χατζηνικολάου στο βλάσφημο και αγιομαχικό σχόλιό του).Μετά τα Χριστούγεννα θα υπάρξει κείμενο με τα λόγια του Αγίου Θεοδώρου που λέει καθαρά για αυτόματη αποκοπή των αιρετικών και σχισματικών από το Σώμα του Κυρίου πριν καταδικαστούν αυτοί από Σύνοδο Ορθοδόξων.Πιστεύω,ο Δημήτριος-τότε που θα διαβάσει αυτά τα λόγια του Αγίου Θεοδώρου και καταλάβει την πλάνη του- να μετανοήσει και να ζητήσει δημόσια συγχώρεση από τον Θεό,τον Απ.Παύλο,τον Άγιο Χρυσόστομο,τον Άγιο Θεόδωρο,τον π.Ε.Τρικαμηνά,τους αναγνώστες αυτού του ιστολογίου και τον κ.Κώστα Αργυρακόπουλο.
Ο Σταύρος Τ. είναι αμετανόητος διαστροφέας και διαβολέας.Και μετά από το κείμενο του Αγίου Θεοδώρου- που θα λέει ξεκάθαρα για άκυρα μυστήρια στους αιρετικούς πριν από καταδίκη Συνόδου-θα μας πει ότι ο άγιος γράφει την γνώμη του και κάνει λάθος.Υπάρχουν και αρκετά οικουμενιστικά και βλάσφημα στα σχόλιά του εδώ,αλλά θα απαντηθούν σε λίγο.


Ορθόδοξος αντισχισματοαιρετικός

Σταύρος Τ. είπε...

κ. Δημήτρη ξέρετε πολύ καλά ότι η Πίστη καθορίζεται από τους Επισκόπους κι αυτό το νόημα έχει η μνημόνευση τους ως "ορθοτομουντες τον λόγο της Αληθείας" αλλά κι η διακοπή μνημοσύνου όταν δεν ορθοτομούνε
Καμία δικαιολογία δεν υπάρχει λοιπόν μετά από τόσες δεκαετίες χονδροειδέστατων παραπτωμάτων, με το Κολυμπαρι να ήτανε απλά το (αχνό) κερασάκι στην "τούρτα"
Ακόμα και σε πανελλαδικη τηλεοπτικη μεταδοση γίνανε αυτα, για την ενημέρωση του Ποιμνίου
Δεν μπορούμε να ομιλούμε περί υποχρεωτικής διακοπής μνημόσυνου, αλλά να δικαιολογούμε τους αδικαιολόγητους
Για το Σαμπεζυ υπήρξε πλήθος αντιδράσεων από Ιερό Κλήρο της κρατούσας για πολλά έτη. Πλήθος δημοσιεύσεων, νομίζω και στον Ορθόδοξο τύπο κι από Ιερωμένους με επιρροή, μέσω των οποίων θα γνωστοποιήθηκαν σε πολλούς. Και τελικά η Σύνοδος τους σιώπησε. Ποιά η δικαιολογία λοιπόν για τους καταγγέλοντες που δεν έπραξαν τα δέοντα ;
Ποιά η δικαιολογία των Αγιορειτών Ηγουμένων, όταν αναθεματιστηκαν (δημοσιευση σε εφημερίδες) οι Άγιοι μας και γίνανε και τόσα άλλα ;
Ή μήπως ρώτησε κανεις τους Λατίνους Ιερείς και το Ποιμνιο τους αν συμφωνούνε με το φιλιόκβε, πριν τους αντιμετωπίσουνε οι Αγιοι Πατέρες ως έχοντες άκυρα Μυστηρια, τουλάχιστον από τον 12ο αιώνα ;
Κι ενώ η (ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΗ της πτωσεως που ξεκίνησε το 1009) καταδικη έγινε πολύ αργότερα, το 1484 ;
Δηλαδή δεν χρειαζότανε
Εκεί δεν υπήρχανε μικρά παιδάκια και γέροντες ;
Ή μήπως δεν υπάρχουνε μικρά παιδάκια στους αιρετικούς & αλλόθρησκους ;
Μην επηρεαζόμαστε συναισθηματικά κι έχουμε δυο μέτρα και δυο σταθμά

Σταύρος Τ. είπε...

