Εγκύκλιος 2002
Ἀθήναι 28-6-2002
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
ΠΡΟΣ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΦΗΜΕΡΙΟΥΣ
ΤΗΣ ΚΑΘ' ΗΜΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Πανοσιώτατοι καί Αἰδεσιμώτατοι Λειτουργοί τοῦ Ὑψίστου
Χάρις ὑμῖν εἴη καί ἔλεος παρά Κυρίου
Ἡ σωστική διακονία ἥν ὅ Κύριος ἀνέθεσεν
εἰς ἠμᾶς δέν ἀφορᾶ τά σώματα ἀλλά τάς πολυτίμους ψυχὰς ὑπέρ ὧν ὅ Κύριος ἐθυσίασεν
ἑαυτόν καί προτρεπτικῶς εἶπεν: «Τί δώσει ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ;»
Οὐδέν ἄλλο εἰμή τό θεϊκόν αἷμα, τό
μόνον ἱκανόν ἵνα πλύνῃ καί καθαρίσῃ τήν ἀθάνατον καί αἰώνιαν ψυχήν ἀπό τοῦ
ρύπου τῆς ἁμαρτίας.
Τοιαύτην ὅθεν ἀξίαν ἔχουσα ἡ θεοφιλής
ψυχή, ὡς τό πολυτιμότερον ἐν τῷ κόσμῳ πράγμα, ὀφείλει νά ἐμβάλλη ἠμᾶς εἰς
σκέψιν σοβαρᾶν καί προσοχήν καί πρώτην καί κυρίαν μέριμναν τῆς ζωῆς μας τήν ἐξασφάλισιν
τῆς σωτηρίας αὐτῆς.
Πρός τοῦτο, ὁ Θεός ἔδωσε ἰδίαν
συμπαράστασιν διά τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καί τῶν διαδόχων των, Ἀρχιερέων, καί ἱερέων
τῆς Ἐκκλησίας Του, καί ἐντολὴν εἰπών πρός τόν πανδοχέα τῆς Ἐκκλησίας πνευματικόν:
«Ἐπιμελήθητι αὐτοῦ καί ὅ,τι ἄν προσδαπανήσης, ἐγώ ἐν τῷ ἐπανέρχεσθαι μέ ἀποδώσω
σοί».
Πιστεύομεν ὅ,τι γίνεται ἀντιληπτόν, ὁπόση
ἡ εὐθύνη μας ἔναντι Θεοῦ διά τήν μή κατά Θεόν περιποίησιν τῆς ἁμαρτωλῆς ψυχῆς ὑπό
τό ἐπιτραχήλιόν μας.
Θέλει ζητηθῆ ἀπό ἡμᾶς ἡ ἀπώλεια αὐτῆς,
εἴτε ἐκ τῆς ἀπειρίας μας, εἴτε ἐκ τῆς ἀμελοῦς καί ἐπιπολαίας προσοχῆς εἰς τὰ
τραύματα αὐτῆς ἐκ τῆς ἁμαρτίας. Καί τό κρίμα τῆς ψυχῆς ἐπικρεμῶμεν ἐπί τοῦ
τραχήλου μας φέροντες εἰς το κριτήριον τοῦ Θεοῦ, παρεκτός τῶν ἀτομικῶν ἁμαρτιῶν
μας, ἐπί πλέον καί τάς ἁμαρτίας τῶν ἐξομολογηθέντων καί ἀφόβως καί ἐπιπολαίως
συγχωρηθέντων βαρέων σφαλμάτων.
Ὅθεν, προτρεπόμεθα ὅπως ὡς καλοί ἰατροί
τῶν ψυχῶν ἐν φόβῳ Θεοῦ καί κατά τά κεκανονισμένα ὑπό τῶν Πατέρων κανονίζετε
τούς ἐξομολογουμένους, μή χαριζόμενοι εἰς τούς ἔχοντας σοβαρά ἁμαρτήματα, ἵνα
μή τό αὐτό κρίμα φέρετε εἰς ἑαυτούς πρός ἀπολογίαν εἰς τόν Θεόν περί ἀλλοτρίων ἁμαρτημάτων.
