ΑΠΟΡΙΑΙ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ. -- Γράφει ο αδελφός μας Ιουστίνος




Ευπειθώς υποβάλλω τας κάτωθι απορίας υπο μορφήν ερωτήσεων προς απάντησιν εξ οιουδήποτε καλοπροαιρέτου αναγνώστου της «ορθοδόξου φωνής». Παρακαλώ να με συγχωρέσητε εάν δια του λόγου τούτου  σας σκανδαλίσω.

  1. Το 1920 ο πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος Καββουρίδης άραγε να εγνώριζε το μυστικώτατον και λίαν απόρρητον  μασσωνικόν σχέδιον της διαβρώσεως της Ορθοδοξίας δια των  φαναριωτών πρακτόρων του Οικουμενισμού; Εάν ναι, διατί δεν το κατήγγειλε τότε, αλλά το αναφέρει μετά από δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια εις τα «Άπαντά» του;  Εάν όμως  το 1920 δεν   εγνώριζε τίποτε δια οικουμενισμόν-πράγμα και πιθανώτερον-, τότε η «ομάς» (δεν υιοθετώ τον χαρακτηρισμόν, τον θεωρώ τουλάχιστον ατυχή) του πατρός Ευθυμίου έχει ασφαλώς  δίκαιο να ισχυρίζεται, ότι ο Χρυσόστομος απεσχίσθη της Εκκλησίας όχι λόγω του  αντι- οικουμενισμού του, αλλά   λόγω της κακής δογματικής εκτιμήσεως που έκανε επι του εισηγμένου νέου ημερολογίου. Μήπως λοιπόν ο πρ. Φλωρίνης, πολύ αργότερα  δηλ.  το 1935,  έγραψε στα Άπαντά του ότι αποτειχίσθηκε  κυρίως ΔΙΑ   αντι-οικουμενιστικούς λόγους ώστε  να καλύψη το μοιραίο λάθος του, που έκανε το 1920, επι του ημερολογίου; Εδώ έχουμε μια  καθυστέρηση  δεκαπέντε ολόκληρων χρόνων(1920-1935)  .   Μήπως πρέπει  να υποθέσουμε ότι εκ των υστέρων-μετά δηλαδή την λανθασμένη αποτείχισή του - θα είχε  πιά πληροφορηθεί και καταλάβει τι επιδιώκανε οι οικουμενιστές πράκτορες του φαναρίου, οπότε και   θα ήθελε να δικαιολογηθή στην συνείδησίν του που θα του ασκούσε δριμύτατον έλεγχον που έφυγε για έναν λόγο μη δογματικόν αλλά ημερολογιακόν; Μήπως δηλαδή δεν ήθελε να παραδεχθεί το λάθος του στο ημερολόγιο και έψαχνε για δικαιολογίες;