3.37 με τις βρισιές δεν καταφέρνεις τίποτα, αλλά απλά αποκαλύπτεις το έσωθεν
α) ξεκαθάρισε μας εσύ την αλλοπρόσαλη σταση του π. Ευθυμίου (μιας κι εκείνος έχει εξαφανιστεί, ενώ προ τετραμήνου καταφέρθηκε προσωπικά εναντίον μου) και μετά να είσαι βέβαιος ότι θα ζητήσω συγνώμη πανελληνίως
Όχι μόνο αλλοπρόσαλη, αλλά ο κ. Σηματης ειρωνευότανε κι από πάνω, με θράσος, όσους εχουνε την πρωην θεση του Πνευματικου του, παριστάνοντας τον ανηξερο και τον διακριτικό...τρομάρα σας
όπως θα ζητήσω δημοσίως συγνωμη αν κάποιος μου δείξει Αγιοπατερικά ότι κάνω λάθος σε σοβαρό θέμα π.χ. περί Μυστηρίων

β) Είσαι τόσο ζηλωτάρα που δεν αντιλαμβάνεσαι ότι όχι μόνο δεν θα "υπήρχες" (λόγω Ιωακειμ) αλλά κι αργότερα λόγω Αθηναγόρα και Δημητρίου σύμφωνα με τις θεωρίες σου
Κι αν σε ρωτήσει καποιος ποτε αποτειχιστηκες, θα του πεις το 2000 ή τ0 2005 ή αργότερα και δεν τρέχει τίποτα. Μπροστα στα ταχυδακτυλουργικά του π. Ευθυμίου, σαφώς θα ήτανε μικρότερο το δικό σου
Εχετε πολύ θράσος γενικότερα εκεί πέρα
Το κειμενο του Αγιου Θεοδώρου (δεν το χω ευκαιρο) "ότι πολλάκις επικρατησαν οι αιρετικοι κ.τ.λ. αλλά αν χανότανε η Χάρις σήμερα δεν θα υπήρχε Εκκλησία" το γνωρίζεις ;
αναφέρεται σε ομαδα που ακολουθει ΝΕΑ αιρεση πριν αυτή κριθει
Μέσα στην εμπάθειά σας περιμένετε να ερμηνεύσετε και τους Πατέρες, τρομάρα σας

Ανώνυμος είπε...

Διόρθωση στο σχόλιο του Δ. Χατζηνικολάου.

Το 1965 απο όσο ξέρω έγινε άρση των αναθεμάτων και όχι της ακοινωνησίας.

Ανώνυμος είπε...

Διαφωνώ με τον Σταύρο Τ. ότι ο π. Ε. Τρικαμηνάς έχει θράσος και εμπάθεια.

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἀγαπητέ μου Σταῦρε, δέν γράφω μέ βάσιν συμπάθειες, ἐμπάθειες ἤ ἄλλες σκοπιμότητες, οὔτε μέ δύο μέτρα καί δύο σταθμά, ὅπως μέ κατηγορεῖς, ἀλλά πάντοτε προσπαθῶ, τό κατά δύναμιν, νά ὑπηρετῶ τήν Ἀλήθειαν. Αὐτά πού γράφω τά ἐδιδάχθην ἀπό θεολόγους λογίους μοναχούς καί ἱερεῖς τοῦ π.ἑ. καί τά βρῆκα στά Ἁγιοπατερικά κείμενα πού ἔχω διαβάσει μέχρι τώρα. Χάριν παραδείγματος, σ' ἕν κείμενον τοῦ Ἁγίου Κυρίλλου τοῦ Καζάν (+1937), τό ὁποῖον μετέφρασα πρό καιροῦ ἀπό τήν Ἀγγλικήν, κατόπιν παρακλήσεως τοῦ κ. Ν. Μάννη, ὁ Ἅγιος λέγει τά ἑξῆς γιά τά Μυστήρια τῶν Σεργιανιστῶν:

«Τό ἄν ὑπάρχῃ ἤ ὄχι ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ σ’ αὐτήν τήν προσπάθεια τοῦ Σεργίου ἐμεῖς δέν θά τολμήσουμε νά τό κρίνουμε μέχρις ὅτου μία νόμιμη Σύνοδος μέ τήν ἀπόφασίν της ἐκφράσει τήν κρίσιν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος γι’ αὐτόν ... Τά Μυστήρια, ὅμως, τά ὁποῖα τελοῦνται ἀπό τούς Σεργιανιστάς πού εἶναι ὀρθῶς χειροτονημένοι καί στούς ὁποίους δέν ἀπαγορεύεται νά ὑπηρετοῦν ὡς ἱερεῖς, εἶναι ἀναμφιβόλως σωστικά Μυστήρια γι’ αὐτούς οἱ ὁποῖοι τά λαμβάνουν μέ πίστιν, μέ ἁπλότητα, χωρίς διαβουλεύσεις καί ἀμφιβολίες γιά τήν ἀποτελεσματικότητά των, καί οἱ ὁποῖοι οὔτε κἄν ὑποπτεύονται τίποτε τό ἐσφαλμένον στήν Σεργιανιστικήν τάξιν τῆς Ἐκκλησίας. Ταυτοχρόνως, ὅμως, τά ἐν λόγῳ μυστήρια εἶναι πρός κρίσιν καί καταδίκην αὐτῶν πού τά τελοῦν, καθώς καί αὐτῶν πού συμμετέχουν σ’ αὐτά, παρά τό γεγονός ὅτι γνωρίζουν πολύ καλῶς ὅτι στόν Σεργιανισμόν ὑπάρχει ἀναλήθεια, καί παρά ταῦτα δέν ἀντιτίθενται εἰς αὐτόν, γεγονός πού φανερώνει μίαν κακουργηματικήν ἀδιαφορίαν γιά τήν διακωμώδησιν τῆς Ἐκκλησίας. Γι’ αὐτόν τόν λόγον, εἶναι οὐσιαστικόν γιά ἕνα Ὀρθόδοξον Ἐπίσκοπον ἤ ἱερέα ν’ ἀπέχῃ ἀπό τήν κοινωνίαν μέ τούς Σεργιανιστάς στήν προσευχήν. Τό αὐτό εἶναι ἐξ ἴσου οὐσιαστικόν καί γιά τούς λαϊκούς πού ἔχουν συνειδητήν συμπεριφοράν εἰς ὅλας τάς ἐκφάνσεις τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς». Βλ.
http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2017/10/blog-post_16.html#comment-form

Ανώνυμος είπε...

Το μπλογκ http://krufo-sxoleio.blogspot.gr είναι παλαιοημερολογίτικο με πολλές πλάνες.

Ανώνυμος είπε...

Το σχόλιο 23 Δεκεμβρίου 2019 - 8:17 π.μ. δεν σχολιάζει τα γραφόμενα στο σχόλιο 23 Δεκεμβρίου 2019 - 7:47 π.μ. του κ. Χατζηνικολάου.
Είναι γενικού σχολιασμού για το συγκεκριμένο μπλογκ.

Ελλας ορθοδοξων είπε...

Άγιος Θεόδωρος Στουδίτης.