Μή συγχωρεῖτε προχείρως καί ἄνευ κανόνος τούς ἁμαρτάνοντας μεταδίδοντες εὐκόλως
καί ἀναξίως τά ἄχραντα μυστήρια, ἐπί παροργισμῷ τοῦ Θεοῦ.
Παρατηρεῖται δυστυχῶς τό φαινόμενον τῆς
ἐγκαταλείψεως τοῦ διακριτικοῦ πνευματικοῦ ὑπό τοῦ ἀσυνέτως ἐξομολογουμένου καί ἡ
σπουδή του πρός τόν ἐλαστικόν, ὥστε ἀμφότεροι καί πνευματικός καί ἐξομολογούμενος
νά τύχουν τῆς αἰωνίου κολάσεως.
Προσοχή μή συγκοινωνεῖτε ἀλλοτρίαις ἁμαρτίαις,
οὐδέν δικαίωμα ἔλαβετε παραλόγου συγχωρήσεως βαρέων ἁμαρτιῶν. Δέν εἶναι
διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας τοῦτο, ἀλλά τοῦ διαβόλου.
Ἐπί τούτοις, ἐφιστῶμεν τήν προσοχήν εἰς πάντας
τούς ἱερεῖς ὅπως μή μεταλαμβάνετε νεοημερολογίτας.
Ἀπαγορεύεται αὐστηρῶς ἡ μετάδοσις τῶν ἀχράντων
μυστηρίων εἰς τους μή ἔχοντας ἀληθές ὀρθόδοξον φρόνημα. Δέν δύναται ὁ νεοημερολογίτης, ὅστις ἀνήκει εἰς τήν οἰκουμενιστικὴν ἐκκλησίαν, ἡ ὁποία
διαθρησκευτικῶς συμπροσεύχεται μετά αἱρετικῶν, παπικῶν προτεσταντῶν,
διαμαρτυρομένων ἀκόμη καί ἐξωχριστιανῶν ποὺ μεταδίδει «τά ἅγια» προκλητικῶς καί
ἐπισήμως εἰς παπικούς καί ἀθέους, ὁ τοιοῦτος προσερχόμενος νά μετέχη καί τῆς
τραπέζης τοῦ Κυρίου!
Βαρέως ἁμαρτάνουν οἱ ἐλαστικοί ἱερεῖς
κοινωνοῦντες τούτους καί ἐπισύρουν εἰς ἑαυτούς τό κρίμα τῆς Θεομπαιξίας καί τόν
σκανδαλισμόν τῶν ἀγωνιστῶν τῆς πίστεως, διά τόν ὁποῖον σκανδαλισμόν ὁ Κύριος εἶπεν,
«οὐαὶ τῷ σκανδάλω».
Διά τήν εἰσδοχὴν δέ νεοημερολογιτῶν εἰς
τοὺς κόλπους τῆς Ἐκκλησίας μας ἀπαραίτητος προϋπόθεσις τυγχάνει, ὁμολογία
πίστεως καί χρίσις διά ἁγίου μύρου, συμφώνως πρός τόν Α' Κανόνα τοῦ Μ.
Βασιλείου διά τούς σχισματικούς καί πολλῶ μᾶλλον διά τούς αἱρετικούς οἰκουμενιστάς.
Οἱ μή συμμορφούμενοι πρός τάς ἀνωτέρω ἐντολάς τῶν Πατέρων ἀλλά κατά τό δοκοῦν αὐτοῖς πράσσοντες, οὗτοι δέν εἶναι ἐνσωματωμένοι
εἰς τόν περί ὀρθοδοξίας ἀγώνα τῆς Ἐκκλησίας μας, διότι δέν ἰδεολογοῦν, ἀλλ' ἰδιορυθμοῦν
καί συνεπῶς εἶναι ξένοι πρός τό πνεῦμα καί τό γράμμα τοῦ ἱεροῦ ἀγῶνος μας, ἀπορρίπτοντες
τήν ὁμολογίαν καί τάς προϋποθέσεις του ὡς τάς διεχάραξαν οἱ πρῶτοι Ἀρχιερεῖς
μας ἐν ἔτει 1935 καί ἀκολούθως εἰς ἄλλας χρονολογίας καί ἡ Ἱ. ἡμῶν Σύνοδος ἐπανέλαβεν
ἐν ἔτει 1974 δι' Ἐγκυκλίου της.