  2. Δευτέρα απορία μου είναι η εξής:  υπάρχει η διάχυτος αντίληψις μεταξύ των πιστών του π.η , ότι ένας ορθόδοξος εάν π.χ εορτάσει τα Χριστούγεννα την 25η Δεκεμβρίου (ν.η) στην   Εκκλησία του Χριστού, τότε δήθεν αμαρτάνει διότι την ίδια ημέρα ένας παπιστής ή ένας λουθηροκαλβίνος εορτάζει και αυτός τα Χριστούγεννα  στη δικιά του αιρετική «εκκλησία»! Διάβασα επίσης –όχι χωρίς έκπληξη - τον ισχυρισμόν  ότι με αυτόν τον δήθεν «συνεορτασμόν» καταργείται η ευαγγελική εορτή της αγάπης! Η απορία μου είναι πάλι η εξής: ας υποθέσωμε (θεωρητικά μιλώντας) ότι  με τον τρόπον αυτόν   ο ορθόδοξος του ν.η αμαρτάνει. Θα μας έλεγε όμως – πολύ σωστά κατά την γνώμη μου - η «ομάς» του π. Ευθυμίου   ότι για οκτακόσια τόσα χρόνια μεταξύ των ορθοδόξων εκκλησιών ανα την οικουμένη  δεν υπήρχε κοινός συνεορτασμός. Άλλες στη ανατολή εώρταζαν Χριστούγεννα και άλλες εις την δύση όχι.  Αυτοί λοιπόν δεν είχαν καταργήσει την ευαγγελική εντολή της αγάπης; Όλοι αμάρταναν τότε; Όλοι αυτοί θα πάνε στη κόλαση;
  3. Διαβάζοντας τον 56ο κανόνα της ΣΤ΄οικουμενικής συνόδου αναρωτήθηκα τι σημαίνει εορτασμός συμφώνως «τη καθεστηκυία τάξει». Μήπως εννοεί εκείνη την τάξη που ορίζεται στη Α΄οικουμενική σύνοδο αποκλειστικώς για τον κοινό εορτασμό του Πάσχα (Πασχάλιο) ώστε να μην συμπέσει ποτέ με το φάσκα των Ιουδαίων; Μήπως δεν αφορά τις άλλες εορτές;  Έχουν ποτέ αναρωτηθεί οι κανονολόγοι του π.η μήπως η ερμηνεία ορισμένων δεν είναι η σωστή;
  4. Τελειώνω με μια απορία για την νηστεία των Αγίων Αποστόλων. Ως γνωστόν  περιεκόπησαν οι ημέρες της νηστείας με το ν.η. Γνωρίζουν όμως οι πιστοί του π.η ότι πολλοί του ν.η νηστεύουν και Δευτέρες ή κάποιο άλλο διάστημα για να τιμήσουν ανάλογα τους Αγίους Αποστόλους; Πως λοιπόν καταργείται αυτή η νηστεία δεδομένου ότι αναπληρώνεται από τον καλόν αγώνα των πιστών ορθοδόξων;
  5. Αγαπητοί, μην ξεγελάτε τον εαυτόν σας. Το Γρηγοριανό αφορίστηκε το 1553 αποκλειστικά και μόνο για την αλλαγή του Πασχαλίου και όχι του εορτολογίου. Η ερμηνεία του καθηγητού Παπαμιχαήλ είναι αυθαίρετος. Το ν.η δεν είναι «φονικόν εργαλείον», όπως ατυχώς διαδίδεται από  ορισμένους  του π.η. Εάν ήταν τέτοιο θα έβγαζε ποτέ τους θαυματουργούς Αγίους της σημερινής εποχής; Βάλτε το χέρι στη καρδιά και απαντήσατε.
 Χωρίς φόβο και πάθος, καλή σε όλους Παναγιά!