«Τὸ γὰρ κοινωνεῖν παρὰ αἱρετικοῦ ἢ προφανοῦς διαβεβλημένου κατὰ τὸν βίον, ἀλλοτριοῖ Θεοῦ, καὶ προσοικειοῖ τῷ διαβόλῳ. …Πλὴν ὅτι μολυσμὸν ἔχει ἡ κοινωνία ἐκ μόνου τοῦ ἀναφέρειν, κἂν ὀρθόδοξος εἴη ὁ ἀναφέρων» (Ἐπιστολὴ 553. Πρὸς τὴν σπαθαρέαν, ἧς τὸ ὄνομα Μαχαρᾶ, Φατοῦρος σελ. 846, στιχ. 16, P.G. 99, 1668C).

''Ὅποιος σπεύδει νὰ τηρῆ τις θεῖες εντολές, ἐκεῖνος εἶναι ὁ πιστός· ὅποιος ὅμως δὲν σπεύδει νὰ τὶς ἐκτελῆ καὶ τηρῆ καὶ δὲν θεωρεῖ ἐπιζήμιο τὸ νὰ μὴ τὶς τηρῆ καὶ δὲν ἐπανέρχεται διὰ μετανοίας στὴν τήρησι τῶν θείων ἐντολῶν, δὲν θὰ σταθῆ μαζὶ μὲ τοὺς βαπτισμὲνους, ἔστω καὶ ἂν λέγη ὅτι ἔχει βαπτισθῆ·''

~ Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς
(ΕΠΕ 10 σελ, 271 Ομιλία Λ΄)

Ανώνυμος είπε...

Δεν τα καταλαβαίνεις σωστά Ανώνυμε 10:36 πμ.

Οι εντολές του Θεού είναι υποχρεωτικές για τη σωτηρία!!!

Η αποτείχιση όμως είναι προαιρετική για την σωτηρία!!!

Μην προσπαθείς να βασιστείς σε δύο χωρία, των Πατέρων, εκ των οποίων το τελευταίο άσχετο.

Ανώνυμος είπε...

Διάβασε Ανώνυμε 10:36 πμ τον ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ιε' Κανόνα της αβ' Συνόδου να δεις ότι δεν μπορούμε να πάρουμε όπως θέλεις εσύ και ο π. Τρικαμηνάς τον λόγο του αγίου Θεόδωρου του Στουδίτη!!!

Ορθόδοξος

Σταύρος Τ. είπε...

Δεν σας κατηγορώ κ. Δημήτρη, άποψη εκφράζω
Για τους Σεργιανιστες, μπορείτε να δείτε εδώ διαφορετικές απόψεις του Σταρετς Νεκτάριου κι άλλων Αγίων-Μαρτύρων, καθώς κι αρκετών σεβαστών Πατέρων
http://scripta---manent.blogspot.com/2019/09/blog-post_3.html

ΔΕΝ είναι όμως αυτό το θέμα μας, καθως εδώ (Οικουμενισμος)έχουμε να κάνουμε με αποδοχή καταδικασμένων αιρεσεων, το οποίο δεν συγκρίνεται με τον Σεργιανισμό
Ας συμφωνήσουμε, για άλλη μια φορά, ότι διαφωνούμε

Σταύρος Τ. είπε...

Eίναι εύκολο να ξεγελαστεί κάποιος, χωρίς να το καταλαβει, αν π.χ έχει συγγενείς, φίλους, αγαπημένα πρόσωπα στην κρατούσα
Όμως και των Λατίνων τα μικρά παιδάκια είχανε ψυχή

Ανώνυμος είπε...

Εσύ Σταύρο Τ.(Τρομάρας;)δεν γνωρίζεις καταστάσεις και μας ζητάς απάντηση.Πάρτην λοιπόν!
Ο π.Ευθύμιος Τρικαμηνάς απαγόρευσε(όταν διάβασε τα βλάσφημα κείμενα του κ.Π.Σ.)τον Σημάτη να δημοσιεύει κείμενα που να λεν ότι οι αιρετικοί έχουν Μυστήρια κ.λπ.!Ο δέ Σημάτης λόγω εγωϊσμού(αυτό το λέω εγώ)και λόγω...(αυτό δεν το γράφω...κουτσομπόλη)σφράγιγε το ιστολόγιο "Π.Π."
Κατάλαβες κουτσομπόλη;
Άντε,τώρα ζήτα το πρώτο συγνώμη και μετά....τα Χριστούγεννα των Ορθοδόξων αντισχισματοαιρετικών και αντισιγονταροοικουμενιστών θα γράψω και για τα Μυστήρια(Αγιοπατερικά,"Στουδιτικά και Χρυσοστομικά")των Ορθοδόξων και ψευδομυστήρια των σχισματοαιρετικών και των αιρετικών.
Καλά Χριστούγεννα,αύριο,στους Ορθοδόξους!