Διά ταῦτα:
Ἐφιστῶμεν τήν προσοχήν ὑμῶν εἰς ὑπακοήν
καί ἐναρμόνισιν τῶν πνευματικῶν καθηκόντων σας πρός τήν αὐτήν καί μίαν ἐξ ἀρχῆς
παραδοσιακήν γραμμήν τῆς μαρτυρικῆς Ἐκκλησίας μας, πρός ἀποφυγήν ἀνομοιομορφίας,
διχοστασιῶν καί σκανδαλισμόν καί κατακρίσεων ἔσωθεν καί ἔξωθεν καί, τό
χείριστον, πτῶσιν τῶν ἀδυνάτων μέ αἰτιολογίαν τήν ἱεροκατηγορίαν.
Δηλοῦται ἔτι ἅπαξ ὅτι ἡ αὐτή ἰδεολογία
ἀπό τῆς συστάσεως τοῦ ἱεροῦ ἠμῶν ἀγῶνος καί εἰς τὸ διηνεκές διαμένει καί δέον
νά ἐφαρμόζεται, διά τήν πληρότητά της καί τήν ὁμοιομορφίαν τῶν ἱερατικῶν
καθηκόντων συμφώνως πρός τούς Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας καί τήν Ἐγκύκλιον τοῦ 1974
«Οὕτω φρονοῦμεν, οὕτω λαλοῦμεν».
Οὐδεμία συγκατάβασις χωρεῖ εἰς τὰ τῆς
πίστεως, καθ' ἅ καί αὐτό τό βάπτισμα τῶν νεοημερολογιτῶν θεωρεῖται ἄκυρον,
διότι πέραν τοῦ οἰκουμενιστικοῦ μανδύου ποῦ περιεβλήθη ἡ Ἐκκλησία των, οὔτε ὁ
τύπος τῶν τριῶν καταδύσεων ἐπί τό πλεῖστον τηρεῖται, ἀντικατασταθεὶς διά τῆς ἐπιχύσεως
τοῦ ὕδατος τῆς κολυμβήθρας εἰς τόν βαπτιζόμενον.
Δέον ὅθεν ὅπως κρατῶμεν ἐπακριβῶς τήν ἱερὰν
παρακαταθήκην τῆς Ἐκκλησίας μας ἵνα εὐοδοῦται ὁ ἱερός ἡμῶν ἀγὼν καί ἡμεῖς ὡς
γνήσιοι φύλακες τῆς ὀρθοδοξίας καί ὑπηρέται τοῦ Εὐαγγελίου, ἀξιωθῶμεν τῆς τιμῆς
παρά Θεοῦ μετά τῶν ὁμολογητῶν τῆς πίστεώς μας.
Μετ' εὐχῶν διαπύρων
Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
† Ὁ Ἀθηνῶν Χρυσόστομος
Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
† Ὁ Ἀθηνῶν Χρυσόστομος
8 σχόλια:
Φίλε ΙΓΖ ευχαριστώ που ανεβασες την εγκύκλιο. Βέβαια δεν πρόκειται για εγκύκλιο της Συνόδου, αλλά του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου (μόνο αυτός υπογράφει). Επίσης μετά την ένωση με τους Κυπριανίτες αμφιβάλω αν έβγαζε η Σύνοδος τέτοια εγκύκλιο. Αντιθέτως στο κοινό κείμενο που υπέγραψαν δεν λένε άκυρα, απλά ότι δεν διαβεβαιούν
+Ι.Γ.Ζ.
Πριν την ένωση αυτή ήταν επίσημα ( ανεπίσημα έκαστος κάνει ότι θέλει ) η πίστι των ΓΟΧ, και όπως γράφει η εγκύκλιος είναι εντολή Αρχιεπισκόπου προς τους Ιερείς. ( ουτε να την προσπεράσεις μπορείς, πολλώ δε μάλλον αν την πιστεύεις όπως ο γράφων)
Σε ερώτηση δική μου εάν είναι και απόφαση της Συνόδου, ( επειδή μόνο αυτός υπογράφει ) η απάντηση ήταν Σαφώς Ναι. Αλλωστε δεσπόζει στην σελίδα της Συνόδου.