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ωραία τα γράφεις αδελφέ!
η μόνη εκκρεμότητα στις τοποθετήσεις σου είναι
να μας εξηγήσεις το λόγο που ακίνητος εορτή ενός εκ των
μεγαλύτερων Αγίων, μεταφέρεται την δευτέρα της Διακαινησίμου.
επίσης, σχετικά με την κατάργηση της νηστείας των Αγίων Αποστόλων
δεν πείθει η ανάλυσή σου, διότι αν το πάρουμε έτσι όπως λέγεις
υπάρχουν πιστοί που νηστεύουν και με το νέο και με το παλιό.
άσε που παλαιότερα η νηστεία των Αγίων Αποστόλων τελείωνε στην κοίμηση
της Παναγίας μας.
η γιαγιά μου έλεγε πως οι νηστείες της Εκκλησίας είναι ένα τραπέζι με τέσσερα πόδια.
εάν κόψεις το ένα, ακολουθεί πτώσις.
καλή Παναγιά να έχουμε.

Aetios είπε...

Αγαπητέ Ιουστίνε, το ευπειθώς που σε χαρακτηρίζει, ταυτίζεται και αδιάλειπτα με το καλοπροαιρέτως αλλιώς δεν υπάρχει σύγκλιση απόψεων και προάγεται η υποκρισία.
Επί των ζητημάτων που θίγεις, επισημαίνω τα εξής.
Για τον Αγιο Χρυσόστομο πρώην Φλωρίνης δεν έχουμε δικαίωμα να εκφέρουμε άποψη, είναι καθαρά προσωπική του υπόθεση που άπτεται στη δυναμική τής μετανοίας του, καθώς και του ο, τι ως άνθρωπος δεν ήταν αλαθητος. Ουδείς αλαθητος και οι Άγιοι ακόμη. Το λάθος που κάνεις και είναι κατευθυνόμενο και που σε προδίδει τελικά ως όχι καλοπροαίρετο είναι που γράφεις ότι "" ο Χρυσόστομος απεσχίσθη της Εκκλησίας", που το ορθόν είναι πως έκανε αποτείχιση, και δεν απεσχίσθη, και τούτο συνέβη όχι το 1920 που υπογράφτηκε η εγκύκλιος, ούτε το 1924 που ο λαός αντέδρασε στην αλλαγή του εορτολογίου, αλλά το 1935. Για εκείνον η προσωπική του ένστασης ενάντια στον οικουμενισμού και στην αλλαγή του εορτολογίου, συνέβη τότε εφόσον στην πράξη ακολούθησε εκείνο που η ορθόδοξη συνείδηση εν Αγίω Πνεύματι ξεσήκωσε τον Λαό του Θεού.

Επίσης δεν έχει σημασία ο χρόνος που το είδε και ο χρονος που το αντιλήφθηκε, σημασία έχει το ξεσήκωμα της συνείδησης εν Αγίω Πνεύματι και εν την πράξη η αποτείχισή του όποτε και εάν έγινε αυτή, καθώς και η σταθερή του στάση μέχρι το τέρμα της Ζωής του. Και για να γίνω σαφέστερος, ο καθένας μας, και όχι όλοι, έχουμε το δικό μας timing για να μπούμε ή όχι στην Αγία Εκκλησία, άλλος την 6η άλλος την ένατη και άλλος την ενδέκατη ώρα, και αναλογίσου και εσύ την δική σου πορεία στην πνευματική ζωή.

Για την δεύτερη απορία σου, έχω να ανέφερω το εξής.
Ένα Άγιο Θυσιατήριο στην Αγία επί Γης Εκκλησία, και ένα Άγιο Επουράνιο Θυσιαστήριο στην Αγία Θριαμβεύουσα Εκκλησία. Την αυτή ημέρα τιμάται η Αγία εορτή στο επί γης και την αυτή ημέρα τιμάται η ίδια εορτή στο επί Ουρανού, και τα δύο Άγια Θυσιαστήρια,γίνονται Ένα, όπως Μία είναι η Αγία Εκκλησία του Χριστού όπως αναφέρει το 9ο άρθρο του Αγίου Συμβόλου της Πίστεως. Η κάθε εορτή εορτάζεται άπαξ του ενιαυτού, και ούτε δύο ούτε τρείς όπως κάνουν οι νεοημερολογίτες Επίσκοποι που μπαίνουν στο Άγιο Ορος και διπλοεορτάζουν αλλά και οι μνημονευτές Αγιορείτες που βγαίνουν έξω και ακολουθούν το νέο. Δηλαδή έχει γίνει το εορτολόγιο χαλί που πατιέται τοπικά ανάλογα σε ποία γεωγραφική περιφέρεια βρίσκεται ο εκαστοται. Βλέπεις αγαπητέ αταξία και ασυνάρτητα γενόμενα για τα οποία ουδείς ενοχλείται; Συνέβαιναν αυτά προ του 1924; Φυσικά και όχι, υπήρχε τάξη στην Αγία Εκκλησία, ήταν Οικουμενική η Άγιο πνευματική Ζωή των Πιστών. Τώρα έγινε επισκοποκεντρικη η ζωή, όπως δηλαδή κελευσουν στο Φανάρι.