Ορθόδοξος αντισχισματοαιρετικός και αντισιγονταροοικουμενιστής

Σταύρος Τ. είπε...

Xαίρομαι πραγματικά για αυτή την στάση του π. Ευθυμίου, αν είναι αλήθεια αυτό (τα ερωτηματικα στο υστερογραφο) αλλά θα πρέπει να συμβαδίσει και με τα υπόλοιπα που διδάσκει
π.χ. όταν στέλνει τους Πιστούς να πάρουνε "Μυστηριο" Βαπτίσεως από τους Οικουμενιστές, λέγοντας τα κάτωθι κακόδοξα κι αντίθετα με την Εκκλησιαστική Ιστορία αιώνων :
''το μυστήριο του Bαπτίσματος τελείται συγχρόνως με το μυστήριο του χρίσματος το οποίο χρίσμα δεν το τελεί ο ιερεύς,αλλά απλώς το μεταδίδει'' !!!

Ουσιαστικά λοιπόν, όχι μόνο κι ο ίδιος τα αναγνωρίζει ως έγκυρα (δηλαδή με Αγιαστική-Σωστική Χάρη) αλλά και χωρίς μολυσμό κοινωνίας, όταν στέλνει συνειδητούς Πιστούς να πάρουνε από κει "Μυστήρια"
Περισσότερα εδώ
http://scripta---manent.blogspot.com/2019/12/httpsierapostoles.html

και μην αρχισετε παλι "από που να παρει το Αγιο Μύρο ;" κι άλλα χαζά

Υ.Γ. Τα ίδια με τον κ. Σημάτη λέει κι ο κ. Τσακίρογλου. Και τελικά ο κ. Ρίζος, που υιοθέτησε (τελικώς) την ΑΛΛΟΤΕ θεση του π. Ευθυμίου βρέθηκε εκτεθειμένος, ως ο "κακός", και δεν βλεπω τον π. Ευθύμιο να βγει να παρει (επιτέλους) θεση. Με αυτά που διδάσκει όμως, τί θέση να βγει να πάρει ;

Σταύρος Τ. είπε...

Τέτοιες συμπεριφορές μου θυμίζουνε εκείνες τις μεσοβέζικες, του να τα χουμε καλά με όλους
Οι οποίες είναι τραγικότατες, έναντι τόσο σοβαρών θεμάτων
Κι αντί να σε προβληματίσουνε, κατηγορείς εμένα, που τις αναδεικνύω, ως κουτσομπόλη !!!
Πώς βγαίνετε και κατηγορείτε (με στόμφο) την ομάδα Ζηση εσεις που στελνετε Πιστους να "αγιαστούνε" από τους Οικουμενιστές ;

Σταύρος Τ. είπε...

Κοινώς (κι αν είναι αλήθεια αυτά που λες) ο κ. Σημάτης χάλασε την "σούπα" με τα πολυάριθμα σχετικά άρθρα του και την εμμονή του στο θέμα.
Αν είχε βγάλει απλώς 2-3 κείμενα, δεν θα πείραζε !!!

Σταύρος Τ. είπε...

Έχεις χιούμορ πάντως, τουλάχιστον
Κι από τίτλους σκίζετε
Το θέμα είναι να υπάρξει κι open mind για να υπάρξει και περιεχόμενο. Το εμείς είμαστε οι γουάου, δεν λέει τίποτα