Το 2014 έγινε η ένωση με τους Κυπριανίτες. Αυτό σημαίνει αλλαγή εκκλησιολογίας η οποία μέχρι σήμερα δεν είναι ξεκαθαρισμένη. Απόδειξη ο Τριάδιτσα Φώτιος και συντάκτης του ενωτικού κειμένου 2014 - ο οποίος δεν έχει ενωθεί ακόμα με τους ΓΟΧ
Φθάσαμε στο Κολυμπάρι. Περιμένουμε λοιπόν την Πανορθόδοξη απόφαση ορόσημο, η οποία θα προσδιορίσει εκ νέου την εκκλησιολογία των ΓΟΧ
Φαντάζομαι ότι όλοι θέλετε μια σαφή και καθαρή τοποθέτηση.
Σημειωτέον, για την ψυχή μας αγωνιζόμαστε.
Μπορεί η εγκύκλιος να είναι υπογεγραμμένη από τον Χρυσόστομο, όμως εμφανίζεται στην επίσημη ιστοσελίδα των ΓΟΧ.
Όλα αυτά που ορίζανε και δικαιολογούσαν την ύπαρξη των ΓΟΧ , αυτή τη στιγμή αμφισβητούνται, παρορώνται από τους ίδιους τους αρχιερείς τους.
Ακόμα και μέχρι πρότινος νεοημερολογίτες που εναγωνίως θέλουν να ξεκόψουν μια για πάντα με τον οικουμενισμό προβληματίστηκαν έντονα και εγκατέλειψαν το χώρο των παλαιημερολογιτικών παρατάξεων (ήλθαν , είδαν και απήλθαν) βλέποντας της ασυνέπεια που υπάρχει μεταξύ εγκυκλίων, λόγων και έργων.
Και καλούμεθα εμείς τώρα, οι κοινοί θνητοί, και φιλονικούμε μεταξύ μας προσπαθώντας να λύσουμε το Κυπριακό...ή μάλλον το Κυπριανίτικο ζήτημα.
Ε...όχι. Φτάνει πια με τους δικηγορίσκους και τους μεγαλοδικηγόρους! Τους φάγαμε στη μάπα και αηδιάσαμε. Και στο νέο και στο πάτριο εορτολόγιο.
Έχουμε ανάγκη από ιερείς και αρχιερείς οι οποίοι να ζουν την ορθοδοξία με νηστεία και προσευχή, έχοντας ως μέλημα τη σωτηρία τη δική τους πρώτα απ᾽όλα και φυσικά την διαφύλαξη του ποιμνίου του Κυρίου από αυτούς που βούλονται ημίν κακά και λέγουσιν ημίν εύγε εύγε.
Θ.Α.
1.Ἐπί τούτοις, ἐφιστῶμεν τήν προσοχήν εἰς πάντας τούς ἱερεῖς ὅπως μή μεταλαμβάνετε νεοημερολογίτας.
Ἀπαγορεύεται αὐστηρῶς ἡ μετάδοσις τῶν ἀχράντων μυστηρίων εἰς τους μή ἔχοντας ἀληθές ὀρθόδοξον φρόνημα. Δέν δύναται ὁ νεοημερολογίτης, ὅστις ἀνήκει εἰς τήν οἰκουμενιστικὴν ἐκκλησίαν, ἡ ὁποία διαθρησκευτικῶς συμπροσεύχεται μετά αἱρετικῶν, παπικῶν προτεσταντῶν, διαμαρτυρομένων ἀκόμη καί ἐξωχριστιανῶν ποὺ μεταδίδει «τά ἅγια» προκλητικῶς καί ἐπισήμως εἰς παπικούς καί ἀθέους, ὁ τοιοῦτος προσερχόμενος νά μετέχη καί τῆς τραπέζης τοῦ Κυρίου!
Βαρέως ἁμαρτάνουν οἱ ἐλαστικοί ἱερεῖς κοινωνοῦντες τούτους καί ἐπισύρουν εἰς ἑαυτούς τό κρίμα τῆς Θεομπαιξίας καί τόν σκανδαλισμόν τῶν ἀγωνιστῶν τῆς πίστεως, διά τόν ὁποῖον σκανδαλισμόν ὁ Κύριος εἶπεν, «οὐαὶ τῷ σκανδάλω».