Το νέο λοιπόν είναι το εργαλείο για την απέλαση του Οικουμενισμου και μόνο, ουδεμία χρηστική αξία έχει, απεναντίας έγινε η αφορμή να χυθεί αίμα και να αναδειχτούν Άγιοι μάρτυρες. Οπωσδήποτε λοιπόν εργαλείο του διαβόλου, και επί αυτού και η Θεία Εμφάνισης του Τιμίου Σταυρού το 1925, για την στήριξη των πιστών επί της εορτής Του. Και ξέρεις γιατί επέτρεψε ο Θεός να φανεί ο Σταυρός και όχι η Παναγία ή Άγγελος Κυρίου η ο ίδιος ο Κύριος; Διότι τότε θα έλεγαν πως ήταν δαιμονικη πλάνη, καθώς ο διάβολος και σε άγγελο Φωτός μπορεί να μεταμορφωθεί, όμως δεν μπορεί ουδέποτε να πάρει το σχήμα Του Τιμίου Σταυρού, κατά την ακολουθία των Αγίων Πατέρων. Και βλέπεις πως όλοι εσείς πουθενά οι νεοημερολογίτες του Π Ευθυμίου πουθενά δεν αναφέρονται στο Μέγα Σημείο που έδειξε ο Θεός για τον αγώνα των Ορθοδόξων του Πατρίου. Το θέμα αυτό, αφήνεται απείραχτο γιατί κατακαίει. Ποία είναι λοιπόν η άποψή σου, εάν θέλετε να είστε ακόλουθοι Τής Αλήθειας;
Και ξέρεις πώς η κάθε εν Αγίω Πνεύματι θέση θα πρέπει να είναι καθόλα ακαταριπτη, αλλιώς θάβεται στο βόρβορο της υποκρισίας.
Σου απαντώ για να μην νομίζεις πως δεν υπάρχει επιχειρηματολογία για αυτά που γράφεις.

Αγαπητέ Ιουστίνε Το Πανάγιο Πνεύμα ξεσηκώνει τις συνειδήσεις του πιστού λαού, και είναι ανεξιχνίαστο Μυστήριο, που συνοδεύεται με ακαταριπτη Αλήθεια. Εάν δεν κατοικήσει Το Πανάγιο Πνεύμα στην καρδιά, ο άνθρωπος στροβιλιζεται σε λογικοφανή επιχειρήματα, και χάνεται παταγωδώς.

Ανώνυμος είπε...

Αναφέρεται στους παλαιοημερολογίτες το κομμάτι.
"Ο ισχυρισμός δε τον οποίον προβάλλουν σήμερα για να δικαιολογήσουν την απόσχισή τους, ότι δηλαδή η Εκκλησία της Ελλάδος έχει εξ ολοκλήρου καταληφθεί από την αίρεση του Οικουμενισμού δεν δικαιώνεται, διότι την εποχή εκείνη, όπως μαρτυρούν οι ιστορικές πηγές, «ούτε καν, τουλάχιστον τις πρώτες δεκαετίες, ανεφέρθησαν στην αιρετική εγκύκλιο του 1920».

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

ΜΙΑ ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΛΗΓΗ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Σύντομος σχολιασμός του Παλαιοημερολογητικού ζητήματος
https://www.impantokratoros.gr/2837A100.el.aspx

Ανώνυμος είπε...

Το Άγιο Πνεύμα δεν καθοδηγεί προς ημερολογιακά σχίσματα κ. Ριτσούδη!

Το Άγιο Πνεύμα φώτισε τον ιερό Χρυσόστομο να γράψει ότι ούτε αίμα μαρτυρίου δεν ξεπλένει το σχίσμα!

Ούτε στον οικουμενισμό, ούτε στα σχίσματα!


ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Υποκριτικά τα επιχειρήματα του Ιουστίνου αλλά και πολύ “φτηνά”, ανόητα και βλακώδη θα έλεγα.
Απόλυτα σωστές οι απαντήσεις του πρώτου ανωνύμου και του κ. Ριτσούδη και τους ευχαριστούμε για τον κόπο. Αναιρούν και συντρίβουν όλα τα παιδαριώδη επιχειρήματα του Ιουστίνου.

Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...

Ἰουστῖνος: "ο Χρυσόστομος απεσχίσθη της Εκκλησίας όχι λόγω του αντι- οικουμενισμού του, αλλά λόγω της κακής δογματικής εκτιμήσεως που έκανε επι του εισηγμένου νέου ημερολογίου."

Κύριε συνήγορε τῆς ὁμάδος τοῦ π.Ε.Τ., ὁ Χρυσόστομος δέν ἀπεσχίσθη τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως γράφεις ΚΑΚΟπροαιρέτως, διαστροφικῶς καί βλασφήμως, οὔτε ἦτο "κακή" ἡ ἐκτίμησίς του γιά τήν εἰσαγωγήν τοῦ ν.ἑ., ἐφόσον ἀπεδείχθη περιτράνως πόσον καταστροφική ἦτο αὐτή. Παρουσιάζεσαι ὑποκριτικῶς ὡς "χαμηλῶν τόνων" καί ὅτι ἔχεις δῆθεν ἀπορίες, ἀλλά στόχος σου εἶναι νά ἐνισχύσῃς τίς διαστροφές τῆς ὁμάδος, ἀναπαράγοντάς τες καί παραθεωρῶν σκανδαλωδῶς τά γεγονότα. Ἐξηγῶ εἰς τό ἄρθρον στό ὁποῖον ἐμμέσως ἀναφέρεσαι ὅτι ἀκόμη καί ἄν δέν ὑπῆρχε ἡ οἰκουμενιστική διάστασις στό ἡμερολογιακόν, καί πάλιν ἐπεβάλλετο ἡ ἀποτείχισις, ἐφόσον ἡ εἰσαγωγή τοῦ ν.ἑ. ἀνεμένετο νά δημιουργήσῃ σχίσμα, ἔριδες κ.λπ. καί γενικῶς νά βλάψῃ τό δόγμα τῆς ἑνότητος, τό ὁποῖον ἡ ὁμάς θεωρεῖ "ἀνύπαρκτον"! Ἡ ΚΔ δέν λέγει "τό αὐτό νά λέγητε," "ἐν ἑνί φρονήματι," "νά μήν ὑπάρχουν μεταξύ σας σχίσματα" κ.λπ.; Τί σημαίνουν ὅλ' αὐτά; Δέν σημαίνουν ὅτι οἱ πιστοί πρέπει νά εἶναι ἡνωμένοι; Πῶς σφυρηλατεῖται ἡ ἑνότης καί ἡ ἀγάπη μεταξύ τῶν πιστῶν, ὦ ὑποκριτά; Μήπως μέ τήν εἰσαγωγήν καινοτομιῶν, καί μάλιστα χωρίς Πανορθόδοξον συμφωνίαν; Χωρίς στοιχεῖα καί χωρίς ἐπιχειρήματα, ἀμφισβητεῖς ΑΝΕΥΘΥΝΩΣ τόν Γρηγόριον Παπαμιχαήλ καί ἄλλους ἐγκύρους ἀναλυτάς πού ἔγραψαν γιά τό θέμα τήν ἀλήθειαν, ἡ ὁποία ἀποδεικνύεται ξεκάθαρα ὅταν βάλῃ κανείς ὅλα τά γεγονότα στή σειρά, μέ τήν προϋπόθεσιν βεβαίως ὅτι ἔχει καλήν προαίρεσιν καί ἐνδιαφέρεται γιά τήν ἀλήθειαν. Πολύ καλά σοῦ τά εἶπε, λοιπόν, ὁ ἀδελφός Μαρῖνος.

Ανώνυμος είπε...

Τα επιχειρήματα του Ιουστίνου είναι δυνατά και συντρίβουν τα παιδαριώδη επιχειρήματα του Δ. Χατζινικολάου, του πρώτου ανώνυμου, και του Μ. Ριτσούδη.

Ο παλαιοημερολογιτισμός είναι σχίσμα και δεν δικαιώνεται.