2. Οὐδεμία συγκατάβασις χωρεῖ εἰς τὰ τῆς πίστεως, καθ' ἅ καί αὐτό τό βάπτισμα τῶν νεοημερολογιτῶν θεωρεῖται ἄκυρον, διότι πέραν τοῦ οἰκουμενιστικοῦ μανδύου ποῦ περιεβλήθη ἡ Ἐκκλησία των, οὔτε ὁ τύπος τῶν τριῶν καταδύσεων ἐπί τό πλεῖστον τηρεῖται, ἀντικατασταθεὶς διά τῆς ἐπιχύσεως τοῦ ὕδατος τῆς κολυμβήθρας εἰς τόν βαπτιζόμενον.
-Εαν ισχύει η εγκύκλιος τότε οι ΓΟΧ είναι απλά Θεομπαίχτες διότι κάνουν το ακριβώς αντίθετο
+ Ιερομονάχου Καλλίστου Τζουλακίντζε
+ Ιερομονάχου Γρηγορίου Ζιώγου
Περί Βαπτίσματος
"Οὐδεμία συγκατάβασις χωρεῖ εἰς τὰ τῆς πίστεως, καθ' ἅ καί αὐτό τό βάπτισμα τῶν νεοημερολογιτῶν θεωρεῖται ἄκυρον, διότι πέραν τοῦ οἰκουμενιστικοῦ μανδύου ποῦ περιεβλήθη ἡ Ἐκκλησία των, οὔτε ὁ τύπος τῶν τριῶν καταδύσεων ἐπί τό πλεῖστον τηρεῖται, ἀντικατασταθεὶς διά τῆς ἐπιχύσεως τοῦ ὕδατος τῆς κολυμβήθρας εἰς τόν βαπτιζόμενον "
Με τίτλους:
Το βάπτισμα είναι η είσοδος του ανθρώπου στην Εκκλησία. είτε είναι άθεος κλπ είτε αιρετικός. Σαφώς υπάρχει και η οικονομία δια χρίσματος.
Το ποιός θα βαπτισθεί η θα μυρωθεί έγκειται στους κανόνες της Εκκλησίας και όχι στους κανόνες τους δικούς μας.
Ο επίσκοπος αποφασίζει με ποιον τρόπο θα δεχθεί το εισερχόμενο μέλος, ανάλογα με την περίπτωση εκάστου. Οι περιπτώσεις είναι τόσο ξεχωριστές - απο βαμβάκι μέχρι σίδερο.
Περί Ιερωσύνης:
Οταν το παιδί σαραντίσει, το διαβάζουμε και εαν είναι αγόρι το υψώνουμε στην Αγία Τράπεζα διότι υπάρχει περίπτωση να γίνει Ιερέας.
Δηλαδή: όταν θα εισχωρήσουν αιρετικοί στην Εκκλησία δια βαπτίσματος, υπάρχει περίπτωση κάποιος απο αυτούς να τον σταυρώσει ο Χριστός ως σκεύος εκλογής.
Δεν είναι υποχρεωτικό ότι όποιος βαπτίζεται θα γίνει και πρεσβύτερος. Αλλωστε η πράξη και η εμπειρία μας έχει αποδείξει το αντίθετο. Συνολικά έχουμε βαπτίσει εκατοντάδες ενήλικες. Πόσοι απο αυτούς έγιναν κληρικοί; ένας μήπως δύο. Οι υπόλοιποι που είναι;
Αυτό το θέμα το ξεκαθάρισε η Α' Οικουμενική Σύνοδος. Πηδάλιο εκδόσεις ΑΣΤΗΡ σελ. 147-148
Για τους Παυλιανιστές που Βαπτίσθηκαν εκ νέου εις ορθόδοξο βάπτισμα, εαν λοιπόν κάποιος απο αυτούς προκόψει πνευματικά, ο επίσκοπος να τον χειροτονεί πρεσβύτερο.
Κληρικός γίνεται κάποιος κατόπιν συν-μαρτυρίας πνευματικού ο οποίος αναλαμβάνει και την ευθύνη, καθώς θα δώσει λόγο στον Θεό - και όχι απλώς και ως έτυχε.
Σε διαφορετική περίπτωση τα αποτελέσματα τα βλέπουμε στις ειδήσεις...
Ελπίζουμε να λύθηκαν κάποιες απορίες
Εαν κάποιος θέλει να ρωτήσει κάτι, είμαστε στην διάθεσή του - site Μαρτυρική Εκκλησία
Προς τον ανωνυμο αδελφο που έγραψε τα παρακάτω:
"Φίλε ΙΓΖ ευχαριστώ που ανεβασες την εγκύκλιο. Βέβαια δεν πρόκειται για εγκύκλιο της Συνόδου, αλλά του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου (μόνο αυτός υπογράφει). Επίσης μετά την ένωση με τους Κυπριανίτες αμφιβάλω αν έβγαζε η Σύνοδος τέτοια εγκύκλιο. Αντιθέτως στο κοινό κείμενο που υπέγραψαν δεν λένε άκυρα, απλά ότι δεν διαβεβαιούν"
Ειναι επιχείρημα αντιλόγου αυτό; Τί θα πεί το υπογράφει μόνο ο Αρχιεπίσκοπος; Δεν έγινε Σύνοδος πρίν; Δεν το συνέταξε ο αρχιγραμματέας; Εστάλει στα κρυφά ή στα φανερά; Εάν δεν ισχύει, εάν είναι αιρετική, τότε γιατί βρίσκεται στην ιστοσελίδα της Συνόδου ως εκκλησιολογικό κείμενο;
Σωστά αδελφέ μου επισημαίνεις τις λέξεις "... δεν διαβεβαιούν..." στο ενωτικό κείμενο. Άυτό μας δείχνει καθαρά ότι ΟΙ ΓΟΧ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ "ΠΙΣΤΕΥΩ". Άρα τα αναθέματα εναντίον του οικουμενισμού 1) της Ρωσσικής Διασποράς (1983) και 2) των ΓΟΧ (1998) πως έχουν ισχύ; Αναθεματίζεις κάποιους για τους οποίους δεν είσαι σίγουρος; Πολύ παράλογο μου ακούγεται!
Αρχικά διαβάζεις (όπως την εγκύκλιο αυτή) και ακούς για ΓΟΧ ζηλωτές και νέους Μάρκους Ευγενικούς αλλά στην πράξη ανακαλύπτεις με απογοήτευση ότι κοινωνούν νεοημ/τες, ότι "δεν διαβεβαιούν" και ότι σπεύδουν να ενταχθούν στο θρησκευτικό νομοσχέδιο σαν άλλη μία θρησκευτική κοινότητα.
Η άποψη η δική μου είναι ότι, μετά την ένωση με τους κυπριανίτες (εντός και εκτός Ελλάδος), έχουμε πλέον να κάνουμε με έναν παλαιομερολογιτικό οικουμενισμό του τύπου "εδώ χωράμε όλοι αρκεί να έχουμε δόγμα τις 13 ημέρες".
Μία απλή νοικοκυρά αλλά με σοβαρά επιχειρήματα.
Ο Μεθόδιος απο εσφιγμένου έχει βαπτίσει ολόκληρο στόλο.
Απο όσους γνωρίζω δεν εγινε κανείς Παπάς.
Ανώνυμε (19 Αυγ, 4:32μμ),
επειδή έχω παρακολουθήσει την εν γενει "συζήτησή" σου με τον +ΙΓΖ, θέλω να μας πείς, πόσοι από τους ξένους, που ερχόμενοι στην Ελλάδα βαπτίσθηκαν, έγιναν ιερεις?
Τι επιχείρημα είναι αυτό, βαπτίζομαι για να γίνω ιερέας?
Εγώ ξέρω πολύ καλά ότι το Βαπτισμα γίνεται για την σωτηρία της ψυχής μας. Στην συνέχεια, εάν κάποιος απο απλός κλητός γίνει όντως εκλεκτός, αυτό ειναι απόφαση του Θεού.
ΜΑΡΙΑ
Δημοσίευση σχολίου